0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
meikäläisen ajokissa on nuo gunnebon SR-BZ/BZ ketjut,eli siksak piikkarit. nousee kyllä vaikka puuhun,ennemmin pettää voimansiirto kun pyörät lyö tyhjää.hieman raskaat ovat laittaa päälle vaan saa ainakin mielenrauhan että nyt pitää pyörä.
Kiitoksia vastauksista. Nää näyttää todella hyviltä: Kuvassa muuten samat renkaatkin kun meikäläisellä Täytyypi huomenna ruveta soittelee kauppiaille
Mun mielestä ihan tällainen tikapuu ketju ois oikea tohon käyttöön. Ne on helppo asentaa.http://www.metsatyo.fi/Shared/Images/ProductImages/FI-SR-Standard%20single%20and%20double~__H.JPG
en ole mikään asiantuntija näitten kaa mutta mun mielestä ei tartte mitään maasto ketjuja tähän käyttöön
Niimpä, ykköspyöräketju poikittaisilla seljillä varmasti piisaa.
Mulla Onspotit alla , voin myöntää ettei ne paripyöräketjuille pärjää vaikka mun tarpeeni täyttää eli pääsen kärryn alta pois ja jäisillä pihoilla mahdollistaa liikkumisen ilman kärryäkin. mutta jos oikeasti 4*2 vetäjällä tahtoo lumessa liikkua ei paripyöräketjua mikään voita.
Amiksessa laitettiin kerran 4x2 F12 rekanveturiin paripyöräketjut ja ajeltiin traktorin jälkiä pitkin metikössä. Hyvin kulki, jos jäi kiinni niin vähän pakkia ja taas eteenpäin.
Kertokaas ammattilaiset, et miten ne ketjut saa sitten parhaiten laitettua renkaanpäälle?Tänään kun sovitin, nii viskasin sen koko ketjun pyörän päälle ja sit ajoin vähän eteenpäin ja koitin kiristää. Tuntu et vähän huonosti sai kireälle... Tai sit se johtu vain siitä et viimeks 02-03 talvena intissä noiden ketjujen kans paininu.Heittäkää niitä pieniä jippoja mitä kannattaa huomioida & tehdä kun ketjuttaa.
Päälle laittaessa nostaa sen ulomman puolen osittain siihen renkaan päälle niin saa sisäpuolen kireemmälle, sitten ajaa parikyt metriä niin voi kiristää ulkopuolta lenkin tai kaksi, ihan kireellä sen ei tarvikaan/saa olla.
Jos rautaa ei oo käytettävissä niin sitten ketjun etupään laittaa maahan asti ja potkii lunta tms. siihen ketjun ja renkaan eteen niin sekin edesauttaa asiaa.