Kirjoittaja Aihe: LA-puhelin  (Luettu 76624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #66 : 24-01-2015, 23:45:40 »
No perse, konnen ole laitteen vieressä. Vastapäivään, ku kääntää tappiin, ja alkaa kääntämään myötäpäivään, alkaa kuulua rätinää ja sähinää. Ku vakikuskit kääntää sen namikan myötäpäivään tappiin asti
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa AriAutoilija

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 160
  • Sukupuoli: Mies
  • Tommosia väreiltään...
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Renault 270.18
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #67 : 24-01-2015, 23:53:10 »
No perse, konnen ole laitteen vieressä. Vastapäivään, ku kääntää tappiin, ja alkaa kääntämään myötäpäivään, alkaa kuulua rätinää ja sähinää. Ku vakikuskit kääntää sen namikan myötäpäivään tappiin asti

No sillä konstilla ei ainakaan kuule mitään. Vastapäivään tapissa on ASC eli automaattinen kohinanvaimennus, siitä kun kääntää isommalle niin on manuaalisena. Sit tosiaan kun kohina lakkaa niin seis. RF gainia ei Harryssa ole.
Itse pidän automaatilla tässä kylillä kun tulee  kaikenlaista vaihtelevaa häiriötä niin joutuisi kääntämään ihan kiinni varoiksi eikä taas kuulu mitään.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #68 : 24-01-2015, 23:56:12 »
Vastapäivään, ku kääntää tappiin, ja alkaa kääntämään myötäpäivään, alkaa kuulua rätinää ja sähinää. Ku vakikuskit kääntää sen namikan myötäpäivään tappiin asti
Tuolla tiedolla sanon että se on paskana se vehje.
Jos se on kohinasalpa (kuten epäilen), niin tapissaan vastapäivään käännettynä sen pitää kohista koko ajan. Sitten kun aikas käännät myötäpäivään, niin se loppuu. Ja jos kone ja antenni on yhtäänkään kuosissa, niin jokaisen 20kV sähkölinjan kohdalla pitäis vähän kohahtaa. Tuo kohinasalvan kääntäminen kokonaan kiinni on perusjunttirahtarin tuntomerkki puukenkien, nahkaliivin ja lompakkoketjun lisäksi. Sitten ne vielä yleensä valittaa, että 'ei tolla paskalla mitään tee, kun ei siitä kuulukaan mitään'. No, oon mä joskus käyny 'korjaamassa' M120 Majoria, josta 'ei kuulu yhtään mitään eikä kukaan kuule vaikka huutelee kuinka, se pitää vaihtaa'. Siinä oli salpa käännetty komentokaiutinasentoon (PA). Eihän siitäkään ole merkkinä kuin se, että salpa naksahtaa pykälän yli ja kanavanäyttö sammuu, mutta kun ei vaivauduta opettelemaan käytettäviä vehkeitä vaan haukutaan ne ihan pelkästään omaa tyhmyyttään...

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #69 : 25-01-2015, 00:17:41 »
mutta kun ei vaivauduta opettelemaan käytettäviä vehkeitä vaan haukutaan ne ihan pelkästään omaa tyhmyyttään...
Toi koskee montaa muutakin asiaa,esim. takavuosina yksi kuskikokelas haukkui ZF:n 16vaihteisen tuplaHoo laatikon risaksi paskaksi,ihan vaan sen takia ku n ei osannut sillä vaihtaa eikä hermo kestänyt opetella.Rikki se olis mennyt varmasti jos tämä kaveri olis ajoa jatkanut.Laatikko pelasi kyllä niin kauan kun auto meillä oli varmasti sen jälkeenkin.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #70 : 25-01-2015, 00:21:49 »
Toi koskee montaa muutakin asiaa,esim. takavuosina yksi kuskikokelas haukkui ZF:n 16vaihteisen tuplaHoo laatikon risaksi paskaksi,ihan vaan sen takia ku n ei osannut sillä vaihtaa eikä hermo kestänyt opetella.Rikki se olis mennyt varmasti jos tämä kaveri olis ajoa jatkanut.
Näinhän se on.
Mut ei ZF:n laatikkokaan kyllä mikään hyvä ole. Ihmettelin aikanaan miks puhuttiin 'pitkäkeppisestä' Mersujen kohdalla, kun ne kuitenkin olivat bulldoggeja. Sit kävin 'sisäänajetulla' SK-Merssulla Tallinnassa, enkä ihmetelly enää...

Poissa Betonipete

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 339
  • Sukupuoli: Mies
  • Jokapaikan säätäjä
  • Ikkunakyltti: Betonisika
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: FL6 Antabus
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #71 : 25-01-2015, 00:35:14 »
Näinhän se on.
Mut ei ZF:n laatikkokaan kyllä mikään hyvä ole. Ihmettelin aikanaan miks puhuttiin 'pitkäkeppisestä' Mersujen kohdalla, kun ne kuitenkin olivat bulldoggeja. Sit kävin 'sisäänajetulla' SK-Merssulla Tallinnassa, enkä ihmetelly enää...
Daffissa oli vielä pitempi keppi,sekun lähti lattiasta...
Ja edelleen olen sitä mieltä että Scaniassa on paras loota ja manuaalina.
...Kun sai niin halvalla...meissä kaikissa asuu pieni sulo vileeni...

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #72 : 25-01-2015, 07:47:42 »
Tuolla tiedolla sanon että se on paskana se vehje.

Tuonoi, president harry III:ssa on automaattisalpa, kun se on ihan vasemmalle käännetty, on hiljaista, käännät vähän oikealle, salpa muuttuu manuaaliks, kuten AriAutoilijakin sanoi. Siin nappulas lukee SQ, mutta kun käännät täysin vasemmalle, näyttöön tulee ASC teksti. Tää siis volume napin yhteydessä, ja oikeella puolella konetta on sit gain.
Emmää muuten ota kantaa, niistä muista kunnei mocoman 27, 45 ja 7400 lisäks o mitään kokemusta, mut tuommone president harry III mullon itellä paikallaan.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #73 : 25-01-2015, 07:48:30 »
Kummosis säädöis tollasen harryn pitäs olla? Siinä kanavavalitsimen yläpuol on se ruuvattava tatti, ni pitäskö sen olla ihan ääri oikeella, vai vasemmalla, just kohalla, ennen ko alkaa rätisee?

Oikeessa yläkulmassa RF Gain just kanavanvaihtonupin yläpuolella, sen käännät oikeelle (kellon pyörimissuuntaan) tappiin

Vasemmalla volumenupin juuressa on Kohinasalpa (semmoinen pieni muovinystyrä) joka pyörii volumenupin ympärillä. Äärivasemmalla (kellon pyörimissuuntaa vastaan) pitäis olla automaattiasento, sit tuntua pieni pykälä jonka jälkeen oikeelle (kellon pyörimissuuntaan) saa lisää vaimennusta.

Pöntön ohjeista tarkemmat säätöohjeet.

Poissa rekka_pekka1

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 25
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #74 : 28-01-2015, 15:32:17 »
tienhoitotöissä tulee jonku verran käytettyä lälläriä sekä koneitten kans töissä.

kerran oon varottanu sinisistä, niin levikkeeltä tulikin perään moottoripyöräpoliisi kyttäämään, joten en oo sen jälkee enää varotellu niistä. kai ne sitäkin kuuntelee...

Poissa Leksii

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 82
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Kaanima
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #75 : 28-01-2015, 17:44:01 »
kerran oon varottanu sinisistä, niin levikkeeltä tulikin perään moottoripyöräpoliisi kyttäämään, joten en oo sen jälkee enää varotellu niistä. kai ne sitäkin kuuntelee...

een usko, virttaan varalaskukentän ohi ku töissä ollessa ajelin niin laittelivat ratsiaa pystyyn ja huutelin lälläriin siitä, takasinpäin ku ajelin niin eivät topanneet, tosin oli rahapyörät ylhäällä ja siinä oli jo puolisen tusinaa autoja otettu sivuun ja tottakai moni kiersi moottoriradan tietä pitkin  :police:
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Poissa AtAi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kenraali
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R420-440, FH420
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #76 : 21-02-2015, 23:13:06 »
Onko järkihintaan mitään kannettavaa laata, kun pomo ei nyt tunnu saavan autoon laata.
Cobran semmonen versio missä on normaalin laan puheosan näköinen se ite kapistus ja siitä tulee johto jonka päässä antenni, en muista mallia ulkoa, olisko 31 tjsp, en nyt pikaseen löytäny ebaysta, mutta hinta kuluineen oli parivuotta sitten noin 60e. Se olis paras.

Jokatapauksessa autokäytössä tarvii olla ulkonen antenni, eli sitten vaikka joku tollanen paketti:
http://www.ebay.co.uk/itm/Cobra-HH-Roadtrip-Handheld-CB-Radio-w-Antenna-NEW-/291257444774?pt=US_Radio_Comm_Antennas&hash=item43d04be9a6 (tosta tietty se fm/am -versio)

Tars taas asennella siviiliautoihin LAaat, kun ei oo pariin vuoteen taas ollu, 09-10 tuli harrastettua jopa LA-autosuunnistustakin, ihan SM-kisoissa, ja -09 oli paikallisia epävirallisia oli melkeen joka toinen viikko, nyt taas porukalla into hiipunu, ja itelläkin kaikkee muuta rahanmenoo, niin ei oo varaa pyöriä pitkin mettiä 100-200km  :pase:

Muistakaahan viritellä antennit mittarilla ettei tuu poltettua konetta jos meinaatte pitempään tankkuun nojata  :hattu:
Scaniaa paitsi sillon kun Volvo, vapaa-ajalla vajaapyttynen Vabis.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #77 : 22-02-2015, 12:15:29 »


Muistakaahan viritellä antennit mittarilla ettei tuu poltettua konetta jos meinaatte pitempään tankkuun nojata  :hattu:

ei mulla ainakaan ole mitään säätöjä antenneissa? ei työ- eikä siviilikulkineiden laalaa-antenneissa..
Escucha el Oi!

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #78 : 22-02-2015, 12:27:34 »
ei mulla ainakaan ole mitään säätöjä antenneissa? ei työ- eikä siviilikulkineiden laalaa-antenneissa..
Rautalankapiiskahan säädetään katkaisemalla...

Poissa AtAi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kenraali
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R420-440, FH420
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #79 : 22-02-2015, 12:54:18 »
ei mulla ainakaan ole mitään säätöjä antenneissa? ei työ- eikä siviilikulkineiden laalaa-antenneissa..
Kaikissa muissa antenneissa on säätö paitsi käsikapuloitten kumiantenneissa, kun ne tulee sen kapulan mukana ja on valmiiks oikeissa säädöissä :D

Esim. mankkujalallisissa jon jossain kohtaa kuusiokolo, mistä saa antenninmittaa säädettyä. Pitkissä piiskoissa perinteiseen jalkaan yleensä säätö tapahtuu katkasemalla, koska niitä harvemmin käytetään useemman koneen kanssa niin ei tarvii olla peruutettavissa.


Ton mallisissa halpa-antenneissa on aina säätö pielessä valmiiks. Ja tietty säätöön vaikuttaa sekin kiinteissä varsinkin että kuinka pitkä johto sulla on siinä välissä.
Scaniaa paitsi sillon kun Volvo, vapaa-ajalla vajaapyttynen Vabis.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #80 : 22-02-2015, 15:31:14 »
Volvoissa oli joskus muistaakseni tehdasantenni jossa ei ollut minkäänlaista säätöä, eikä se todellakaan ollut vireessä.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #81 : 22-02-2015, 15:33:11 »
Volvoissa oli joskus muistaakseni tehdasantenni jossa ei ollut minkäänlaista säätöä, eikä se todellakaan ollut vireessä.

Edellisestä kuitista piti kuoria semmoista kuorta pois. Sieltä alta löytyi mutterisäätö.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #82 : 22-02-2015, 22:53:51 »
Edellisestä kuitista piti kuoria semmoista kuorta pois. Sieltä alta löytyi mutterisäätö.
sellanen siihen vaihdettiin mutta alkujaan oli sellanen lakupötkö. Volvolla sanoivat että sama toimii radiossa ja LA-radiossa, no ei toiminut.

Poissa AtAi

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Kenraali
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: R420-440, FH420
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #83 : 22-02-2015, 23:12:32 »
Volvolla sanoivat että sama toimii radiossa ja LA-radiossa, no ei toiminut.
Melkoisia "asiantuntijoita"  :koff:
Scaniaa paitsi sillon kun Volvo, vapaa-ajalla vajaapyttynen Vabis.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #84 : 23-02-2015, 08:38:30 »
Rautalankapiiskahan säädetään katkaisemalla...

ei ole rautalankainen, vaan sellainen lennyn mainitsema lakupötkö.. jossa vielä päässä klunssi. Siis ainakin minkä dodgeen joskus ostin. kai sitäkin voi silpoa jos siltä tuntuu, mutta on se jo monta vuotta pelannut noin niin antaa mennä.
Escucha el Oi!

Poissa Lerssinen

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 203
  • Sukupuoli: Mies
  • "Rukkijumala"
  • Titteli: Duunari
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #85 : 24-02-2015, 10:21:36 »
Kyllä niissä vain säätö ruukaa olla, joskus jopa antennin kelan pohjassa on ruuvi mistä säädetään kelan sisällä liikkuvaa "magneettia"..

Poissa jussu

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 69
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #86 : 04-09-2016, 17:48:05 »
Työkoneeseen tekee mieli uutta lälläriä, oisko toi harry 3 semmonen hinta-laatu suhteeltaan toimiva peli? Samalla vois uuden antennin vaihtaa ja säätääkin sen oikein, kun nykyistä tuskin on säädetty. Eli siihenkin jotain vinkkiä, että mikä olis hyvä? Tällä hetkellä danita ja jostain syystä tulee paljon häiriötä ja kohinasalpa saa olla aika tapissaan. Ei vaan tietoa, että mikä tekee. Antenni on kiinni kattorakenteissa ja virta lälläriin tulee koneessa jo valmiina olleen 12v muuntajan kautta.

Poissa jta

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 151
  • Sukupuoli: Mies
    • Kotisivuni
Vs: LA-puhelin
« Vastaus #87 : 13-09-2016, 19:48:22 »
En kyllä hirveästi ole huonoa kuullu tuosta harry kolmosesta. Jos pientä, yksinkertaista ja toimivaa haluaa niin albrecht AE-6110. http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=cb&sivu=cb.ae6110&tuote=Y Hyvä kuunteleen ja aika hyvä ääninen kone ihan vakio mikilläkin.