Kirjoittaja Aihe: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet  (Luettu 305277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #616 : 30-06-2013, 11:46:45 »
Milläs ne kärryt pysyy pystyssä ilman veturia, jos jalat on vain kuskin puolella?  :vihel:

Nus nus :tutti: Korjattu typo.

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #617 : 30-06-2013, 14:42:19 »
Milläs ne kärryt pysyy pystyssä ilman veturia, jos jalat on vain kuskin puolella?  :vihel:

Pysyy se kärry pystyssä yhdelläkin jalalla.  :hide:
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #618 : 30-06-2013, 17:11:23 »
Pysyy se kärry pystyssä yhdelläkin jalalla.  :hide:

No ei kovin häävi ole ottaa sellaista perään, työkaverilla meinaan kokemus kun meni asiakkaalta hakemaan kärryä jossa oli vain yks jalka alhaalla. Oli vissiin menny jotain koivista hajalle ja kuski joka oli vienyt kärryn jätti sen sit yhden jalan varaan... Trukilla kun oli kuormaa lyöty reippaasti kyytiin ni oli kuulemma aika kierossa ollut etupää...

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #619 : 30-06-2013, 18:49:19 »
No ei kovin häävi ole ottaa sellaista perään, työkaverilla meinaan kokemus kun meni asiakkaalta hakemaan kärryä jossa oli vain yks jalka alhaalla. Oli vissiin menny jotain koivista hajalle ja kuski joka oli vienyt kärryn jätti sen sit yhden jalan varaan... Trukilla kun oli kuormaa lyöty reippaasti kyytiin ni oli kuulemma aika kierossa ollut etupää...

Saattanu ruostua puhki tms. se välitanko. Kerran mulle kävi näin, onneks olin pajan pihas ottamas kärryä perään, perä vaa vetäjäst ylös ettei jalka raavi maata ja halliin hitsattavaks. Toisel kertaa meniki sit akseli poikki et koko veivi vaa pyöri tyhjää, no ei haitannu yhtää et vaihtu ne jalat, oli muutenki ihan paskat, vähän väliä löi tyhjää ku veivas jalkoja varsinki ylöspäin.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #620 : 30-06-2013, 18:51:37 »
joskus on se välitanko lähtenyt vaan irti sieltä kauemmaisesta jalasta (veivistä katsoen), olen mennyt kärryn alle ja työntänyt takaisin. joku lukitus siellä on pettänyt, mutta väliaikaisesti pystyy ehkä käyttää noin. Ettei tarvii yhdelle jalalla jättää  :hattu:
Escucha el Oi!

Poissa Kaihis

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 103
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #621 : 03-07-2013, 22:03:58 »
Edelliset hommat loppuivat ja uusi duuni korjaamomaailmassa on vasta edessä, siis hyvää aikaa tehdä vähän kesätöitä.

siis jk- alkusella rekisterinumerolla varustetulla autolla kiskotaan (tai no on jo 3pv kiskottu) fr*jan irtopeppuja nyt pari viikkoa. Mukavaa hommaa näin vaihteeksi ihan arkenakin.

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 432
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #622 : 17-10-2016, 18:48:00 »
kaihis kyseli jotain, hieman muokkasin tuota viestiä, kun en minäkään kaikkea tiedä.

Hanko on simppeli.
Ainakin jos viet/haet kärryä transfennican laivaan. Sitä toista huolitsijaa en osaa neuvoa, joku muu saa opastaa.

Mutta jos trafeen viet, niin ei muuta kuin portista sisään, sitten n. klo 11 näkyy punainen rakennus. sinne sisään, tiskin oikeassa päässä on lista, jonne kirjaat kellonajan, kärryn rekkarin, tavaran(esim "puuta" tai "kpl-tavaraa") painon sekä huolitsijan.

Sitten kärry jätetään jonnekin sen rakennuksen taakse. ruudut nykyisin niin kuluneet, että kärryt on vähän miten sattuu. mutta sinne minne mahtuu.
Mua on opetettu aikoinaan niin että vientikärryjen(menossa mantereelle) keula tulis sojottaa merelle päin, ja tuontikärryjen(tulossa suomeen) keula rantaan päin. Tää ei kyllä hangossa aina toteudu, vetomestarit vetää sinne minne mahtuu. joskus joutuu kauankin kärryä etsiä.

Jos taas haet kärryä, niin meet tas siihen samaan rakennukseen, heti ovesta oikealla on hyllykkö, jossa on eri lokeroissa eli huolitsijoiden listoja.  etit oman ja kuittaat sen, siihen pitää kirjoittaa nouto pvm, veturin rekkari ja allekirjoitus.


Vuosaari.. jos haet/viet finsteven puolelta, niin hutmaset ittes portille(suoraan kun ajelee, kurvia kyllä on mutta noin apaut suoraan kun ajaa niin tulee finsteven portille), esität asias (tuot/haet) porttivahti kattoo missä kärry on/minne viet. Siellä siis tarkat ruudut. PYYDÄ kartta jos olet ekaa kertaa menossa, muuten niitä ruutuja ja kenttiä saa etsiä tovin :)

Jos taas haet/viet Multilinkin puolelta, niin eka siihen porttirakennukseen, liikenneympyrästä katottuna klo 13:sta. talsit sisään pääovesta, sitten kohti vasempaa niin kauan että näet tiskin missä lukee MULTILINK. Esität siinä asias, haet/tuot, kärryn ja veturin rekkari. Tästäkin kannattaa pyytää kartta kun ekaa kertaa menee. Sitten lähdet suunnistaa kohti rantaa, hieman ennen finsteven porttia lukee oikealle "MULTILINK", niin sinne, sitten pysäät siellä portilla, jossa ei tarvii sanoa mitään, portti aukee kun se äijä siellä saa naputeltua rekkaris. kärryt on portin jälkeen kun ajaa suoraan, muutama sata metriä vasemmalla. siellä ei ei ole merkittyjä ruutuja.


En nyt just keksi muuta kerrottavaa, muut saa jatkaa jos keksivät enempi auttavaa tietoa :hattu:

Vieläkös tämä pätee ja toimiiko myös Waltterin kärryille? Yhden kerran olen Hangossa käyny joskus 5v sitten, niin ei oikein ole muistikuvia.
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #623 : 18-10-2016, 19:14:44 »
ei ole mikään muu muuttunut kuin että aamupäivällä asioidaan heti ovesta oikealla olevassa toimistossa, iltapäivän jälkeen ovesta suoraan niin pitkälle ku pääsee.

väärään ei voi mennä, kun ovet on lukossa.
Escucha el Oi!

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #624 : 18-10-2016, 22:30:35 »
Juuri niin ku Hessus sanoikin + Sataman sisällä olevassa tiilirakennuksessa hoidetaan finnlines,  transfennica asioinnit... Ja   "etupihalla"  tulli rakennuksessa on ainaki. Sol..  Ja olikohan navirail....
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #625 : 20-10-2016, 20:35:58 »
Noista eri satamien toimintatavoista tuli mieleen ettei kärryyn pidä kytkeä vetäjää kiinni ennen kuin on tarkistanut ettei trailerissa ole mitään kolhuja.

Vuosaaressa Finnsteveltä saa satamavaurioraportin trailerin kanssa portille ajaessa kuin myös Turusta Finnlinesin laivoilla kulkeneista.

Muilla laivoilla(Silja,Viking,Tallink, yms.) tulleet niin Helsingissä kuin Hangossakin on sellasia että jos kytkee trailerin ennen satamavaurioraportin saamista, ei enää satamavaurioraporttia saa eli kolhujen maksaja löytyy peilistä.
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #626 : 20-10-2016, 21:28:15 »
hangossa eivät edes tarkasta...kirjoitat vaan raporttiin mikä on vialla, ja eukko tiskin takaa lyö siihen leiman.

tietty näkeehän sen sitten porttikamerasta, mutta onhan sen vaurion jotenkin voinut itsekin siinä kohtaa aiheuttaa.
Escucha el Oi!

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 432
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #627 : 20-10-2016, 21:33:56 »
Juuri niin ku Hessus sanoikin + Sataman sisällä olevassa tiilirakennuksessa hoidetaan finnlines,  transfennica asioinnit... Ja   "etupihalla"  tulli rakennuksessa on ainaki. Sol..  Ja olikohan navirail....

Sollin juttuja näköjään oli Waltterin kärri. Tai ei siellä muuta tarvinnu tehdä kuin merkata tuotava ja vietävä kärry. Onkos noi Waltterin kärryt aina Sollin vai kulkeeko niitä muuta kautta?
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #628 : 20-10-2016, 21:48:40 »
Sollin juttuja näköjään oli Waltterin kärri. Tai ei siellä muuta tarvinnu tehdä kuin merkata tuotava ja vietävä kärry. Onkos noi Waltterin kärryt aina Sollin vai kulkeeko niitä muuta kautta?
pelkästään Sollia taitavat käyttää.

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #629 : 21-10-2016, 20:18:36 »
pelkästään Sollia taitavat käyttää.

Joo, vein noin tottumuksesta sollin riviin ja illalla kaukana jossain tuli semmonen kiusallinen tunne ja katsoin ohje tekstarin uusiks, sitten pääsi soittamaan. Se waltteri olisi mennyt trafelle.

Eli menee myös trafella, joskus harvakseltaan.

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #630 : 26-01-2017, 10:07:19 »
Säädetäänkö vetopöydän kireyttä, aukaistuna vai laukaistuna kiinni?
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #631 : 26-01-2017, 13:06:31 »
Säädetäänkö vetopöydän kireyttä, aukaistuna vai laukaistuna kiinni?

Mie väittäsin että kiinni ollessa.

Poissa Kassu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 155
  • Ikkunakyltti: Kassu
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #632 : 26-01-2017, 19:14:31 »
Säädetäänkö vetopöydän kireyttä, aukaistuna vai laukaistuna kiinni?
Mä oon säätäny kummallakin tavalla, enkä oo huomannut siinä mitään eroa.
Johtaja ajo yhden päivän mun ajokilla  ja se oli säätänyt vähän pöytää kärry perässä, laakista tuli hyvä.
Mun oli jo aikaa pitäny ruuvata sitä, mutten ollu viä jaksanu 😂

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1104
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #633 : 26-01-2017, 20:18:43 »
Jees täytyypä hienosäätää...   : :hattu:
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #634 : 26-01-2017, 21:14:17 »
Tuli ihan pöydistä ja säädöistä mieleen, edellisessä ajokissa oli pöytä, jota kukaan ei osannu säätää, eikä sen 5vuoden aikana jota sillä ajoin joku 700tkm, niin ei ollu tarvettakaan. Ikinä ei tarvinnu voimaa avaamiseen, eikä koskaan jättäny menemättä kerrasta kiinni ja pehmeesti. Joku newöhööd GF+ siirto valurauta ja matala.
Me likes :hattu:

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #635 : 27-01-2017, 19:11:28 »
Kahva ainakin on tässä paras mahdollinen ja muutenkin pelaa mukavasti. http://ww1.safholland.de/sites/germany/en/products/fifthwheels/fw3510series/Pages/HOLLAND%20FW3510.aspx
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa Marjaleena112

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 4
  • Ikkunakyltti: marko
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #636 : 14-10-2017, 13:00:19 »
Joo ei ole paljoo näkynyt