Kirjoittaja Aihe: Juhannuksen mielenilmaus  (Luettu 33176 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Juhannuksen mielenilmaus
« : 16-06-2008, 18:56:31 »
Kuinka moni täällä aikoo tosissaan osallistua tuohon?
Ite epäilen että jää pelkiksi puheiksi koko juttu. Parhaita tapoja vaikuttaa mutta mahtaa kaatua omaan mahottomuuteensa.
Keep on truckin'

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #1 : 16-06-2008, 19:15:01 »
Kuinka moni täällä aikoo tosissaan osallistua tuohon?
Ite epäilen että jää pelkiksi puheiksi koko juttu. Parhaita tapoja vaikuttaa mutta mahtaa kaatua omaan mahottomuuteensa.

ei mikään ole mahdotonta.
noh, jos ei onnistu tuo mielenilmaisu, ni ihan turha ton jälkeen on enää mitään pelotella, kaikki rekkakuskit on sen jälkeen vain suurisuisia nössöjä.

Jätetään bluffaaminen poliitikoille?

Eniten mua kiinnostaa, mikä se yleinen viesti nyt on, missä hidastellaan? Mä oon aina messissä jos on jotain karnevaalia tiedossa  :tukka:

(vaikken olekaan yrittäjä. tuun vaikka fillarilla mukaan)

« Viimeksi muokattu: 16-06-2008, 19:19:10 kirjoittanut IsoPaha-Heikki »
Escucha el Oi!

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #2 : 16-06-2008, 19:31:27 »
ei mikään ole mahdotonta.
noh, jos ei onnistu tuo mielenilmaisu, ni ihan turha ton jälkeen on enää mitään pelotella, kaikki rekkakuskit on sen jälkeen vain suurisuisia nössöjä.

Niimpä.  ::) Oikeestaan yrittäjistähän tää on kiinni kun niitten asiaa tässä eniten ajetaan. Epäilyttää antaako autoilijat vehkeitten madella. Niitten rahoja siinä palaa kun kuskit nauttii ratin takana tuntipalkkaa ja kuormat myöhästyy.
Keep on truckin'

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #3 : 16-06-2008, 19:44:38 »
Niimpä.  ::) Oikeestaan yrittäjistähän tää on kiinni kun niitten asiaa tässä eniten ajetaan. Epäilyttää antaako autoilijat vehkeitten madella. Niitten rahoja siinä palaa kun kuskit nauttii ratin takana tuntipalkkaa ja kuormat myöhästyy.

ei mulla ainakaan yleensä ole enää tossa kohtaan mikä kiire. tuntipalkasta viis, voin madella vaikka omaan piikkiin... sitäpaitsi, sillä vauhdilla säästyy polttoainettakin ;)

Mä kyllä toivon että yrittäjät ottavat homman haltuun, eikä siellä annetaan keidenkään persreikien ohitella. Sitä kauan kaivattua yhteishenkeä nyt!
Escucha el Oi!

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #4 : 16-06-2008, 20:01:43 »
Vähän on jääny vajaavaiseks tuo ilmoittaminen kuinka se hidastelu tapahtuu ELI koskeeko tää koko maata ja kaikilla tienkolkilla. Yks mistä täälläkin keskusteltiin oli 50km kaupunkien keskustasta suuntaan tai toiseen. Mut jos jollakin on faktaa ni saa kyllä kertoa  :hattu:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa President

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Viestejä: 898
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Logitech
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #5 : 16-06-2008, 20:05:43 »
Pelkästään omana henkilökohtaisena mielipiteenä totean jotta kyllä suomessa on tavan ihmiset tossun alla eduskunnan sun muillekin päättäjille.
Kyllä oikeesti olis aika tehdä jotai edes jonkun tai joidenkin.

Tavan tallaaja valittaa että eihän tuosta ole haittaa kuin vain niille tavallisille ihmisille juhannus reissullaan.
No, ehkä heillekin on syytä vähän tehdä kiusaa. Ei tässä maassa ole kukaan tehny juuri mitään eikä koskaan vaikka valtio tekee mitä sitä huvittaa.
No, sairaanhoitajille täys kunnia. He yrittivät kunnes valtio päätti keksiä siihenkin pulmaan jotain.

Mutta oikeesti, kyl tässä maassa olis aika tehdä jotain. Valtio ja ne pukupellet meitä täällä pompottaa ja myö vaan pompitaan niin ku sieltä pyydetään.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #6 : 16-06-2008, 20:19:10 »
Vähän on jääny vajaavaiseks tuo ilmoittaminen kuinka se hidastelu tapahtuu ELI koskeeko tää koko maata ja kaikilla tienkolkilla. Yks mistä täälläkin keskusteltiin oli 50km kaupunkien keskustasta suuntaan tai toiseen. Mut jos jollakin on faktaa ni saa kyllä kertoa  :hattu:

se on ollut kyllä perseestä, että melkeen jokainen viesti on ollut erilainen. Mutta pääasia, että jokaisessa viestissä on ollut päivä ja kellon aika sama. eli 19.6 klo 12-18. Mun mielestä se on ihan sama, missä tiellä sitä mieltään ilmaisee. jos sen tekee tuolloin, niin eiköhän viesti ole kuitenkin selvä.

Mielestäni sitä vois toteuttaa joka tiellä. ja jos kunnon puuro saadaan aikaan, niin ei siellä pysty poliisikaan sakottamaan. Koska silloinhan se on vain tavallinen ruuhka, ei siellä voi, eikä saakaan, puikkelehtiä ja ohitella.

Eikä mun mielestä kannata enää pohtia, mikä on järkevää ja mikä ei, nyt se on periaatekysymys. uhkailtu on, ei tässä enää voi perääntyä. tai muuten menee uskottavuus kyllä ihan kokonaan...vai taasko ne hinnan polkijat astuu esiin, soittelevat huolitsijoille "joo kyllä meidän autot ajaa., antakaa kaikki keikat vaan meille). niiden päälle voidaan sitten heitellä tomaatteja sun muita.

Ekaksi myös luulin, että yksitysiautoilijat suuttuu(no varmasti niitäkin löytyy) mutta mitä aamulla radio rockia kuuntelin, niin kyllä moni oli meidän puolella. ihan periaatteesta. jonkun pitää näyttää eduskunnalle, ettei meitä pompoteta ihan miten tahansa. nyt on viimeinan mahdollisuus.
Escucha el Oi!

Poissa Sammy

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 93
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Sami/Sammy
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #7 : 16-06-2008, 20:58:30 »
joka tiellä vaan liikenne seis jos ne jotain oppisi  ::)
Nick vaihtunut Koikkas -> Sammy

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #8 : 16-06-2008, 21:34:31 »
Epäilyttää silti tuleeko tuosta mitään suurempaa, torstaina sen näkee. Ite en tuohon aikaan ole edes töissä, enkä tiedä osallistuisinko vaikka voisin.
Ei pelkällä polttoaine- ja käyttövoimaveron alennuksilla kuitenkaan tilannetta korjata. Rahdit pitäisi saada vastaamaan nykystä tilannetta.
Keep on truckin'

Poissa Pete

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1057
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MAN TGX 540
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #9 : 16-06-2008, 21:35:47 »
Ainakin tuo on saanut keskustelua aikaan. Eikös huomenna oo joku palaveri herroilla ja SKAL:lilla?

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #10 : 16-06-2008, 22:08:38 »
Ainakin tuo on saanut keskustelua aikaan. Eikös huomenna oo joku palaveri herroilla ja SKAL:lilla?

ja yhtä nopeesti se keskustelu alkaa hiipumaan, ku ne tajuu, että kuskitkit ovat semmoisella "enkai mää..ehkä joo..jos oisin..plaaplaa..mut aina mä ajan rajotinta vasten ku pomo sanoo että on kiire" jne. -asenteela liikenteessä.

Jokaisen tutun kuskin kanssa ku oon jutellut, ni ovat olleet ihan täynnä kapinahenkeä, koska tajuavat asian vakavuuden. Mä sanon, että tämä on sitten viimeinen mahdollisuus. Kerran ku naamansa menettäää, ni ei sitä 10vuodessa takas saada.
Escucha el Oi!

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #11 : 16-06-2008, 22:39:14 »
En vielä tiedä olenko töissä tuohon ajankohtaan mutta jos työnantajalta tulee tieto että ilmaisuun osallistutaan niin sitten ilman muuta olen mukana. Sooloilemaan en rupea. Eipä ole intressejä maksaa sakkoja myöhästyneestä makkarakuormasta omasta pussista. JA mielenilmaus tehdään talkoilla yhteisen hyvän edessä


Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #12 : 16-06-2008, 22:48:51 »
Epäilyttää silti tuleeko tuosta mitään suurempaa, torstaina sen näkee. Ite en tuohon aikaan ole edes töissä, enkä tiedä osallistuisinko vaikka voisin.
Ei pelkällä polttoaine- ja käyttövoimaveron alennuksilla kuitenkaan tilannetta korjata. Rahdit pitäisi saada vastaamaan nykystä tilannetta.

Toivottavasti kovinkaan moni muu ei epäile koska se on tarttuva tauti  :hattu: Rahdin hintoja jos paljon nostetaan ni se saakelin maito maksaa kohta sit hunajaa, nyt vasta mansikoita  :hullu: Ite keskustelen johtajan kanssa kuin me toimitaan ja toivottavasti tähän mielenilmaisuun halukkaat kuljettajatkin keskustelee isäntiensä kanssa, mitä tehdään.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #13 : 16-06-2008, 22:56:28 »
Toivottavasti kovinkaan moni muu ei epäile koska se on tarttuva tauti  :hattu: Rahdin hintoja jos paljon nostetaan ni se saakelin maito maksaa kohta sit hunajaa, nyt vasta mansikoita  :hullu: Ite keskustelen johtajan kanssa kuin me toimitaan ja toivottavasti tähän mielenilmaisuun halukkaat kuljettajatkin keskustelee isäntiensä kanssa, mitä tehdään.
Jatkuva kierrehän tuo on. 1999-2000 kun puhuttiin että on kallista bensaa kun Ivalossa maksoi 95E 8 markkaa. Nykyään jo diesel maksaa enemmän. Harvalla vain tuohon aikaan autohommissa oli tuntihinta 80mk.


Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #14 : 16-06-2008, 23:20:05 »
Toivottavasti kovinkaan moni muu ei epäile koska se on tarttuva tauti  :hattu:

Toivotaan parasta, tosiaan ite oon tän viikon yötuurissa että mua tää ei sinällään liikuta. Sooloiluun en minäkään alkais vaan kyllä johtajanki pitäis olla samalla aaltopituudella tässä asiassa.

Rahdin hintoja jos paljon nostetaan ni se saakelin maito maksaa kohta sit hunajaa, nyt vasta mansikoita  :hullu:

Mutta minkäs sille teet kerta kulut kasvaa kokoajan suhteessa tuloihin. Loppuu nekin yrittäjät jotka tekee +- tuloksella tai jopa pakkasella hommia että jupit saa maitolitran eurolla.
Ei oo mikään ihme että Kiitolinja, TRP, Swanline, Haanpää jne. käyttää aina enemmän ja enemmän alihankkijoita.
Keep on truckin'

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #15 : 16-06-2008, 23:27:34 »
Rahdin hintoja jos paljon nostetaan ni se saakelin maito maksaa kohta sit hunajaa, nyt vasta mansikoita  :hullu:

Tätä juur yöllä miettisin, että kuin vähän se juurikin esim maitolitran hintaan vaikuttaa, vaikka tuplais rahdin osuuden.

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #16 : 16-06-2008, 23:29:42 »
Tätä juur yöllä miettisin, että kuin vähän se juurikin esim maitolitran hintaan vaikuttaa, vaikka tuplais rahdin osuuden.


Samapa tuo mulle ku "lähikaupassa" Valion kevytmaito maksaa 20 tai 30 snt/litra  :ide3:
Mut kyllä se tosiasiassa näkyis vähän kaikissa tuotteissa.
Keep on truckin'

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #17 : 16-06-2008, 23:31:31 »
Samapa tuo mulle ku "lähikaupassa" Valion kevytmaito maksaa 20 tai 30 snt/litra  :ide3:
Mut kyllä se tosiasiassa näkyis vähän kaikissa tuotteissa.
Vedätkö pelkkää maitoa?


Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #18 : 16-06-2008, 23:35:31 »
Vedätkö pelkkää maitoa?

En tietenkää.
Keep on truckin'

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #19 : 16-06-2008, 23:39:40 »
 :kippu: HC vanha maitoparta  :koff: Totta kuitenkin on että maidon litrahintaa on toki helppoa seurata kun pyörii n. euron litralta. Ite on semmoinen rapamaha että kuolen kun kosken maitoon  :puna:


Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #20 : 16-06-2008, 23:42:29 »
En tietenkää.

ja sulla tuntuu muutenkin olee semmoinen pieni "sama se mulle"-asenne.

Kaikkien pitäis olla nyt ihan täysillä mukana.

Tossa tutun kuskin kanssa juttelin, ja olin puhetta..että jos tää ei auta, ni sitten ei auta. mutta? onko elämä elämistä vaiko työn tekoa varten? mieluummin mä ainakin muistelen siellä kiikkustuolissa, että olin silloinkin siellä mukana, ku asioita yritettiin parantaa. sakot tuli, omaan piikkiin, muttei se niin tarkkaa ole.
Vai haluatko muistella, miten muut yrittävät muuttaa asioita, ajoit itse täysillä kotiin, söit maksamakkaraleivän ja menit nukkumaan sukat jalassa?

periaate on periaate.
Escucha el Oi!

Poissa HC

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 996
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Juhannuksen mielenilmaus
« Vastaus #21 : 16-06-2008, 23:46:23 »
ja sulla tuntuu muutenkin olee semmoinen pieni "sama se mulle"-asenne.

Kaikkien pitäis olla nyt ihan täysillä mukana.

Tossa tutun kuskin kanssa juttelin, ja olin puhetta..että jos tää ei auta, ni sitten ei auta. mutta? onko elämä elämistä vaiko työn tekoa varten? mieluummin mä ainakin muistelen siellä kiikkustuolissa, että olin silloinkin siellä mukana, ku asioita yritettiin parantaa. sakot tuli, omaan piikkiin, muttei se niin tarkkaa ole.
Vai haluatko muistella, miten muut yrittävät muuttaa asioita, ajoit itse täysillä kotiin, söit maksamakkaraleivän ja menit nukkumaan sukat jalassa?

periaate on periaate.

Ei mulla tollanen asenne ole. Asioihi pitää vaikuttaa ja voisin olla mukana mutta tällä kertaa omalta osalta se on aika pitkälti mahotonta.
Keep on truckin'