Kirjoittaja Aihe: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?  (Luettu 306161 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #704 : 02-07-2019, 19:02:56 »
En tiiä, miten nykyään on, mutta muutama vuos sitte XS ja S kokoset heijastinvaatteet ei täyttäny luokkavaatimuksia, kun jää heijastinpinta-ala liian pieneks
Riippui mallista. Heijastimetkin saa yleensä riittämään, mutta se keltaisen/oranssin kankaan pinta-ala tahtoi monella olla se ongelma, jos takki ei ollut kokonaan keltainen. Samat pinta-alavaatimukset niissä on vieläkin, tai ei ainakaan ihmeellisiä muutoksia. Kolmosluokkaa noihin pieniin kokoihin on vaikea saada, mutta onnistuu se yhdistelmällä niihinkin.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #705 : 02-07-2019, 19:13:05 »
Ainii, sillai se olikin  :hattu: reilu vuos sitte tieturva ykkösellä siitä oli ohimennen jotakin juttua
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa -pirpana-

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 240
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #706 : 03-07-2019, 20:33:55 »
Samasta syystä naisten vaatteissa takit on käytännössä kokonaan huomiovärisiä, kun pienemmissä kooissa loppuu pinta-ala kesken. Housuissa on sitten (merkistä riippuen) vähän valinnanvaraa riippuen mitä suojaluokkaa halutaan.

Poissa jokkepappa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Ehkä volvo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #707 : 04-07-2019, 05:15:25 »
Itse olen tykästynyt helly hansenin vaatteisiin....jousut on kyl aivan mahtavat (on hintakin)
Välillä tuntuu, ettei housuja ole edes jalassa....plussaa vetoketjutaskusta :) ei tipu lompakko/kännykkä

Joustavuus eri asennoissa on kyl plussaa...ei kiristä/purista

https://www.ikh.fi/fi/housut-stretch-rt-c46-icu-fl-kelt-t-harmaa-lk1-hh77471-369-c46

Suosittelen  :D
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki iha perseestä" -kummeli

Poissa Bamboo

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 24
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: Volvo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #708 : 19-03-2020, 21:18:04 »
Kesäkamppeet Priha, talvikamppeet takki Hydrowear ja housut Timco.
Þetta reddast

Poissa Wille-

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 88
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Ville
  • Titteli: ...
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #709 : 21-03-2020, 20:02:26 »
Työnantaja tarjoaa kaikki työvaatteet. Dimexiä näytti olevan merkiltään.  Firman vaatekaapista saa ottaa uusia kulahtaneiden tilalle jos vaan löytyy oikea koko.

Poissa Rahti77

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 148
  • Sukupuoli: Mies
  • Talousihme
  • Ikkunakyltti: Rahtarit ja kukat
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volovo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #710 : 21-03-2020, 20:31:47 »
Työnantaja tarjoaa kaikki työvaatteet. Dimexiä näytti olevan merkiltään.  Firman vaatekaapista saa ottaa uusia kulahtaneiden tilalle jos vaan löytyy oikea koko.

Dimexiä on meilläkin, talon puolesta.
Kekiä saa hakea vurtilta.
Kylähullun paperit löytyy.

Poissa -pirpana-

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 240
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #711 : 21-03-2020, 20:47:01 »
Eksyin oikeen isoon taloon töihin, niin työvaatehommat tipahti heti kehityksessä kymmenen vuotta takapakkia :koff: Valikoimassa miesten dimexit ja ensimmäisenä lyötiin toppakamppeet syliin, kesävaatteita en oo saanu vieläkään, ehkä ne jo ennen juhannusta tulee :ajoa:

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #712 : 21-03-2020, 21:57:19 »
Eksyin oikeen isoon taloon töihin, niin työvaatehommat tipahti heti kehityksessä kymmenen vuotta takapakkia :koff: Valikoimassa miesten dimexit ja ensimmäisenä lyötiin toppakamppeet syliin, kesävaatteita en oo saanu vieläkään, ehkä ne jo ennen juhannusta tulee :ajoa:
[sarkasmia]Isoissa taloissahan on kaikki asiat niin viimesen päälle hyvin, onhan se täälläkin todettu moneen kertaan. Eli ihan turhaan valitat. Sinot vaan väärän mallinen ja palelet liian vähän.[/sarkasmia]

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #713 : 21-03-2020, 22:09:24 »
[sarkasmia]Isoissa taloissahan on kaikki asiat niin viimesen päälle hyvin, onhan se täälläkin todettu moneen kertaan. Eli ihan turhaan valitat. Sinot vaan väärän mallinen ja palelet liian vähän.[/sarkasmia]
yhessä euralaistalossa oli vyötärömallin kesähousut loppu, ni terminaalilta sai sellaset äitiyshousut, lappuhaalarit. Meinas olla aika teltta päällä, ku piti olla reipas koko, ettei omat haarat ratkee, ku veti ne jalkaa ja koitti tehäkki jotaki
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #714 : 21-03-2020, 22:52:49 »
yhessä euralaistalossa oli vyötärömallin kesähousut loppu, ni terminaalilta sai sellaset äitiyshousut, lappuhaalarit. Meinas olla aika teltta päällä, ku piti olla reipas koko, ettei omat haarat ratkee, ku veti ne jalkaa ja koitti tehäkki jotaki

Euralaisten ostamat Dimexit olivat muutenkin aika omaa laatuansa, ei niitä peltihousuiksi suotta kutsuttu. Ei aivan samaa tavaraa ole kuin kaupan hyllyltä haettu, kyllä oli naurettavan huonoja kamppeita kun alettiin töitä tekemään. Mukavastihan ne jossain osuusteurastamon nakkirungolla silkkihansikkain ajellessa kyllä toimivat.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #715 : 21-03-2020, 23:14:55 »
Euralaisten ostamat Dimexit olivat muutenkin aika omaa laatuansa, ei niitä peltihousuiksi suotta kutsuttu. Ei aivan samaa tavaraa ole kuin kaupan hyllyltä haettu, kyllä oli naurettavan huonoja kamppeita kun alettiin töitä tekemään. Mukavastihan ne jossain osuusteurastamon nakkirungolla silkkihansikkain ajellessa kyllä toimivat.
tarkotatko nyt vanhaa, tummansinistä mallistoa vai uutta "formula" mallistoa, jossa oli kaikennäkösiä mainoksia aina konsernista avainlippuun? Tuo kotimainen ei kyllä oo ikinä istunu kunnolla meikäläisen päälle, mutta josko se ei kauaa enää ole meikäläisen murhe
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa -pirpana-

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 240
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #716 : 21-03-2020, 23:15:59 »
[sarkasmia]Isoissa taloissahan on kaikki asiat niin viimesen päälle hyvin, onhan se täälläkin todettu moneen kertaan. Eli ihan turhaan valitat. Sinot vaan väärän mallinen ja palelet liian vähän.[/sarkasmia]

Oliskin saanu edes ne äitiyshousut ja palelenki ihan riittävästi, mut en ihan NIIN paljon etteikö toppahousut alkas jkl-oulu-välillä jo vähän hiostaa  :koff:

Poissa Jänis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Ferrari
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #717 : 21-03-2020, 23:21:58 »
tarkotatko nyt vanhaa, tummansinistä mallistoa vai uutta "formula" mallistoa, jossa oli kaikennäkösiä mainoksia aina konsernista avainlippuun? Tuo kotimainen ei kyllä oo ikinä istunu kunnolla meikäläisen päälle, mutta josko se ei kauaa enää ole meikäläisen murhe

Tätä missä on avainliput ja muut mainokset, takki on ollut hyvä ja vieläkin työkäytössä kun käyn Kiito autoja tuurailemassa, mutta kolmet housut meni vaihtoon ennenkuin aloin käyttää talon agendan vastaisesti ihan vain aitoja ja alkuperäisiä työhousuja eli farmareita. On kyllä ompelukoneella kasaan parsitut siniset housut rasvahousuina, juuri tänään käytin kun ilmasäiliön vaihdoin.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #718 : 21-03-2020, 23:27:42 »
Tätä missä on avainliput ja muut mainokset, takki on ollut hyvä ja vieläkin työkäytössä kun käyn Kiito autoja tuurailemassa, mutta kolmet housut meni vaihtoon ennenkuin aloin käyttää talon agendan vastaisesti ihan vain aitoja ja alkuperäisiä työhousuja eli farmareita. On kyllä ompelukoneella kasaan parsitut siniset housut rasvahousuina, juuri tänään käytin kun ilmasäiliön vaihdoin.
juu mulla meni niitä housuja kans useemmat, oisko ollu 3 siinä 1,5v aikana. Sen takia mulle ne äitiyshaalaritki lykättiin. Oli aika lämpimät kesällä, vaikka olivatkin kesämallia. Farkkuja minäkin aloin käyttää, ne sentään hengitti jotenkuten
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Eiku

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Vasara
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #719 : 21-03-2020, 23:59:28 »
Mä olen nykyisissä hommissa tykästynyt L.Bradorin riipputaskuhousuihin. Istuvat hyvin ja eivät jää nilkasta lyhyeksi. Kenkinä on toiminut Jalaksen 3318 monot jo pidemmän aikaa.
Internet - hyvä renki, mutta huono isäntä.

Poissa MJU

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 33
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Yleensä FH9 -06
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #720 : 22-03-2020, 01:52:51 »
Lindströmiltä tulee meidän kamppeet nykysin ja siellä ne myös käy pesussa. Ihan ok kamppeet. Talvikamppeet on kyllä helvetin lämpimät.

Poissa Pocahontas

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Nainen
  • Työn jälki puhuu puolestaan.
  • Ikkunakyltti: Pocahontas
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Minkälaisia työ asusteita hemmot(taret) pitävät?
« Vastaus #721 : 07-02-2021, 00:57:16 »
Mulla on talvisin ollut dimexin talvityötakki, sen alla joku huppari ja pari ohkasempaa paitaa. Työhousut dimex tai Priha (nää Prihat oon itse hankkinut, koska ovat istuvammat kuin muut) mallia kesä, jos on enemmän kuin pari astetta pakkasta, niin niiden alle laitan jotkut ohuet treenihousut (puuvillaa). Pipo päässä pakkasella ja talvityöhanskat käsissä ulkona kärryn ja vetäjän perälautoja ja ovia avatessa. Talvella jos ei ole paria pakkasastetta enempää ulkolämpötila, niin mulla on villasukat tottakai tavallisten sukkien päällä ja kesäturvakengät. Sit jos enemmän pakkasta, niin Jalaksen Graninge maiharit, niissä on komposiittikärki, joten eivät hohkaa kylmää varpaisiin kovilla pakkasilla. Ovat oikeastaan hankittu hevoshommiin talviksi.

Kesällä pidän yleensä farkkuja, mutta myös työhousuja. Joskus kun on ollut aivan kamalasti hellesäätä, mulla on ollut farkkushortsitkin jalassa, ei niitä toki voi joka työssä pitää, mutta elintarvikeajossa niitä on ainakin pystynyt pitämään, kun siinä ei ihan niin paljon tuu sotkettua itseensä työauton kanssa rymytessä. Puunajossa (silloin kun niitä hommia oon tehnyt) oon pitänyt työhousuja aina, koska mielummin mä ne siellä likaan, kuin farkkuni. Kesällä on yleensä joku hihaton paita/toppi päällä ja jos on vähän viileämpää niin huppari päällimmäisenä. Kesäturvakengät melkeinpä aina töissä ollessa, muutaman kerran oon aiempina vuosina kokeillut elintarvikeajossa, miten varpaat kestää kun jaloissa on ollut skeittikengät  :vihel:, ei oo kovin mukavan tuntuista, kun painava rullakko hyökkää varpaille.

Kesätyötakki ollut mukana, jos on tarvinnut kuskata pakasteitakin. Ja yleensä oon ollut ajamassa paljon pelkästään yövuoroja, silloinkin sitä on välillä kesäisin tarvinnut, jos on satanut vettä yöllä tai ollut viileämpää.
« Viimeksi muokattu: 07-02-2021, 01:02:55 kirjoittanut Maria »
Joskus tohellan, joskus en.