Kirjoittaja Aihe: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet  (Luettu 305283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #22 : 24-03-2009, 17:24:32 »
ajaks itse waltteria vai jottain muuta hangosta?

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #23 : 24-03-2009, 17:41:53 »
Döffiä ja Nyströmin kärryjä joskus satunnaisesti Hangosta. Näytti olevan ainakin pari kuukautta sitten kun viimeks kävin siellä niin se parkkis ihan ääriään myötens täysi Waltterin kärrejä. Waltterilla ei vissiin ole ollenkaan terminaalia Suomessa?

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #24 : 24-03-2009, 23:12:08 »
niin se parkkis ihan ääriään myötens täysi Waltterin kärrejä. Waltterilla ei vissiin ole ollenkaan terminaalia Suomessa?

sitä mä olen jo ennenki kironnut täällä forumilla. otetaan "heiki, arvo, tiit" ja kumppanit duuniin ja makoilutetaan kärryjä yleisillä parkkipaikoilla. vuokraisivat tilaa niinku muutkin. Mä kusen tommosten renkaille.
Escucha el Oi!

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #25 : 24-03-2009, 23:20:13 »
sitä mä olen jo ennenki kironnut täällä forumilla. otetaan "heiki, arvo, tiit" ja kumppanit duuniin ja makoilutetaan kärryjä yleisillä parkkipaikoilla. vuokraisivat tilaa niinku muutkin. Mä kusen tommosten renkaille.

Kuin myös mie  :tutti: eihän sitä nyt turhaan rahaa laiteta mihinkään turhiin kärryjen parkkipaikkoihin,sehän on firman tuloksesta kaikki pois...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #26 : 25-03-2009, 12:01:06 »
Kuin myös mie  :tutti: eihän sitä nyt turhaan rahaa laiteta mihinkään turhiin kärryjen parkkipaikkoihin,sehän on firman tuloksesta kaikki pois...

toi hanko on varmaan ainoa missä toi onnistuu. ovat niin mukavia siellä -ehkä vähän turhankin. Yrittäispä viedä vaikka vuosaaren yleiselle parkkipaikalle 100tyhjää rättikärryä seisomaan pari kuukautta.. :tutti:

turussakaan saa enää siinä länsisataman ruissalon päädyssä pitää kärryjä, kun on varattu ryssille.. ainoa ettei siel ole yhtään ryssää  :hullu:
Escucha el Oi!

Poissa Riddler

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 85
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Riddler
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #27 : 25-03-2009, 16:34:08 »
turussakaan saa enää siinä länsisataman ruissalon päädyssä pitää kärryjä, kun on varattu ryssille.. ainoa ettei siel ole yhtään ryssää  :hullu:

Jättää kärryn sinne ja jos joku tulloo huutelee niin ikkunan raosta huutaa "njet ponimai" ja karkaa paikalta  :koff:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #28 : 25-03-2009, 16:44:11 »
Jättää kärryn sinne ja jos joku tulloo huutelee niin ikkunan raosta huutaa "njet ponimai" ja karkaa paikalta  :koff:

tuskin kukaan huutelee tulee, mutta semmoinen liikennemerkki siel kuitenkin on, ettei saa parkis olla kuin autonkuljetusyhdistelmiä. eli ts. ryssiä.
Kyl mein ukko siel ainaki välil pitää kärryjään ku ei periaatteessa merimieskirkollakaan sais säilyttää.
Escucha el Oi!

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #29 : 25-03-2009, 20:51:43 »
sitä mä olen jo ennenki kironnut täällä forumilla. otetaan "heiki, arvo, tiit" ja kumppanit duuniin ja makoilutetaan kärryjä yleisillä parkkipaikoilla. vuokraisivat tilaa niinku muutkin. Mä kusen tommosten renkaille.

Eihän niitä (niinkuin ei juuri muitakaan) kiinnosta yhtään kuka/minkämaalainen ukko niitten kärryjä vetää, kuhan vetää tarpeeksi halvalla. Olen huomannu kanssa että yksittäisiä Waltterin kärryjä seisoo milon missäkin. Toi Hangon tilanne ainakin kuuleman mukaan johtuu siitä että niillä ei ole lastauksia. Kärryt seisoo tyhjinä rannassa. Lähettäs ne kärryt tyhjinä takas sinne Saksaan tai Itävaltaan, tai sitten vuokrais asianmukaisen tilan niille. Näin muutkin tekee. Ihme juttu että kukaan ei siihen parkkiksen valtaamiseen puutu, onkohan tilanne vieläkin sama?
« Viimeksi muokattu: 25-03-2009, 20:56:38 kirjoittanut MikkoM »

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #30 : 25-03-2009, 21:07:09 »
Toi Hangon tilanne ainakin kuuleman mukaan johtuu siitä että niillä ei ole lastauksia. Kärryt seisoo tyhjinä rannassa. Lähettäs ne kärryt tyhjinä takas sinne Saksaan tai Itävaltaan, tai sitten vuokrais asianmukaisen tilan niille. Näin muutkin tekee. Ihme juttu että kukaan ei siihen parkkiksen valtaamiseen puutu, onkohan tilanne vieläkin sama?

Mä mietin sitä, että missä ne kärryt on purettu kun siinä tyhjänä seisovat? tuskin hangossa. eli ts. waltteri on laskenut, että vaikka kärry puretaan tampereella, on se halvempaa kiikuttaa hankoon (vrt kärrykilsataksa ja nuppikilsataksa) kuin vuokrata joku oikea kenttä tyhjille kärryille?
Escucha el Oi!

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #31 : 26-03-2009, 00:12:00 »
Mä mietin sitä, että missä ne kärryt on purettu kun siinä tyhjänä seisovat? tuskin hangossa. eli ts. waltteri on laskenut, että vaikka kärry puretaan tampereella, on se halvempaa kiikuttaa hankoon (vrt kärrykilsataksa ja nuppikilsataksa) kuin vuokrata joku oikea kenttä tyhjille kärryille?

Jotenkin näin sen täytyy olla. Ja vaikka niillä vuokrattu kenttäkin olisi, niin ainahan sinnekkin olis pitkä matka jostain,kun niillähän on purkuja koko maan alueelle. Ellei sitten olis useampia ympäri Suomen.

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #32 : 26-03-2009, 19:32:06 »
tänään siel oli reilu kymmenen tyhjää kärryä parkissa ja onhan waltterilla kärryi tuolla karjaan KTK pihalla aika liuta.

ja lastauksia EI ole! just vietin vuorokauden hyvinkään aakkosilla odotellen lastausta.

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #33 : 26-03-2009, 20:18:00 »
tänään siel oli reilu kymmenen tyhjää kärryä parkissa ja onhan waltterilla kärryi tuolla karjaan KTK pihalla aika liuta.

No sittenhän ne on vähentyneet siellä hangossa

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #34 : 27-03-2009, 02:06:34 »
No sittenhän ne on vähentyneet siellä hangossa

joo, joskushan siel oli varmasti lähemmäs 100kärryä.

Eipä meilläkää ole lastauksia, mutta meillä on aika paljon vuokrakärryjä, melkeen aina sitten palautetaan kärry vuokraajalle kun ei  ole lastausta. Liinojen kanssa se tuottaa vähän ongelmia, kun väliteliautossa ei sitä tilaa kauheesti ole. Siel tarttis kuitenkin olla liinoja, ja sitten palautat kärryn missä onkin 30liina..minnes ne panet  :ide3:
Escucha el Oi!

Poissa Tabuli

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #35 : 27-03-2009, 18:44:40 »
...ja sitten palautat kärryn missä onkin 30liina..minnes ne panet  :ide3:

Sängyllä o tilaa :uglol:

Meillä yks kuski kerran nosti pumput hyttiin ku ei muualle mahtunu :aamen:
Mun kohdal olis kyl pumput saanu jäädä sinne makaa ja joskustoiste sit mukaan ku seuraavankerran saman firman auto kävis ko lafkas.
Voi kyl olla mielenkiintoista saaha yksin pumput hyttiin. Oli ollu yöpaikka, ei ketään/mitään maillahalmeilla :tutti:
Niin ja, tää kuski ei ollu mikään nuori ja ketterä pojankloppi :aamen:

Poissa Karppa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 169
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #36 : 27-03-2009, 22:01:30 »
Ainakin täälläpäin toi puukenkärahtari tarkoittaa juuri tuota, kärry satamasta - laituriin - satamaan. Siitä ainakin täälläpäin jääny leijumaan noi "helpot hommat". Ite en ota kantaa en oo ajanu

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #37 : 27-03-2009, 22:25:01 »
Ainakin täälläpäin toi puukenkärahtari tarkoittaa juuri tuota, kärry satamasta - laituriin - satamaan. Siitä ainakin täälläpäin jääny leijumaan noi "helpot hommat". Ite en ota kantaa en oo ajanu
missäs irtoperähommat noin mukavia on? meillä joka viides kärry peräpurku ja jokainen lastaus kyljestä..

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #38 : 27-03-2009, 22:51:15 »
varmaan jotain schenkerin 1-alueen hommia... tai tuskin ainakaan missään kaukaa satamista saa kärryä laituriin jättää  :ide3:
Escucha el Oi!

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #39 : 28-03-2009, 19:14:41 »
[OT] Onhan noita waltterin kärrejä Raumalla, turussa, Vaasassa ulvilassa nakkilassa ja joka puolella muuallakin mutta kyllä niitä on muidenkin firmojen kärrejä voisin sanoo että yhtäläisesti. mutta onhan se selvää waltterilla varsinkin mitä seurannu kuskien toimintaa että niitä kärryjä seisoo kun ei kuskeille ole jakaa keikkaa ja jos olis keikka niin "KUSKIT" ei lähde just esim. perjantai-ilta/viikonloppu vaihto eihän sellaisen kuskin tarvii muutenkaan sit paljoo töitä tehä kun ei kerran kiinnosta... joo joo tää meni asiasta ohi mutta erään hemmon valitteluja tuolta kun lukenut niin pisti vaan miettii kaikkia... onhan se huono että noita kärryja seisoo satamissa ym. en mä sitä sano mutta siinäpä se useemmin just tulee ku kuskit ei suostu ajamaan... sit tulee ulkolaisia enemmän ja enemmän ja suomen pojat valittaa että ne syö leipää... suostuis joskus tekee edes noita viikonloppu vaihtoja nii sais kuitenkin muutakin sit tehä. Tää vaan on kylmä tosiasia että pakko se työvoima on jostain ottaa kun poikia ei kiinnosta.[OT]   :backtopic: :surren:
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #40 : 28-03-2009, 19:32:45 »
tässä ei mietittävää että ketä hemmoa tarkotetaan   :vihel:  :koff:

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #41 : 28-03-2009, 19:37:02 »
tässä ei mietittävää että ketä hemmoa tarkotetaan   :vihel:  :koff:

Siihen nyt on mahdollisuuksi moniakin... Koska onhan se ihan selvää että monessa firmassa on kuskeja jotka tekee ja jotka ei tee... mutta tosiaan mun mielipide ja siitä saa valittaa  ;) Mun mielestäni yleensäkin on turhaa valittaa jos ei ole vapaastaan valmis joustamaan koska kuitenkin sen useimmiten saa takas jotenkin jos ei muuta  niin palkkapussissa.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #42 : 28-03-2009, 19:41:07 »
Siihen nyt on mahdollisuuksi moniakin... Koska onhan se ihan selvää että monessa firmassa on kuskeja jotka tekee ja jotka ei tee... mutta tosiaan mun mielipide ja siitä saa valittaa  ;) Mun mielestäni yleensäkin on turhaa valittaa jos ei ole vapaastaan valmis joustamaan koska kuitenkin sen useimmiten saa takas jotenkin jos ei muuta  niin palkkapussissa.
Puhuupi mies jonka osoite on työpaikka, liikkuva yksiö.. :hide:
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #43 : 28-03-2009, 19:45:02 »
Puhuupi mies jonka osoite on työpaikka, liikkuva yksiö.. :hide:

On mulla muukin osoite ja valitettavaa mutta totta siellä jopa kulutan aikaani enemmän ku ennen... On tuossa yks tuttukin jolla sentaan odottaa kaks lasta ja emäntä aina kotona ja jopa häneltä tuo jousto luonaa.. mutta niin se on että mitä vähemmän suomalaiset joustaa sitä enemmän tulee ulkolaisia suomeen töihin. uskokaa ken tahtoo.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet