0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Miettiny samaa tuosta tasan 80 ajosta ja alamäkien jarrutteluista.. Ja itse kun ajan tuota samaa pätkää edes takas suunnilleen saman painoisella kuormalla aina, oon alkanu kokeila miten mersu kuluttaa eri vauhdeissa (öisin suht helppoa kokeilla). Ja huomasin että kun nostin ajonopeuden 81-82:sta 84-85:n, kulutus alkoi laskemaan! 87-> taas nostaa kulutusta... Noi muutamat kohdat mitkä voi niin rullailen jollei oo populaa takana. Jopa sen "suurimman" mäen! Kaikkea se teettääkin kun on liikaa aikaa töissä.....
...noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show ...
Ohittajan on pidettävä turvallinen väli ohitettavan ajoneuvoon.
Tänään kun ajelin loimaalta 9tietä tamperetta päin ~klo: 0600Niin sitten ilmestyi hetken päästä valkoinen Man:inn puolikas perään ihmettelin kun roikkuu ihan persiissä vaikka vauhtia reipas 90km/h (Henkilöautolla) olin menossa JAKK:n yhdistelmäkurssille.. noh siinä sitten tuli auto ennen humppilaa suoralla ohitin sen ja eikös MAN kuski tuu kanssa heittämällä ohi ja takasin perseeseen kiinni roikkumaan. noh sitten se lyö vilkun päälle ja meinaa mennä ohi itse poljin lisää kaasua että jää ja hidastin taas sama homma yrittää ohi. tätä jatkui noin 5kertaa kunnes alkoi valo/sumutorvi show seuraavaksi jossain välissä siinä kun tampereelle päin mennään on 60km/h rajoitus risteysalueella ja "maalattu keltainen liikenteenjakaja" siinä tuli mun eteeni 2 henkilöautoa niihin matkaa noin 10-15m noh MAN lyö vilkun päälle keskellä risteystä ja lähtee tohottamaan ohi Vastaan tulee auto man heittää vilkun oikeelle ja kiilaa ittensä väkisin siihen henkilöautojen väliin (Ei enää pokka kestäny ku Ppv rupes oleen jo liian lähellä että kolahtaa ei muutaku jarrut kii ja annoin periksi siinä se sitten jatkoi muiden kanssa samaa hommaa ihan vitunmoista vauhtia kaikista ohi piittaamatta mistään liikenne säännöistä!Noh meikällä meni siinä risteysalueella niin paljon hermo että soitin poliiseille ja kerroin tarinan mitä oli tapahtunut toivottavasti vaivautuivat tarkistamaan tämän auton kun annoin auton ja kärrin rekkarit!JA YLLÄTYS "AMMATTIKULJETTAJANA" SIELLÄ OLIKIN POLAKKI! Vituttaa vieläkin niin että korvat soi tollanen toiminta.. ja todennäköisesti sai jatkaa matkaansa kun poliiseilla oli donitsit kesken...
Siel on sitten välitykset otettu tilatessa rajotinrallia suosivaks jos pienemmässä nopeudessa enemmän kuluttaa. ei taida ihan pata olla vääntöalueella.
Tuo ei toteudu puolessakaan leveäkaista tiellä tapahtuvista ohituksista. Joskus on sattunu heitto tiessä tai tuulen puuska just kun haitta-ajoneuvo ohittaa aivan liian läheltä. Kärryn perä saattaa liikahtaa paljonki, jos äkkiä joutuu korjata ohjauksella. Mun mielestä se on ohittajan syy jos kolahtaa, mutta milläpä tuonki näytät toteen...
Joku saa nyt heti oikaista jos on parempaa tietoa, mutta mun ymmärtääkseni leveäkaistateiden idea on helpottaa ohittamista, eli helpompi "kuikuilla" vastaantulevaa liikennettä, mutta ei kai niilläkään ole sallittua ajaa kaks rinna yhdellä kaistalla? Lain mukaan siis. Kellään parempaa tietoa?
No, mun ajokin edullisin ajoalue on sen mitä se kulkee, kallein taas 83-85.