0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ei vaan tekee sen kun teli ylhäällä irrottaa. Tappi jää ikäänkuin jumiin sinne ylös eikä tule sitä tarvittavaa paria senttiä alas kun vivun kääntää laukaisuasentoon. En tiedä sitten onko silmukka telin ollessa ylhäällä sellaisessa kulmassa että se painaa väkisin tapin sinne ylös.
Lisätään vielä tuohon kitakeskusteluun. Meillä Tav:n kita on alkanu tekee sellain että jos teli ylhäällä katkoo kärryn, niin toisinaan se jumittaa tapin sinne ihan ylä asentoon eikä meinaa millään laueta. Teli alhaalla katkaistessa en ole huomannu moista.
Kansi pois, ja kopautus tappiin, että tulee alaspäin. Ja sitten kunnon rasvaus. Rasvan puutetta, ja mekanismi ehtoopuolella.
Dollykitaan on viimeaikoina mennyt itsellänikin hermot kerran jos toisenkin. Mokoma kapistus niin kerpeleen tarkka aisan päähän osumisesta että tappi putoaa alas ja sit jos ei osu niin saa hakata hienosäätötyökalulla korvat lukossa sen palikan kohdalleen.
Tätä lukiessa tuo lättämalli alkaa oikeasti vaikuttaa hyvältä. En tiedä milloin tuohon on mekanismi viimeksi vaihdettu, mutta mun aikana on nyt menty 160000km, aisan hela kerran vaihdettu. Ei potki selkään, tuntuu kyllä jo ettei se ihan ilmankaan välystä ole, mutta kelpasi viikko sitten katsastuksessa.
Älä ny hyvä mies takomalla tappia paikalleen laita. Eikös se ny olis parempi vaan saada se kita kohdilleen kunnolla. Noi käy pidemmän päälle aika kalliiks muuten, kuullu joskus että 1000€/kita.
En miä sitä hakkaamalla pudotakaan, vaan kopautan sen liikkuvan "kauluksen" takas suoraan jotta tappi sit tipahtaa seuraavalla yrityksellä alas. Vähän epäselvästi kirjoitettu tuo edellinen viesti.
Mistä ihmeen liikkuvasta kauluksesta sä puhut? Ei mulla oo ikinä ollu kidoissa muuta liikkuvaa kuin tappi...
Se kita tai kaulus tai mikä onkaan kääntyy jos aisa linkutetaan ihan ääriasentoon, siinä asennossa ei pysty kytkemään, en tiedä saako edes avattua, joskus se kääntyy vinoon kytkettäessä jos aisa osuu vähän sivuun. Samanlainen viritys oli jossain Ringfederin vasikkakidassa.
Tuossahan tuo tuli jo selitettyä mutta laitetaan nyt vielä kuvaa perään:Suunnilleen tuollainen kita siis kyseessä.
Riippuu tietysti kilometreistä, mutta Scanian korjaussoppariin lasketaan mekanismi+plus helat vaihdettavaksi kerran vuoteen. Siis tuollaisella 200tkm/a suoritteella.