Kirjoittaja Aihe: Keskustelua eri päällirakenteista.  (Luettu 36672 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hytsky

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 462
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FH4
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #22 : 10-08-2011, 21:39:35 »
Miten NTM:n kaapeissa on kylkiovet pelannu?

Koulun tekeleestä ei kyllä jäänyt hyvä maku. Ei tahtonut millään saada kiinni jos vähänkin oli kallellaan, välillä sai tasasellakin tapella niitten kanssa.

Omassa ajokissa on kolmisen vuotta vanhat vakkilaiset. Kylkiovet pelaa kyllä ihan hyvin mutta vähän jo löystyneet, päivä paistaa oven raosta.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #23 : 10-08-2011, 22:24:00 »
Miten NTM:n kaapeissa on kylkiovet pelannu?

Mulla on '04 NTM kevyteristetty kaappi rättikatolla.  Toimii oikein hienosti, tosin se kaappi on kuulemma vähän extravahvistettu.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Kuppis

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 795
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KUPPIS
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FM5
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #24 : 10-08-2011, 23:55:18 »
Meikäläisen ajokissa on Fokorin kaappi. On nähny maailmaa jo 1,60miljuunaa, ja 11vuotta ikää. Ei taho aina mennä ovet kiinni, kun on ottanut kyljestä tavaraa kyytiin. Perää ku nostaa/laskee, niin yleensä saa sitten kiinni. Katto on rätillä. Lattia on jo melkosen pehmeä, pitäis vaihtaa vanerit sinne. Muuten iha näppärä, hyvät sidonta lenkit. Passaa tuohon ajoon.
Kyllä se siitä sinne taittuu :)

Poissa Cossu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Mies
  • -V8 Truck Or Nothing!
  • Ikkunakyltti: KOSSU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Kanikka..
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #25 : 11-08-2011, 03:30:42 »
meneeköhän ihan OT,noh,modet osaa hommansa ja siirtää jos menee eli:
Minkäs laisia kokemuksia tollassesta nostettavakattosesta Schmitziläisestä? siis että pelaako yleesä lainkaa?..
Kuvahan ei paljoo kerro kuin että vanha mega kärri kyseessä missä on joku hydraulisesti Korotettava katto.. tiiä sitte mitä päällikkö meinas alkaa ajattaa mutta tuommonen kait tulossa mullen perää..ehkä.

PaTTaya Riekkuja (Tm)

Juice

  • Vieras
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #26 : 11-08-2011, 06:50:14 »
Miten NTM:n kaapeissa on kylkiovet pelannu?

Koulun tekeleestä ei kyllä jäänyt hyvä maku. Ei tahtonut millään saada kiinni jos vähänkin oli kallellaan, välillä sai tasasellakin tapella niitten kanssa.

Omassa ajokissa on kolmisen vuotta vanhat vakkilaiset. Kylkiovet pelaa kyllä ihan hyvin mutta vähän jo löystyneet, päivä paistaa oven raosta.

Pelaa todella hyvin kun muistaa säätää korkeutta aina kun huomaa, että alkaa joku kohta ottamaan vähän vastaan. Käytännössä ehkä kerran-kaksi kuussa joutuu säätämään yhden oven korkeutta. Silloin aikoinaan oli perässä neliakselinen paripyörällinen pari miljoona vedetty NTM:n kärry ja siinä ei ovet toimineet kovin hyvin, mutta se koko kärry kulkikin aivan S-mutkalla ja runko oli niin löysä että se oli kuin korkkiruuvi epätasaisella pihalla ja piti lankkuja renkaiden alla hakea sitä suoraan, että ovet toimivat. :koff: Nuo viisiakselit ovat toimineet tosi hyvin kaikin puolin, vaikka yhtä on vedetty jo pitkästi toista miljoonaa. Jos niitä ei säädä niin ei ne myöskään muutaman kuukauden jälkeen kovin hyvin toimi.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #27 : 11-08-2011, 09:49:23 »
meneeköhän ihan OT,noh,modet osaa hommansa ja siirtää jos menee eli:
Minkäs laisia kokemuksia tollassesta nostettavakattosesta Schmitziläisestä? siis että pelaako yleesä lainkaa?..
Kuvahan ei paljoo kerro kuin että vanha mega kärri kyseessä missä on joku hydraulisesti Korotettava katto.. tiiä sitte mitä päällikkö meinas alkaa ajattaa mutta tuommonen kait tulossa mullen perää..ehkä.


Ellei tuo kärry ole jo pihassa, kannattaa äkkiä sanoa ettei noin vahnaa rytöä enää kannattane hankkia restauroitavaksi, kun eivät tuoreemmatkaan vyökapellit paljoa maksa.  Mulla olis hyvä nousevakattoinen Kögel MegaMaxx myydä, lisää tuolla http://www.rahtihemmot.com/forum/index.php/topic,6765.0.html
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Hytsky

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 462
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FH4
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #28 : 11-08-2011, 12:19:08 »
Ellei tuo kärry ole jo pihassa, kannattaa äkkiä sanoa ettei noin vahnaa rytöä enää kannattane hankkia restauroitavaksi, kun eivät tuoreemmatkaan vyökapellit paljoa maksa.  Mulla olis hyvä nousevakattoinen Kögel MegaMaxx myydä, lisää tuolla http://www.rahtihemmot.com/forum/index.php/topic,6765.0.html

Miten tuossa toi katon nosto tapahtuu?

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #29 : 11-08-2011, 21:09:30 »
Miten NTM:n kaapeissa on kylkiovet pelannu?

Koulun tekeleestä ei kyllä jäänyt hyvä maku. Ei tahtonut millään saada kiinni jos vähänkin oli kallellaan, välillä sai tasasellakin tapella niitten kanssa.

Omassa ajokissa on kolmisen vuotta vanhat vakkilaiset. Kylkiovet pelaa kyllä ihan hyvin mutta vähän jo löystyneet, päivä paistaa oven raosta.

Mahtoko olla uutuden/käytönpuuteen takia jäykät? ittellä on tos ntm:n 5-aks kärrys oven kahvat vielä kohtuu jäykät mut johtuu varmaan vielä siitä et on puolisenvuotta vaan vanha. Mut toinen samanlainen mikä meil on paitsi et pressukatto ni toimii kyllä hyvin ovet ja perässä se on roikkunu jo joku 800tkm.

Tässä auton 2004:sessa Interkorin kaapissa toimii kyllä ovet kuin unelma. Muutenkin laadukkaan oloinen rakennelma. Ainoat miinukset tulee "veden eristyksetä" eli hantin seinä vähän jostain kohdin pullottelee ja band-upit sais olla kokomatkalla ja ihan katon/seinä saumalla.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #30 : 11-08-2011, 22:26:59 »
Miten tuossa toi katon nosto tapahtuu?

Kögelissä avataan kylki/kyljet ja takaovet, etu- ja takatolpissa on kahvat joilla katto pumpataan ylös.  Alas se lasketaan painamalla vieressä olevaa painiketta.  Helppo ja nopea toimenpide.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #31 : 21-08-2011, 22:12:47 »
Pitäisiköhän soittaa Carl-Magnusille ja ehdottaa. :vihel: Hänen kanssaan on tullut asioitua viran puolesta kerran jos toisenkin.
Taisinpa asiasta mainita kyseiselle herralle ja muutamalle muullekkin Härmässä. ;)

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #32 : 21-08-2011, 22:20:49 »
Miten NTM:n kaapeissa on kylkiovet pelannu?

Koulun tekeleestä ei kyllä jäänyt hyvä maku. Ei tahtonut millään saada kiinni jos vähänkin oli kallellaan, välillä sai tasasellakin tapella niitten kanssa.

Omassa ajokissa on kolmisen vuotta vanhat vakkilaiset. Kylkiovet pelaa kyllä ihan hyvin mutta vähän jo löystyneet, päivä paistaa oven raosta.
Hyvin toimii kun säädöt kohillaan. Meillä lähti perävaunusta etummainen ovipakka irtoamaan niittauksistaan mutta NTM hoiti homman ja nyt on hyvin pysyny ovet paikallaan. Jos kylkiovien kahvat jumittaa ja raskaat käyttää kannattaa oven alempi lukkokäpälä käyttää irti ja hioa puhtaaksi sekä hela porata/viilata suuremmaksi. Tahtoo särkeä kahvassa olevat lukkokäpälän tapit jos alkaa kunnolla jumittaa ja voimalla joutuu vääntämään.  

Poissa vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #33 : 22-08-2011, 00:21:04 »
Meillä on samanlaiset koneet, TK Spectrum. Lumikko ja Carrier on parhaat kaksilämpökoreihin, Carrierin ottasin nyt mieluiten. Tekee hyvin kylmää ja nykysistä helppo käyttösin "käyttöpaneeli".

Ihmetyttää tuo "uusi" Lumikon käyttöpaneeli. Ollut kai vm. 2007 eteenpäin. Esim. tyhjäkäynnille laittaminen vaatii sen 3 vai 4 painallusta muistaakseni, kun vanhassa siihen riitti yhden vipstaakin alas kääntäminen, ja sitten pakkasilla tuo nestekidenäyttö on ihan **tun hidas... Voittaa tosin vanhojen Termo Kurkojen käyttöpaneelin joihin kertyy kosteutta niin ettei nää läpi siitä pleksistä. Nyrkillä pitää hakata että se kosteus alkaa valua alaspäin. Enkä mää sitä TK:ta osaa ees käyttää kun ei niistä valikon englanninkielisistä lyhennöksistä tajua mitään, ja hälytyksetki on jotain numerokoodeja vaan...

Hyvä asia uudemmissa Lumikoissa on auto start/stop -toiminto niin ei kone käy turhaan tyhmäkäyntiä. Eipä sitä kyllä talvella uskalla käyttää. Huono asia sitten on tietokoneistumisen myötä tullut automaattinen käynnistys. Se kun kovilla pakkasilla sammuttaa koneen hetikohta käynnistymisen jälkeen, kun öljynpaineet on liian matalalla. Kiva seistä -35 pakkasessa 5 minsaa painelemassa nappeja, kun se jää käyntiin vasta viidennellä startilla. Ja eihän niitä nappeja pysty talvihanskoilla paineleen joten avokäsin sekin on tehtävä. Vanhoissa pystyy startilla pitään niin kauan käynnissä, että öljynpaineen merkkivalo sammuu. Tosin joku järki pitää olla mukana, ettei starttia riko.

Hyvin on silti Lumikko palvellut. Hyvä kakslämpökone, Carrierista ei ole kokemusta. Ihmeen hyvin toimivat viime talven -40 asteen pakkasissa. Kovimpien pakkasten aikaan tankattiin diisseliä ja varmaan 3 viikkoa putkeen kävi koneet, ne jotka pysy käynnissä. Helpommalla pääsee ku ei mee sammuttaan...

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #34 : 30-08-2011, 23:00:21 »
meneeköhän ihan OT,noh,modet osaa hommansa ja siirtää jos menee eli:
Minkäs laisia kokemuksia tollassesta nostettavakattosesta Schmitziläisestä? siis että pelaako yleesä lainkaa?..
Kuvahan ei paljoo kerro kuin että vanha mega kärri kyseessä missä on joku hydraulisesti Korotettava katto.. tiiä sitte mitä päällikkö meinas alkaa ajattaa mutta tuommonen kait tulossa mullen perää..ehkä.



Mitä nyt irtoperissä satunnaisesti joutunut noita kapellikärryjen kattoja nostelemaan, niin kaikissa on tähänmennessä pelannut, kun on hyvin yksinkertainen systeemi. Etu ja takatolpissa on käsin pumpattavat sylinterit jotka nostaa kattoa ylös arviolta n.30cm. Alas laskeutuu vääntimestä/pumppausvipua kiertämällä tms. Myös tolpathan noissa on säädettävät, ja monissa on takalippa niin leveä että ovet menee myös yläosastaan lukkoon vaikka kattoa ois nostettu.

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #35 : 31-08-2011, 03:11:21 »
Muutamia kertoja tullu mietittyä molemmin puolin ovilla varustettua Berg Kapell -systeemiä ja sen kestävyyttä. Monikäyttöisyyttä tällä ainakin saa aikaan. Välillä kun nuo kaikenmaailman konekuskit on pikkusen väkivaltasia kaappien suhteen, niin epäilyttää hieman kuinka kovilla vähemmän käytetty oikea sivu on.

Poissa make81

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MAKE
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: R500
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #36 : 31-08-2011, 21:12:12 »
Muutamia kertoja tullu mietittyä molemmin puolin ovilla varustettua Berg Kapell -systeemiä ja sen kestävyyttä. Monikäyttöisyyttä tällä ainakin saa aikaan. Välillä kun nuo kaikenmaailman konekuskit on pikkusen väkivaltasia kaappien suhteen, niin epäilyttää hieman kuinka kovilla vähemmän käytetty oikea sivu on.
Entisellä isännällä oli kautecin molemmin puolin aukeeva kaappi. Ajettiin "paljon" lankkua,niin kyllä ite aina varoitin konekuskia,ettei painata. Se tosin helpotti,et paljon oli samoista paikoista lastauksia. Kärrystä en ikinä "uskaltanut" avata molempia puolia kokonaan mutta veturin kaappi pysy kyl ryhdissään molemmat sivut auki.
No kato v*ttu feisbuukista.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #37 : 06-09-2011, 21:36:06 »
Focolift on vuodesta 2005 eteenpäin ollu höpölift. Oulussa on yhdessä maitoautossa uuden mallin Focolift, kuulemma toinen asiakkaalle asennettu lauta. Sylinterit ja varret oli ainaki erillaiset kun vertaa vanhempaan.
Keep on truckin'

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #38 : 06-09-2011, 23:01:09 »


Eräs pitkänlinjan focon suosija rupesi tilaamaan dhollandiaa uusiin autoihin. Kuulemma olis parempi.

me (ainakin, ehkä joku muukin huolitsija?) dhollandiaa ajetaan koritehtaille, ja on kyllä lisäntynyt niiden toimitukset.
Escucha el Oi!

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #39 : 07-09-2011, 09:38:28 »
Eräs pitkänlinjan focon suosija rupesi tilaamaan dhollandiaa uusiin autoihin. Kuulemma olis parempi.

Mulle johtaja kehu että Dhollandiassa ei olis piirikorttia ollenkaan vaan se olis tehty releillä tms. Yks herkkä vikapaikka vähemmän.
Lehtosen uusissa autoissa oli kaikki perälaudat Dhollandialta. Ois kiva kokeilla miten kiertojäykkä semmonen on, kun runko on jotenki kevytrakenteisen näkönen.
Keep on truckin'

Poissa Tertzi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #40 : 07-09-2011, 23:42:03 »
meneeköhän ihan OT,noh,modet osaa hommansa ja siirtää jos menee eli:
Minkäs laisia kokemuksia tollassesta nostettavakattosesta Schmitziläisestä? siis että pelaako yleesä lainkaa?..
Kuvahan ei paljoo kerro kuin että vanha mega kärri kyseessä missä on joku hydraulisesti Korotettava katto.. tiiä sitte mitä päällikkö meinas alkaa ajattaa mutta tuommonen kait tulossa mullen perää..ehkä.


   


juuriki tän kuvan ihanuuden kans joskus tapelleena voin sanoo ettei toimi nostot hirvee hyvin tai mikää muukaa..

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #41 : 10-09-2011, 18:01:03 »
   


juuriki tän kuvan ihanuuden kans joskus tapelleena voin sanoo ettei toimi nostot hirvee hyvin tai mikää muukaa..

No siltä toi kyllä näyttääkin, karseen näkönen :)

Poissa janne_

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 101
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JANNE
  • Työajokki: R500,R520
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #42 : 10-09-2011, 18:41:57 »
Mulle johtaja kehu että Dhollandiassa ei olis piirikorttia ollenkaan vaan se olis tehty releillä tms. Yks herkkä vikapaikka vähemmän.
Lehtosen uusissa autoissa oli kaikki perälaudat Dhollandialta. Ois kiva kokeilla miten kiertojäykkä semmonen on, kun runko on jotenki kevytrakenteisen näkönen.

Kiertojäykkyydestä en tiedä, mutta muuten ne on kohtalaisen paskoja. Paljon vikoja, esim. moottoreita on jouduttu vaihtamaan.

Poissa vikke

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 310
  • Työajokki: FH4 460
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #43 : 10-09-2011, 19:09:22 »
Onko kaikilla perälautamerkeillä se hidas kallistus -toiminto mikä focoliftillä on? Yks parhaista keksinnöistä helpottamaan hard core -jakotykin elämää.