Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 806018 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2068 : 13-10-2019, 10:21:13 »
Vähän aiheesta poiketen, johtajan kanssa oli just juttua noista b-junista.
Niillä on vähemmän kantavuutta, suuremmat polttoainekulut ja hitaammat lastaukset kuin vastaavat täysperät... (jotka vetää siis megaa dollyllä)

Niin on, mutta kun vedät vetopöydän auki niin voit tehdä sillä naamarilla mitä vain  - rahtitäysperä on rahtitäysperänveturi vaikka vaunun katkot.

Omat hyvät ja huonot puolet molemmissa yhdistelmissä.

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2069 : 13-10-2019, 10:59:24 »
Niin on, mutta kun vedät vetopöydän auki niin voit tehdä sillä naamarilla mitä vain  - rahtitäysperä on rahtitäysperänveturi vaikka vaunun katkot.

Omat hyvät ja huonot puolet molemmissa yhdistelmissä.

Kalustohan on aina sovitettava tarpeen ja hyödyn kompromissina, puoliperä sopii joissakin tapauksissa todella hyvin varsinkin jos rahdin maksuperusteet on jotain muuta kuin paino. Bulkkipuolella taas maksimipainon tavoittelu ohjaa täysperien puolelle käytännöllisyyden vuoksi, mutta siinäkin on omat rajoitteensa. Eli kalusto on aina valittava ajojen ja tarpeen mukaan, ei mieltymyksien, näissä omissa ympyröissä olen nähnyt viimeisen kymmenvuoden aikana liian monta nuorta yrittäjää jotka eivät ole onnistuneet laskelmissaan ja joutuneet lopettamaan tai ymmärtäneet ottaa täyskäännöksen ennenkuin on myöhäistä. Muutama on tullut niin takkiauki, että siinä saa helposti "vuoden" yrittäjä- joskus jopa kahden tittelin.
« Viimeksi muokattu: 13-10-2019, 11:05:22 kirjoittanut andy »

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2070 : 22-10-2019, 22:50:37 »
toiselle riittää vähempi ja toiselle ei mikään.

haluisin nähdä jotain tilastoa, mitä tarkoittavat nämä lopettaneet yhden auton autoilijat sillä että ei kannata.

tarkoittaa se sitä, ettei kannata kun ei :

-tienakaan ministeritason(saati postin tj:n) palkkaa
- ei saakaan maksettua 300neliön uuden talon lainaa, kesämökkilainaa ja kolmen uuden henkilöauton kuukausieriä.
-ei saa senkään vertaa palkkaa itselle mitä renkinä saisi
-tulos on tappiollinen

?
Escucha el Oi!

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2071 : 22-10-2019, 23:05:25 »
toiselle riittää vähempi ja toiselle ei mikään.

haluisin nähdä jotain tilastoa, mitä tarkoittavat nämä lopettaneet yhden auton autoilijat sillä että ei kannata.

?

En tiedä kuin yhden,joka suoraan sanoi, että ajoja olisi pitänyt olla enemmän, mitä oli kuluihin nähden, mutta hänpä kerkesi laittamaan pillit pussiin ennenkuin meni ennen yrittäjäksi ryhtymistä hankittu omakotitalo alta ja huokaisi helpotuksesta kun sai kaluston myytyyä kohtuu ajassa ettei menyyt voudille. Jatkaa renkinä ajohommia edelleenkin ja sanoi, että ehkä joskus jos jotain "hyvää" tipahtaa eteen niin saattaa yittää uudelleen, mutta huomattavasti viisaampana.
 Kyllähän se yrityksen lopettaminen otti meillekkin koville ja se, että halusimme pelastaa omat asumukset ja estää konkurssi johti piiiitkään maksupiikkiin, eli valintoja valintoja mutta kyllä tästä noustaan vielä ja ne silloin menetetyt luottotiedotkin on saatu jo takaisin, harmittaa että mani niin pitkälle, mutta elämään ilman luottokorttia ja sensellaista tottuu yllättävän nopeasti ja nyt on päästy jo jotenkin jaloilleen tässä.

Poissa Jirppa

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: "Virkavapaalla"
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2072 : 24-10-2019, 09:41:37 »
toiselle riittää vähempi ja toiselle ei mikään.

haluisin nähdä jotain tilastoa, mitä tarkoittavat nämä lopettaneet yhden auton autoilijat sillä että ei kannata.

tarkoittaa se sitä, ettei kannata kun ei :

-tienakaan ministeritason(saati postin tj:n) palkkaa
- ei saakaan maksettua 300neliön uuden talon lainaa, kesämökkilainaa ja kolmen uuden henkilöauton kuukausieriä.
-ei saa senkään vertaa palkkaa itselle mitä renkinä saisi
-tulos on tappiollinen

?

Itseä on siitä asti kun ensimmäisen keikan kiskasin, kiinnostanut kuljetusyrittäjäksi alkaminen. Palkkaa ei tarvihe olla ministeriötasolla, mutta jos vaikka vähän jäisi positiivisemman puolelle vrt renkinä ajamiseen. Ja isoin etu on mielestäni juurikin se, että saa itse valita millaisella kalustolla ajelee. Kyllä siitä, että vastuu on paljon suurempi ja riskit suuremmat, tarttis saada voittoa itelle. En tarttee kuuta taivaalta, mutta kohtuutta hiukan, niinkuin Irwin lauleli.

En ole tähän asti laskeskellut minkään muun homman kannattavuutta, kuin taksiautoilun ja tullut siihen lopputulokseen että yhden miehen taksina pystys jotennii ees kilpailemaan hinnalla. Mutta olen melko varma, että laskelmista puuttuu jotain kuluja. Tarttes käyä se yrityskurssi, että osaisi paremmin laskea. Ehkäpä siksi en ennen sitä mieti edes sitä taksiautoa. Tai pysyn nykyisessä sivubisneksissäni. Muutennin mieluummin ajelen "isoo rekkoo" kuin haittista. Ei siis millään pahalla taksiautoilijat, teidänkin työ on arvokasta, mutta ei oikein mun makuun. Kukin taplaa tyylillään.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2073 : 30-10-2019, 20:25:10 »
toiselle riittää vähempi ja toiselle ei mikään.

haluisin nähdä jotain tilastoa, mitä tarkoittavat nämä lopettaneet yhden auton autoilijat sillä että ei kannata.

tarkoittaa se sitä, ettei kannata kun ei :

-tienakaan ministeritason(saati postin tj:n) palkkaa
- ei saakaan maksettua 300neliön uuden talon lainaa, kesämökkilainaa ja kolmen uuden henkilöauton kuukausieriä.
-ei saa senkään vertaa palkkaa itselle mitä renkinä saisi
-tulos on tappiollinen

?
mä ainakin lopetin sen takia että en saanut oikeastaan yhtään enempää kuin kuskina. Jos joku yrittäjä noissa hommissa pitää palkkakuskia niin ei se siitä itse hyödy mitään, pelkkä työllistävä vaikutus, onmo mitään järkeä ? Tai riippuu tietenkin kuinka halvan kuskin on löytäny.

Poissa Jonssoni

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Työnantaja
  • Työajokki: Scania r560
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2074 : 31-10-2019, 13:53:55 »
Mä en ole vielä koskaan saanu sitä edes mitä kuskina, Tyhmäkö? En tiedä, mutta on siinä muitaki juttuja. Miks nostaa ittellensä isoa palkkaa jos ei tartte?

Poissa veikkaaja

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: SISU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu Polar 8x4
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2075 : 31-10-2019, 18:09:18 »
Itseä on siitä asti kun ensimmäisen keikan kiskasin, kiinnostanut kuljetusyrittäjäksi alkaminen. Palkkaa ei tarvihe olla ministeriötasolla, mutta jos vaikka vähän jäisi positiivisemman puolelle vrt renkinä ajamiseen. Ja isoin etu on mielestäni juurikin se, että saa itse valita millaisella kalustolla ajelee. Kyllä siitä, että vastuu on paljon suurempi ja riskit suuremmat, tarttis saada voittoa itelle. En tarttee kuuta taivaalta, mutta kohtuutta hiukan, niinkuin Irwin lauleli.

En ole tähän asti laskeskellut minkään muun homman kannattavuutta, kuin taksiautoilun ja tullut siihen lopputulokseen että yhden miehen taksina pystys jotennii ees kilpailemaan hinnalla. Mutta olen melko varma, että laskelmista puuttuu jotain kuluja. Tarttes käyä se yrityskurssi, että osaisi paremmin laskea. Ehkäpä siksi en ennen sitä mieti edes sitä taksiautoa. Tai pysyn nykyisessä sivubisneksissäni. Muutennin mieluummin ajelen "isoo rekkoo" kuin haittista. Ei siis millään pahalla taksiautoilijat, teidänkin työ on arvokasta, mutta ei oikein mun makuun. Kukin taplaa tyylillään.
Kai se palkka jää paremmaksi, verrattuna renkiin, jos ei laske työajaksi paperihommia tms.(ja niitä unettomia öitä)  :heko:

Itsellähän ei kyllä yrittämisestä ole kokemusta, eikä tule. Teen töitä elääkseni, en elä tehdäkseni töitä.

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2076 : 31-10-2019, 20:58:08 »
Paljon vaikuttaa sekin luonteenpiirre että onko pikku jännitys tulevasta elämän suola vai palkkatyö ja lottoarvonta lauantaisin se mitä elämältään tahtoo.

Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa veikkaaja

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: SISU
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Sisu Polar 8x4
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2077 : 02-11-2019, 18:35:39 »
Paljon vaikuttaa sekin luonteenpiirre että onko pikku jännitys tulevasta elämän suola vai palkkatyö ja lottoarvonta lauantaisin se mitä elämältään tahtoo.
Eipä tule lottoa harrastettua  :hattu:
En vaa ymmärrä näitä, ku valittavat, että yrittämisestä ei jää mitään käteen. Niin mikseivät sitten mene rengiksi? Ovatko he niitä, jotka eivät kestä sitä, että joku muu määrää, kuin he itse?
Sama tuo maajussien juttu, rahat ei riitä enää, mutta silti pitää jatkaa peltopelleilyä.
Jos itselle ei raha riittäisi kuljetusalalla renkinä olemissa, niin joko A: selvittäisin, mihin rahani käytän.
Tai B: vaihtaisin alaa.

Onneksi itsellä riittää rahaa, en nyt kahta kertaa enempää voi ulkomaille lähteä vuodessa.
Tai voisin, jos lopettaisin tupakanpolton ja turhan alkoholin kanssa läträämisen.
Mutta eipä tarvi miettiä, että saako laskut maksettua  :tukka:

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2078 : 04-11-2019, 13:50:23 »
En vaa ymmärrä näitä, ku valittavat, että yrittämisestä ei jää mitään käteen. Niin mikseivät sitten mene rengiksi? Ovatko he niitä, jotka eivät kestä sitä, että joku muu määrää, kuin he itse?

Aika harva yrittäjäkään on sellaisessa asemassa, että pääsee määräilemään. Useimpien on päivystettävä puhelinta ja lähdettävä silloin kuin asiakas niin haluaa.

Sitten kun tuon pelin osaa hyvin niin voi jäädä leivänpäällekin jotain extraa.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2079 : 06-11-2019, 20:49:12 »
Paljon vaikuttaa sekin luonteenpiirre että onko pikku jännitys tulevasta elämän suola

nyt en kyllä enää osaa päättää onko toi maailman paskin syy ryhtyä kuljetusyrittäjäksi, vaiko oikeasti se ainoa perustelty syy  ???  :hattu:


Escucha el Oi!

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2080 : 24-11-2019, 11:04:47 »
Kohtapa tuota saa varmaan sen skallin kirjasarjan hommata ja alkaa lueskelemaan koetta varten. Olisi lupa valmiiksi jos sattuu joku homma kohdalleen missä laskimen loppusumma ei valmiiksi näytä - merkkiä.
Alkaa tämä nykyinen homma kyrsiä kun ilman omaa suostumusta vuokrataan eteenpäin (varmasti on saatu hyvä hinta kun en kuulu akt tai mihinkään muuhunkaan kassaan enkä ikänä liity - aina on keikkaa ollut eikä päivääkään työttömänä yläasteen jälkeen). Jokainen voi sitten päätellä mikä se kohdeyritys nyt sitten on mihin on vuokrattu viimepäivien uutisoinnin mukaan. Ja tätä paskahommaa sitten päivystetään päivä kerrallaan että mille linjalle on eniten tavaraa ja kuski puuttuu. Autot on sikaisia kun jotain roskatynnyreitä päällorakenteista ja kärryistä nyt puhumattakaan.

Tuokin homma olis ihan asiallista mikäli sitä saisi tehdä edes omalla autolla ja kärryllä

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2081 : 24-11-2019, 15:17:17 »
Paljonko se riittävä + sitten on ja millä aikavälillä? Yksi tekee samalla hommalla konkurssin, toinen 70 tonnia tulosta ja yksi pyörii nollatuloksessa paperilla... Tälleen niinkun esimerkkinä omistajakuljettajavetoisista yhden auton taloista ja esimerkki oikeasta elämästä.


Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2082 : 24-11-2019, 18:17:58 »
Paljonko se riittävä + sitten on ja millä aikavälillä? Yksi tekee samalla hommalla konkurssin, toinen 70 tonnia tulosta ja yksi pyörii nollatuloksessa paperilla... Tälleen niinkun esimerkkinä omistajakuljettajavetoisista yhden auton taloista ja esimerkki oikeasta elämästä.

Se on justiinsa noin kuten sanoit. Ei nyt pitäisi olla mikään tekemätön paikka tienata enemmän kun palkkakuskina. Laskeminen on hankalaa ja osittain turhaakin. Aloittavalla yrittäjällä kun vaikuttaa piristu sekin että millaisella kalustolla pääsee alkuun ja kun käytetystä puhutaan niin millaisen yksilön sitten saa. 700tkm ajetun auton kanssa vaikuttaa kovin paljon tulevaisuuteen se miten sitä on pidetty. En tiedä mikä se viisainta olisi ostaa käteisellä noin 50ke auto ja olla velaton vai laittaa tuo 50ke pakkauuteen autoon ja ottaa siihen huoltosopimus. Mut sen liikenneluvan hommaan jokatapauksessa näinä viikkoina. Jos autoa haluaa rahdinajoon niin se pitää olla kaikki huhtikuussa valmista ja puhua itsensä isoon taloon kesäkiireiden ajaksi. Väitän että hommat hyvin hoitamalla ajoa on autolle aina. Näin kehui myös vanha työnantaja että hommia on ja kilpailukin vähenee kun on valmis ajamaan muutakin kun terminaalista toiseen. Käteisellä ostetussa autossa on se hyvä että mikäli on hiljaista/ei ajoa niin laittaa seisontaan ja vuokraa itsensä pelkkänä kuskina sitten muualle. Pankin vehkeillä se seisontaan laitto ei ole niin helppoa.

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2083 : 25-11-2019, 20:13:12 »
Käteisellä ostetussa autossa on se hyvä että mikäli on hiljaista/ei ajoa niin laittaa seisontaan ja vuokraa itsensä pelkkänä kuskina sitten muualle. Pankin vehkeillä se seisontaan laitto ei ole niin helppoa.

Jos sulla on se 50 tonttua vapaata rahaa niin maksaa sillä vuokraakin ihan jonkun kuukauden ja jos ajoa piisaa niin vararahasto säilyy koskemattomana.

Sinulla on fiksut ajatukset heti lähdössä ja luultavasti älyät lopettaakin ajoissa jos niin käy. Yrittäjällähän pitäisi aina olla ajatus siitä miten vetää toiminnan alas tappiot minimoiden.

Alan lehdissä on ollut mainoksia pakasta vedetyistä autoista niin halvalla kk-erällä, että pitkään miettisin ennen kuin ostaisin 750 tkm ajettua valtamerkkiä, olkoon vaikka V8:lla. Ainakin DAFfia ja Ivecoa on näin kaupiteltu. Tämä tietysti on suuresti kiinni suoritealasta eli miten valmiin paketin tuohon hintaan saa.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2084 : 25-11-2019, 20:18:19 »
Veho antaa muistaakseni semmosella liisarilla autoja, mitkä pystyy lyhyelläki varotusajalla katkasee kesken sopimuskauden, jos on tarvetta.
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2085 : 25-11-2019, 20:41:37 »
Jos sulla on se 50 tonttua vapaata rahaa niin maksaa sillä vuokraakin ihan jonkun kuukauden ja jos ajoa piisaa niin vararahasto säilyy koskemattomana.

Sinulla on fiksut ajatukset heti lähdössä ja luultavasti älyät lopettaakin ajoissa jos niin käy. Yrittäjällähän pitäisi aina olla ajatus siitä miten vetää toiminnan alas tappiot minimoiden.

Alan lehdissä on ollut mainoksia pakasta vedetyistä autoista niin halvalla kk-erällä, että pitkään miettisin ennen kuin ostaisin 750 tkm ajettua valtamerkkiä, olkoon vaikka V8:lla. Ainakin DAFfia ja Ivecoa on näin kaupiteltu. Tämä tietysti on suuresti kiinni suoritealasta eli miten valmiin paketin tuohon hintaan saa.

Tuo on totta että sillä rahalla makselee vuokraa ja hyvinkin ja kyllähän moni paikka vuokraa myös käytettyjä. Ajatuksena olisi kuitenkin että auto olisi 25.25 mittainen ja ainakin vetäjässä kylkiaukeava kaappi ja kylmäkone. Noita autoja sitten ei vaan käytettynä niin vain kohtuullisesti ajettuna ole. Tänään tuossa olin muissa asioissa erään käytettyjä kuorma-autoja myyvän liikkeen pihassa niin tuli tutkiskelua tarjontaa. Melkeinpä jos tuollaisen auton haluaa käytettynä niin osista se pitää tehdä. Valmiiden kylkiaukeavan fna koristen perälaudalla varustettujen 500-700tkm ajettujen tarjonta on aikaliki nolla. Ja valtamerkeissä pysyn jos omiin nimiin auto tulee laitettua.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2086 : 26-11-2019, 04:46:20 »
Entä jos teettää käytetyn alustan päälle uuden korin? Ei sen välttämättä tarvi olla edes 750 tkm ajettu, kyllä se arvo tippuu huomattavasti jo pienemmillä metreillä.

Poissa joko

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2087 : 26-11-2019, 10:05:35 »
Entä jos teettää käytetyn alustan päälle uuden korin? Ei sen välttämättä tarvi olla edes 750 tkm ajettu, kyllä se arvo tippuu huomattavasti jo pienemmillä metreillä.
Onko mitään hajua mitä tälläinen ~7.60 pitkä kylkiaukeava kaappi maksaa uutena? Joskus olen kuullut että noin 70 ke kun siinä on sivuovet, pankot ja kylmäkone keulaan pokattuna. Oma ajatukseni oli että se auto tosiaan olis sen noin 700 menty muutaman vuoden vanha jossa alustan kanssa samanikäinen päällirakenne. Sillä katsoa sen2-3 vuotta onko hommassa mitään mieltä ja sitten päivittää sinne alle uusi alusta. Noin niinkuin esimerkkinä kaveri osti tuollaisen pelkän kaapin 8 vuotta vanhana hyväkuntoisena 6000eurolla ja nykyisellä työnantajalla on 5-aks sivuaukeava kärry kylmäkoneella mikä maksoi ostaessa noin 4ke+alv. Molemmilla on tehty töitä jo toistavuotta ja rahaa saa ajosta just samanverran jos kaappi olisi uusi 70ke tai perävaunu ~150ke. Porissa oli myynnissä olikohan r560 - 12 malli noin 1 milj ajettu ja samanikäinen vakin sivuaukeava kori päällä ja kylmäkone upotettu etuseinää. Hinta oli 24 900 muistaakseni. Jos tuolla ajaa vaikka 2 vuotta niin ei korille paljon hintaa jää - sillä varauksella ettei se miljoonan ajettu 560 kone räjähdä ekalla kuormalla. Se on sitä riskinottoa se. Mutta yhtä lailla noita scanian 6 koneita paukkui järjestään 200-600tkm ajettuina noissa 2007=> ja tuskin kaikilla takuu tai huoltosopimus enää voimassa oli

Poissa Liquidi

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 240
  • Sukupuoli: Mies
  • Löpökuski
  • Ikkunakyltti: Panu
  • Työajokki: Scania 560R
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2088 : 26-11-2019, 11:54:03 »
Onko mitään hajua mitä tälläinen ~7.60 pitkä kylkiaukeava kaappi maksaa uutena? Joskus olen kuullut että noin 70 ke kun siinä on sivuovet, pankot ja kylmäkone keulaan pokattuna. Oma ajatukseni oli että se auto tosiaan olis sen noin 700 menty muutaman vuoden vanha jossa alustan kanssa samanikäinen päällirakenne. Sillä katsoa sen2-3 vuotta onko hommassa mitään mieltä ja sitten päivittää sinne alle uusi alusta. Noin niinkuin esimerkkinä kaveri osti tuollaisen pelkän kaapin 8 vuotta vanhana hyväkuntoisena 6000eurolla ja nykyisellä työnantajalla on 5-aks sivuaukeava kärry kylmäkoneella mikä maksoi ostaessa noin 4ke+alv. Molemmilla on tehty töitä jo toistavuotta ja rahaa saa ajosta just samanverran jos kaappi olisi uusi 70ke tai perävaunu ~150ke. Porissa oli myynnissä olikohan r560 - 12 malli noin 1 milj ajettu ja samanikäinen vakin sivuaukeava kori päällä ja kylmäkone upotettu etuseinää. Hinta oli 24 900 muistaakseni. Jos tuolla ajaa vaikka 2 vuotta niin ei korille paljon hintaa jää - sillä varauksella ettei se miljoonan ajettu 560 kone räjähdä ekalla kuormalla. Se on sitä riskinottoa se. Mutta yhtä lailla noita scanian 6 koneita paukkui järjestään 200-600tkm ajettuina noissa 2007=> ja tuskin kaikilla takuu tai huoltosopimus enää voimassa oli
Onkohan noissa neljän tonnin kylmäkärreissä luokat voimassa  :ide1: ? Itse suhtautuisin melko varauksella noihin miljoona ajettuihin autoihin. Ainakin mitä mulla on ollu aikasempia ajokkeja, niin siinä miljoonan kahta puolta alkaa tulla helvetisti kaikkea pientä laittamista... Sitten tietysti kun ne on pajoitettu kuntoon, niin autollahan taas ajaa toivottavasti hyvän matkaa.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2089 : 26-11-2019, 13:37:13 »
Onko mitään hajua mitä tälläinen ~7.60 pitkä kylkiaukeava kaappi maksaa uutena?
Ei ole. Mutta tuotakin vissiin joku tekee että vanhan alustan päälle uusi koppa.