Kirjoittaja Aihe: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita  (Luettu 21522 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #22 : 14-05-2020, 22:18:17 »
kyllä,sehän siinä hassua onkin että kuski saa sakot sellaisesta mihin ei välttämättä pysty mitenkään vaikuttamaan.Etenkin jos auto ei saa edes korjausmääräystä.

Ei taida ihan pitää paikkaansa, kun kaverilta lähti kilvet kärrystä pari viikkoa takaperin jarrujen tehottomuuden takia, niin isäntää lupasivat muistuttaa asiasta, eikä kuski saanut sakkoja. (niin oli sitte meidän firman auto, ettei mikkään essonbaarissa kuultu)

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #23 : 15-05-2020, 00:45:32 »
Ei taida ihan pitää paikkaansa, kun kaverilta lähti kilvet kärrystä pari viikkoa takaperin jarrujen tehottomuuden takia, niin isäntää lupasivat muistuttaa asiasta, eikä kuski saanut sakkoja. (niin oli sitte meidän firman auto, ettei mikkään essonbaarissa kuultu)
Minä en ole kertaakaan saanut tiekatsasuksen johdosta sakkoja, 2 tai 3 kertaa on tullut kuskille.Ja vielä joka kerta niin, kunon sakot tullut niin korjauskehotusta ei ole otteeseen kirjattu.Ainoastaan yhden kerraan on kirjoitettu otteeseen, että 2vk.aikaa korjata,mutta silloin ei tullut sakkoja.
Että taitaa  ollla vähän tapauskohtaista.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MIKKO
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Ärrä + PK165
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #24 : 15-05-2020, 20:41:03 »
Max 2m ylitys.Yli metrin ylitys jos on,niin tarvii olla valot tai jotkutdirektiivinmukaiset heijastimet.

Mitataanko tämä auton päälirakenteen takareunasta vai takavaloista?

Poissa Palsu 72

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VESKU PAPPA
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania+Hiab 800
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #25 : 15-05-2020, 20:43:44 »
 :hattu: :ajoa: :ajoa:
Mitataanko tämä auton päälirakenteen takareunasta vai takavaloista?
Rekkakuski ja motoristi, muuten terve
I do not need sex, governement fucks me every day !

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #26 : 16-05-2020, 11:44:07 »
Mitataanko tämä auton päälirakenteen takareunasta vai takavaloista?
Tämä kiinnostaisi,toistaiseksi ei ole mistään tihkunut tätä tietoa.Kuljetusyrittäjässä oli kuva johon oli piirretty nuoli lavan alle ja se oli päälirakenteesta,eikä valoista.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #27 : 16-05-2020, 12:16:34 »
Tämä kiinnostaisi,toistaiseksi ei ole mistään tihkunut tätä tietoa.Kuljetusyrittäjässä oli kuva johon oli piirretty nuoli lavan alle ja se oli päälirakenteesta,eikä valoista.

Tuolta löyty tuo https://www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2020/ ja siitä sitten 360/2020 laki tieliikennelain muuttamisesta pykälä 107 puhuu ajoneuvon uloimmasta kohdasta, eli mikä se on esim. vaiholava-autolla.

Poissa Apok

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 3
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #28 : 16-05-2020, 12:18:31 »
Max 2m ylitys.Yli metrin ylitys jos on,niin tarvii olla valot tai jotkutdirektiivinmukaiset heijastimet.

Eikös vaihtolava-autoissa rungon uloin osa ole takarullat. Ainakin vaijerilaitteissa. Siitähän tuo ylitys on helppo mitata.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #29 : 16-05-2020, 12:30:08 »
Eikös vaihtolava-autoissa rungon uloin osa ole takarullat. Ainakin vaijerilaitteissa. Siitähän tuo ylitys on helppo mitata.
eikä ne valotkaan kyllä kauheesti siitä sisempänä ole
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #30 : 16-05-2020, 12:38:41 »
On muuten jännä juttu, kun laki pitäisi olla kansalaisten eduksi, mutta siitä tiedon löytäminen on tehty niin vaikeaksi, että jo sen perusteella alkaa miettimään kantelua oikeusasiamiehelle.

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #31 : 16-05-2020, 14:09:23 »
eikä ne valotkaan kyllä kauheesti siitä sisempänä ole
Muutamista olen siirtänyt niitä mahdollisuuksien mukaan sisemmäksi, että ne kestäisi paremmin.0-50cm eroa saattaa olla peräylityksellä,että mistä mitataan.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #32 : 16-05-2020, 14:16:34 »
moffetti tai nosturihan ennen ei lisännyt pituutta (olikohan se kun mitatiin kuormatilojen kokonaispituutta) jonkun pykälän mukaan,mutta tässä ei taida olla mitään poikkeuksia.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa Thomson

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 512
  • Sukupuoli: Mies
    • Ac-Trans Oy
  • Ikkunakyltti: Thomson
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Moffett
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #33 : 16-05-2020, 20:16:38 »
moffetti tai nosturihan ennen ei lisännyt pituutta (olikohan se kun mitatiin kuormatilojen kokonaispituutta) jonkun pykälän mukaan,mutta tässä ei taida olla mitään poikkeuksia.

Laskettiin ainakin trukki mukaan vielä pari vuotta sitten mutta vapautui jokin aika ehdolla ettei saa ylittää kääntyvyyssäädöksiä, eli esim trukki vetäjän perään ja jatkoaisakärry jos vaan pysy ympyrän sisässä niin sai mennä yli 25,25. Tai sit kärryn häntään vaan suoraa vaik ois jo valmiiks 25,25 pitkä, monellahan oili trukkiautossa just joko lyhyt veturi tai kärry. Tosin jonkun ajan päästä tuli se mittamuutos muutenkin ja tuskin kovinäkkiä tulee 34 metristä trukkiautoa, toivottavasti. 28 metrisiä on jo.


Länsinaapurissa/naapureissa tuo takaylitys on jo pitkään ollu huolenaihe, Norjassa tuppikiinnitteisissä nostureissakin on oma alleajosuoja justiin sen takia kun ei auton enää käy. Samoin koukkuautoissa norjasa aika monasti teleskooppi tjsp jatkettava puskuri.
« Viimeksi muokattu: 16-05-2020, 20:19:03 kirjoittanut Thomson »
Miksi tehdä tänään sitä jonka voit huomennakin jättää tekemättä?

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #34 : 16-05-2020, 20:20:30 »
Mulla oli juurikin 25.25m b-juna jossa moffett perässä, ja tällä vei toisiin trukkiautoihin verrattuna jopa 3lvm enemmän tavaraa kerralla. Se on jo jonkinmoinen kilpailuetu.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #35 : 16-05-2020, 22:49:22 »
Kirjataanko noista vioista kuskille sakkoja, esim jos jarrut tehottomat?



itse olen joskus jopa hieman odotellut, että sais irtoperän jarruista sakot.

Jos saan, menen oikeuteen, ja jos ei kumota niin menen vankilaan.

Sehän ei ole mitenkään rikos, jota ei voi mitenkään todeta ilman apuvälineitä, ei edes se suikkalakki.

Mun mielestä sen pitäisi mennä niin, että sheriffi heittää lenkin yhdistelmällä, jos on sitä mieltä että jarruissa on vikaa niin vasta sitten dynolle.

Jos osui oikeaan, niin kilvet pois ja päiväsakkoa kuskille.

Jos oli väärässä, niin sheriffin merkki kuukaudeksi hyllylle ja päiväsakot päälle.



Escucha el Oi!

Poissa alfred_j_kwak

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 248
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: MB actross
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #36 : 17-05-2020, 11:35:31 »
Ite jouduin paei vuotta sitten tammisaaressa syyniin.
Inssi maris että kasettikärryn alleajo suojat on liian sisällä. Vetäjästä puuttu roiskeläpät ja firman merkinnät oli väärin kun oli pelkkä firman nimi ja oli teipattu lavaan.
Tässäkin oli parasta et samainen ukko leimas koko putken muutama kuukaus aikasemmin ja meni puhtaasti läpi.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #37 : 17-05-2020, 13:33:23 »
Laskettiin ainakin trukki mukaan vielä pari vuotta sitten mutta vapautui jokin aika ehdolla ettei saa ylittää kääntyvyyssäädöksiä, eli esim trukki vetäjän perään ja jatkoaisakärry jos vaan pysy ympyrän sisässä niin sai mennä yli 25,25. Tai sit kärryn häntään vaan suoraa vaik ois jo valmiiks 25,25 pitkä, monellahan oili trukkiautossa just joko lyhyt veturi tai kärry. Tosin jonkun ajan päästä tuli se mittamuutos muutenkin ja tuskin kovinäkkiä tulee 34 metristä trukkiautoa, toivottavasti. 28 metrisiä on jo.


Länsinaapurissa/naapureissa tuo takaylitys on jo pitkään ollu huolenaihe, Norjassa tuppikiinnitteisissä nostureissakin on oma alleajosuoja justiin sen takia kun ei auton enää käy. Samoin koukkuautoissa norjasa aika monasti teleskooppi tjsp jatkettava puskuri.

Mä olen oikeestaan yllättynyt, ettei vielä ole näkynyt pitkiä yhdistelmiä eristeiden ajossa...
Ja heillähän trukki monesti on mukana.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #38 : 17-05-2020, 14:05:33 »
Mä olen oikeestaan yllättynyt, ettei vielä ole näkynyt pitkiä yhdistelmiä eristeiden ajossa...
Ja heillähän trukki monesti on mukana.
Käyntipaikat sellaisia, ettei pääse pitkällä putkella nurkille? Ei ne pihat ja kadut ole kasvaneet mittaa samaan tahtiin kuin kuljetuskalusto...

Poissa Thomson

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 512
  • Sukupuoli: Mies
    • Ac-Trans Oy
  • Ikkunakyltti: Thomson
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Moffett
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #39 : 17-05-2020, 14:28:05 »
Käyntipaikat sellaisia, ettei pääse pitkällä putkella nurkille? Ei ne pihat ja kadut ole kasvaneet mittaa samaan tahtiin kuin kuljetuskalusto...
Tämä. Suht säännöllisesti olen puhelinyhteydessä muutamiin justiin villaa ajavien trukkiautokuskien kanssa niin tahtoo nykykalustollakin olla jo haastetta, toki jollain moduulipalapelillä esim linkki väliin vois toimia, ainakin pidemmälle mennessä, ajavat kuitenkin paljon muutakin vaikka pressuissa villamainokset onkin.

Eiköhän toki jollain aikajänteellä tuu vähän kaikkille toimialoille jonkunlaisia oikeesti pitkiä kokeiluja.


Mutta joo, back to topic  :hattu:
Miksi tehdä tänään sitä jonka voit huomennakin jättää tekemättä?

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #40 : 17-05-2020, 15:02:54 »
Ite oon kyllä vähän odottanutkin, koska pääsisi ratsiaan, 2007 vuodesta ajanut ammatikseni ja kertaakaan ei ole reissussa kortteja tai kalustoa katseltu. Busseja harvemmin stoppailtiin mutta ei nuo thermoautotkaan näytä olevan pysäytysten kärkipäässä.

Poissa Rahti77

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 148
  • Sukupuoli: Mies
  • Talousihme
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #41 : 17-05-2020, 21:18:41 »
Mä olen oikeestaan yllättynyt, ettei vielä ole näkynyt pitkiä yhdistelmiä eristeiden ajossa...
Ja heillähän trukki monesti on mukana.

Jossain styroxiautossa on ainakin piiiitkä takajuttu.
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #42 : 17-05-2020, 21:27:30 »
Jossain styroxiautossa on ainakin piiiitkä takajuttu.
talossa, jonka nimeä en juuri nyt muista, mutta jossa jäsen Jouni on ajanut ja taitaa nykyään toimia hallimiehenä, on tyroksirallissa sellanen pitkäpötkö
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: Tiekatsastus,kokemuksia ja tositarinoita
« Vastaus #43 : 17-05-2020, 22:55:04 »
Tämä. Suht säännöllisesti olen puhelinyhteydessä muutamiin justiin villaa ajavien trukkiautokuskien kanssa niin tahtoo nykykalustollakin olla jo haastetta, toki jollain moduulipalapelillä esim linkki väliin vois toimia, ainakin pidemmälle mennessä, ajavat kuitenkin paljon muutakin vaikka pressuissa villamainokset onkin.

Eiköhän toki jollain aikajänteellä tuu vähän kaikkille toimialoille jonkunlaisia oikeesti pitkiä kokeiluja.


Mutta joo, back to topic  :hattu:

Palkanmaksaja on nyt viimeisimpänä "lavametrien lisäyksenä" iskemässä tosiaan linkkiä väliin joihinkin 25,25-moduuleihin.

Saas nähdä, noi 2xPPV-HCT yhdistelmät kun ovat olleet niin suuri menestys ja hyöty... Meitin tontilta käsin liikennöiväkin voi ottaa jopa huimat 20t per persvaageni kun lastaa panimotuotteita... Siinä vaan jää se 6-7 lavametriä käyttämättä koko putkessa näillä 76t painoilla...

(Saman määrän tuotetta voi siis vetää paripyörä- yms säännöt täyttävällä 25,25-mittaisella kun pankottaa huolella)