0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Onkohan kukaan palkkatyöntekijoitä käyttävä yrittäjä oikein tarkkaan jälkeenpäin laskenut toteutuneet palkan sivukulut ? SKAL kurssilla kun neuvottiin jotain 1.65 kerrointa ja sama löytyy oletuksena kustannuslaskentataulukosta mutta tossa koitin jollain yrittäjäsivustolta löytyneillä ohjeilla laskea niin oli kyllä huomattavasti pienempi. Erään firman työntekijöiden keskimääräiset tuntikustannukset mulle kerrottiin, siitä kun arvioi pois päivärahat ym. niin taas jää huomattavasti pienemmäksi.
Eikös oo ollu jossain laskelmissa 1.4-1.5....
tollasia lukemia mäkin oon saanu. Saikuttavat työntekijät sitten nostaa kai aika rajusti.
Itseä on siitä asti kun ensimmäisen keikan kiskasin, kiinnostanut kuljetusyrittäjäksi alkaminen. Palkkaa ei tarvihe olla ministeriötasolla, mutta jos vaikka vähän jäisi positiivisemman puolelle vrt renkinä ajamiseen. Ja isoin etu on mielestäni juurikin se, että saa itse valita millaisella kalustolla ajelee. Kyllä siitä, että vastuu on paljon suurempi ja riskit suuremmat, tarttis saada voittoa itelle. En tarttee kuuta taivaalta, mutta kohtuutta hiukan, niinkuin Irwin lauleli.En ole tähän asti laskeskellut minkään muun homman kannattavuutta, kuin taksiautoilun ja tullut siihen lopputulokseen että yhden miehen taksina pystys jotennii ees kilpailemaan hinnalla. Mutta olen melko varma, että laskelmista puuttuu jotain kuluja. Tarttes käyä se yrityskurssi, että osaisi paremmin laskea. Ehkäpä siksi en ennen sitä mieti edes sitä taksiautoa. Tai pysyn nykyisessä sivubisneksissäni. Muutennin mieluummin ajelen "isoo rekkoo" kuin haittista. Ei siis millään pahalla taksiautoilijat, teidänkin työ on arvokasta, mutta ei oikein mun makuun. Kukin taplaa tyylillään.
Kirjoitetaas tähän topiciin kun taitaa olla lähimpänä aihetta.Rupesin tuossa miettimään että ensi kuussa tulee 5v täyteen kun liikennelupakokeen kävin suorittamassa hyväksytysti. Ikinähän mulla oo vielä omaan autoa eikä lupia ollut niin rupesin miettimään että eihän tuo koetulos/kokeella todistettu pätevyys itsessään vanhaksi ikinä mene ja sitä uudestaan sen vuoksi tarvitse kokeessa käydä? Jossain essonbaarissa joskus joku väitti että jos ei 5 tai 10 vuoteen (en muista kumpi vuosiluku..) ole autoja niin tulos mitätöityisi/jos ikinä lupia ole hakenut niin mitätöityisi. Liikennelupahan kyllä vanhenee 10 vuodessa se on tiedossa mutta onkohan tässä taas vain essonjuttuja tämä.. ja traficomin sivuilta nyt ainakaan moista löytänyt
Ei kai se miksikään mene pätevyys, kunhan pitää vain todistukset tallessa. Että ei muutako autokaupoille.Nykyisen vuosimaksun takia kannattaa jo luvat peruuttaa, jos ei varmasti ole aikomusta harjoittaa luvanvaraista liikennettä muutamaan vuoteen. Saa halvemmalla haettua uuden sitten, jos tarvetta ilmeneekin. Muistaakseni perustelivatkin silloin tuota uutta vuosimaksua, että saavat käyttämättömät luvat pois kuleksimasta.
Ei tässä tilanteessa nyt yrittäjäksi rueta kun on hyvä palkanmaksaja ja eiköhän tuo talouden syöksykierrekkin vielä vain syvene.. mutta katsotaan muutaman vuoden päästä taas uudemman kerran. Ja pitäähän se joku varasuunnitelma aina nykypäivänä olla.. Lähinnä juuri huoletti että jos sitä uudestaan kokeeseen tarvitsee mennä, tosin ei se loppuviimein kovin vaikea edes ole.
Taitaapa tuo olla suunta tällähetkellä, että enemmänkin autoilijoita potkitaan pihalle töiden vähyyden vuoksi kuin että haettaisiin uusia.
Näinpä juuri, käytettyjä vehkeitä on nettikone ja muut sivut täynnä ja ostajat vähissä, hinnat myös tulleet alaspäin parin vuoden takaisesta korona-ajasta kovasti mitä tullut seurailtua aina välillä.
Kuulemma uusissakin on hintataso aavistuksen ottanut takapakkia ja toimitusajat normalisoituneet. Saa jo tälle vuodelle auton, kun nyt tilaa.