0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Hei ja anteeksi jos nostan tätä aihetta, etusivullahan se on mutta silti.
Hei ja anteeksi jos nostan tätä aihetta, etusivullahan se on mutta silti.Tässä siis sellanen 24v pojan kloppi havittelee täysperänpuikkoihin. Suoritin CE ja VAK kurssit ja ajanut 5 vuotta Postilla kuorma-autoja, pulla-autoja ja pakuja. Nyt rupes vituttaa se palkan vähyys kun yksin asuu stadissa niin vuokran jälkeen jääkin hernekeittoon massia. Elkää kysykö miksen aikasemmin jo oo näihin rahtarihommiin lähteny. Kai se ihminen on tottunu siihen turvalliseen arkeen.Mutta nyt anyway, kävin raskaan puolella juttelee ja sieltä selvis että vois päästä täysperän puikkoihin ajamaan rahtia. Muutaman viikon treenaa ja sitten jossain kohtaa pääsee jo ajamaan yksin.Kertokaapa lyhyesti miten se täysperä ja puolikas eroaa taajamassa tapahtuvasta tavarajakelusta? Sen verran että autoilusta kokemusta 6v, ajan aina Venäjälle isovanhempien luokse viikonloppuisin kun täällä ei ole tekemistä, joten pitkät matkat ei niinkään ole pahoja...Kiitos kun pääsin foorumille!
Tuota, tuota.Jos palkan vähyys vituttaa niin alla olevien akseleiden määrä ei asiaa auta..
Tuntipalkassa eroa on euro-pari, mutta yhdistelmän rattiin siirtyminen tuo varmaan tässä tapauksessa mukanaan yölisät ja päivärahat. Luultavasti käteen jää useita satoja euroja enemmän kuussa kuin jakarin ratissa.
No jaa... jos ne sinne vakki ykköstä ja seiskaa lasta joka pv niin epäilen että ne antais meidän niitä ite lastata... jostai oulu kajaani akselilta lähtee tulee samanlainen vastaan ja puolessa välissä vaihatte kontin ja vaunun...
Miks ei ykköstä ja seiskaa voi itse lastata ? Ne on aivan samanlaista kappaletavaraa kuin muutkin paketit ja lavat. Kun kuuntelee näitä kappaletavarafirmojen pomoja, niin homma on vaan valmiilla kuormilla ajamista ja kontin vaihtoa... Mutta kyllä siellä todellisuudessa joutuu aika usein itse lastaamaan ja purkamaan. On välipurkuja ja välilastauksia, terminaaleilla siirretään "valmiita" kontteja kärryyn jne.. Toki on pelkkiä suoriakin vaihtoja, mutta ei kannata pettyä jos joutuukin jotain itse tekemään..
Ja kenellä pysyy mielenkiinto jos vaan ajetaan ja ajetaan
"....EI tartte ite lastata mitään, tuut duuniin, otat auton johon sitten viel lyöt toisen mokoman valmiiks lastattuna persiiseen ja on the road. c. työ on sitä AJAMISTA, ei purkamista, ei lastaamista, ei odottamista, ei suunnittelua. Vois sanoa että aika aivot narikkaan hommaa....."Tuo kuulostaa jo vähän sokeripäällystetyltä suklaavanukkaalta, samallailla noissa terminaaleissa on Postin pitkät joutunu toimiin kuin me muutkin, olin sittem asioimassa kaukokiidon alaisena, pienempänä toimijana tai irtoperän kanssa..
Ite mitä Heinäkuusta asti ajanut postin ajoja,niin eipä noissa terminaaleissa (siis postin) oo tarvinnut ite lastata tai purkaa.