0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Voisihan tämän aiheen laajentaa ylipäätään nousuteli vs teliveto-keskusteluksi? Riittänee juttua kumminkin.
Miten helvetissä te saitte nyt puuauton sotkettua tähän?? Kyseessähän oli puolikkaan veturi, ei suinkaan pöllijuna. Kunhan ihmettelen.
Vielä ku tosta sisun nostettavasta telivedosta sais puikoilla olevan ratkasun ja semmosen välilukon ja napalukot että vois ajaa viimenen perä vapautettuna niin ettei romut pyöris sisällä ku ajaa matkaa. Ois aika ässä ratkasu rahtiautoon.
On kyllä väärällä alalla, jos ei saa puolikasta vedettä nousutelillä. Jotkut kun hakevat metsästä täysiä pöllikuormia nousuteleillä, kyntävät maansiirtohommissa sellaisilla, yms. Sitten joku janari tulee ja sanoo, ettei nousutelillä saa puolikasta liikkeelle. Anna mun kaikki kestää, helvetinperkele.
En minä kyllä ole mitään hakkaamista huomannut viidellä eri ikäisellä telivetoisella Volvolla tyhjänä ajaessa. Rautajousisiakin kaikki olleet ja samalla akselivälillä. Yhdessä tosin tuntui perä käyvän ilmassa asti isommissa routaheitoissa.
Tyhjänä ku vetäsee johki sillan saumaan tai asfaltissa olevaan kuoppaan niin aina hakee hytissä tavarat paikkaansa ja askelmittariin tulee muutama askel.
mutta on se teliveto tuolla mettärahdin puolella aivan ehdoton!
Lisätään vettä myllyyn. Mun mielestä ns. paras akselistoratkaisu on 8x2 rautajousilla ja telikarhulla. Tarvittaessa saa vetäville painoa nostamalla trippelin ja laittamalla rullat alas, tai sitten saa painoa vetävälle nostamalla telin ja trippelin. tää tietty vaan mun mielipide eikä liity mitenkään puolikkaan vetoon
Eihän se ehdoton ole, koska nousuteleilläkin puuta ajetaan samoista paikoista. Jos asia olisi noin ehdoton, niin teliveto olisi ainoa oikea ratkaisu.
Kyllä.Minä uskallan väittää että nousutelillä haetaan puut pahemmasta paikasta jos vaan tie ei petä pyörän alla.
Ei muakaan kiinnosta tätä nyt sörkkiä, mutta mikä sitten on "paha" paikka jos tie alla kestää?
Juurikin tänään jäin meiän pitkällä b-junalla kiine kostealle laanille kun kävin heinää lastaamassa. Eikä auttanut lukot saatika nätisti ajaminen, jumiin jäi. Se on vähän pirun v-mäistä repiä kuormassa olevaa b-junaa kun kaks akselia raapii tasasesti, oli lukot päällä tai ei.