0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
kyllä,sehän siinä hassua onkin että kuski saa sakot sellaisesta mihin ei välttämättä pysty mitenkään vaikuttamaan.Etenkin jos auto ei saa edes korjausmääräystä.
Ei taida ihan pitää paikkaansa, kun kaverilta lähti kilvet kärrystä pari viikkoa takaperin jarrujen tehottomuuden takia, niin isäntää lupasivat muistuttaa asiasta, eikä kuski saanut sakkoja. (niin oli sitte meidän firman auto, ettei mikkään essonbaarissa kuultu)
Max 2m ylitys.Yli metrin ylitys jos on,niin tarvii olla valot tai jotkutdirektiivinmukaiset heijastimet.
Mitataanko tämä auton päälirakenteen takareunasta vai takavaloista?
Tämä kiinnostaisi,toistaiseksi ei ole mistään tihkunut tätä tietoa.Kuljetusyrittäjässä oli kuva johon oli piirretty nuoli lavan alle ja se oli päälirakenteesta,eikä valoista.
Eikös vaihtolava-autoissa rungon uloin osa ole takarullat. Ainakin vaijerilaitteissa. Siitähän tuo ylitys on helppo mitata.
eikä ne valotkaan kyllä kauheesti siitä sisempänä ole
moffetti tai nosturihan ennen ei lisännyt pituutta (olikohan se kun mitatiin kuormatilojen kokonaispituutta) jonkun pykälän mukaan,mutta tässä ei taida olla mitään poikkeuksia.
Kirjataanko noista vioista kuskille sakkoja, esim jos jarrut tehottomat?
Laskettiin ainakin trukki mukaan vielä pari vuotta sitten mutta vapautui jokin aika ehdolla ettei saa ylittää kääntyvyyssäädöksiä, eli esim trukki vetäjän perään ja jatkoaisakärry jos vaan pysy ympyrän sisässä niin sai mennä yli 25,25. Tai sit kärryn häntään vaan suoraa vaik ois jo valmiiks 25,25 pitkä, monellahan oili trukkiautossa just joko lyhyt veturi tai kärry. Tosin jonkun ajan päästä tuli se mittamuutos muutenkin ja tuskin kovinäkkiä tulee 34 metristä trukkiautoa, toivottavasti. 28 metrisiä on jo.Länsinaapurissa/naapureissa tuo takaylitys on jo pitkään ollu huolenaihe, Norjassa tuppikiinnitteisissä nostureissakin on oma alleajosuoja justiin sen takia kun ei auton enää käy. Samoin koukkuautoissa norjasa aika monasti teleskooppi tjsp jatkettava puskuri.
Mä olen oikeestaan yllättynyt, ettei vielä ole näkynyt pitkiä yhdistelmiä eristeiden ajossa...Ja heillähän trukki monesti on mukana.
Käyntipaikat sellaisia, ettei pääse pitkällä putkella nurkille? Ei ne pihat ja kadut ole kasvaneet mittaa samaan tahtiin kuin kuljetuskalusto...
Jossain styroxiautossa on ainakin piiiitkä takajuttu.
Tämä. Suht säännöllisesti olen puhelinyhteydessä muutamiin justiin villaa ajavien trukkiautokuskien kanssa niin tahtoo nykykalustollakin olla jo haastetta, toki jollain moduulipalapelillä esim linkki väliin vois toimia, ainakin pidemmälle mennessä, ajavat kuitenkin paljon muutakin vaikka pressuissa villamainokset onkin.Eiköhän toki jollain aikajänteellä tuu vähän kaikkille toimialoille jonkunlaisia oikeesti pitkiä kokeiluja.Mutta joo, back to topic