0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
risusätkien ajo, nykyään niitä ei saa enää ajaa tukkiautolla.
OT, mutta miksei saa?
lönnviikin autoja on kolme
Sätkät sidotaan narulla,
Jostai tälläsest keksinnöst oon kans kuullu
eikös sillä tuusniemen ukolla ollut joskus jotain säiliövirityksiäkin ainakin yhdessä puuautossa?
Kyl vaan aikas hyvinki. Sitä kärryä tullu iha palkkatyöksiki vedettyä sillon kun oli puolikas. Eli siitä löyty samal syykin 5 akselisuuteen, tosin oishan sen kaiketi voinu 4 akselisekski muuttaa täysperäks muutettaes mut ei sit vaa muuttunu. Tuos hommas siitä viidennestä akselista ei ainaka oo mitää käytännön hyötyä. Paitsi et ohan suuri kommeeta . Haanpäällähä on ainaki ollu 1 5akseline kärry, joskus juttelin kuskin kans nii siin oli iha jumalattomast motteja et se tais akselipainojen takia vaatia sen viidennen.
onhan siinä painopiste korkeemmalla kun säiliöt on tyhjänä.
Virkkalas on kanssa 5 - akselinen bulkkikärry, onkohan sekin puolikkaasta tehty???
90-luvun alussa oli ollut se viritelmä
joo en tiedä sen paremmi muutku et oon kuullu asiast. Ne kyseisen mepan säiliöt on muute nykyään yhen sekä puuta et kemikaaleja liikennöivän virman pihal
eihä tää talo vaan oo Huittisissa...
Saattaapi olla joo
Pikkasen ot, mut nehän vetää puutavaraa Kaukaalle ja sellua takas samoilla vehkeillä.
jatketaan viel, tuo noin, en varma ole, mutta muistelen kuulleeni, että se on siksi 5 akselinen, kun siin on niin paljon kuutioita/pituutta, eli oisko laki sanellut, että tarttee sen ylimääräisen akselin??
ja mitäs lättähäntä ajaa pietarsaareen?
Öö, hä? Miten tää ny liitty aiheeseen, 5akselinen tukkikärry? Mun mielest arvoisa jäsenemme Lättis ajaa kaappiautoa...
Ja tietääkseni vielä enemmän tuolla länsinaapurin puolella...