0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
No siinä tapauksessa! Ei varmaan sitten ollenkaan hassumpi keksintö, tuo uusi ratkaisu.(Monissa mallikuvissa vaan, joissa on tuo pelkkä linkki, se on nimenomaan takana, mutta kai siinä on juurikin demonstroitu vain tuota laiturikuormaus/purku asentoa.)
En tiedä onko kyseistä mallia vielä liikenteessä mutta moni on sitä kehunut että loistava keksintö olis kyllä.
"Ja vielä yksi etu on, että vetopöydälle ei tässä pääse kerääntymään talvella lunta. Paksu runkopalkki on edessä. Saattaa olla että tässä vetopöydän lukitus toimii pakkasillakin ilman lämmitystä”
tuo muokin mietitytti mut onko se ajateltu niin että ku ei oo puolikasta perässä niin siirtää sen "kontin" taaksepäin mut eikö se kans peitä tavallisessa b-junassa ku siirtää akselit eteenpäin tämmönen tuli mieleen että käykö b-junan akseleita siirtää eteenpäin ilman että ottaa letkuja pois tuossa ainaki näytti niinki ois käyny
Eipä noita ole tarkoitus siirtää kuin silloin kun purkaa/lastaa laiturista ja ei tarvi ottaa letkuja pois. Niille on sellainen oma kotelonsa mihin ne laitetaan ku työnnetään akselit alle.
2. ottaa takimmaisen kärryn keula kiinni siihen etummaisen runkoon jyrkissä nousuissa.
Kehu että talvelle tulee olemaan ongelmia ton kanssa.
Ymmärtääkseni sillä ei ole merkitystä että missä kohdassa se on tolleen jos pelkällä menee... onhan siellä kuitenkin lukitus paikkoja muutakin kuin kaksi eli sen saa kyllä muualle kuin ääripäiden rajoillekin lukittua kai siinä on ajateltu just se että painojakauma saadaan tasaiseksi "siirreltyä"
Suomen laki kun taas on tässä kohtaa ihan järjetön. Vetopöytää ei saa kääntyvyyksien takia laittaa tarpeeksi eteen että saisi painoa välivaunun päälle vaan se pitää olla viimeisen akselin takapuolella jolloin kuorman lisäys takimmaiseen vaunuun huonontaa pitoa vetoakselilla sekä tekee yhdistelmästä muutenkin oudon ajettavan. Viimeisellä työnantajalla välivaunu jätettiin suosiolla talvella seisomaan, siitä ei olis oikeasti tullut mitään muuta kuin hinauslaskuja koska jo kuivalla asfaltilla sait suditella sen rävellyksen kanssa. Ainoastaan konttihommissa vetopöydän saa melkein oikeaan kohtaan lyhyempien ylitysten takia. Katsokaa Australian, Kanadan ja Etelä-Afrikan B-junia, ne on rakennettu ajo-ominaisuuksia silmällä pitäen eikä jonkun typerien kääntyvyysvaatimusten.
veturina 2-akselinen? paljonko siihen välivaunuun sai kuormaa ottaa moduulina?
Väliteli-veturi. Kontteja kun ajettiin niin kuormaa otettiin mitä sattui tulemaan, en edes tiedä paljo ois saanu ottaa.