Kirjoittaja Aihe: Keskustelua eri päällirakenteista.  (Luettu 36674 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hytsky

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 462
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo FH4
Keskustelua eri päällirakenteista.
« : 19-06-2011, 17:07:09 »
Tuli mieleen että olisko tämmönen aihe hyvä olla olemassa? En ainakaan haulla löytänyt vastaavaa.. Monella varmaan on joskus kysyttävää tai asiaa eri päällirakenteista niin tänne vois niitä laittaa. Oli se sitten umpikori, kapelli, säiliö tai mistä vaan vehkeestä.

Mua mietityttää nousukapelli.. Kuinkahan paljon suurinpiirtein sellanen on esim. normi vyökapellia painavampi, jos puhutaan ihan moduulimittasesta kamppeesta?

Ja miten sellanen pelittää pitkässä juoksussa ja varsinkin talvella kovalla pakkasella tms.. Ja eikö noi oo aika huoltovapaita, paineilmalla toimivia ne kai pääsääntösesti on kaikki?
Koululla oli tommonen Arpen tekele ja oli se kyllä näppärä käyttää.

Poissa Mauri

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 228
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Mauri
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #1 : 19-06-2011, 17:57:10 »
Ei oo tietoa painoeroista mutta onhan ne pirun mukavat käyttää tuommoset nousukapelli systeemit verrattuna vyö kapelliin. Meillä löytyy metallipajaniemisen päällirakenteet ajokista. http://www.metallipajanieminen.fi/nousukapellit.html Hyvin on pelannu kesät ja talvet. Vaijerit on pariin kertaan vain vaihdettu. Tuossa yhdessä kuvassa onkin yhdestä meijän ajokin kärrystä kuva missä on nuo icopalin mainokset.

Poissa aakoo

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 53
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #2 : 21-06-2011, 16:35:02 »
Arpelaista nousukapellia oon käyttäny ja melko notkeaksi menee ajan myötä. Ja on pirun painava, yhdistelmän omapaino rekisteriotteista laskettuna 24800kg. 3-aks vetäjä ja 5-aks kärry.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #3 : 24-06-2011, 12:56:01 »
Aika kotikutoisia on kaikki suomalaiset perävaunut ja päällirakenteet, viimeistelyyn vois hiukan panostaa niin saattais ulkomaankauppoja tulla enemmän. Itsellä kokemusta pääasiassa tuolta frigo-puolelta ja välillä ottaa päähän katella ja tapella rälläkällä viimeisteltyjen yksityiskohtien kanssa. Esim. NTM:n sivuovien ohjaintappien ohjausurat siinä sivuprofiilissa on muotoiltu vapaalla kädellä jolloin jokainen on vähän eri mallinen ja karhea ja toimivuus sen mukainen. Takaovien lukkotangot on joka kaapissa eri etäisyydellä toisistaan vaikka identtisiä kaappeja pitäisi olla. Ilmeisesti ne kiinnitetään siihen kohtaan mihin ensimmäisenä sattuu osumaan?

Ja sitä ylimääräistä rautaa löytyy kaikista suomalaisista rakennelmista enemmän tai vähemmän mutta yleensä väärästä paikkaa eli kestävyydestä ei voi puhua mutta painoa on aina liikaa. Pohjanmaalla ei kai vielä ole kuultu lujuuslaskentaohjelmista jos Lillbackaa ei lasketa mukaan.

Närkö on mun suosikki: en ole vielä yhtäkään Närkön kärryä vetänyt jossa runko olisi suora. Yksi konttialusta oli niin pahasti mutkalla tehtaalta tullessaan että vetopöytä ei mennyt lukkoon jos ei ollut kuormaa päällä painamassa vetotason toista reunaa pöytään kiinni.

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #4 : 24-06-2011, 14:17:52 »
Aika kotikutoisia on kaikki suomalaiset perävaunut ja päällirakenteet, viimeistelyyn vois hiukan panostaa niin saattais ulkomaankauppoja tulla enemmän. Itsellä kokemusta pääasiassa tuolta frigo-puolelta ja välillä ottaa päähän katella ja tapella rälläkällä viimeisteltyjen yksityiskohtien kanssa. Esim. NTM:n sivuovien ohjaintappien ohjausurat siinä sivuprofiilissa on muotoiltu vapaalla kädellä jolloin jokainen on vähän eri mallinen ja karhea ja toimivuus sen mukainen. Takaovien lukkotangot on joka kaapissa eri etäisyydellä toisistaan vaikka identtisiä kaappeja pitäisi olla. Ilmeisesti ne kiinnitetään siihen kohtaan mihin ensimmäisenä sattuu osumaan?

Ja sitä ylimääräistä rautaa löytyy kaikista suomalaisista rakennelmista enemmän tai vähemmän mutta yleensä väärästä paikkaa eli kestävyydestä ei voi puhua mutta painoa on aina liikaa. Pohjanmaalla ei kai vielä ole kuultu lujuuslaskentaohjelmista jos Lillbackaa ei lasketa mukaan.

Närkö on mun suosikki: en ole vielä yhtäkään Närkön kärryä vetänyt jossa runko olisi suora. Yksi konttialusta oli niin pahasti mutkalla tehtaalta tullessaan että vetopöytä ei mennyt lukkoon jos ei ollut kuormaa päällä painamassa vetotason toista reunaa pöytään kiinni.



Juu ja vaikka sitä rautaa löytyy, niin siltikään lattiat ei kestä frigo-vehkeissä.

Poissa Reppureissu

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 21
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Otto
  • Työajokki: MAN TGX26.540
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #5 : 28-06-2011, 21:01:56 »
Minkälaisia kokemuksia arvon raadilla on eri kylmäkoneista, niin vetäjän kuin kärrynkin.
Thermo-kinki on ainakin ollut meluisa, mitens lumikon uudet, möliseekö pahasti?
Minkä merkin edustaja hyytyy pakkasessa herkimmin?

Kirjoitelkaahan kokemuksia.

Poissa IM

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 130
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ILKKA
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #6 : 30-06-2011, 16:50:26 »
Minkälaisia kokemuksia arvon raadilla on eri kylmäkoneista, niin vetäjän kuin kärrynkin.
Thermo-kinki on ainakin ollut meluisa, mitens lumikon uudet, möliseekö pahasti?
Minkä merkin edustaja hyytyy pakkasessa herkimmin?

Kirjoitelkaahan kokemuksia.
Ei nuo uudet Termo Kingit ainakaan minun mielestä ollu kovin äänekkäitä ja ajoi asiansa vallan mainiosti. Vanhemmista TK-koneista tahtoi jostain syystä hihnat karkailla aika herkästi. Lumikon kone ryytyi heti, kun tuli -30 lämpötiloja  :hullu:, tosin ei ollut ihan pakasta vedetty mallikaan. Siinä minun kokemuksia.
Only way to feel the noise is when it's good and loud!

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #7 : 30-06-2011, 18:49:03 »
Enemmän taitaa nuihinkin koneiden hyytymisiin vaikuttaa huoltojen määrä ja laatu kuin koneen merkki.

Poissa IM

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 130
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ILKKA
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #8 : 30-06-2011, 23:21:30 »
Enemmän taitaa nuihinkin koneiden hyytymisiin vaikuttaa huoltojen määrä ja laatu kuin koneen merkki.
Paljon mahdollista sekin useimmissa tapauksissa. Tuota ei vain saatu eläissään toimimaan kunnolla kovilla pakkasilla (siis alle -30), vaikka kaikki olikin tehty pilkulleen. Mutta eipä se uusi ollukaan. Kärryssä ollut Lumikko pelasi loistavasti koko ajan. :)
Only way to feel the noise is when it's good and loud!

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #9 : 01-07-2011, 11:45:09 »
Enemmän taitaa nuihinkin koneiden hyytymisiin vaikuttaa huoltojen määrä ja laatu kuin koneen merkki.

Uusienki koneiden kesken on pelottavan suuria eroja, Thermokingiä ei ainakaan voi suositella enää kellekkään ainakaan 2-lämpökoneeksi.
Keep on truckin'

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #10 : 01-07-2011, 18:33:10 »
Minkälaisia kokemuksia arvon raadilla on eri kylmäkoneista, niin vetäjän kuin kärrynkin.
Thermo-kinki on ainakin ollut meluisa, mitens lumikon uudet, möliseekö pahasti?
Minkä merkin edustaja hyytyy pakkasessa herkimmin?

Kaikki ne on ihan paskoja, tyypillistä Amerikan laatua, mutta kokemusten perusteella ThermoKing tällä hetkellä järkevin vaihtoehto, Lumikolla nyt ei edes voi mantereelle lähteä ja Carrierin huolto ei Kusetuslaitteella oikein toimi. Mitsubishin Euroopan valtausta odotellessa..

Jos jotain säätö-ohjeita kaipaatte ThermoKingiin niin voin jotain täällä kertoa, auttaa joskus melko paljon koneen käyttäytymiseen, tehdas säädöt on yleensä päin peetä.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #11 : 01-07-2011, 19:21:09 »
Ei tosiaan. Oma tekee todella laiskasti pakkasta, ja jos takakoneen erehtyy laittamaan päälle samanaikaisesti, lopputuloksena on molempien osastojen väärä lämpötila..

Meillä on samanlaiset koneet, TK Spectrum. Lumikko ja Carrier on parhaat kaksilämpökoreihin, Carrierin ottasin nyt mieluiten. Tekee hyvin kylmää ja nykysistä helppo käyttösin "käyttöpaneeli".
Keep on truckin'

Poissa pikku-matti

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 664
  • Sukupuoli: Mies
  • ok
  • Ikkunakyltti: PIKKU-MATTI
  • Titteli: Lomalla
  • Työajokki: apinakiikku
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #12 : 06-08-2011, 14:59:32 »
Aika kotikutoisia on kaikki suomalaiset perävaunut ja päällirakenteet, viimeistelyyn vois hiukan panostaa niin saattais ulkomaankauppoja tulla enemmän. Itsellä kokemusta pääasiassa tuolta frigo-puolelta ja välillä ottaa päähän katella ja tapella rälläkällä viimeisteltyjen yksityiskohtien kanssa. Esim. NTM:n sivuovien ohjaintappien ohjausurat siinä sivuprofiilissa on muotoiltu vapaalla kädellä jolloin jokainen on vähän eri mallinen ja karhea ja toimivuus sen mukainen. Takaovien lukkotangot on joka kaapissa eri etäisyydellä toisistaan vaikka identtisiä kaappeja pitäisi olla. Ilmeisesti ne kiinnitetään siihen kohtaan mihin ensimmäisenä sattuu osumaan?

Kyl noi kotimaiset vaan niin käyttäjä mukavia on. Joskus oli puhoksella lastaamassa joku s*andicin auto samaan aikaan ja sil oli joku pno:n kylkiaukeevakaapi peräs ni kyl siin ainakin sidonta jutut oli ihan lapselliset. Muutama D:n mallinen koukku lattias kilometrin välein ja band-upeista ne ei oo tainu koskaan kuullakkaan. Ja ne ovien ohjausurat/lukitus salvat rumasti esillä ku suomalaisissa tekeleissä kaikki kauniisti oven reunan alla piilossa.

Ja asia mitä oon ihmetelly ni miks joissain noissa ulkomaalaisissa koreissa on joka sivuovessa oma kahva? Joskus jopa 2 kahvaa per ovi. Vai oisko ne sit 2-taso vehkeitä ni pysyy ancarat paremmin paikallaan?

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #13 : 06-08-2011, 15:14:09 »
Kyl noi kotimaiset vaan niin käyttäjä mukavia on. Joskus oli puhoksella lastaamassa joku s*andicin auto samaan aikaan ja sil oli joku pno:n kylkiaukeevakaapi peräs ni kyl siin ainakin sidonta jutut oli ihan lapselliset. Muutama D:n mallinen koukku lattias kilometrin välein ja band-upeista ne ei oo tainu koskaan kuullakkaan. Ja ne ovien ohjausurat/lukitus salvat rumasti esillä ku suomalaisissa tekeleissä kaikki kauniisti oven reunan alla piilossa.

Ja asia mitä oon ihmetelly ni miks joissain noissa ulkomaalaisissa koreissa on joka sivuovessa oma kahva? Joskus jopa 2 kahvaa per ovi. Vai oisko ne sit 2-taso vehkeitä ni pysyy ancarat paremmin paikallaan?

Kyllä noi kaikki sivusta aukeevat on melko viimeistelemättömiä ja toimimattomia varsinkin vähäänkään vanhempana. Eipä niitä tehdäkään kuin jossain pohjolan peräkylissä jossa ei kai vielä ole keksitty tietokonetta tai laser/vesileikkuria.

Vuokrakärryissä ei yleensäkään ole mitään ylimäärästä.

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #14 : 07-08-2011, 19:27:00 »
NTM:llä on ainakin jälkimarkkinointi toiminut hyvin. Takuu pelaa, huoltoon/remonttiin pääsee helposti ja varaosiakin saa nopeasti jos tarvitsee. En voi valittaa. Se tietenkin että Närpiö on turhan kaukana kotipaikkaamme nähden. Sais olla yks paja täällä Oulun nurkillakin.

Juice

  • Vieras
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #15 : 07-08-2011, 21:18:24 »
NTM:llä on ainakin jälkimarkkinointi toiminut hyvin. Takuu pelaa, huoltoon/remonttiin pääsee helposti ja varaosiakin saa nopeasti jos tarvitsee. En voi valittaa. Se tietenkin että Närpiö on turhan kaukana kotipaikkaamme nähden. Sais olla yks paja täällä Oulun nurkillakin.

Sen verran Pohjois-Suomessakin NTM:n tuotteita löytyy, että varmasti pieni korjaamo Oulun seudulla olisi kannattavaa.

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #16 : 07-08-2011, 21:29:23 »
Sen verran Pohjois-Suomessakin NTM:n tuotteita löytyy, että varmasti pieni korjaamo Oulun seudulla olisi kannattavaa.
Ja samalla ammattitaidolla ja palvelulla mitä Närpiössä on niin varmasti asiakkaita piisaa muiltakin merkeiltä.

Juice

  • Vieras
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #17 : 07-08-2011, 21:32:46 »
Ja samalla ammattitaidolla ja palvelulla mitä Närpiössä on niin varmasti asiakkaita piisaa muiltakin merkeiltä.

Pitäisiköhän soittaa Carl-Magnusille ja ehdottaa. :vihel: Hänen kanssaan on tullut asioitua viran puolesta kerran jos toisenkin.

Poissa rekamies

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Rekamies
  • Työajokki: LoLvo ja Scania
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #18 : 07-08-2011, 21:47:04 »
Kertaalleen Oulun Vak:lla asioineena, palvelu oli hyvää ja viimesen päälle. Ja saipahan laittaa kotkan sataman laskuun kaikki kuntoon. No ite kaapeista en ole mitään hyvää sanottavaa.

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #19 : 07-08-2011, 22:46:32 »
Pitäisiköhän soittaa Carl-Magnusille ja ehdottaa. :vihel: Hänen kanssaan on tullut asioitua viran puolesta kerran jos toisenkin.

On muuten mies oikealla paikalla.Jos jotain lupaa niin varmasti pitää sanansa ja aikataulunsa.

Juice

  • Vieras
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #20 : 07-08-2011, 22:58:00 »
On muuten mies oikealla paikalla.Jos jotain lupaa niin varmasti pitää sanansa ja aikataulunsa.
Juu minullakin todella hyvä kuva herrasta. Jo silloin kun olin "vain" punaisen Scanian kuskina käymässä huollossa tehtaan korjaamolla niin mies tuli ja vei kuskin pullakahville jne... Osoittaa aika hyvää suhtautumista asiakkaisiin. Nyt virassa on tullut käytyä tehtaalla esittelyssä yms. jotka Calle on vetänyt. :hattu:

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Keskustelua eri päällirakenteista.
« Vastaus #21 : 10-08-2011, 21:32:04 »
normi tuotteet NTM varmaan tekee ihan hyvin.
Mut erikoisenman tavaran kanssa on ollut ongelmia. Ja hinta on niissä korkea.
Tuon matalan kärryn hinnalla saa 2dollyä 2megan kanssa. Tuo matala täysperä painaa noin 8tn ja siinä on 4aks. Dollyt+puolikkaat yhteensä painaa noin 20tn ja niissä on 10aks. ... ... Et sillee.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.