0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
edit. lisätääs vielä yksi -, työvuorosuunnittelu on kaikkea muuta kuin järkevästi tehty.
Tuntuu siltä, että joissakin isoissa taloissa tuota tehdään tahallaan, ettei vahingossa joku alkaisi viihtymään töissään. Aina löytyy keinot tehdä työvuorolistat hyviksi ja se ei ole kiinni kuin tahdosta yhdistettynä taitoon.
Katsaus talvihommiin, eli haketta puolikkaalla. + Isäntä/-perhe on jotain uskomatonta (Ei edes tarvitse murehtia pääseekö koira ulos jos itsellä työt venyy) + Ajokit on omaan makuun hyvässä kunnossa+ Lähes joka yö kotona+ Työpäivät sopivan mittasia+ Tauot saa pitää rauhassa ja tulevatkin automaattisesti mettässä+ Työporukka on hyvä ja vaihteleva + Ei tarvi painattaa motareita juur ollenkaan + Joka päivä eri mestat (paitsi laitokset tietysti), joten nurkat tulee tutuiksi. + "Jos metsään sä aiot mennä, sä todella yllätyt" tjtn. - Loputon määrä märkiä hanskoja - Mettätiet on talvel mitä ovat- Saa repiä ittensä rikki ketjujen ja jäätyneiden kuormien kanssa. En mä näemmä keksikää enempää, ainakaan miinuksia. Meikä tykkää!
Nykyisen työnkuvan / työpaikan miinuspuolelta painavampi lista:Kuljetettavana siis jakeluna rullakoita ja lavatavaraa sekä päivävuorossa paluukuormana suuremmoisia määriä pesuineita, koiranruokia yms. rojua ja tietysti tyhjät rullakot+ Palkkaus alan TES ja maksetaan lisät ja ylityöt (paitsi ADR lisää ei vieläkään havaittu)+ Työ itsessään on verrattain helppoa, kuorman suunnittelu/lastaus/purku ei ole mitään rakettitiedettä- Kalusto ei ole erityisen vanhaa veturien osalta (n. 6v), mutta Rellu ei ole hyvä kuorma-auto edes uutena... 25v vanhaa Scaniaa ajaneena voin taata että ennemmin istuisin nykyäänkin sellaisen ratissa, kun odottaisin rellun robottiaskin suunnanvaihtoa tai pajalla auton korjailua- Perävaunuiksi yhtiöön on haalittu kaikki maholliset homeiset kylmäkori-raadot konkurssihuutokaupoista ja eri pöytälaatikkofirmoista- Liian monet työtoverit jättävät roskansa autoihin eivätkä tyhjennä myymäläpalautuksia vuoron päätteeksi- Saikuttajat- Muut eivät myöskään ilmoita edes kaluston ilmeisiä vikoja vaikka olisivat itse rikkoneet jotain olennaista (esim. perävaunun perälaudan kaukosäädin)- Talvella tulee olemaan (taas) isoja ongelmia kaluston kanssa, ja eri mittakaavassa kuin normaalisti talvella- Yritetään kusettaa ylitöissä odotusajoilla- Autoissa on firman puhelimet vain, jos joku ei ole unohtanut sitä omaan taskuunsa- Kaikki tämä ja vähän enemmänkin yhdessä riittää aiheuttamaan jatkuvasti ketutusta, joka alkaa ottamaan pahasti ohimoon vähintään kerran viikossa
Kuulostaa tosi tutulta, veikkaan että sama firma missä olin viimevuonna töissä.. varsinkin jos sijainti on itä-uudellamaalla. Ittellähän oli auto kyllä toisella paikkakunnalla, kuin tää pääpaikka.Omalta kohdalta lisäisin tohon plussiin noiden kahden lisäksi:+Sama auto, vain 1 kuski mun lisäks+Samat, tutut paikat/reitit (ei ehtiny vielä kyllästyä)+Lähes kaikki meidän purkupaikat laituri paikkoja+Ei oikeastaan viikonlopputöitä-Pitkä miinus kalustolle-Lähes ainoassa maahanlaskupaikassa joutu telaamaan kärristä vetäjään aika usein-Tunnit jäi välillä aika vähiinNykysin elintarvikerunkoo pk-seutu - itä-suomi+Vain vuoden vanha auto+Hyvä työporukka+Saa tehdä tunteja+Pääsee ajamaan vähän pitempää siivua+Ei pl.nostimia-Viikonloppusinkin töitä-Vapaata trukkia saa välillä ettiä/ootella lastaus/purkupaikoissa
Mulla kun nyt taitaa olla vakituistunut tuo duuni, niin pari huomiota näin alkuvaiheessa hommia:+ kuittiauto. Mun lisäksi sillä ajaa vain pomo, jos on tarpeen+ yöt käytännössä kotona+ matkaa kotoa tallille reilu kilsa eli haittis joutaa seisomaan pihassa+ lähes jokainen purkupaikka on uusi- saakelin aikaiset lähdöt (yleensä luokkaa 4-5 aamulla)- paljon ajoa pääkaupunkiseudulle- jalkalavalaitteet (koukkulaitteet olis hiton paljon nopeammat ja vähemmän työläät)- letkujen vetäminen lumihangessa rakennustyömaalla ei ole ihan herkkua...- matala koppi autossa
eli siis ajan "mulliautoa" siis pääsääntösesti teuraita tiloilta jyväskylään teurastamolle. Plussia:jokainen päivä on takuuvarmasti erilainen esim:on pelkkiä sikakuormia helppoja ja ei tarvi pelätä tai toinen ääripää on niitä tonnin painosia sonneja jotka lastataan työkaverin kans kaksin irtokarsinasta.hyvä kalusto,hyvä palkka,erittäin mukava pomo ja työkaverit. Miinuksia:aikas raskasta hommaa,likasta ja haisevaa.välillä meinaa hirvittää ku jyskälässä navetto mies kehuu et toi tarttis lopettaa.ei se mitään jos kyse on siasta mut iso karju tai sonni ni meinaa käsi vapista.
Katsaus talvihommiin, eli haketta puolikkaalla. + Ajokit on omaan makuun hyvässä kunnossa+ joka yö kotona+ Työpäivät sopivan mittasia+ Tauot saa pitää rauhassa ja tulevatkin automaattisesti mettässä+ Työporukka on hyvä ja vaihteleva + Ei tarvi painattaa motareita juur ollenkaan + Joka päivä eri mestat (paitsi laitokset tietysti), joten nurkat tulee tutuiksi. + "Jos metsään sä aiot mennä, sä todella yllätyt" tjtn. - Loputon määrä märkiä hanskoja - Mettätiet on talvel mitä ovat- Saa repiä ittensä rikki ketjujen ja jäätyneiden kuormien kanssa. En mä näemmä keksikää enempää, ainakaan miinuksia. Meikä tykkää!
Tätähän tää on.Paitsi meillä autot välillä vaihtuu.Ja ketjutusta yritän välttää loppuun asti. Mutta tykkään hommasta kans.