Allu ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Satamassa katellu kun konttikuskit taiteilee lapio kädessä kontin katolla lumia lapioiden,siellä kun pikkusen jalka lipsahtaa, ei edes huomioliivi pelasta...
Satamasta tuli mieleen, näin elintarvikekuskina..Silloin kun alettiin muonittamaan rahtilaivoja, tuli meille ilmoitus, että kuljettajan on käytettävä huomioliiviä ja autossa kuuluu olla vilkkuvalo alias majakka
Saamaahan ne vaatii matkustajalautoillakin,vaikka ei ne multa oo vielä kyselleet turvavärejä,kun niin harvakseltaan tulee käytyä.Noita vilkkuja oon oikeestaan odottanu vaatimalla vaadittavaks meijänki kalustoon,se kun on johtajista niin kauheeta tehdä niin suuria investointeja
Kuulemma on jo porttikieltoja (3 moveren ajossa ollutta vakikuskia) jaeltu Yaralle ukiin, kun ei ole käytetty noita uusia työturvallisuus juttuja.Nii ja heillä ei tule varoitusta, vaan heti kättelyssä tulee ikuinen porttikielto. Saas nähdä kuinka kauan kestää.
Vantaalla Postin logessa (tai ainakin b-puolen purkulaitureissa) ovat kuulemma alkaneet vaatia pyöräkiiloja kärryn molemmin puolin laiturin liinojen lisäksi. Mitähän extraturvaa kiilat tuo vaikka kärri on kahdella liinalla laiturissa kiinni?
http://www.agrimarket.fi/Liitetiedostot/Docs/yhdistetyt_turvallisuusohjeet.pdf
Juuri nuo samat laput annetaan portilla. (ellei jo ole)
Siinä "peittämispaikalla" saa mennä kuorman päälle ilman valjaita Ilmeisesti 300m lastauspaikasta tekee homman turvalliseksi ja eihän siinä lastauspaikalla oo saanu edes peittääkään niin ihme sääntöjä turvavaljaiden käytöstä.
mobil naantali, siellähän vaativat liinat ja kiilat renkaiden eteen sekä taakse.... vaikka siis tosiaan laiturissa.ja joskus vein yhden lavan, joka oli ihan kärryn hännässä, sanoin että sen voi nostaa pois kun avaan vaan ovet. avasin ovet siinä pihalla, mutta eivät suostuneet ottaa lavaa alas ennenkuin olen laittanut 4kpl kiiloja Se koko paikka on "työturhallisuus".
Kuljettajan saa Uudenkaupungin tehtaan portilta kuljettajan turvallisuusohjeet, joka on esitettävä ohjaamossa tai lastauspaikalla ennen purku- / lastausluvan saamista.
Ketä sen esittelee ja kenelle siellä ohjaamossa? Entä jos noi portaat jää reilusti alemmas ku lavan reuna, pitääkö siihen tehdä kakkosnelosesta lisäaskelma?
tai mitäs jos ne portaat on puolmetrii korkeemmat kuin auton lava.
Sit varmaan pitää laittaa yks eurolava sinne lavanpuolelle askelmaks?
Siitäkin voi saada tikkuja käteen, eli ei ilman viiltosuojahanskoja.