Kirjoittaja Aihe: V Slider / B-juna  (Luettu 42191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
V Slider / B-juna
« : 01-08-2010, 12:25:59 »
Onkos porukka huomannut tämän Virtasen uusimman keksinnön, B-juna markkinoille, eli V slider ?

http://www.autokanta.com/koneporssi/tekniikka_ja_koeajot/kuljettaminen/kaukoliikenne/?x132963=2109890





...Itsellä nyt ei ole mitään kokemusta noista joten paha sanoa juuta eikä jaata.
Tuossa on varmaankin perää, että liukkaalla perinteisen linkin "lyhyeksi" ajaminen ei aina onnistu.

lainaus:

...B –junan ongelmat alkavat, kun on huonot keliolosuhteet ja liukasta. Silloin koko homma teli mukaan lukien liukuu mukana, eikä kuormatilan siirto taakse onnistu. Ja samaan ongelmaan törmätään, kun kuormatila on siirrettävä takaisin eteen. Leikillisesti sanoen runko pitää liukkaalla ankkuroida kiinni männyn runkoon siirron onnistumiseksi”, valottaa Virtanen aluksi keksintönsä taustaa.

^Tätä ongelmaa tuossa uudessa ratkaisussa ei tietysti tule.

Mutta, mitenkäs asia on, tuolla uudella ratkaisulla, pelkällä kuormatulla linkillä ajettaessa. Täytyykö sen olla ajettaessa tuossa taka-asennossa?
Jos näin on, niin voisi kuvitella liukkailla keleillä pidon olevan aika huono vetopyörillä...

Perinteisen mallisessa linkissä, kun "lyhyenä" ajettaessa tuo kuormatila on kuitenkin normaalisti lähellä hytin takaseinää...

Jos joku nyt ymmärsi, mitä tarkoitin...

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #1 : 01-08-2010, 12:49:29 »
Ymmärtääkseni sillä ei ole merkitystä että missä kohdassa se on tolleen jos pelkällä menee... onhan siellä kuitenkin lukitus paikkoja muutakin kuin kaksi eli sen saa kyllä muualle kuin ääripäiden rajoillekin lukittua kai siinä on ajateltu just se että painojakauma saadaan tasaiseksi "siirreltyä"
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #2 : 01-08-2010, 12:55:39 »
No siinä tapauksessa! Ei varmaan sitten ollenkaan hassumpi keksintö, tuo uusi ratkaisu.

(Monissa mallikuvissa vaan, joissa on tuo pelkkä linkki, se on nimenomaan takana, mutta kai siinä on juurikin demonstroitu vain tuota laiturikuormaus/purku asentoa.)

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #3 : 01-08-2010, 13:18:43 »
hyvä  keksintö  :hattu:
Perille on pitkä matka.

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #4 : 01-08-2010, 13:29:30 »
No siinä tapauksessa! Ei varmaan sitten ollenkaan hassumpi keksintö, tuo uusi ratkaisu.

(Monissa mallikuvissa vaan, joissa on tuo pelkkä linkki, se on nimenomaan takana, mutta kai siinä on juurikin demonstroitu vain tuota laiturikuormaus/purku asentoa.)

En tiedä onko kyseistä mallia vielä liikenteessä mutta moni on sitä kehunut että loistava keksintö olis kyllä.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #5 : 01-08-2010, 13:33:48 »
En tiedä onko kyseistä mallia vielä liikenteessä mutta moni on sitä kehunut että loistava keksintö olis kyllä.
Onhan noita vaikka kuinka ja paljon liikenteessä ollut jo pidemmän aikaa. Poijaat on vaan poltellut moottoreita noista ku kuorma päällä yrittänyt siirtää taakse konttia mut onkin jäänyt rullaamaan paikoilleen... Ihan hyvä keksintö kylläkin. Talvea odotellessa...  :koff:

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #6 : 01-08-2010, 13:35:09 »
Lainaus
"Ja vielä yksi etu on, että vetopöydälle ei tässä pääse kerääntymään talvella lunta. Paksu runkopalkki on edessä. Saattaa olla että tässä vetopöydän lukitus toimii pakkasillakin ilman lämmitystä”

Miks jatkettavan b-trailerin vetopöytä kerää lunta ja toi ei? Kun eikö tuossaki ole runkopalkkia viistetty perästä, muutenhan takimmaisen puolikkaan keula kulkis pystyssä?
Keep on truckin'

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #7 : 01-08-2010, 13:46:19 »
tuo muokin mietitytti mut onko se ajateltu niin että ku ei oo puolikasta perässä niin siirtää sen "kontin" taaksepäin
mut eikö se kans peitä tavallisessa b-junassa ku siirtää akselit eteenpäin ???





tämmönen tuli mieleen että käykö b-junan akseleita siirtää eteenpäin ilman että ottaa letkuja pois  ??? tuossa ainaki näytti niinki ois käyny
Perille on pitkä matka.

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #8 : 01-08-2010, 13:50:30 »
tuo muokin mietitytti mut onko se ajateltu niin että ku ei oo puolikasta perässä niin siirtää sen "kontin" taaksepäin
mut eikö se kans peitä tavallisessa b-junassa ku siirtää akselit eteenpäin ???





tämmönen tuli mieleen että käykö b-junan akseleita siirtää eteenpäin ilman että ottaa letkuja pois  ??? tuossa ainaki näytti niinki ois käyny
Eipä noita ole tarkoitus siirtää kuin silloin kun purkaa/lastaa laiturista ja ei tarvi ottaa letkuja pois. Niille on sellainen oma kotelonsa mihin ne laitetaan ku työnnetään akselit alle.

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #9 : 01-08-2010, 14:10:59 »
Eipä noita ole tarkoitus siirtää kuin silloin kun purkaa/lastaa laiturista ja ei tarvi ottaa letkuja pois. Niille on sellainen oma kotelonsa mihin ne laitetaan ku työnnetään akselit alle.

ok  :hattu:
Perille on pitkä matka.

Poissa Johnny

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 288
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Johnny
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R500 -17
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #10 : 01-08-2010, 22:19:23 »
Noiden Dehlin V-sliderien kanssa pitäis ruveta työskentelee kuukauden pääst...  :ajoa:

Poissa koppis

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 185
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #11 : 02-08-2010, 21:18:59 »
Ihmettelinkin tänään haminassa et mikä saakelin nysäkärry tuo on olevinaan
Rankka työ vaatii rankat huvit

Poissa Puuha78

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 799
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Petri
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH12/Chervolet
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #12 : 05-08-2010, 18:28:18 »
Näin tänään tämöisen yhdistelmän Botnialla. Kuskia kävin siinä jututtaan sitten aikani kuluks. Kehu että talvelle tulee olemaan ongelmia ton kanssa.

1. kärryn vetopöytä liian alhaalla kuulemma. Tossa oli rullat vetopydän vieressä.


2. ottaa takimmaisen kärryn keula kiinni siihen etummaisen runkoon jyrkissä nousuissa.

Poissa Paroni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 311
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #13 : 05-08-2010, 19:14:34 »
2. ottaa takimmaisen kärryn keula kiinni siihen etummaisen runkoon jyrkissä nousuissa.


Sama ongelma se oli jo niillä PNOlaisillakin mitä me vedettiin...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #14 : 05-08-2010, 20:36:56 »
Kehu että talvelle tulee olemaan ongelmia ton kanssa.


Eikö näiden isojen kans tule aina ongelmia talvella  :koff: Joidenkin kans vaan enempi ku toisten.
Escucha el Oi!

Poissa Bitter

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 730
  • Sukupuoli: Mies
  • Jos ohitat niin älä sen jälkeen eessä tupeksi!
    • Bitter
  • Ikkunakyltti: Bitter
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Magnum, Sisu
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #15 : 10-08-2010, 20:49:07 »
voi kun kertyis sen verran pätäkkää kasaan ettei tarviis talvella ajella kun kelekalla hupia. vaan ei tee eurot pesää  >:(
|===SUTII Trucking ====|'  |""";__    Koneet ja
|__,,,_,,,__________====__|........,]      vauhti
 ***(@)'(@)*******#|(@)*****(@)*    viihdyttää

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #16 : 10-08-2010, 21:04:04 »
Ymmärtääkseni sillä ei ole merkitystä että missä kohdassa se on tolleen jos pelkällä menee... onhan siellä kuitenkin lukitus paikkoja muutakin kuin kaksi eli sen saa kyllä muualle kuin ääripäiden rajoillekin lukittua kai siinä on ajateltu just se että painojakauma saadaan tasaiseksi "siirreltyä"

Tuossa katselin sunnuntai illalla jus noita "keltasen talon" kyseisiä laitteita nii ei niissä kyllä ollutkaan noita lukitus paikkoja kun just nuo ääri asennot. aika jänniä kapineita kyllä tuollee vierestä katottuna
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #17 : 11-08-2010, 17:05:36 »
Kehu että talvelle tulee olemaan ongelmia ton kanssa.

Suomen laki kun taas on tässä kohtaa ihan järjetön. Vetopöytää ei saa kääntyvyyksien takia laittaa tarpeeksi eteen että saisi painoa välivaunun päälle vaan se pitää olla viimeisen akselin takapuolella jolloin kuorman lisäys takimmaiseen vaunuun huonontaa pitoa vetoakselilla sekä tekee yhdistelmästä muutenkin oudon ajettavan. Viimeisellä työnantajalla välivaunu jätettiin suosiolla talvella seisomaan, siitä ei olis oikeasti tullut mitään muuta kuin hinauslaskuja koska jo kuivalla asfaltilla sait suditella sen rävellyksen kanssa. Ainoastaan konttihommissa vetopöydän saa melkein oikeaan kohtaan lyhyempien ylitysten takia. Katsokaa Australian, Kanadan ja Etelä-Afrikan B-junia, ne on rakennettu ajo-ominaisuuksia silmällä pitäen eikä jonkun typerien kääntyvyysvaatimusten.

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #18 : 11-08-2010, 17:16:32 »
Suomen laki kun taas on tässä kohtaa ihan järjetön. Vetopöytää ei saa kääntyvyyksien takia laittaa tarpeeksi eteen että saisi painoa välivaunun päälle vaan se pitää olla viimeisen akselin takapuolella jolloin kuorman lisäys takimmaiseen vaunuun huonontaa pitoa vetoakselilla sekä tekee yhdistelmästä muutenkin oudon ajettavan. Viimeisellä työnantajalla välivaunu jätettiin suosiolla talvella seisomaan, siitä ei olis oikeasti tullut mitään muuta kuin hinauslaskuja koska jo kuivalla asfaltilla sait suditella sen rävellyksen kanssa. Ainoastaan konttihommissa vetopöydän saa melkein oikeaan kohtaan lyhyempien ylitysten takia. Katsokaa Australian, Kanadan ja Etelä-Afrikan B-junia, ne on rakennettu ajo-ominaisuuksia silmällä pitäen eikä jonkun typerien kääntyvyysvaatimusten.
veturina 2-akselinen? paljonko siihen välivaunuun sai kuormaa ottaa moduulina?

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #19 : 11-08-2010, 18:55:34 »
veturina 2-akselinen? paljonko siihen välivaunuun sai kuormaa ottaa moduulina?

Väliteli-veturi. Kontteja kun ajettiin niin kuormaa otettiin mitä sattui tulemaan, en edes tiedä paljo ois saanu ottaa.

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #20 : 11-08-2010, 18:58:34 »
Väliteli-veturi. Kontteja kun ajettiin niin kuormaa otettiin mitä sattui tulemaan, en edes tiedä paljo ois saanu ottaa.
juu juu. No paperillahan tohon saa ottaa 28tn kuormaa mutta ei se käytännössä ole mahdollista kun akselipainoja on aika helvetin vaikea saada silloin kohdilleen.

Poissa koppis

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 185
  • Sukupuoli: Mies
Vs: V Slider / B-juna
« Vastaus #21 : 12-08-2010, 05:13:04 »
Oli eilen melkosen vaikeeta kun viron auto yritti eilen saada luumäellä tuollasta laituriin, ei tainnu virolainen pappa ennen ollu nähnykkää tuommosta :hullu:
Rankka työ vaatii rankat huvit