Kirjoittaja Aihe: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...  (Luettu 74012 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #44 : 03-01-2009, 23:17:05 »
Toi 2000-luvun alun Actrossin oma ilmajakkara on kamala, ei kamalaa töyssyä tarvii kun iskee pohjaan niin et oikein tärähtää.

Jos siinä on sama pulkka kuin mulla (Grammer Kingman), riittää että säädät iskunvaimennusta tomerammaksi, sille on oma vipu.  Ellei auta, se tuoli on tattis.  Rukoile uutta...
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #45 : 03-01-2009, 23:22:52 »
Siinä parhaimmassa viiruvolvon penkissä (mikäköhän super comfort oli nimeltään :P) on kaikki säädöt portaattomia. 3 ilmatyynyä ristiselän tuelle sekä noi kmmiljonäärin mainitsemat peruspenkin ominaisuudet, sekä käsinojat molemmin puolin.. mun mielestä oikea on täysin turha, mutta makuasioista ei voi kiistellä...

SE on erittäin hyvä tuoli.  Tosin itse olen pitänyt selkänojan jokseenkin suorana eli yläosan taka-asennossa.  Sähkösäädät helpottavat muutenkin, niitä voi ajon aikana aina pikkuisen rukata jos siltä tuntuu.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #46 : 03-01-2009, 23:25:18 »
...ja kun asia tuli puheeksi, tässä hän on: Grammer Kingman! http://www.grammer.com/english/lkw_kingman/
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Paroni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #47 : 03-01-2009, 23:25:45 »
Miten helposti yleensä löydätte hyvät säädöt penkkiin? Itse kun joutus joskus vaihtamaan autoa joka päivä niin sai aina hakea säädöt. Kun taas ajeli pidempään samalla ni vois olla et viikon kuluttua tuli sellainen olo et jos nyt hiukan säätäis viel tosta...

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #48 : 03-01-2009, 23:32:52 »
Miten helposti yleensä löydätte hyvät säädöt penkkiin? Itse kun joutus joskus vaihtamaan autoa joka päivä niin sai aina hakea säädöt. Kun taas ajeli pidempään samalla ni vois olla et viikon kuluttua tuli sellainen olo et jos nyt hiukan säätäis viel tosta...
  Helposti löytyy omat säädöt, mulla ne vain muuttuu päivän mittaan. Illalla on jakkara ihan eri asennossa kuin aamulla. Sen huomaa jo siitä kun aamulla saa korjailla illalla jäänyttä asentoa.
   Olen aina saanut penkin parhaaseen asentoon Scaniassa. Tärkeintä on ristiselän tuen toiminta tällaiselle notkoselälle. Jos se ei toimi, en pääse parin sadan kilometrin jälkeen kävelemään.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #49 : 03-01-2009, 23:51:35 »
SE on erittäin hyvä tuoli.  Tosin itse olen pitänyt selkänojan jokseenkin suorana eli yläosan taka-asennossa.  Sähkösäädät helpottavat muutenkin, niitä voi ajon aikana aina pikkuisen rukata jos siltä tuntuu.

Ja vielä kun on muisti siinä niin löytyy oikea asento heti aamusta, vaikkakin sitä päivän mittaan ehkä rukaa johonkin suuntaan...
Tuuletus on toinen hyvä keksintö, mutta volvon lämmitys on aivan liian tehokas mun mieleen...

Poissa Esco

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Simppa
  • Työajokki: Fmx volvo
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #50 : 04-01-2009, 00:54:02 »
onnex miun AUTOLLA ei aja kukaan muu ni ei tarvi säätää jatkuvasti.mut välil ite kohellan ja säädän niit namiskoi ja kyl niit hetken saa säätöi takas hakee

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #51 : 04-01-2009, 03:49:30 »
Ja vielä hyvä muistaa, että tärkeä asia on selkä- ja vatsalihasten reenaus  :ide3:. Kun tukilihakset on pelikunnossa selkäkin kestää paremmin rasitusta. Kova ja järkevä kuntosalireeni on tähän ratkaisu.
:hattu: erittäin tärkeää on tuokin. Mulla on kokoajan menossa kuntosalitreeni, muuta VAIN fysikaalisen hoitajan valvonnassa. Kun on vaurioittunut ranka niin ei siedä ihan kaikkea, ainakaan vielä.
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Mantu

  • Vieras
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #52 : 04-01-2009, 13:03:22 »
Miten helposti yleensä löydätte hyvät säädöt penkkiin? Itse kun joutus joskus vaihtamaan autoa joka päivä niin sai aina hakea säädöt. Kun taas ajeli pidempään samalla ni vois olla et viikon kuluttua tuli sellainen olo et jos nyt hiukan säätäis viel tosta...

Ensin pitää aina kokeilla, että saa penkin tarpeeks lähelle, kun oon tällane hukkapätkä (158 cm).
Mut sit, kun on saatu penkki tarpeeks lähelle, nii kyllä sit jo muutkin säädöt onnistuu, tosin aina ei
tahdo oma paino riittää siihen, että sais penkin pudotettua myös tarpeeks alas.
Mut yleensä Volvossa ja Scaniassa oon saanu hyvän ajoasennon.

Poissa Paroni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #53 : 04-01-2009, 19:42:14 »
Toiset tykkää pitää penkistä ilmat pois mut itseä potuttaa istua pers lattiassa ni pidän kyllä penkissä ilmaa.

Poissa vemme

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 98
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #54 : 04-01-2009, 20:55:05 »
kyllä kehnommallakin penkillä, sellaisella jossa ei miljoona säätöä ole, pärjää kovinkin pitkälle!! pointtihan tuossa on se että sen OSAA säätää. se ei ole mikää nojatuoli!!!!

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #55 : 04-01-2009, 22:57:21 »
Siinä parhaimmassa viiruvolvon penkissä (mikäköhän super comfort oli nimeltään :P) on kaikki säädöt portaattomia. 3 ilmatyynyä ristiselän tuelle sekä noi kmmiljonäärin mainitsemat peruspenkin ominaisuudet, sekä käsinojat molemmin puolin.. mun mielestä oikea on täysin turha, mutta makuasioista ei voi kiistellä...

mitähän ihmeitä oon taas selittäny... tarkoitin siis vasenta käsinojaa... no pikku virhe :D

Poissa Donna

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #56 : 05-01-2009, 13:29:24 »
Toiset tykkää pitää penkistä ilmat pois mut itseä potuttaa istua pers lattiassa ni pidän kyllä penkissä ilmaa.
Otan ilmat pois, metsässä kun pompottaa muutenkin, tuntuu vakaammalta ajaa, mitä vähemmän pomppii.
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #57 : 06-01-2009, 21:30:02 »
Otan ilmat pois, metsässä kun pompottaa muutenkin, tuntuu vakaammalta ajaa, mitä vähemmän pomppii.

Mie pidän aina penkkiä alhaalla  :hattu: omassa ajokissa on ihan tarpeeksi pehmeä jousitus kopissa,taitaapi olla 4 ilmapussilla  :ide3: en tykkää että penkkikin vielä heiluu,sivu- ja ristiseläntukia kyllä käytän  :hattu:

forssi83

  • Vieras
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #58 : 06-01-2009, 21:57:21 »
mä otan aina ilmat pois penkistä, mukavampi ajaa ku ei pompota ees sitä vähää..

Poissa T-B

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 289
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #59 : 06-01-2009, 21:59:36 »
mä otan aina ilmat pois penkistä, mukavampi ajaa ku ei pompota ees sitä vähää..
joo samoin teen.. vakaamman tuntonenki ajaa..
  - älä ota sitä vakavasti -

Poissa Kilometrimiljonääri

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Minä nukun päivät ja ajan yöt
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #60 : 06-01-2009, 22:07:27 »
Mä en oikein ymmärrä, mitä mieltä siitä penkistä on ottaa ilmat pois. Ensin suunnitellaan mukava iskunvaimennuksella varustettu penkki ja sitten puolet ajaa ilman sitä vaimennusta. Sehän menee niin törkeän alaskin jo silleen, että ei siinä enää hyvää ajoasentoakaan löydä. Saati että aurinkolippaa saisi enää yhtään estämään häikäisyä. Eikä se penkki kyllä mihinkään enää pompi paitsi pahimmissa kuopissa, kun vetää ne vaimennukset jäykimmälle. Niissä pahimmissa kuopissa nyt ainakin saakin jo vähän joustaa. Paikathan siinä muuten jo irtoaa hampaista.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #61 : 06-01-2009, 22:47:45 »
Mä en oikein ymmärrä, mitä mieltä siitä penkistä on ottaa ilmat pois. Ensin suunnitellaan mukava iskunvaimennuksella varustettu penkki ja sitten puolet ajaa ilman sitä vaimennusta. Sehän menee niin törkeän alaskin jo silleen, että ei siinä enää hyvää ajoasentoakaan löydä. Saati että aurinkolippaa saisi enää yhtään estämään häikäisyä. Eikä se penkki kyllä mihinkään enää pompi paitsi pahimmissa kuopissa, kun vetää ne vaimennukset jäykimmälle. Niissä pahimmissa kuopissa nyt ainakin saakin jo vähän joustaa. Paikathan siinä muuten jo irtoaa hampaista.

Eipä siun sitä tarviikkaan ymmärtää,jokaisella on oma tyylinsä tehdä töitä eikä siinä miun mielestä ole mitään väärää..jos jonkun mielestä on mukava ajaa penkki alhaalla,niin se hänelle suotakoon.Onko tullut mieleen että kaikki ihmiset eivät ole samankokoisia,esim. miulla jos penkissä on ilmat niin se on miun mielestä liian ylhäällä.

Poissa Kilometrimiljonääri

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Minä nukun päivät ja ajan yöt
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #62 : 06-01-2009, 23:44:17 »
Eipä siun sitä tarviikkaan ymmärtää,jokaisella on oma tyylinsä tehdä töitä eikä siinä miun mielestä ole mitään väärää..jos jonkun mielestä on mukava ajaa penkki alhaalla,niin se hänelle suotakoon.Onko tullut mieleen että kaikki ihmiset eivät ole samankokoisia,esim. miulla jos penkissä on ilmat niin se on miun mielestä liian ylhäällä.
Ota nyt se palkokasvi pois sieltä nenästä. En mä vaan silti käsitä. Jos sen penkin laittaa alimpaan asentoon mitä saa ilmat sisässä ja ottaa pykälän edemmäs ja laittaa vaimennukset täysille, ei juuri mikään muutu, paitsi että isommissa heitoissa ei enää tunnu siltä, että selkä katkeaa. Jos ne vaimennukset taas vääntää löysimmälle pomppii se penkki kuin kumipallo. Sitä oon kanssa miettinyt, että mitä ne penkin ilmapussit tykkää siitä, että ajetaan ilmat pois penkistä, kun aika monien autojen käyttöohjeissa ja siinä penkin kyljessäkin tämä nimenomaan kielletään.

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #63 : 07-01-2009, 02:21:56 »
miulla jos penkissä on ilmat niin se on miun mielestä liian ylhäällä.
  Noin pitkällä miehellä?! Minulla Scanian istuin ilman ilmaa on liian alhaalla, ja tuntuu kuin istuisi polvet suussa. Lisäksi lyötteissä menee nikamat limittäin. Mutta, kuten sanoit, se on ihan makuasia, siksi kai penkeissä ne säädöt on, että jokainen saa säätää mieleisekseen.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #64 : 07-01-2009, 10:09:45 »
No joo, itte ajelen kanssa penkki alhaalla, eli ilmat pois. Siis silloin ajelen ilman kenkiä. Kengät jalassa se on liian alhaalla silloin.

Ja tää nykyinen auto on silloin ehkä hivenen kova, kun on rautajousinen etupää, mut ei liiian kova. Pitkälti tiestä riippuvainen, voiko noin tehdä?

Läpi-ilma alustaisissa ei ollut ikinä mitään "kovuuden" tuntua, vaikka ajoi millaisia kyläteitä penkki "maissa"

Niin, yllätys kenties, mutta taasen ei tätä kokemusta ole, kuin scanian P ja R sarjasta, kaikkina sekoituksina. :ajoa:

Nyt ei oo ihan varmaa, mutta semmoinen muistikuva toissa kesältä, että viiruvolvon kanssa kun ajeli ilman kenkiä, niin oiskoos siinä ollut silti ilmat penkissä?? Jotenkin tuommoinen muistikuva... :ide3:

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Kuskin penkin terveydellinen merkitys ja...
« Vastaus #65 : 07-01-2009, 16:26:34 »
Ota nyt se palkokasvi pois sieltä nenästä. En mä vaan silti käsitä. Jos sen penkin laittaa alimpaan asentoon mitä saa ilmat sisässä ja ottaa pykälän edemmäs ja laittaa vaimennukset täysille, ei juuri mikään muutu, paitsi että isommissa heitoissa ei enää tunnu siltä, että selkä katkeaa. Jos ne vaimennukset taas vääntää löysimmälle pomppii se penkki kuin kumipallo. Sitä oon kanssa miettinyt, että mitä ne penkin ilmapussit tykkää siitä, että ajetaan ilmat pois penkistä, kun aika monien autojen käyttöohjeissa ja siinä penkin kyljessäkin tämä nimenomaan kielletään.

En mie ole hernettä nenään vetäny,minnuu saat kyllä ärsyttää aika pitkään ennen kuin vedän herneen nokkaan oikeasti :tutti: se nyt vaan on niin että mielipide on kuin persreikä,jokaisella omansa ja miulla se nyt sattuu olemaan ed. viestissäni mainittu  :vihel: