0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.
Vähän aiheesta poiketen, johtajan kanssa oli just juttua noista b-junista.Niillä on vähemmän kantavuutta, suuremmat polttoainekulut ja hitaammat lastaukset kuin vastaavat täysperät... (jotka vetää siis megaa dollyllä)
Niin on, mutta kun vedät vetopöydän auki niin voit tehdä sillä naamarilla mitä vain - rahtitäysperä on rahtitäysperänveturi vaikka vaunun katkot.Omat hyvät ja huonot puolet molemmissa yhdistelmissä.
toiselle riittää vähempi ja toiselle ei mikään.haluisin nähdä jotain tilastoa, mitä tarkoittavat nämä lopettaneet yhden auton autoilijat sillä että ei kannata.?
toiselle riittää vähempi ja toiselle ei mikään.haluisin nähdä jotain tilastoa, mitä tarkoittavat nämä lopettaneet yhden auton autoilijat sillä että ei kannata.tarkoittaa se sitä, ettei kannata kun ei :-tienakaan ministeritason(saati postin tj:n) palkkaa- ei saakaan maksettua 300neliön uuden talon lainaa, kesämökkilainaa ja kolmen uuden henkilöauton kuukausieriä.-ei saa senkään vertaa palkkaa itselle mitä renkinä saisi-tulos on tappiollinen?
Itseä on siitä asti kun ensimmäisen keikan kiskasin, kiinnostanut kuljetusyrittäjäksi alkaminen. Palkkaa ei tarvihe olla ministeriötasolla, mutta jos vaikka vähän jäisi positiivisemman puolelle vrt renkinä ajamiseen. Ja isoin etu on mielestäni juurikin se, että saa itse valita millaisella kalustolla ajelee. Kyllä siitä, että vastuu on paljon suurempi ja riskit suuremmat, tarttis saada voittoa itelle. En tarttee kuuta taivaalta, mutta kohtuutta hiukan, niinkuin Irwin lauleli.En ole tähän asti laskeskellut minkään muun homman kannattavuutta, kuin taksiautoilun ja tullut siihen lopputulokseen että yhden miehen taksina pystys jotennii ees kilpailemaan hinnalla. Mutta olen melko varma, että laskelmista puuttuu jotain kuluja. Tarttes käyä se yrityskurssi, että osaisi paremmin laskea. Ehkäpä siksi en ennen sitä mieti edes sitä taksiautoa. Tai pysyn nykyisessä sivubisneksissäni. Muutennin mieluummin ajelen "isoo rekkoo" kuin haittista. Ei siis millään pahalla taksiautoilijat, teidänkin työ on arvokasta, mutta ei oikein mun makuun. Kukin taplaa tyylillään.
Paljon vaikuttaa sekin luonteenpiirre että onko pikku jännitys tulevasta elämän suola vai palkkatyö ja lottoarvonta lauantaisin se mitä elämältään tahtoo.
En vaa ymmärrä näitä, ku valittavat, että yrittämisestä ei jää mitään käteen. Niin mikseivät sitten mene rengiksi? Ovatko he niitä, jotka eivät kestä sitä, että joku muu määrää, kuin he itse?
Paljon vaikuttaa sekin luonteenpiirre että onko pikku jännitys tulevasta elämän suola
Paljonko se riittävä + sitten on ja millä aikavälillä? Yksi tekee samalla hommalla konkurssin, toinen 70 tonnia tulosta ja yksi pyörii nollatuloksessa paperilla... Tälleen niinkun esimerkkinä omistajakuljettajavetoisista yhden auton taloista ja esimerkki oikeasta elämästä.
Käteisellä ostetussa autossa on se hyvä että mikäli on hiljaista/ei ajoa niin laittaa seisontaan ja vuokraa itsensä pelkkänä kuskina sitten muualle. Pankin vehkeillä se seisontaan laitto ei ole niin helppoa.
Jos sulla on se 50 tonttua vapaata rahaa niin maksaa sillä vuokraakin ihan jonkun kuukauden ja jos ajoa piisaa niin vararahasto säilyy koskemattomana.Sinulla on fiksut ajatukset heti lähdössä ja luultavasti älyät lopettaakin ajoissa jos niin käy. Yrittäjällähän pitäisi aina olla ajatus siitä miten vetää toiminnan alas tappiot minimoiden.Alan lehdissä on ollut mainoksia pakasta vedetyistä autoista niin halvalla kk-erällä, että pitkään miettisin ennen kuin ostaisin 750 tkm ajettua valtamerkkiä, olkoon vaikka V8:lla. Ainakin DAFfia ja Ivecoa on näin kaupiteltu. Tämä tietysti on suuresti kiinni suoritealasta eli miten valmiin paketin tuohon hintaan saa.
Entä jos teettää käytetyn alustan päälle uuden korin? Ei sen välttämättä tarvi olla edes 750 tkm ajettu, kyllä se arvo tippuu huomattavasti jo pienemmillä metreillä.
Onko mitään hajua mitä tälläinen ~7.60 pitkä kylkiaukeava kaappi maksaa uutena? Joskus olen kuullut että noin 70 ke kun siinä on sivuovet, pankot ja kylmäkone keulaan pokattuna. Oma ajatukseni oli että se auto tosiaan olis sen noin 700 menty muutaman vuoden vanha jossa alustan kanssa samanikäinen päällirakenne. Sillä katsoa sen2-3 vuotta onko hommassa mitään mieltä ja sitten päivittää sinne alle uusi alusta. Noin niinkuin esimerkkinä kaveri osti tuollaisen pelkän kaapin 8 vuotta vanhana hyväkuntoisena 6000eurolla ja nykyisellä työnantajalla on 5-aks sivuaukeava kärry kylmäkoneella mikä maksoi ostaessa noin 4ke+alv. Molemmilla on tehty töitä jo toistavuotta ja rahaa saa ajosta just samanverran jos kaappi olisi uusi 70ke tai perävaunu ~150ke. Porissa oli myynnissä olikohan r560 - 12 malli noin 1 milj ajettu ja samanikäinen vakin sivuaukeava kori päällä ja kylmäkone upotettu etuseinää. Hinta oli 24 900 muistaakseni. Jos tuolla ajaa vaikka 2 vuotta niin ei korille paljon hintaa jää - sillä varauksella ettei se miljoonan ajettu 560 kone räjähdä ekalla kuormalla. Se on sitä riskinottoa se. Mutta yhtä lailla noita scanian 6 koneita paukkui järjestään 200-600tkm ajettuina noissa 2007=> ja tuskin kaikilla takuu tai huoltosopimus enää voimassa oli
Onko mitään hajua mitä tälläinen ~7.60 pitkä kylkiaukeava kaappi maksaa uutena?