0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Kyllä noitten kevyittenkin tavaroide pitää olla kiinni. Lähettäjän tarttee pakata tavarat niin että ne on mahollista sitoa määräysten mukaan!!! Vanerilevyt käy kevyen ja särkyvän tavaran sitomises hyvin suojana. Noi kylmäkaapit on todella pehmeet tavaraa ja niist menee kevytkin roina läpi. Oon käyny purkaa kolarin jälkeen yhen kuorman 10l tyhjiä mehu tonkkia jotka oli tullu etuseinästä läpi. Seinän ja lastin väliin oli jätetty kylmäkoneen verran tyhjää tilaa ilman liinoja, kunnei ne mahtuneet alle.
mut siinä vaiheessa ku vetäsee vehkeet lepikkoon on iha yhden tekevää että montako liinaa siel on kiinni, tommonen silppu pääsee irti vaikka oiski liina. jos on enää ees seinää jälellä missä liina on kiinni
Ei vaan tahdo ne lähettäjät aina olla kiinnostuneita että onko pakkaus millainen ajateltuna kuorman sitomista...
Mä "pääsin" Sodankylän LP'n ratsiaan Peurassa toissa yönä. Nuppi oli täynnä maitoa, kärryn etuseinää vasten pari lavaa läskiä ja takapatteriin saakka tukusta kerättyjä vajaita häkkejä. Hännillä tällänen nökkönen josta kirjottivat huomautuksen. Konstaapeli tuumas että nuo ois pitäny sitoa lattiaan kiinni. Viimesen lavan ois seinään saanu sidottua mutta jäi tekemättä. Kuitenki jokasen lavan ympärillä oli muovit ja noi painanu paljo paskaakaan. Lähinnä jotai hampurilaissämpylöitä, jäätelöitä ja pakastettuja eineitä, mitkä ois antanu heti periksi liinan alla. Toiseksi lattiassa ei ole mitään koukkuja. En muista millo oisin edes nähny FRC kontissa lattiakoukkuja, vissiin johtuu eristyksestä?Toki nuo kovassa jarrutuksessa voi liikahtaa ainaki tohon rättiin saakka, mutta ei ne kuitenkaa seinästä läpi pääse eikä oikeestaa pysty levitä lattiallekkaan. Mun mielestä tuossa ei ollu liikenneturvallisuuden kanssa mitään tekemistä.Lakihan on yksselitteinen että kuorma ei saisi liikkua mutta eikai sitä sovelleta nii tiukasti. Esim. villakuormat.Kiekot oli kumminki moitteettomat, tottakai kun sopivissa paikoissa painellaan nappuloita Periaatteessa oisin voinu olla avaamatta ovia mutta vähemmällä pääs noin. Ei tarvinnu lähtä jostain perseestä saakka hakemaan sitä tullimiestä. Jos sakon ois kirjottanu niin sitte en ois ollu noin diplomaattinen.
mites nuo painavat möykyt sidotaan esim. peräkärryyn,se möykky kärryyn vai kärry siihen möykkyyn?
Sehän kirjoitetaan silloin varauma kohtaan että on vajaavaisesti pakattu ja sidotaan silti. Kuormahan tulee tarkastaa kyytiin otettaessa jo sen takia että jos se on valmiiksi rikki aikaisempien kyytien takia. Ja jokuhan sen varauman varmasti kuittaa oli sitten terminaali tai suoraan asiakas. Sillä varmistaa ettei itseä tulla syyttelee. Ainakin Kespedillä tämä toimi hyvin. Se laki on aika yks selitteinen sen kuormansidonnan suhteen. Oon myös kuullut että on tullut sanomista siitä kun pumppu-kärryt on ollut pelkän kumipalan varassa seinää vasten tyhjässä autossa.Nekin tarttis aina olla liinan takana.
Pumppu on kyllä ihan viisasta sitoa ku se painaakin jo yli 70kg. Kaveri laitto pumpun levyllä seinää vasten ja ajeli muutaman kilsan ja kurvas liikenneympyrään. Kontti oli tyhjä ja pumppu pääsi irti. Se tuli kylkiovesta ulos mutta ei onneksi osunu kenenkään autoon.
Nää sidontatolpat/tangot on käteviä... Saa melkein mihin vaan ja mitä vaan kiinni sekä tuettua
Ai mitä ne o? Ei Kiitoautoilla ollu ku tavan liinoja...
tästä tais tulla kuormansidonta topicci...
Nii onhan meillä tämä sitomisleikki osiokin täällä. Voisko joku siirtää nuo sitomiskeskustelut tänne?
Uskaltasinko kokeilla...
Anna mennä, anna mennä! Etpä tohi!