Kirjoittaja Aihe: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet  (Luettu 306279 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM5
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #594 : 03-04-2013, 21:20:51 »
Älkää sitten menkö ajamaan kontteja tai mitään muutakaan tälle uudelle Container Transport Finlandille tai mikä CTF onkaan.
Onkos tuo se vanha rahkola? Kun en just sitä uutta nimeä muista.
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #595 : 03-04-2013, 21:39:12 »
...
« Viimeksi muokattu: 09-05-2013, 18:42:53 kirjoittanut Lenny »

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM5
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #596 : 03-04-2013, 21:44:02 »
vanha Container Cargo, mustalainen vaan pokkana laittoi uuden firman.
Juu juu. Kuulostaa todella luotettavalta.
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Nisze

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 231
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #597 : 03-04-2013, 22:14:52 »
vanha Container Cargo, mustalainen vaan pokkana laittoi uuden firman.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10384340 Eräs hemmokin joutunut osaksi tuota huippukeskustelua.

Poissa Sunttis

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 71
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Sunttis
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #598 : 06-04-2013, 21:22:25 »
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10384340 Eräs hemmokin joutunut osaksi tuota huippukeskustelua.
Kyl sai meinaa taas illan naurut ku luki tota keskustelua on ainaki pojil kovat jutut  :tukka:

Poissa Tombstoun

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 446
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #599 : 07-04-2013, 22:08:47 »
Kyl sai meinaa taas illan naurut ku luki tota keskustelua on ainaki pojil kovat jutut  :tukka:
Jeeep  :koff: :koff:

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #600 : 16-05-2013, 21:27:03 »
tuli tossa kontteja ajellessa jälleen kerran mieleen että miksi noihin konttialustoihin ei voi laittaa sellasia ovien pidikkeitä mitä käytetään muissakin ovellisissa perävaunuissa pitämään ovia auki? Ne konttien omat narut tai kettingit on kuitenkin aina paskana. Ei niitä tarvi kuin kahteen kohtaan: perään ja 20' keskellä paikkaan. Ei olis mikään suuri lisäkustannus.

Poissa Esco

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 125
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Simppa
  • Työajokki: Fmx volvo
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #601 : 16-05-2013, 21:30:34 »
tuli tossa kontteja ajellessa jälleen kerran mieleen että miksi noihin konttialustoihin ei voi laittaa sellasia ovien pidikkeitä mitä käytetään muissakin ovellisissa perävaunuissa pitämään ovia auki? Ne konttien omat narut tai kettingit on kuitenkin aina paskana. Ei niitä tarvi kuin kahteen kohtaan: perään ja 20' keskellä paikkaan. Ei olis mikään suuri lisäkustannus.
Itselläni oli sellaset rullakoista tutut kumi "nauhat". tais olla jotku isommat sidonta lenkit just hollil rungos missä ne roikku.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #602 : 18-05-2013, 18:55:13 »
Itselläni oli sellaset rullakoista tutut kumi "nauhat". tais olla jotku isommat sidonta lenkit just hollil rungos missä ne roikku.

Pari "mustekalaa" ajaa kans asian, ainaki paris konttialustas meillä just sopivasti pellin reuna mihi laitta noi koukut ja pyöritellä loppu mustekala kontin saranan alapään ympärille.

Poissa Joeli

  • Apumies
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Opiskelija
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #603 : 25-06-2013, 19:24:01 »
Nyt tulee nyypältä tyhmä kysymys liittyen puoliperävaunuun:

eli miksi jalkojen lasku tapahtuu ja lukon avaus apparin puolelta? eikös ne olis järjevää olla kuskin puolella, ei tartteis kierrellä turhia :)

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #604 : 25-06-2013, 19:27:01 »
Nyt tulee nyypältä tyhmä kysymys liittyen puoliperävaunuun:

eli miksi jalkojen lasku tapahtuu ja lukon avaus apparin puolelta? eikös ne olis järjevää olla kuskin puolella, ei tartteis kierrellä turhia :)

Mieleen tulis nyt 2 seikkaa, tulee auto kierrettyä varmemmin kun on valmiiksi väärällä puolella, ja ehkä enemmänkin turvallisuus seikka, kun et o liikenteen puolella.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #605 : 25-06-2013, 19:57:40 »
Nyt tulee nyypältä tyhmä kysymys liittyen puoliperävaunuun:

eli miksi jalkojen lasku tapahtuu ja lukon avaus apparin puolelta? eikös ne olis järjevää olla kuskin puolella, ei tartteis kierrellä turhia :)
Hulinan kärryissä oli veivi vasemmalla, DFDS kärryissä vieläkin mutta ne onkin englantilaisia. Jenkeillä aukee pöytäkin vasemmalta, ei tarvi läskien liikkua turhia. Mutta syy on varmaan niinkuin Mika sanoi.

Poissa nodame

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 303
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #606 : 25-06-2013, 21:23:18 »
Ite jossain veturissa ihmettelin kui oli askelmat "pöydälle" tehty oikealle puolelle, niin vastaukseksi sain juuri tuon, että tulee kierrettyä auto ja tarkastettua samalla pakostakin ettei ole mitään normaalista poikkeavaa.
"In my world everyone is a pony, and they all eat rainbows, and poop butterflies. "
@p3hmis

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #607 : 26-06-2013, 00:35:36 »
Ite jossain veturissa ihmettelin kui oli askelmat "pöydälle" tehty oikealle puolelle, niin vastaukseksi sain juuri tuon, että tulee kierrettyä auto ja tarkastettua samalla pakostakin ettei ole mitään normaalista poikkeavaa.

Mä taasen luin tai kuulin jostain et toi oikealta ylös kiipeäminen ois joku EU:n keksimä turvallisuus hömpötys.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #608 : 26-06-2013, 09:16:52 »
Mä taasen luin tai kuulin jostain et toi oikealta ylös kiipeäminen ois joku EU:n keksimä turvallisuus hömpötys.
ennemminkin saksalaisten keksimä, ruotsalaisissa ei sellasia hölmöyksiä ole. Mersuunkin pitää erikseen muistaa tilata aukeava ilmanohjain vasemmalle jos vedät frigoja. Mistä sitä uutta autoa tilatessa tietää mitä sillä elinaikana vedetään?

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #609 : 26-06-2013, 11:01:36 »
ennemminkin saksalaisten keksimä, ruotsalaisissa ei sellasia hölmöyksiä ole. Mersuunkin pitää erikseen muistaa tilata aukeava ilmanohjain vasemmalle jos vedät frigoja. Mistä sitä uutta autoa tilatessa tietää mitä sillä elinaikana vedetään?
eiks daffeisa aukee oikeeki puoli ihan vakiovarusteena?  ???
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #610 : 26-06-2013, 12:58:20 »
eiks daffeisa aukee oikeeki puoli ihan vakiovarusteena?  ???
pelkästään oikea puoli jos et tilaa erikseen. Yhtä tyhmiä kuin saksalaiset.

Poissa JaskaH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 294
  • Ikkunakyltti: Jaska
  • Työajokki: Scania R580
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #611 : 26-06-2013, 16:32:32 »
ennemminkin saksalaisten keksimä, ruotsalaisissa ei sellasia hölmöyksiä ole. Mersuunkin pitää erikseen muistaa tilata aukeava ilmanohjain vasemmalle jos vedät frigoja. Mistä sitä uutta autoa tilatessa tietää mitä sillä elinaikana vedetään?
Samaa kans kirosin kun ajelin Peeteeämmän autoa ja piti laivassa kytkeä sähköt kärryyn

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #612 : 27-06-2013, 18:48:36 »
eikös kaikissa kärryissä silti ovet aukee eka oikeelle? siis vaikka veivi oiskin vasemmalla. jotenkin jännä sekin. koska ajattelisin että juuri samaisesta turvallisuus syystä ne ois niin... jos joutuu siis tien laidassa avaamaan oven, että se ois ojan puolella.
Escucha el Oi!

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #613 : 28-06-2013, 22:21:53 »
eikös kaikissa kärryissä silti ovet aukee eka oikeelle?
Yhtä täysperää olen vetänyt, jossa aukesi vasen ensin. Se oli aikas hankala, kun luonnostaan aukoi/sulki ovia väärinpäin :tutti:
Aina tiellä!

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #614 : 29-06-2013, 23:33:45 »
Meil on tasan yhes kärryssä jalkojen veivi kuskin puolel. Meinaa se pöydän avaus unohtua helpommin ku muitten kans, täs ku kaiken muun voi hoitaa samalt puolelt.
« Viimeksi muokattu: 30-06-2013, 11:46:20 kirjoittanut Mr_A »

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet
« Vastaus #615 : 30-06-2013, 00:18:18 »
Meil on tasan yhes kärryssä jalat kuskin puolel. Meinaa se pöydän avaus unohtua helpommin ku muitten kans, täs ku kaiken muun voi hoitaa samalt puolelt.
Milläs ne kärryt pysyy pystyssä ilman veturia, jos jalat on vain kuskin puolella?  :vihel: