Kirjoittaja Aihe: Huonot kokemukset työnantajasta.  (Luettu 42121 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa possunen

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • nöf
Huonot kokemukset työnantajasta.
« : 28-10-2010, 13:05:14 »
Tiistaina soitti työnantaja(hävettää edes kutsua sillä nimikkeellä).Et ei oo enää töitä sulle,Palauta polttoaine kortti.En itse oo tehnyt mitään väärää ja aina aamulla töihin menny.No miksi ei oo?Ei vaan oo tuli vastaus!Edellisenä suununtaina tuli txt et auto on rikki soitan maanantaina kun sen voi hakea.Eilen sain tietää yhdeltä taholta et kyseinen auto oli ajossa sitä seuraavana maanantaina?.No ei kuulunut mitään soitin tiistaina useamman kerran ei vastattu!Laitoin txt no mitään vastausta.Otin yhteyttä liittoon ja sain apua.Laiton irtisanominen kun ei ole mitään perusteltua syytä.mm tuotannon vähyys jne.Irtisanominen aina kirjallisesti ja allekirjoitettuna!Ei puhelin soitto riitä.Ja jos työsuhde on kestänyt alle vuoden niin työsuhteen irtisanominen on 14 vrk työantajan puolelta.Jos ei ole osoittaa muuta työtä siksi aikaa niin maksaa kuitenkin.Mulla on kaikki tele tiedot operaattorilta kukauden ajalta josta selviää kuinka monesti soittanut ja onko vastattu(väittää et ei oo puhelin soinut).Normaalisti soitetaan takaisin jos on missannut puhelun.Jos ei ens viikolla oo hillot tilillä ni korvaus kanne tuomioistuimessa.Ja ilmoitin asiasta ed.mainitulle ja nyt on ollut hiljaista(pommitti eilen muutamalla txt ei soittanut).Laki on puolellani ei sen puoleen hätää.Joku saattaa tunnistaa ed.mainitun ns.työantajan mutta sitä en voi paljastaa tietyistä syistä,ainakaan vielä...Onko kellään muulla vastaavanlaisia kokemuksia?Vielä sellainen asia et jos olet työntekijä ni ota aina selvää oikeuksistasi.Jos työnantaja ni velvollisuuksistasi lain ja lainsäädännön suhteen.Et välttämättä tiedä kaikkea.

Poissa Lerssinen

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 203
  • Sukupuoli: Mies
  • "Rukkijumala"
  • Titteli: Duunari
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #1 : 28-10-2010, 16:04:38 »
Vuokrafirmojen kautta "töissä" ihan tuttua.

Aamulla menet niin sanotaan että mee kottiis ei täällä mitään oo.. Siinei ole edes lakia apuna  :suru:

Poissa possunen

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • nöf
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #2 : 28-10-2010, 16:59:34 »
Niistä ei ole kokemusta joten en voi ottaa kantaa.Ed mainittu ei ollut ilmoitettuna missään vaan selasin kaiken maailman firmat läpi ja laitoin hakemuksia.Noin kk sit otti yhteyttä oli keskiviikko et pääsetkö torstai aamuna.Totta kai hieman opastat ni mikä ettei.Tulos on nähtävissä.3 viikkoo ehti touhuta.Tekis niin mieli huutaa ilmoille kenestä on kyse mut hillitsen.Seuraamuksista kun ei koskaan tiedä.

Poissa Jouni

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Jouni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: M.A.N
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #3 : 28-10-2010, 17:22:26 »
Eikö sut oo irtisanottu sitten koeajalla? Koeaikahan on autopuolella 2kk, eikös?
Silloin ei tarvi mitään perusteluja irtisanomiselle.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #4 : 28-10-2010, 18:00:56 »
Eikö sut oo irtisanottu sitten koeajalla? Koeaikahan on autopuolella 2kk, eikös?
Silloin ei tarvi mitään perusteluja irtisanomiselle.
Koeaika on max. 4kk, määräaikaisessa kuitenkin enint. puolet työsuhteen pituudesta.

Poissa Vante

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 86
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #5 : 28-10-2010, 20:58:25 »
Eikö sut oo irtisanottu sitten koeajalla? Koeaikahan on autopuolella 2kk, eikös?
Silloin ei tarvi mitään perusteluja irtisanomiselle.

Mutta, entäpä jos koeajasta ei ole ollut mitään puhetta/mustaa valkoisella? Kuuluuko koeaika defuna soppariin vai tarviiko se erikseen mainita? Omissa tapauksissa on kyllä koeaika ja sen pituus aina mainittu ja (muistaakseni) siittä ollut maininta myös sopimuksissa.

Poissa Sihteeri

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 112
  • Sukupuoli: Nainen
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #6 : 28-10-2010, 21:16:02 »
Näin yleisesti mulla ei oo henkilöstövuokrausfirmoista pahaa sanottavaa, kahden eri firman kautta oon töitä tehny viimeisen 6 vuotta. Tokihan kyseessä ei ole kuljetusala.
Minä en tee virheitä. Miksi minut silti pyydetään paikalle?

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #7 : 28-10-2010, 21:45:52 »
Näin yleisesti mulla ei oo henkilöstövuokrausfirmoista pahaa sanottavaa, kahden eri firman kautta oon töitä tehny viimeisen 6 vuotta. Tokihan kyseessä ei ole kuljetusala.

Ei mullakaan omalla kokemuspohjalla :vihel: eli nythän touhuan vuokramiehenä. Olen ajatellut toiminnan laajentamistakin, ei ehkä ihan heti mutta muutaman vuoden sisällä kun pula tuuraajista pahenee lähelle epätoivoa.  Panostus on siinä että yritys saa kunnollisen kaverin, jolla on laput ja lisenssit voimassa, töihin ja se kunnollinen kaveri saa työstään sen palkan mikä hänelle kuuluu.  Ei halvin, mutta sellainen että asiakas pyytää toistekin.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #8 : 29-10-2010, 21:44:59 »
Koeaika on max. 2kk.
Piti oikein käydä tarkistamassa, mutta kyllä se KA-TESsin mukaan on 2kk. Meillä se on työsopimuslain mukainen.

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #9 : 30-10-2010, 08:38:31 »
Mullahan liitto hoitaa edellistä irtisanomista, koska liiton mukaan laiton.  Savustaminen alkoi vuos sitten kesänä, kun jäin sairaslomalle. Ensin jätettiin palkat maksamatta ja annettiin eri syitä miks eivät maksa (mm. olin vittumainen työntekijä, olin valehdellut sairasloman syyn) ja nämäkään tiedot ei tullut suoraan omistajalta, koska hän ei vastannut puhelimeen mulle vaan laitto näitä viestejä työnjohdon kautta. Sitten muutettiin mun ajolenkki persiilleen; ilmotettiin sunnuntaina että ens maanantaina sun pitää alottaa klo.4 aamulla, jos et tule niin voit sitten pakata kamas. Tätä ennen alotin klo.7 ja työnantaja oli hyvin tietoinen etten voi 4 alottaa tytön takia. Noh, se ei mennyt läpi, koska vetosin ettei voi noin lyhyellä varotusajalla vaihtaa ajoaikoja, joten alotin sitten klo.8 ja ajoin jopa 12 asti!! Ennen ollu lopetus klo.17. Tokihan mainitsin että saanhan 80h:n liksan koska työnantajasta johtuvista syistä on noin lyhkäset päivät. Juu ei kuulemma tartte maksaa.....

Kaikki kärjisty jouluaatonaattona, kun sain 3 kirjallista varotusta pöytään ja viikko siitä ja tuli irtisanomisilmotus. Koska en suostunu irtis.ilmotusta allekirjottamaan, niin työantaja päätti että olen irtisanomisajasta 2 vkoa töissä ja 2 pekkasilla.
Kirjalliset varotukset oli kaikki työtehtävien laiminlyöntiä ja kumma vaan, että minä sain kirjalliset varotukset ja muut kuskit ei edes suullista huomautusta.  :ide3:   Eli siinä työantaja mokas, kun tuli niin selkeesti ilmi että minusta nimenomaan halutaan eroon, keinolla millä hyvänsä. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. Liitto haluaa viedä tän oikeuteen, koska on niin räikeää toimintaa, mutta nyt odotellaan virmalta viimesiä papereita joita ollaan nyt odotettu maaliskuulta asti....eli ei kovin nopeeta toimintaa siellä päässä.

Nyt sieltä virmasta lähti työnjohtaja, ja hän sain lopputiliä huikeat 0e. Kun kuulemma hänen ajamallaan Toyota Yariksella on 4 kuukauden aikana tullut juuri hänen lopputilin verran kuluja. Hän siis sai virmalta auton, jotta voi hoitaa juoksevia asioita ym. Mitään "paperia" ei tehty, eli ei ollu Leasing-auto josta työnjohtajan olis pitäny maksaa kuukausmaksuja tai vastaavia.
Se naisen logiikka... ;D

Poissa jabatus

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 221
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo Fh 540
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #10 : 01-11-2010, 07:35:54 »
koe-aika ei ole automattisesti olemassa, vaan se pitää sopia ja työnantajan pitää pystyä se todistamaan että sellainen on sovittu. Eli käytännössä jos ei ole siitä mustaa valkoisella niin sit pitää olla todistaja joka todistaa että sellainen on tehty.

Poissa Renki

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 284
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #11 : 01-11-2010, 08:58:49 »
Mullahan liitto hoitaa edellistä irtisanomista, koska liiton mukaan laiton.  Savustaminen alkoi vuos sitten kesänä, kun jäin sairaslomalle. Ensin jätettiin palkat maksamatta ja annettiin eri syitä miks eivät maksa (mm. olin vittumainen työntekijä, olin valehdellut sairasloman syyn) ja nämäkään tiedot ei tullut suoraan omistajalta, koska hän ei vastannut puhelimeen mulle vaan laitto näitä viestejä työnjohdon kautta. Sitten muutettiin mun ajolenkki persiilleen; ilmotettiin sunnuntaina että ens maanantaina sun pitää alottaa klo.4 aamulla, jos et tule niin voit sitten pakata kamas. Tätä ennen alotin klo.7 ja työnantaja oli hyvin tietoinen etten voi 4 alottaa tytön takia. Noh, se ei mennyt läpi, koska vetosin ettei voi noin lyhyellä varotusajalla vaihtaa ajoaikoja, joten alotin sitten klo.8 ja ajoin jopa 12 asti!! Ennen ollu lopetus klo.17. Tokihan mainitsin että saanhan 80h:n liksan koska työnantajasta johtuvista syistä on noin lyhkäset päivät. Juu ei kuulemma tartte maksaa.....

Kaikki kärjisty jouluaatonaattona, kun sain 3 kirjallista varotusta pöytään ja viikko siitä ja tuli irtisanomisilmotus. Koska en suostunu irtis.ilmotusta allekirjottamaan, niin työantaja päätti että olen irtisanomisajasta 2 vkoa töissä ja 2 pekkasilla.
Kirjalliset varotukset oli kaikki työtehtävien laiminlyöntiä ja kumma vaan, että minä sain kirjalliset varotukset ja muut kuskit ei edes suullista huomautusta.  :ide3:   Eli siinä työantaja mokas, kun tuli niin selkeesti ilmi että minusta nimenomaan halutaan eroon, keinolla millä hyvänsä. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. Liitto haluaa viedä tän oikeuteen, koska on niin räikeää toimintaa, mutta nyt odotellaan virmalta viimesiä papereita joita ollaan nyt odotettu maaliskuulta asti....eli ei kovin nopeeta toimintaa siellä päässä.

Nyt sieltä virmasta lähti työnjohtaja, ja hän sain lopputiliä huikeat 0e. Kun kuulemma hänen ajamallaan Toyota Yariksella on 4 kuukauden aikana tullut juuri hänen lopputilin verran kuluja. Hän siis sai virmalta auton, jotta voi hoitaa juoksevia asioita ym. Mitään "paperia" ei tehty, eli ei ollu Leasing-auto josta työnjohtajan olis pitäny maksaa kuukausmaksuja tai vastaavia.
Onpa mielenkiintoinen työpaikka.

Poissa malle

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 24
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: ATEGO
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #12 : 01-11-2010, 22:45:51 »
Mullahan liitto hoitaa edellistä irtisanomista, koska liiton mukaan laiton.  Savustaminen alkoi vuos sitten kesänä, kun jäin sairaslomalle. Ensin jätettiin palkat maksamatta ja annettiin eri syitä miks eivät maksa (mm. olin vittumainen työntekijä, olin valehdellut sairasloman syyn) ja nämäkään tiedot ei tullut suoraan omistajalta, koska hän ei vastannut puhelimeen mulle vaan laitto näitä viestejä työnjohdon kautta. Sitten muutettiin mun ajolenkki persiilleen; ilmotettiin sunnuntaina että ens maanantaina sun pitää alottaa klo.4 aamulla, jos et tule niin voit sitten pakata kamas. Tätä ennen alotin klo.7 ja työnantaja oli hyvin tietoinen etten voi 4 alottaa tytön takia. Noh, se ei mennyt läpi, koska vetosin ettei voi noin lyhyellä varotusajalla vaihtaa ajoaikoja, joten alotin sitten klo.8 ja ajoin jopa 12 asti!! Ennen ollu lopetus klo.17. Tokihan mainitsin että saanhan 80h:n liksan koska työnantajasta johtuvista syistä on noin lyhkäset päivät. Juu ei kuulemma tartte maksaa.....

Kaikki kärjisty jouluaatonaattona, kun sain 3 kirjallista varotusta pöytään ja viikko siitä ja tuli irtisanomisilmotus. Koska en suostunu irtis.ilmotusta allekirjottamaan, niin työantaja päätti että olen irtisanomisajasta 2 vkoa töissä ja 2 pekkasilla.
Kirjalliset varotukset oli kaikki työtehtävien laiminlyöntiä ja kumma vaan, että minä sain kirjalliset varotukset ja muut kuskit ei edes suullista huomautusta.  :ide3:   Eli siinä työantaja mokas, kun tuli niin selkeesti ilmi että minusta nimenomaan halutaan eroon, keinolla millä hyvänsä. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. Liitto haluaa viedä tän oikeuteen, koska on niin räikeää toimintaa, mutta nyt odotellaan virmalta viimesiä papereita joita ollaan nyt odotettu maaliskuulta asti....eli ei kovin nopeeta toimintaa siellä päässä.

Nyt sieltä virmasta lähti työnjohtaja, ja hän sain lopputiliä huikeat 0e. Kun kuulemma hänen ajamallaan Toyota Yariksella on 4 kuukauden aikana tullut juuri hänen lopputilin verran kuluja. Hän siis sai virmalta auton, jotta voi hoitaa juoksevia asioita ym. Mitään "paperia" ei tehty, eli ei ollu Leasing-auto josta työnjohtajan olis pitäny maksaa kuukausmaksuja tai vastaavia.

No HUHHUH!

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #13 : 02-11-2010, 17:49:45 »
Onpa mielenkiintoinen työpaikka.

Ei ole, vaan OLI, luojan kiitos. Katselin yrityksen tietoja eräänä päivänä: kaikki jotka on jollain tapaa virman "johdossa/hallituksessa", on lakimiehiä ja varatuomareita..... :vihel:  Että hyvin on kuljetusyrityksellä pullat uunissa.  :ide3:
Se naisen logiikka... ;D

Poissa Minzza

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Minna (+musta kissa)
  • Titteli: Duunari
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #14 : 07-11-2010, 11:50:25 »
Mulla oli aikanaan tuurauspaikka missä isännän suurimpia murheita oli se kuinka paljon auto kuluttaa VIRTAA! Autossa ei esim. saanu päivisin polttaa ajovaloja vaan huomiovalot on asennettu tätä varten, ne kuulemma kuluttaa vähemmän virtaa. Samaten autossa ei ollu mitään lisäkaukovaloja tms. ja syy tuo sama. Ja uskoakseni moni tietää kuinka hyvin näkee n. 20v vanhan 2 sarjan scanian alkuperäisillä valoilla... melko haparointia välillä.
Autossa ei ollut toimivaa wepastoa muttei sitä autoa saanu käyttääkään vaan olis pitäny nukkua kylmässä hytissä (ja mun tuuraus osui loppu talveen). Niin eikä tietty ollu verhoja, vain joku säkkikankaan tapainen väli"verhona"... Joka päivä se isäntä soitti perään ja kysyi missä olen ja mitä olen rikkonut. Kerran laturi hajosi ja oon ihan varma et mun palkasta oli maksettu se uusi laturi, palkkaa nimittäin tuli kolmesta viikosta BRUTTONA vajaa 3200mk!!! Ja siitäkin olis kuulemma pitäny vielä antaa takas puhelinkuluihin joita oli tullut juitsareille soitoista yms. työpuheluista.
En enää edes muista kaikkia "hauskoja" juttuja mitä siinä talossa joutui kokemaan, niitä nimittäin tuli ihan päivittäin. Tää isäntä soitteli sit n. puol vuotta myöhemmin perään ja kysyi tuuraamaan uusiks, haukkui mun pystyyn kun kieltäydyin. Kumma juttu ettei ko. talossa kuskit viihtyny vaan vaihtui tosi usein..... :hullu:
Maanteiden villikissa... Kesytetty!

Poissa Kilometrimiljonääri

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 465
  • Sukupuoli: Mies
  • Minä nukun päivät ja ajan yöt
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #15 : 12-11-2010, 07:58:31 »
Mun edellinen työnantaja pääsi taas otsikoihin. :soo: Joku lainsäädännössä mättää, kun tällaiset ketkut vielä pääsevät velkasaneeraukseenkin. :ide1:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Luottamusmiest%C3%A4+syrjineelle+kuljetusyritt%C3%A4j%C3%A4lle+vankeutta/1135261522411

Poissa Jucca

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 230
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Rehukeisari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #16 : 14-11-2010, 20:31:43 »
Mullahan liitto hoitaa edellistä irtisanomista, koska liiton mukaan laiton.  Savustaminen alkoi vuos sitten kesänä, kun jäin sairaslomalle. Ensin jätettiin palkat maksamatta ja annettiin eri syitä miks eivät maksa (mm. olin vittumainen työntekijä, olin valehdellut sairasloman syyn) ja nämäkään tiedot ei tullut suoraan omistajalta, koska hän ei vastannut puhelimeen mulle vaan laitto näitä viestejä työnjohdon kautta. Sitten muutettiin mun ajolenkki persiilleen; ilmotettiin sunnuntaina että ens maanantaina sun pitää alottaa klo.4 aamulla, jos et tule niin voit sitten pakata kamas. Tätä ennen alotin klo.7 ja työnantaja oli hyvin tietoinen etten voi 4 alottaa tytön takia. Noh, se ei mennyt läpi, koska vetosin ettei voi noin lyhyellä varotusajalla vaihtaa ajoaikoja, joten alotin sitten klo.8 ja ajoin jopa 12 asti!! Ennen ollu lopetus klo.17. Tokihan mainitsin että saanhan 80h:n liksan koska työnantajasta johtuvista syistä on noin lyhkäset päivät. Juu ei kuulemma tartte maksaa.....

Kaikki kärjisty jouluaatonaattona, kun sain 3 kirjallista varotusta pöytään ja viikko siitä ja tuli irtisanomisilmotus. Koska en suostunu irtis.ilmotusta allekirjottamaan, niin työantaja päätti että olen irtisanomisajasta 2 vkoa töissä ja 2 pekkasilla.
Kirjalliset varotukset oli kaikki työtehtävien laiminlyöntiä ja kumma vaan, että minä sain kirjalliset varotukset ja muut kuskit ei edes suullista huomautusta.  :ide3:   Eli siinä työantaja mokas, kun tuli niin selkeesti ilmi että minusta nimenomaan halutaan eroon, keinolla millä hyvänsä. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään. Liitto haluaa viedä tän oikeuteen, koska on niin räikeää toimintaa, mutta nyt odotellaan virmalta viimesiä papereita joita ollaan nyt odotettu maaliskuulta asti....eli ei kovin nopeeta toimintaa siellä päässä.

Nyt sieltä virmasta lähti työnjohtaja, ja hän sain lopputiliä huikeat 0e. Kun kuulemma hänen ajamallaan Toyota Yariksella on 4 kuukauden aikana tullut juuri hänen lopputilin verran kuluja. Hän siis sai virmalta auton, jotta voi hoitaa juoksevia asioita ym. Mitään "paperia" ei tehty, eli ei ollu Leasing-auto josta työnjohtajan olis pitäny maksaa kuukausmaksuja tai vastaavia.
Sääli et elannon tienaamisesta tehdään tahallaan vaikeeta. Tsemiä et saat kaiken mitä on vielä firmas sisällä.
-Papanootten puhaltaja-
"Minäpä ruokin teidän äitien ruoat"

Poissa Tiki

  • Apumies
  • *
  • Viestejä: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #17 : 15-11-2010, 14:52:09 »
Itsellä työnantajan hiillostus (palkoista pitäisi tinkiä ym.) alkoi viime vuoden kesän (2009) lopulla ja jatkui aina joulukuuhun saakka, jolloin työsuhde ei katkennut armeijaan menon vuoksi. Isäntä vielä kyseli ettenkö aio irtisanoa itseäni ja haluaa vain varmistaa asian.. (joulukuussa lähti 3 työntekijää lähes peräkkäisillä viikoilla) no saatuani armeijan päätökseen lokakuun alussa. Työnantajalla ei ollut tarjota minulle vastaavaa työtä vaan ehdotteli joitain tallihommia ym. kahdeksi viikoksi. Itsellä matkaa kyseisen firman pihaan n.250 km ja aikaisempi työ on ollut reissuluonteista ulkomaan ajoa jolloin ei päivittäin tuota matkaa kuljeta asemapaikalle. Sain sovittua työnantajan kanssa että parempi kun ei väkisin pidetä tuota kahden viikon irtisanomisaikaa vaan yksinkertaisesti maksetaan vaan lomiltapaluurahat. Kyseinen isäntä oli kuitenki nyt saanut päähänsä että minun olisi pitänyt tulla käymään työpaikalla silloin kun "työt" olisivat alkaneet ja nyt kuukauden perästä kysellessäni rahoistani työnantaja ilmoitti että en tullut käymään, niin hän päätteli etten ole ilmaantunut töihin ja hänen ei tarvitse maksaa mitään...

Kyseisen puhelun jälkeen soitto AKT + työsuojelupiiri, eiköhän tämä asia tästä hoidu tälläkin keinolla. Liitossa sanoivat että luulevat minulla olevan enemmänkin perittäviä viime vuodelta kun mainitsin mistäpäin työnantaja on kotoisin   :vihel:
« Viimeksi muokattu: 15-11-2010, 23:20:21 kirjoittanut Tiki »
On kahdenlaisia kuskeja: on niitä jotka puhuu ja niitä jotka ajaa.

Poissa rahtarinna

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 131
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: HANNA
  • Titteli: Juitsari
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #18 : 19-11-2010, 20:56:15 »
Ittellä oli palkan saannin kanssa ongelmia kun tilit ollu jatkuvasti 1-2 viikkoa myöhässä ja välillä sieltä saatto havitä jopa kokonaisen viikon tunnitkin  :vihel:
Tilannetta tosin autto aina kun sano että on mulla muuallakin töitä saatavissa niin heti tuli korjaus tiliin...  :hullu: Ilmapiiriltä ihan jees pikku firma mutta nyt loppuu vuodenvaihteeseen ko isäntä lopettaa hommat ja alkaa elämään omaa elämää. Jatkamaan pääsisi samaan ajoon toiselle firmalle mutta siellä isäntä on siinä määrin ailahtelevainen takin kääntäjä että yhtään en pysty luottamaan, onko niitä hommia mulle enää kun firma vaihtus vaikka kovasti on lupaillut että pääsen jatkamaan  :suru: Siinäkin puljussa vaihtuu 3/4 kuskeista jopa useamman kerran vuodessa että ei mikään unelma paikka  :ide3:

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #19 : 20-11-2010, 01:36:51 »
Pitääkö se firma pääpaikkaansa Rovaniemellä?

Poissa andy

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 716
  • Sukupuoli: Mies
  • Kolmostie, taakse jo jäänyttä elämää
  • Ikkunakyltti: ANDY jos on matkassa
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Haittiksella
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #20 : 20-11-2010, 02:03:02 »
Mun edellinen työnantaja pääsi taas otsikoihin. :soo: Joku lainsäädännössä mättää, kun tällaiset ketkut vielä pääsevät velkasaneeraukseenkin. :ide1:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Luottamusmiest%C3%A4+syrjineelle+kuljetusyritt%C3%A4j%C3%A4lle+vankeutta/1135261522411

Onkohan tuossa samaisesta yrittäjästä kyse joka "leipoi" luottsmusmiestä kuonoon tuossa vuosituhannen vaihteessa keskisessä suomessa. Veti myöhemmin luottamusmies ilmoituksen takaisin kun sai kahisevan särkylääkepaketin.  :vihel:

Paikalla kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Huonot kokemukset työnantajasta.
« Vastaus #21 : 20-11-2010, 11:47:53 »
Hannan puolesta vastaan, että jep. Tiedämme firman turhankin hyvin. :vihel:

Se on kyllä kumma firma,pitää oikein ihmetellä miksi pitää hoitaa asioitaan noin että saa joka viikko olla uusia kuskeja metsästämässä :ide1: Kohta rupeaa olemaan jo aikasta hankalaa saada työntekijöitä,ku taitaa olla että kaikki ainakin rovaniemen ja lähiympäristön kuskit ovat käyneet tuolla kääntymässä.