0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Monella yrityksellä on ollut valmiiksi kalusto suunniteltuna ja tarjoukset pyydettynä. Tuskin kukaan on nimiä paperiin vetänyt ennen kuin eduskunta siunasi lakimuutoksen.
Näköjään isohko hakefirma alottanu jo liikennöinnin isoilla autoilla...eikös se 21 päivä suanu vasta ajella ?
ja eurassa oleva suurehko kuljetusliike vetäny koko tammikuun jo 9m vetäjällä ja 13,6 kärryllä elintarvikkeita. Liekkö olla poikkeuslupa, vai röyhkeyttä
Elintarvikkeet kuskataan pääosin yöllä, sillon ketään kiinnosta millä vetelet.
Röyhkeyttä meleko varmaan vähä niinku PP on ajanut jo vuosikausia uusilla mitoilla,finnair volovolla on vejetty 13,6 kärriä jo pitkään
Joo taitaa olla jo yli viis vuotta kun eka kerran näin, vieläkö son liikenteessä?
Saako nyt sitten vanhan mitan tpv. yhdistelmään ottaa ylipitkää tohon 34 m saakka?
Eli 25.25 pitkässä vois olla 2.75 m yli?
No en oo tuota uutta parakraahvia lukenu läpi, joten takuuta en anna, mutta siinä käsityksessä olen, että 28,00m asti voi tpv-yhdistelmällä (tai muilla kun puolikkaalla) tehdä mitä vaan. Yli 20,00m pitkällä ppv-yhdistelmällähän tulee sit nuo samat vaatimukset.
miten lavetit nykyään menee
Sepä se onkin mielenkiintosta. Kun on tarvittu erilliskytkentää mittojen perusteella, mutta nyt ei sitte tarvittaiskaan, ni pitääkö se käydä poistattamassa vai kuinka. Samaten sitten jatkokärryt, onko se jatko auki erikoiskuljetusperävaunu vai pidempi ppv-yhdistelmä. Vähän epäilen, että tulkintaa haetaan vielä käräjiltä asti...
Ratkaisevaa varmaan täyttyykö kääntyvyyssäännöt pitkänä vai tarviiko poikkeuksen sen tähden.