Kirjoittaja Aihe: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.  (Luettu 230904 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aune_

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 175
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #88 : 21-11-2011, 20:00:11 »
voi olla parempi, että jätät sen yhdistelmäkurssin väliin ja pysyt siellä pikku kipossas.
lopeta kuitenkin tuo toisten ahdistelu liikenteessä.

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #89 : 21-11-2011, 21:04:53 »
Miettiny samaa tuosta tasan 80 ajosta ja alamäkien jarrutteluista..
Ja itse kun ajan tuota samaa pätkää edes takas suunnilleen saman painoisella kuormalla aina, oon alkanu kokeila miten mersu kuluttaa eri vauhdeissa (öisin suht helppoa kokeilla). Ja huomasin että kun nostin ajonopeuden 81-82:sta 84-85:n, kulutus alkoi laskemaan! 87-> taas nostaa kulutusta... Noi muutamat kohdat mitkä voi niin rullailen jollei oo populaa takana. Jopa sen "suurimman" mäen!

Kaikkea se teettääkin kun on liikaa aikaa töissä..... :hullu:

Edellisen virman ajokkeihin laitettiin rajottimet 80km/h (todellinen oli 77-78....) ja ihan kuulemma kulutuksen vuoks. Ei sekään ihan järkihommaa ollut, ku parissa autossa nousi kulutus tuon jälkeen aika reippaasti, kun jatkuvasti joutu ajamaan rajotinta vasten pysyäksen muun liikenteen mukana.  Itsellä ei noussu eikä laskenu kulutus, mutta tien tukkeena aina olin. :hullu:   
Se naisen logiikka... ;D

Poissa TAMD

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 251
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #90 : 21-11-2011, 21:30:46 »
Eikös siihen ole joku lakipykälä, että ohitettavan pitää edesauttaa ohituksen onnistumista?  :ide3:

Poissa AUH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 277
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Pytty Volovo
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #91 : 21-11-2011, 21:37:40 »
Eikös se jotenki mee et ohittajalle on annettava mahdollisuus esteettömään ohitukseen tai jotain sen suuntaista? :ide3: (ei toki taija sitä tarkoittaa et täytyy liinat kiinni polkea)
Mahtuu mahtuu...on se ennenki mahtunu!?

Poissa citycee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VESA+Suomibussi
  • Työajokki: Ikkunapaku
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #92 : 21-11-2011, 21:51:11 »
Tieliikennelaki

Pykälä 19 §
Ohittajan ja ohitettavan keskinäiset velvollisuudet

Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.

Ohitettavan on, havaittuaan ohituksen vasemmalta, pysyteltävä niin oikealla kuin se muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen on mahdollista, eikä hän saa lisätä nopeutta.

Hitaasti kulkevan ajoneuvon kuljettajan on kapealla tai mutkikkaalla ajoradalla tai vastaan tulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #93 : 21-11-2011, 22:10:42 »
...
noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show  :hullu: ...

Sinä siit ainakin 5 kertaa estit toisen ohituksen. Toivon todellakin että sinulla olisi todella hyvä syy miksi leikkiä kansalaispoliisia, vaarantaa liikennetta, rikkoa lakia ja ärsyttää toisia tienkäyttäjiä samalla tehden itsestäsi täyden idiootin!! Jos toisella on niin kiirus, mikset voinut päästää sitä ohitse? Jos ajoit todellakin yli 90km/h niin rikoit itsekkin nopeusrajoituksia... (ja myös tuota ohituslakia, kun lisäsit vauhtia ettei toinen pääse ohitse)

Koitappa kuvitella itsesi sinne rekanrattiin kun olisi kauhea kiirus jonnekkin ja sitten joku toinen tekee kiusaa sulle (Tai kun olet korttia ajamassa, niin et ole varmaankaan vielä tiedä sitä että täälä "trukkikuskien maailmassa" joissakin paikoissa se todellakin on parista minuutista kiinni että purkivatko he kuormaa vai eivät)

Se että auto oli puolasta, ei muuta mitään. Vakavempana pidän sitä että sinun toimistasi johtuen tuli vaaratilanteita!!
(ja kun vielä yrität kehuskella niillä!)
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #94 : 21-11-2011, 22:21:45 »
Mä en vaan ymmärrä mikä ongelma autogonolla oli estää se eka ohitus...Oisit antanu mennä polakin menojaan niin ei ois ollu puskurissa roikkumassa.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #95 : 21-11-2011, 23:16:56 »


Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.



Tuo ei toteudu puolessakaan leveäkaista tiellä tapahtuvista ohituksista. Joskus on sattunu heitto tiessä tai tuulen puuska just kun haitta-ajoneuvo ohittaa aivan liian läheltä. Kärryn perä saattaa liikahtaa paljonki, jos äkkiä joutuu korjata ohjauksella. Mun mielestä se on ohittajan syy jos kolahtaa, mutta milläpä tuonki näytät toteen...
Keep on truckin'

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #96 : 22-11-2011, 00:11:35 »
Tänään kun ajelin loimaalta 9tietä tamperetta päin ~klo: 0600

Niin sitten ilmestyi hetken päästä valkoinen Man:inn puolikas perään ihmettelin kun roikkuu ihan persiissä vaikka vauhtia reipas 90km/h (Henkilöautolla) olin menossa JAKK:n yhdistelmäkurssille..

noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show  :hullu: seuraavaksi jossain välissä siinä kun tampereelle päin mennään on 60km/h rajoitus risteysalueella ja "maalattu keltainen liikenteenjakaja" siinä tuli mun eteeni 2 henkilöautoa niihin matkaa noin 10-15m noh MAN lyö vilkun päälle keskellä risteystä ja lähtee tohottamaan ohi

Vastaan tulee auto man heittää vilkun oikeelle ja kiilaa ittensä väkisin siihen henkilöautojen väliin (Ei enää pokka kestäny ku Ppv rupes oleen jo liian lähellä että kolahtaa ei muutaku jarrut kii ja annoin periksi siinä se sitten jatkoi muiden kanssa samaa hommaa ihan vitunmoista vauhtia kaikista ohi piittaamatta mistään liikenne säännöistä!

Noh meikällä meni siinä risteysalueella niin paljon hermo että soitin poliiseille ja kerroin tarinan mitä oli tapahtunut toivottavasti vaivautuivat tarkistamaan tämän auton kun annoin auton ja kärrin rekkarit!

JA YLLÄTYS "AMMATTIKULJETTAJANA" SIELLÄ OLIKIN POLAKKI!  :pase:

Vituttaa vieläkin niin että korvat soi tollanen toiminta.. ja todennäköisesti sai jatkaa matkaansa kun poliiseilla oli donitsit kesken...  :police:


Veti sanattomaksi... *facepalm*
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Toppari

  • Vieras
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #97 : 22-11-2011, 00:23:28 »
Tänään kun ajelin loimaalta 9tietä tamperetta päin ~klo: 0600

Niin sitten ilmestyi hetken päästä valkoinen Man:inn puolikas perään ihmettelin kun roikkuu ihan persiissä vaikka vauhtia reipas 90km/h (Henkilöautolla) olin menossa JAKK:n yhdistelmäkurssille..

noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show  :hullu: seuraavaksi jossain välissä siinä kun tampereelle päin mennään on 60km/h rajoitus risteysalueella ja "maalattu keltainen liikenteenjakaja" siinä tuli mun eteeni 2 henkilöautoa niihin matkaa noin 10-15m noh MAN lyö vilkun päälle keskellä risteystä ja lähtee tohottamaan ohi

Vastaan tulee auto man heittää vilkun oikeelle ja kiilaa ittensä väkisin siihen henkilöautojen väliin (Ei enää pokka kestäny ku Ppv rupes oleen jo liian lähellä että kolahtaa ei muutaku jarrut kii ja annoin periksi siinä se sitten jatkoi muiden kanssa samaa hommaa ihan vitunmoista vauhtia kaikista ohi piittaamatta mistään liikenne säännöistä!

Noh meikällä meni siinä risteysalueella niin paljon hermo että soitin poliiseille ja kerroin tarinan mitä oli tapahtunut toivottavasti vaivautuivat tarkistamaan tämän auton kun annoin auton ja kärrin rekkarit!

JA YLLÄTYS "AMMATTIKULJETTAJANA" SIELLÄ OLIKIN POLAKKI!  :pase:

Vituttaa vieläkin niin että korvat soi tollanen toiminta.. ja todennäköisesti sai jatkaa matkaansa kun poliiseilla oli donitsit kesken...  :police:

Toivottavasti ymmärrät lopettaa yhdistelmäkurssin ja mennä opiskelemaan vaikka parturi-kampaajaksi tai muuksi jonka ei tarvitse liikenteessä olla.
Toivon jos/kun jatkat vielä tuota et joku kaunis päivä joku kouluttaisi sut tavoille muuten kuin päätä silittämällä.  :-*

« Viimeksi muokattu: 22-11-2011, 00:33:45 kirjoittanut Toppari »

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 432
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #98 : 22-11-2011, 00:29:11 »
Siinä meillä varsinainen sankari. Jos ohitettavaks joutuminen noin paljon syö, niin olet kyllä ihan väärää ammattia opiskelemassa. Mitäs meinasit henkilöautoille tehdä kun ne tahtoo ohitella näitä isompia, kiilata tieltä?
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa olli

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #99 : 22-11-2011, 20:03:34 »
tää kaveri on varmaan ajanut 4 tietä helsinkiin päin. ihmettelin sitä pitkien vilkuttelua. peilistä kun katsoi ajoi henkilö auto edessä ja virolainen rekka perässä. pitkät vilkku ja henkilö auto painoi jarrua. oli vielä moottoritie, ei oo tainut päästää ohi. tosin se nyt on ihan normaalia pääkupunkiseudulla, varsinkin kehä rallissa. jos yrität päästä ohi jostain 60km/h ajavasta ohi, rinnalle pääset sitten sitä vauhtia taas löytyy.

Poissa Dynamite Kid

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 205
  • Sukupuoli: Mies
  • Säälin saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy ansaita
  • Ikkunakyltti: Dynamite Kid
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: \8/ R560
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #100 : 22-11-2011, 23:05:37 »
Miettiny samaa tuosta tasan 80 ajosta ja alamäkien jarrutteluista..
Ja itse kun ajan tuota samaa pätkää edes takas suunnilleen saman painoisella kuormalla aina, oon alkanu kokeila miten mersu kuluttaa eri vauhdeissa (öisin suht helppoa kokeilla). Ja huomasin että kun nostin ajonopeuden 81-82:sta 84-85:n, kulutus alkoi laskemaan! 87-> taas nostaa kulutusta... Noi muutamat kohdat mitkä voi niin rullailen jollei oo populaa takana. Jopa sen "suurimman" mäen!

Kaikkea se teettääkin kun on liikaa aikaa töissä..... :hullu:

Tän takia itse marssitan aina jos mahdollista, niin 86km/h :hattu:

Nytkun meilläkin kaikkiin uusin volvon kotteroihin tuli toi 'dynofleet', niin siinä huomas että toi 86km/h on edullisin ajonopeus :hattu:
Life... Is Only a GAME...

Poissa bliz

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1133
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Vanaja 10x4
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #101 : 23-11-2011, 09:46:51 »
Siel on sitten välitykset otettu tilatessa rajotinrallia suosivaks jos pienemmässä nopeudessa enemmän kuluttaa. ei taida ihan pata olla vääntöalueella.

Poissa Dynamite Kid

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 205
  • Sukupuoli: Mies
  • Säälin saa ilmaiseksi, mutta kateus täytyy ansaita
  • Ikkunakyltti: Dynamite Kid
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: \8/ R560
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #102 : 23-11-2011, 09:52:33 »
Tän talon tuntien kaikki on mahdollista...
Life... Is Only a GAME...

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #103 : 23-11-2011, 12:03:18 »
Siel on sitten välitykset otettu tilatessa rajotinrallia suosivaks jos pienemmässä nopeudessa enemmän kuluttaa. ei taida ihan pata olla vääntöalueella.

No, mun ajokin edullisin ajoalue on sen mitä se kulkee, kallein taas 83-85.

Poissa nodame

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 303
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #104 : 23-11-2011, 12:41:25 »
Tuo ei toteudu puolessakaan leveäkaista tiellä tapahtuvista ohituksista. Joskus on sattunu heitto tiessä tai tuulen puuska just kun haitta-ajoneuvo ohittaa aivan liian läheltä. Kärryn perä saattaa liikahtaa paljonki, jos äkkiä joutuu korjata ohjauksella. Mun mielestä se on ohittajan syy jos kolahtaa, mutta milläpä tuonki näytät toteen...
Joku saa nyt heti oikaista jos on parempaa tietoa, mutta mun ymmärtääkseni leveäkaistateiden idea on helpottaa ohittamista, eli helpompi "kuikuilla" vastaantulevaa liikennettä, mutta ei kai niilläkään ole sallittua ajaa kaks rinna yhdellä kaistalla? Lain mukaan siis.
Kellään parempaa tietoa?  :ide3:
"In my world everyone is a pony, and they all eat rainbows, and poop butterflies. "
@p3hmis

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #105 : 23-11-2011, 14:14:48 »
Joku saa nyt heti oikaista jos on parempaa tietoa, mutta mun ymmärtääkseni leveäkaistateiden idea on helpottaa ohittamista, eli helpompi "kuikuilla" vastaantulevaa liikennettä, mutta ei kai niilläkään ole sallittua ajaa kaks rinna yhdellä kaistalla? Lain mukaan siis.
Kellään parempaa tietoa?  :ide3:

Niin se minunki mielestä pitäisi mennä. Vaikka kolme autoa mahtuukin rinnan, ite en sinne väliin lähtis. Piilopaikoista uupelo jos itellä/vastaantulijalla/ohitettavalla käy joku koistinen ja tulee päälle. Ihme ettei tuolla satu enempää vahinkoja.
Keep on truckin'

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #106 : 23-11-2011, 17:00:02 »
Joku saa nyt heti oikaista jos on parempaa tietoa, mutta mun ymmärtääkseni leveäkaistateiden idea on helpottaa ohittamista, eli helpompi "kuikuilla" vastaantulevaa liikennettä, mutta ei kai niilläkään ole sallittua ajaa kaks rinna yhdellä kaistalla? Lain mukaan siis.
Kellään parempaa tietoa?  :ide3:
Lain mukaan saa ajaa ohittaa omallakin kaistalla edellyttäen että siihen on tilaa. Tosin leveäkaista tiet on kaikki niin kapeita ettei niille mahdu kahta rinnan samalle kaistalle! Saisivat muuttaa kaikki leveäkaistatiet ohituskaistoiksi. Ei tarttis ku vähän maalia ja pari liikennemerkkiä.
Aina tiellä!

Poissa AUH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 277
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Pytty Volovo
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #107 : 23-11-2011, 17:08:42 »
Ja sen riivatun keskikaiteen/vaijerit. Moninpaikoin nuo toimis ihan hyvin jos autoilijat ajais kaistan oikeassa reunassa eikä jurnuttas siinä keskellä?
Mahtuu mahtuu...on se ennenki mahtunu!?

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #108 : 24-11-2011, 19:18:42 »
No, mun ajokin edullisin ajoalue on sen mitä se kulkee, kallein taas 83-85.

Tietäen auton "Green Hot Wheels"-taustan, en ole hämmästynyt :hullu:
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Huti

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 94
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: voe yhe tähe
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #109 : 24-11-2011, 23:09:51 »
Joku saa nyt heti oikaista jos on parempaa tietoa, mutta mun ymmärtääkseni leveäkaistateiden idea on helpottaa ohittamista, eli helpompi "kuikuilla" vastaantulevaa liikennettä, mutta ei kai niilläkään ole sallittua ajaa kaks rinna yhdellä kaistalla? Lain mukaan siis.
Kellään parempaa tietoa?  :ide3:

Mun mielestä nimenomaan ohittamista vartenhan ne on tehty.
Saa ohittaa millon vaan kunhan pysyy omalla kaistalla, toki jos vastaan tulee jotain kevyttä reunassa ajavaa ni hyvinhän siinä mahtuu keskellä tietä ohittelemaan. Käsittääkseni juuri näin tarkotettu, ainakin haitta-ajoneuvoille. Kyllä siinä silti vähäsen kannattaa omia silmiä ja aivoja käyttää kun rekalla lähtee toista ohittelemaan.

Itse ainakin ohittelen kun vaan turvallisesti ohi mahtuu.  :ajoa:

Ei mun sanomisia silti kannata faktana pitää, en oo mikään kävelevä lakikirja, ennemmin kävelevä post-it-lappu huonolla liimalla. (eli tippuu 5min päästä ja unohtaa kaiken)
On se lottovoittajan elämä vaan hienoa!
Voittaa kokonaisen euron vaivasella kahden euron sijoituksella. Leveä elämä jatkukoon!