0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Onnittelut vetokytkimen valinnasta. Ruma, väri katoaa nopeasti, mutta meillä ei ole jäänyt kertaakaan laskematta/ nousematta. Eikä servo pihise kovallakaan pakkasella.
siihen vielä kun laittaa TAVin oman rasvarin, niin hyvä tulee
Onkohan TAV puolet halvempi kuin VBG, kun VBG kestää kaks kertaa pitempään?
Jepp, palattiin takaisin siihen toimivaan kitaan. Joskus vuosia sitten oli tavilaisen kanssa ongelmia, jolloin vaihdettiin vbghen. Mutta ei ne toiminu senkään vertaa, ja tappi kului silmissä.On!Outoa? Olet ensimmäinen kun sanoo noin päin.
Meillä on nyt TAVin kita. Aikaisemmin on ollu VBG ja en voi kyllä kehua. Myöskin pienimuotoinen galluppi kavereiden kesken tuotti lopputuloksen jossa TAV voitti. Ainakin äkkiseltään paljon yksinkertaisempi tuo TAV. Katellaanpa parin vuoden päästä kuin on kita toiminu. Ja niinku V8SCANIAVELLU totesikin, laita pitkä läppä vielä puskuriin
Meillä on kolmas tavilainen menossa ja kaaniakin tuli kolme vuotta vanhaksi... Seuraavaan työkaluun tulee VBG!
Meillä on nyt TAVin kita. Aikaisemmin on ollu VBG ja en voi kyllä kehua. Myöskin pienimuotoinen galluppi kavereiden kesken tuotti lopputuloksen jossa TAV voitti. Ainakin äkkiseltään paljon yksinkertaisempi tuo TAV. Katellaanpa parin vuoden päästä kuin on kita toiminu.
TAVin ohjeen mukaan tappiin eikä aisan silmään saa laittaa ollenkaan rasvaa. Vain mekanismin voitelu ja oma rasvaripanos, jos on.Yks asentaja suositteli talvella öljyämään mekanismin korkin kautta, kun panoksen rasva menee pakkasella jäykäksi.
Kuinkas Säiliösamilla toimi rasvari talvella, oliko tarpeeks notkee että tappi pääsi pyörimään, vai pitääkö suosiolla siirtyä talveks käyttämään öljyä?
Joku Mode voisi varmaan erottaa kitakeskustelun omaksi aihekseen?
Siis kolmas mekanismi vai? Kyllä niitä VBGeeheenkin pitää vaihtaa. Kyllä meillä ainakin mekanismit vaihdetaan varmaan keskimäärin kerran puoleentoistavuoteen.
Lisätään vielä tuohon kitakeskusteluun. Meillä Tav:n kita on alkanu tekee sellain että jos teli ylhäällä katkoo kärryn, niin toisinaan se jumittaa tapin sinne ihan ylä asentoon eikä meinaa millään laueta. Teli alhaalla katkaistessa en ole huomannu moista.
Riippuu tietysti kilometreistä, mutta Scanian korjaussoppariin lasketaan mekanismi+plus helat vaihdettavaksi kerran vuoteen. Siis tuollaisella 200tkm/a suoritteella.
Jos teli ylhäällä aisa menee kitaan liian alhaalta, eikä osu tappiin niin, että se putoaisi? Mulla oli tuo VBG pakkasilla tosi tarkka siitä. Joskus joutui ottamaan ensin silmukan kitaan ja sitten kidan alapuolelta kävi lyömässä janttaa, niin putosi.
Tosiju:n kanssa samoja autoja ajelleena täytyy sanoa et kidat oli mitä oli, TAVit toimi hieman paremmin.. Käyttäjistähän se on paljon kiinni.
Meillä ei mun mielestä mitään ihmeempiä ongelmia ole muuten ollu kitojen kanssa. Käyttäjistähän se paljolti kiinni, jossain joskus kattellu kun joku on väkisin koittanu painaa silmukkaa kitaan vaikka silmukka on ollu toistakymmentä senttiä sivussa.