Kirjoittaja Aihe: Säännöllisten ajojen/reittien työt  (Luettu 17683 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Risu11

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Säännöllisten ajojen/reittien työt
« : 03-11-2017, 20:16:52 »
Heipä hei! :)
Onkohan enää olemassa sellasia firmoja/ajoja jossa olis mahdollisimman säännöllinen ajoreitti? Alkanut kyllästyttää päivän mittaan jatkuvasti muuttuvat päämäärät, niin heräsi tälläinen kysymys :) Eli en tarkoita että työaika olisi 8-16, vaan että olisi esimerkiksi 2 vuorossa auto ja molemmilla vuoroilla omat vakio lenkit mitkä aina heitettäisiin..
Tiedä sitten kuinka äkkiä tuohon saman lenkin ajamiseen kyllästyisi, mutta nyt sellainen houkuttelis kovasti  :ajoa:

Poissa Sale

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 342
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #1 : 03-11-2017, 20:44:31 »
Varmaan elintarvikehommissa, ainakin nyt tällein äkkiä ajatellen. Työajat painottuu vissiin enemmän yölle, ainakin meillä noissa elintarvikehommissa..
"Kunnon rahtimies osaa käyttäytyä hyvin jos on tarpeen, ja huonosti jos kerjätään."

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MIKKO
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Ärrä + PK165
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #2 : 03-11-2017, 20:59:01 »
Elintarvikejakelussa tuntui olevan aika säännöllinen lukujärjestys. Jos ei samoja paikkoja nyt päivittäin, niin samat asiakkaat aina tiettynä viikonpäivänä. Maidonkeruu tuli kanssa heti mieleen...

Onhan näitäkin, että laitos A valmistaa kemikaalia/tuotetta 24/7/365, jota ajetaan tehtaaseen B 24/7/365. Ehkä joskus myös C:hen.

Poissa KN76

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 106
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kimmo
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: made in sverige
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #3 : 03-11-2017, 22:30:36 »
Joku firma mikä kuskaa turvetta voimaloille? Tai hiekkaa betoniasemille... Onhan noita.
Mutta miks ihmeessä? Koko homman suolahan on siinä että ikinä et tiedä mitä teet seuraavaksi. Tai mihin meet ja milloin...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #4 : 03-11-2017, 23:10:15 »

Mutta miks ihmeessä?
Yksinkertaiset hommat vaatii yksinkertaiset tekijät.
Escucha el Oi!

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #5 : 04-11-2017, 00:23:40 »
Joku firma mikä kuskaa turvetta voimaloille? Tai hiekkaa betoniasemille...

Ei noistakaan säännöllisiä reittejä oiken saa,muuttujia on paljon.
Broidi ajeli kasetilla soraa betoniasemille, kahdessa vuorossa, viikko aamua,viikko iltaa.Aamuvuorossa ei tullut ylitöitä,illassa aina.Ikinä ei voinut tietää moneen menee,kun siilot on iltavuorossa ajettava täyteen.Ja jos asemilla ei ollut paljon valuja,niin sitten roudasivat soraa muille työmaille.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa KN76

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 106
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kimmo
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: made in sverige
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #6 : 04-11-2017, 03:02:36 »
Yksinkertaiset hommat vaatii yksinkertaiset tekijät.
No sä sanoit sen mitä mä mietin. Ja Betonipete myös.
Vaikka joku aikataulu sattuis olemaankin niin tien päällä saattaa tulla niin monta muuttujaa vastaan joka päivä ettei ne aikataulut koskaan pidä paikkaansa.
Parempi on vaan sanoa sille uudelle tyttöystävälle että ei tiedä koska tulee kotiin. Tai sit vakavasti miettiä jomman kumman vaihtoa...

Et kai nyt oikeasti luule että mikään rahtihomma menee jotenkin kellon mukaan..??

Poissa tosiju

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 432
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #7 : 04-11-2017, 10:49:23 »
En tiedä mitä nykyään on, mutta ennen ainakin Postin rungot oli varsinasta aivot narikkaan hommaa.
-Päivä päivältä lähempänä kuolemaa-

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #8 : 04-11-2017, 17:14:00 »
Niin, no... Mistä kukakin tykkää. Joku reissuhommista, joku vakilinjasta.
7 vuotta sitten tuurasin kaveria kolme viikkoa tuollaisessa vakilinja-ajossa, paikasta A paikkaan B ja takaisin paikkaan A, kolme kertaa viikossa. Kyllästytti jo toisella viikolla. Kaveri taas on ajanut tuota samaa linjaa reilun 7 vuotta, ja on erittäin tyytyväinen. Pientä muutosta on vuosien varrella tullut, mutta edelleen se on tuo A-B-A-reitti.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #9 : 04-11-2017, 19:14:46 »
Niin, no... Mistä kukakin tykkää. Joku reissuhommista, joku vakilinjasta.
7 vuotta sitten tuurasin kaveria kolme viikkoa tuollaisessa vakilinja-ajossa, paikasta A paikkaan B ja takaisin paikkaan A, kolme kertaa viikossa. Kyllästytti jo toisella viikolla. Kaveri taas on ajanut tuota samaa linjaa reilun 7 vuotta, ja on erittäin tyytyväinen. Pientä muutosta on vuosien varrella tullut, mutta edelleen se on tuo A-B-A-reitti.

Mulla rupes pää hajoamaan kolmantena päivänä peräkkäin samaan purkupaikkaan leca-hommissa.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Risu11

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 5
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #10 : 04-11-2017, 20:02:18 »
No sä sanoit sen mitä mä mietin. Ja Betonipete myös.
Vaikka joku aikataulu sattuis olemaankin niin tien päällä saattaa tulla niin monta muuttujaa vastaan joka päivä ettei ne aikataulut koskaan pidä paikkaansa.
Parempi on vaan sanoa sille uudelle tyttöystävälle että ei tiedä koska tulee kotiin. Tai sit vakavasti miettiä jomman kumman vaihtoa...

Et kai nyt oikeasti luule että mikään rahtihomma menee jotenkin kellon mukaan..??


Täältä on aina yhtä kiva kysellä asioista, kun saa asiallisia ja aiheeseen liittyviä vastauksia.
Jos oisit lukenut tai ymmärtänyt lukemasi, niin olisit ehkä tajunnut että kyse EI OLE työajasta, vaan reitistä. Eli sillä ei ole väliä mikä päivä ja mihin vuorokauden aikaan työt alkaa ja päättyy. Lähinnä säännöllinen ajoreitti kiinnostaisi.


Poissa säiliösami

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: PKK 74
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 540
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #11 : 04-11-2017, 21:02:28 »
Joillain firmoilla hakehommat on kovin säännöllisiä reitiltään. Missä minä käyn harrastamassa, niin hct on vain yhdelle reitille, vuorossa 2 tai 3 kuormaa.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #12 : 04-11-2017, 21:58:11 »
Aika monesti säännöllinen reitti tarkoittaa myös säännöllistä aikataulua, ellei matka ole niin pitkä että vuorokaudesta loppuu tunnit kesken tai niin inhottavan mittainen ettei täyttä päivää saa tehtyä tai homma toimi muuten vain "päin helvettiä" jommassa kummassa päässä.

P*stirungot on kyl aivan täyttä "aivot narikkaan ja kaasu pohjaan" touhua, aikataulut on tiukkoja ja mitään kuormatilojen vaihtoa vaativampaa ei tarvitse tehdä itse... onpa myös linjoja joissa ei tarvitse edes kuormatiloja vaihtaa.

Itellä kyl leviäis ennemmin tai myöhemmin pää saman välin ajamiseen päivästä toiseen... Mikkeli - Helsinki - Mikkeli on jo mennyt sellaiseksi että viimeistään Mäntsälässä alkaa jo etelään mennessä tehdä mieli iskeä haarukka polveen.
« Viimeksi muokattu: 04-11-2017, 22:03:06 kirjoittanut tekele »

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #13 : 05-11-2017, 00:43:07 »
Mun mielestä näiden hommien suola on juuri se ettei ole montaa samanlaista päivää.Kyllästyminen tapahtuu äkkiä.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa pölymuotti

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 24
  • Sukupuoli: Mies
  • Vituixmän
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R620 8x4
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #14 : 05-11-2017, 00:47:54 »
Joillain firmoilla hakehommat on kovin säännöllisiä reitiltään. Missä minä käyn harrastamassa, niin hct on vain yhdelle reitille, vuorossa 2 tai 3 kuormaa.
Meillä on kohtuu säännölliset.
Tosin itse voi vaikuttaa paljon siihen mikä on päivän ohjelmisto...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #15 : 05-11-2017, 12:21:29 »
Kyllästyminen tapahtuu äkkiä.

todella äkkiä.

itse etsin hommaa, jossa ei tarttis ajaa yhtään samaa tietä edes edestakaisin ja pääsin näkee kaikkea uutta etelästä pohjoiseen, tulis kaikki lisät ja päivärahat päälle, joka yö kotona ja max 8h päiviä... ja uus auto ja perävaunukin tarttis olla. sekä mukavat työkaverit.
 
ei ole vielä löytynyt.
Escucha el Oi!

Poissa KN76

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 106
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kimmo
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: made in sverige
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #16 : 05-11-2017, 14:34:48 »
todella äkkiä.

itse etsin hommaa, jossa ei tarttis ajaa yhtään samaa tietä edes edestakaisin ja pääsin näkee kaikkea uutta etelästä pohjoiseen, tulis kaikki lisät ja päivärahat päälle, joka yö kotona ja max 8h päiviä... ja uus auto ja perävaunukin tarttis olla. sekä mukavat työkaverit.
 
ei ole vielä löytynyt.

Nyt kyllä etsit mahdotonta hommaa. Ei taida tällä alalla löytyä yhtään firmaa missä olis mukavat työkaverit.. :heko:

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #17 : 05-11-2017, 14:37:25 »
Nyt kyllä etsit mahdotonta hommaa. Ei taida tällä alalla löytyä yhtään firmaa missä olis mukavat työkaverit.. :heko:

Muut on vielä mahdollisia, mutta työkaverit on m*lkkuja aina...
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa KN76

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 106
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kimmo
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: made in sverige
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #18 : 05-11-2017, 15:37:54 »
Se on juurikin näin..

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #19 : 05-11-2017, 18:13:51 »
Tuli noista säännöllisistä reiteistä ja ajoista mieleen, ikkunapaku, siis se laite joka on täynnä lasia, jotta voi esitellä kaikille isoa kasaa tyhjiä penkkejä, niissähän on helpostikin säännöllisyyttä reiteillä ja kellon ajoilla, lisäbonuksena kuorma osaa lastautua, sitoa ja purkautua itekseen, taikka äänikomennoilla ???

Poissa Perälautanosturi

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ei mtn
  • Titteli: Työnantaja
  • Työajokki: Renkaat&Ratti
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #20 : 11-11-2017, 20:21:15 »
Eikö nuo Senkkeri/Posti/Auramaassa yövuorot ole noita joissa tietää milloin lähtee ja ainakin sen milloin pitäisi palata?
Eikä ole edes syytä ajatellakaan mitään, tauolla voi vaivata sen verran myssyä että laittaako kahviin maitoa vai ei.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Säännöllisten ajojen/reittien työt
« Vastaus #21 : 11-11-2017, 23:19:36 »
Tuli noista säännöllisistä reiteistä ja ajoista mieleen, ikkunapaku, siis se laite joka on täynnä lasia, jotta voi esitellä kaikille isoa kasaa tyhjiä penkkejä, niissähän on helpostikin säännöllisyyttä reiteillä ja kellon ajoilla, lisäbonuksena kuorma osaa lastautua, sitoa ja purkautua itekseen, taikka äänikomennoilla ???
Aika epäsäännöllisiä nämäkin vuorot tahtoo olla, ei taida missään talossa olla enää vakivuoroja. Toki työvuorolistat tulee 2 viikkoa - 6 kuukautta ennen työvuoroa, helpottaa jossain määrin oman elämän suunnittelua.