0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Milläs ne kärryt pysyy pystyssä ilman veturia, jos jalat on vain kuskin puolella?
Pysyy se kärry pystyssä yhdelläkin jalalla.
No ei kovin häävi ole ottaa sellaista perään, työkaverilla meinaan kokemus kun meni asiakkaalta hakemaan kärryä jossa oli vain yks jalka alhaalla. Oli vissiin menny jotain koivista hajalle ja kuski joka oli vienyt kärryn jätti sen sit yhden jalan varaan... Trukilla kun oli kuormaa lyöty reippaasti kyytiin ni oli kuulemma aika kierossa ollut etupää...
kaihis kyseli jotain, hieman muokkasin tuota viestiä, kun en minäkään kaikkea tiedä.Hanko on simppeli. Ainakin jos viet/haet kärryä transfennican laivaan. Sitä toista huolitsijaa en osaa neuvoa, joku muu saa opastaa.Mutta jos trafeen viet, niin ei muuta kuin portista sisään, sitten n. klo 11 näkyy punainen rakennus. sinne sisään, tiskin oikeassa päässä on lista, jonne kirjaat kellonajan, kärryn rekkarin, tavaran(esim "puuta" tai "kpl-tavaraa") painon sekä huolitsijan.Sitten kärry jätetään jonnekin sen rakennuksen taakse. ruudut nykyisin niin kuluneet, että kärryt on vähän miten sattuu. mutta sinne minne mahtuu.Mua on opetettu aikoinaan niin että vientikärryjen(menossa mantereelle) keula tulis sojottaa merelle päin, ja tuontikärryjen(tulossa suomeen) keula rantaan päin. Tää ei kyllä hangossa aina toteudu, vetomestarit vetää sinne minne mahtuu. joskus joutuu kauankin kärryä etsiä.Jos taas haet kärryä, niin meet tas siihen samaan rakennukseen, heti ovesta oikealla on hyllykkö, jossa on eri lokeroissa eli huolitsijoiden listoja. etit oman ja kuittaat sen, siihen pitää kirjoittaa nouto pvm, veturin rekkari ja allekirjoitus.Vuosaari.. jos haet/viet finsteven puolelta, niin hutmaset ittes portille(suoraan kun ajelee, kurvia kyllä on mutta noin apaut suoraan kun ajaa niin tulee finsteven portille), esität asias (tuot/haet) porttivahti kattoo missä kärry on/minne viet. Siellä siis tarkat ruudut. PYYDÄ kartta jos olet ekaa kertaa menossa, muuten niitä ruutuja ja kenttiä saa etsiä tovin Jos taas haet/viet Multilinkin puolelta, niin eka siihen porttirakennukseen, liikenneympyrästä katottuna klo 13:sta. talsit sisään pääovesta, sitten kohti vasempaa niin kauan että näet tiskin missä lukee MULTILINK. Esität siinä asias, haet/tuot, kärryn ja veturin rekkari. Tästäkin kannattaa pyytää kartta kun ekaa kertaa menee. Sitten lähdet suunnistaa kohti rantaa, hieman ennen finsteven porttia lukee oikealle "MULTILINK", niin sinne, sitten pysäät siellä portilla, jossa ei tarvii sanoa mitään, portti aukee kun se äijä siellä saa naputeltua rekkaris. kärryt on portin jälkeen kun ajaa suoraan, muutama sata metriä vasemmalla. siellä ei ei ole merkittyjä ruutuja.En nyt just keksi muuta kerrottavaa, muut saa jatkaa jos keksivät enempi auttavaa tietoa
Juuri niin ku Hessus sanoikin + Sataman sisällä olevassa tiilirakennuksessa hoidetaan finnlines, transfennica asioinnit... Ja "etupihalla" tulli rakennuksessa on ainaki. Sol.. Ja olikohan navirail....
Sollin juttuja näköjään oli Waltterin kärri. Tai ei siellä muuta tarvinnu tehdä kuin merkata tuotava ja vietävä kärry. Onkos noi Waltterin kärryt aina Sollin vai kulkeeko niitä muuta kautta?
pelkästään Sollia taitavat käyttää.
Säädetäänkö vetopöydän kireyttä, aukaistuna vai laukaistuna kiinni?