0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
vabiksen etu rattaat pitäs panna oikeaan momenttiin jo alunperin,ja keskittää.ja ne ei oo hirveän lujan tuntosesti,jos avaimella ite kokeilee jos joutuu niitä kirimään niin ainaki rumpujarrulisessä käsijarru pois jos ottaa eturenkaisiin ja ne mutterit aukeaa kehän samalta puolen yleensä,siis 4:n mutterin kokeilu paljastaa onko ne löystyneet.
Mutta vähenemään päinhän nuo rumpujarrulliset ovat...
Kyseessähän ei niinkään ole se että joku pultti olisi unohtunut löysälle, vaan renkaanvaihdon jälkeen mutterit pitää jälkikiristää. Vanne kuitenkin hakee hiukan paikkaansa ja pultitkin jonkin verran venyvät. Varsinkin eturenkaista mutterit ovat usein sadan kilometrin ajon jälkeen jo melkoisen löysällä. Työtapaturmien välttämiseksi muuten suosittelisin ettei hypitä siinä rengasavaimen päällä, vaan otetaan avaimen varresta käsin kiinni ja käytetään jalkojen voimaa varren ylöspäin vääntämiseen. Tulee kyllä hiki, mutta voi säästää pitkältä sairaslomalta.
2 pulttia katkesi kuitista vetopyörästä muutama viikko sitten. Liekö olleet löysällä? Pyörä vaihdettu helmikuun lopulla.
liian kireellä, pultti venähtäny.
Saako muttereita edes liian tiukalle sillä auton omalla sarjalla keskiverto automies? Kasettivolvossa meillä venytytti kesäpoika rengasliikkeessä vetopäästä kaikki pultit ja 1 katkesi ja oli se ollu kuulemma melko kauheaa mäiskettä kun oli sillä norsulla pätkiny menemään
aivan varmast saa. Tällanen kukkakeppi ku määkin olen ni saan ne mutterit riittävän tiukkaan pelkäl hytin kippivarrell.
Riittävän tiukkaan joo saa sillä avaimella, mutta että sitä tarkotin että liian tiukkaan tai katki asti pultteja jos meinaa vääntää sillä volvon bumerangiraudalla niin taitaa tekemätön paikka olla
Norsu on ihan pätevä kone avaamiseen mutta kiristystyökalu se ei ole. Momentilla ku pistää kiinni tervattuna nii ei katkee pultit eikä löysty pyörät ja saa vielä irtikin jos tarve vaatii.
Tervat pultteihin? voihan ne muullakin tapaa saada vittumaisemmaksi vaihtaa renkaat kun tervata pultit....