0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
rupesin tossa eilen miättiin että mitä etuja on tossa b-junassa verrattuna tohon vaiskkaan? eiks molemmissa pysty 20 ja 40 kontin kuljettaan? saako b-junassa olla isommat painot vai mikä niinkuin on toi idea??
kai se tulee hiukan rauhallisemmin perässä kun vasikka?
Ja taitaa saada helpommin ahtaisiin paikkoihin kun voi kuitenkin katkaista ja pakittaa kahtena erillisenä puolikkaana.
saahan sen vasikankin jos veturisa kita. useissa vasikka-yhistelmissä on sellanen tullut bongattua.
juu ei nyt norjaan tietenkään mut tuol ruottin puolella useesti noita näin. eli tohon saa ottaa sitten reilummin painoa tohon ensimmäiseen vaunuun?
Ainakin se että linkki on yleenä "oma" ja sit puolikas siinä perässä voi olla vaikkapa irtoperä tai mikä vaan kärryn räyskä.....vrt. vasikko-moduuli; puolikkaassa pitäis olla kita, jota niissä ei yleensä ole.Ja mitä tohon ahtaisiin paikkoihin peruuttamisesta tulee, ni eikähän sen puolikkaan peruuttaminenn ole -varsinkin liukkaalla- kivempaa ku tyhjä puolikasveturi jonka kidan perässä kuormattu keskiakselikärry
Nyt on sit meilläkin kaks linkkiä pihassa...
Entises työpaikas meil oli omanlainen b-juna 3 akselinen veturi siihe 3 akselinen konttikärri jossa kita ja siihen dolly ja 3akselinen konttikärri käteväst sai kaks 40' kerral
Käy se b-juna näemmä nykyään jo ADR-kamankin kuskaamiseen. Kattelin nimittäin tossa syksyllä, kun Naantalista starttas ADR-merkitty b-juna, joka ensin kävi lastaamassa kemikaalilaiturilla... Veikkaan, että aika moni ei tiedä sen olevan kiellettyä.Pistää kyllä ihmetteleen, miksei b-junaa sallita vaarallisille aineille. Antaisivat edes luvan käyttää ruotsissa yhä suositumpia "långtrailereita" eli niitä kolmiakseliseen veturiin ripustettavia neliakselisia puoliperävaunuja. Silloin olisi keino kuljettaa aadeeärrää 60 tonnin kokonaispainolla. Vaikka eihän toi mun murheeni ole. Ihmetyttää vaan.
Ja milläs perusteella ADR-kuljetus B-junalla on kielletty? Kyllähän tuo muualla maailmassa on ainakin ihan sallittua. Mm. Australia, Kanada, USA...Näytti tuossa pikasella selauksella löytyvän ADR-kontti- B-junayhdistelmä olevan Ruotsin kilvissäkin, niin miksei Suomessa?
adr-tavaraa ei saa kuljettaa jos yhdistelmässä kaksi kärryä. vai onko täs 2009 jo sallittu?
Ei kyllä minkaanlaista muistikuvaa, et ois kurssilla tuosta mainittu, mut tässäkin ollaan sitten yllättäen länsi-naapuria jäljessä...