0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Ei siit viel sakkoi saa, huomautuksen vaan.
Täällä Lahdessa antoivat viime viikolla yhdelle tutulle 220 sakoa kun oli 7 minuuttia liian lyhyt tauko. (digipiirturi oli biilissä )
todella suuri rikollinen, hyvä että saivat kiinni
Tähän ei kait auttais ku maan laajunen lakko. KAIKKI KUMIPYÖRÄT SEIS joka iikka ja Laitinen-Pesola asia mieheks. Kuinkahan kauan amas suomen maamme kestäisi, kun kaikki hommat menis sekasin?Ehotan totaalista lakkoa.
Nii tästä onkin ollu puhetta joskus ja henk.koht kannatan Ranskan tapaa ajaa kuljettajien "oikeuksia". Motarit vaan jumiin ja sit aletaan keskustelemaan. Edelleen kuljettajien työn tekemistä rajoitetaan liikaa verrattuna moniin muihin pitkän päivän tekeviin ihmisiin, joiden sallitaan tehdä pitkiä päiviä nykyään
Pyytää lisää palkkaa ni ei tartte tehä niin pitkää päivää väkisin ja tapella kiekkoi ja poliisii vastaan. Ja siit on kenenkään turha kitistä ettei isännil o varaa maksaa ammattitaitoo ja työn vaativuut vastaavaa palkkaa. Ei me jumal...ta olla niitä rahteja sovittu!!!Jos ei mielestään tienaa tarpeeks ja tarttee nilkka suorana painaa pitkää päivää, pyydä lisää palkkaa jollei tu ni nosta kytkintä! Jos vähääkään arvostaa itteään ja ammattitaitoaan niin ei ilmatteks kannata töitä tehä. Ja nykypäivän millään urakal ei kannata ajaa metriäkää!!! Kyllä sen tietää kuka siin voitol jää. (Ei ainakaa se joka sitä rattia vääntää)
Myös se on mun mielest huono homma et näissä koulutus-keskuksis ja ammatti-kouluis annetaan liian ruusuinen kuva tästä hommasta. Kuin moni niitä käyneistä oikeesti jää alalle??? Lisäks siellä tuntuu saavan semmosen asenteen et on pro heti sen jälkeen kun sieltä pääsee ja valmis REKKA-kuski. Sitte kierellään hattu kourassa ympäri firmoja ja ettitään sitä kärry hommaa. EI KUKAAN TÄYSPÄINEN OTA TÄYSPERÄÄ AJAMAAN ALOTTELIJAA. No onneks sit löytyy näitä satamakontin ajoi kilometripalkal. Sit on päästy rekan rattiin, puu-kengät jalkaan, aurinko-lasit silmille, Kaasu pohjaan ja KUVA LEHTEEN!!! Jollei näin käy ni sit parin kuukauden pääst totee et paska homma lähempä raksalle.Se nuppi koulun käyminen ei oikeest ois paha kaikille, vaikka ois kouluja käynytkin!!!Ja mikä näitten opistojen opettajien ammatti-taito on??? Onko se ny vuos kun niitten tarttee olla tien päällä??? Sovitaan nyt että on, KUINKA PALJON TUOLLA KOKEMUKSELLA VOI VIELÄ NEUVOA ALALLE TULIJAA??? Märkiön mökillä muutaman kerran osunut samaan aikaan syömään Nurmijärven porukoiden kanssa, on siinä ollut tekemistä etten o ruokaani tukehtunut kun ohi mennen kuullut mitä pajunköyttä ne opiskelijoille syöttävät. Ja mikä pahinta ne vaikuttaa viel ittekki uskovan niihi!!!
Minä lähin suoraan kurssilta täysperää ajamaan ja 50mk/h palkalla 14h päiviä tein. Kunnes tajusin et ei, ei poijjaat tällä palkalla. Sen haluaisin tietää et miten nykyään painotetaa noilla kursseilla tuosta tes palkkauksesta, koska minusta silloin ei sitä paljon mainostettu kun itekkin aikoinaan alipalkalla lähin ensimmäiseen firmaan
Ihan asia tekstiä Kyllä se on paljonki asenteesta kiinni kun tuolla liikenteessä pyörii "isolla"vehkeellä. Voin myöntää et alku aikoina ei itelläkään ole aina asenne ollut kohallaan Tässä ammatissa ei kait koskaan ole kaikkea oppinu. Esim. "serkkupoika" tosi tunnollinen ja minusta hyvä(rauhallinen)kuljettaja, 15v kokemuksen jälkeen pölläytti koko retelin mettään ja ihan omasta virheestä Tänään isäukon tykönä kävin ja sekin kertoi et oli ollu viikko sitten yhen firman nuoren kuljettajan(joka tietää kaikesta kaiken isän mukaan) kyydissä. Tie oli jäällä jossa vesi virtasi päällä ja ei mikään leväkään. Aluksi oli ajellu 50-60 ja pikku hiljaa vauhti oli kivunnu lähelle rajotinta. Oli kysyny pojalta et meinaako pitää vehkeen hallinnassa jo lähtee heitteleen...siihen oli vastannu ettei tää mihinkään lähe!!!
Tässä kun on oikein nyt asiaa miettiny ni mitenköhän oikeesti kävis kuljetusalalla jos jokainen kuski peräis tes palkkaa ja ne jotka ei sitä saa ni kortti pois niin kauan et olis näyttää työsuhde tes palkalla Vois olla myynnissä moooooooooooooooonta autoa Mut tilanne on mikä on ja ei muutu suuntaan tai toiseen jos ei kuskit rupea vetämään yhtäköyttä ja kuljetusfirmat lopettavat toistensa kanssa kilpailun taksoja pudottamalla