0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Yleisimmät vammat on 1-2kpl perälaudan sylintereitä ja ilmaletkut Ite oon vaan kerran volvosta sivaltanut letkut poikki ETUPERIN ajamalla, runkopalkit jatkui senverran vielä vetopalkin takapuolelle että optimaalisesti sijoitettu duomatic-liitin jäi senverran tarjolle että vasemmalle teli ylhäällä täydet kääntäessä meni letkut poikki.
Meillä toi vasikka on ainakin toimiva! Ainoastaan häiritsee toi jalan veivaaminen alas/ylös! Ihan hyvin se tossa talvellakin perässä tulee! Mut siihen on panostettu kunnon vetopyörillä ja onspotilla.. Ollaan mietitty tota perälautaa siihenki ku johkin paikkoihin ei pääse purkamaan ku ei oo laituria... Mut kai joku tästäkin viestistä vittuilee taas...
www.airjack.fiKun sulla kerran on niiiiiiiiiin Reilu isäntä...
Käsittääkseni perävaunun etuylitys mitataan kyseisen perävaunun (vasikan) etulaidasta. Vai eikai sitä metriä nyt voi vasikan aisan etummiasesta pisteestä mitata?
onko semmoista olemasakaan kuin "perävaunun etuylitys"? en minä ainakaan ole kuullut, toki ei ole eka kerta kun olen väärässä. Kyllä sitä on puhttu vain ajoneuvoyhdistelmän etyliltyksestä?
itse asiassa on. tosin ei koske puolikasta. esim tpv saa kuorma tulla 1m yli keulan, kunhan mahtuu normaalisti kääntymään. toinen asia tpv on perä ylitys, sitä saa olla jos yhdistelmä on vajaa mittainen kuitenkaan ylittämättä 25,25m tai perä ylitys 2m.
Puolikasta koskee eri sääntö. Kun piirretään vetotapista eteenpäin 2,04m säteinen puoliympyrä, kaikki puoliperävaunun osat (ml. kuorma) pitää jäädä tuon ympyrän sisään. Koskee myös yli 22m yhdistelmän perävaunua (sääntöhän pohjautuu puolikkaaseen).
Ja päteekö tuo myös erikoiskuljetuksissa?
Onko tämä suomen oma sääntö vai EU:n tekemä?Ja päteekö tuo myös erikoiskuljetuksissa?
(onneksi meillä on pönttö toki hän vois suoltaa mitä vaan itse keksittyä, niin uppois kuin kuuma vietsi voihin.. )