Kirjoittaja Aihe: Hyssyttely kulttuuri!!!  (Luettu 34173 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #22 : 01-04-2008, 10:36:06 »
Korjatkaa jos olen väärässä mutta mielestäni se koira älähtää johon kalikka kalahtaa!!! Jamppi oisko mitään ideaa kattoo peiliin ja tosiaan alkaa kyselee sitä TES:sin mukaista palkkaa??? Sen käsityksen sain sun "valituksista" että ite tosiaan taidat tehdä ali-hintaan noita hommias!!!

Ja mitä torppariin tulee niin mistä oot saanu käsityksen et mä oon jollain torpparina??? kukaan ei ole maininnut kyseistä asiaa täällä.

Mutta kyllä se niin on että tällä alalla oikeesti loppuu kuskit kesken kun "vanha kansa" jää eläkkeelle ja uusia ei siihen tahtiin tule.

Ja muistakaa nyt että nämä on mun mielipiteitä ja jos näistä vetää herneen nenään niin saa laittaa yv:nä mikä mättää mitä sitä suotta foorumia kaikilla valituksilla täyttää..
Tottakai on hienoa kun asiaa kommentoidaan ja tuodaan omia mielipiteitä julki
Hyvää päivän jatkoa vaan kaikille  :hattu:
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #23 : 01-04-2008, 10:51:38 »
Se on totta ettei 160h/kuukaudessa paljon juhlita.
Juu ei, koska pelkästään pakolliset menot on kuukaudessa, ettei tuo riitä millään jos meinaa että jäis sivuunkin vielä jotain.

Se vaan ei ole vaihtoehto et kaikki tekis 160h/kuukaus! Miks meijän pitäs? Siks vai kun niin on aina tehty?
Voi ruveta vaikka pizzan paistajaks jos ei tosimiesten/-naisten hommat huvita ;D

Kopioitu lukitusta: KUINKA MONI IRTOPERÄÄ AJAVA SAA TES:sin MUKASEN PALKAN??
- Tämä myytti on juuri murrettu.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #24 : 01-04-2008, 11:25:06 »
Mulla ei o palkkaus ongelmaa eikä o ongelmaa ylitöitte kanssakaa, saan tehä niitä juur sen mitä haluun/laki antaa myöden. Mä puhun kuljetusalasta yleensä ja ongelmista joista ei puhuta ääneen kuin akt:n kokouksissa. Ja niinkun johonkin aikasempaan sun puheenvuoroos aikaisemmin joskus sanoin (vai oliko marin) niin mähän puolustan tässä samalla omaa isäntääni joka hoitaa asiat niinkuin ne kuuluu ja kritisoin niitä jotka eivät hoida asioita oikein! (niin se koira älähtää johon kalikka kolahtaa)

Ja Cristianille. Enhän mä väittänytkään niin ettei kukaan saa asianmukast palkkaa.


Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #25 : 01-04-2008, 11:34:12 »
Jos kerran AKT:n "hinnastossa" on vikaa niin miks kuljettajat syyttää Yrittäjiä????

ja et vieläkään sanonu että mistä oot saanu päähäs että oon torppari???
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #26 : 01-04-2008, 11:38:09 »
Niin joo. Mikko kuka sen avautumisen alunperin aloitti? Kyllä se tais olla joku muu kun minä tuolla edellisessä topicissa!
 

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #27 : 01-04-2008, 11:42:57 »
Niin joo. Mikko kuka sen avautumisen alunperin aloitti? Kyllä se tais olla joku muu kun minä tuolla edellisessä topicissa!
 


eikös se niin ole että jatkuvasti toitotetaan että omat mielipiteet pitää kertoa???
Mä sanoin asian niin kun se nykyään on. Mutta sille en voi mitään että jos jotkut hienohelmat vetää siitä herneen nenään.
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #28 : 01-04-2008, 11:56:45 »
Sen kuvan oon meijän aikasemmist väittelyist saanu. Ja ei mul o mitään akt:n palkkausta vastaan, mikään ei kiellä pyytää ja saada parempaa palkkaa! Eihän siitä 160h/kuukaues paljoon käteen jää jos tes:sin pohjal tekee. Mut ei se sitä tarkota et ymmärtäisin sitä et sit tehään toises talos ylitöitä ilman asianmukasia korvauksia, jotta saadaan palkka isommaks. Se on ku omaan kenkään kusis. Ja totuushan on se että tiellä on todella paljon kuskeja jotka ajaa pelkällä kilometri/urakka palkalla, joka on laitonta. Palkkaus kun ei saa olla lainrikkomiseen yllyttävä. Näitähän saa pitää palkkauksessa mukana. Pohjapalkka tosin tulisi olla tessi, joka kilahtaa tilille jollei urakat kannattanu! Ja urakalla ajettaessa pitäis olla mahollisuus 130% tuloihin suhteessa tuntityöhön. Ja nä oli nyt muistista räpelletty eli ei kirjaimelleen ole varmaan ihan oikein.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #29 : 01-04-2008, 11:59:59 »
Ja mulla ei ole oikeus mielipiteeseen? Ja se tekee musta hienohelman vai, kun soitan suuta ilmatteks tekemist vastaa? Kyllä mä suosittelen sulle hamekankaan ostamist ennemmin!

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #30 : 01-04-2008, 12:06:42 »
Ja mulla ei ole oikeus mielipiteeseen? Ja se tekee musta hienohelman vai, kun soitan suuta ilmatteks tekemist vastaa? Kyllä mä suosittelen sulle hamekankaan ostamist ennemmin!

en ole sanonut ettei sulla niinkun muillakaan ois oikeutta sanoa mielipidettään. Mutta eikö se ole jokaisen oma asia kuin halvalla työnsä tekee???

Ai mies joka haki itselleen jo eilen hamekankaan niin suosittelee sitä tänään mulle???
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa President

  • Ylläpitäjä
  • *
  • Viestejä: 898
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Logitech
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #31 : 01-04-2008, 12:15:59 »
Ei tätä hommaa edesauta ainakaan yhtään kenenkään henkilökohtainen syytteleminen.
Päinvastoin, semmoinen tulee tappamaan koko keskustelun.


Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #32 : 01-04-2008, 12:35:50 »
Nyt en kyllä ymmärtäny tota sun hamekangas juttua. Tosin en mä ymmärrä suo muutenkaa joten ihan sama. Nii ja tohon ilmatteks tekemiseen. Ei se kyllä o ihan sama. Akt:n ja skallin sopimus on sitova. Riippumatta siitä kuuluuko osapuolet liittoihin! Ja sen alle ei saisi tehdä eikä teettää työtä. Joten vasta kysymys sulle. MIKSI TÄTÄ KESKUSTELUA TARVII EDES KÄYDÄ?

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #33 : 01-04-2008, 12:57:48 »
MIKSI TÄTÄ KESKUSTELUA TARVII EDES KÄYDÄ?
  Kukas tämän aloitti...? 
  Minusta tuntuisi että jokaisen palkka on jokaisen itsensä ja työnantajan välinen asia eikä kuulu muille. Vähän vaikuttaisi, että jos Jampilla on todella noin vaikeaa tällä alalla niin vaihda alaa.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa ilpo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 174
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvia
  • Ikkunakyltti: IPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: pirkka r560
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #34 : 01-04-2008, 13:03:32 »
  Kukas tämän aloitti...? 
  Minusta tuntuisi että jokaisen palkka on jokaisen itsensä ja työnantajan välinen asia eikä kuulu muille. Vähän vaikuttaisi, että jos Jampilla on todella noin vaikeaa tällä alalla niin vaihda alaa.
kyllä mää luulen että vaikeeta on jollai muulla, en montaa tällä alalla olevaa tiedä kellä ois yhtä hyvät edut töissä.
Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #35 : 01-04-2008, 13:11:09 »
Ja arvon Lady-rahtari.

JONKUNHAN SE SUU ON AVATTAVA, KUN KAIKILLA EI MUNAT TUNNU SIIHEN RIITTÄVÄN!

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #36 : 01-04-2008, 13:32:47 »
Ja arvon Lady-rahtari.

JONKUNHAN SE SUU ON AVATTAVA, KUN KAIKILLA EI MUNAT TUNNU SIIHEN RIITTÄVÄN!
  Kyllä mulla on munaa enemmän kuin monella miehellä! Mutta jos ihminen on tyytyväinen työhönsä ja pienempään palkkaan niin mitä pirua se sinua liikuttaa?! Jos sulla on asiat hyvin niin olkoon mun puolesta, sun palkkaus ei kuulu minulle eikä se myöskään minua kiinnosta pätkän vertaa! Tällä hetkellä etsin töitä jo odotan saavani TES:sin mukaisen palkan. Ja saan tai en niin en todellakaan siitä huutele kenellekään, en täällä enkä missään muuallakaan.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #37 : 01-04-2008, 13:53:22 »
Mitä sä sitten avaudut? Mähän ajan tässä sun, mun ja muitten asiaa jotka haluu työstä työn arvoisen palkan! Tartteeko se rautalangasta vääntää et jokane ku tekee ali-hintaan töitä kusee omille ja muitten nilkoille! Ja lisäks mä en ole toitottanut omia olojani. Vaan kertonut kun on vihjattu, että omia ongelmia puin että mulla ei o ongelmia vaan periaatteessa puolustan työn-antajaani joka hoitaa asiat niinkun ne kuuluu. Ja lisäks kyllä näillä mun mielipiteillä ja periaatteilla töitä löytyy. Meil on se ero et mä oon saanu valita ja kilpailuttaa missä töitä teen niitä ei o tarttenu juuri ettiä. Tosin ensin pitää ne aikasemmat hommat hoitaa alta kunnolla. Koska ne piirit on pienet niinku Mikko ja Mari on sanonu.

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #38 : 01-04-2008, 14:00:44 »
 Sinähän täällä sen avautumisen aloitit!! Minä osaan kyllä ajaa omaa asiaani ihan itse, jos sellainen tarvis tulee. Jos joku ei ole työoloihinsa tyytyväinen niin tehköön itse asialle jotain, kyllä sen verran pitää aikuisen ihmisen tajuta tehdä. Ja jos on tyytyväinen niin hyvä niin. Ei sun avautuminen täällä ketään auta. Kyllä se pitää sen tyytymättömän tehdä itse ja ihan jollekin muulle taholle kuin tänne. Asioista toki on hyvä keskustella mutta minulle on nyt tullut se käsitys, että sinä tahdot ehdoin tahdoin lietsoa riitaa tähän asti asiallisella ja rauhanomaisella foorumilla. Tämähän alkaa pian olle suomi24-tasoista tappelua täälläkin. Näistä asioista kun voi muistuttaa ihmisiä ihan ilman riitaakin.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #39 : 01-04-2008, 14:16:19 »
Riitaa ei saa yksin aikaseks ja suomi24:s en o ikinä käyny joten en tiiä mitä siel on. Millä perusteella se viesti että älkää kusko omiin ja muitten muroihin tekemällä ali-hintaan töitä ei kuulu tänne? Jossaanhan sitä valistustyötä on tehtävä. Mistä sä tiiät vaik tä nimimerkki ois vain akt:n trolli? Sulle siitä pongot et oot ainoo joka perustelee väitteitään. Tässäkin keskustelussa on tullut paljon väitteitä täysin ilman perusteluja tai selityksiä miksi on sitä mieltä mitä huutelee!

Poissa Ajokoira Rekku

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 84
  • Sukupuoli: Nainen
  • Vuorokausilevolta noustuani näytän suht tältä.
    • naisrahtarit
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #40 : 01-04-2008, 14:18:22 »
  Kyllä mulla on munaa enemmän kuin monella miehellä! Mutta jos ihminen on tyytyväinen työhönsä ja pienempään palkkaan niin mitä pirua se sinua liikuttaa?! Jos sulla on asiat hyvin niin olkoon mun puolesta, sun palkkaus ei kuulu minulle eikä se myöskään minua kiinnosta pätkän vertaa! Tällä hetkellä etsin töitä jo odotan saavani TES:sin mukaisen palkan. Ja saan tai en niin en todellakaan siitä huutele kenellekään, en täällä enkä missään muuallakaan.

Aijai, nyt olen ystävä kallis kanssasi eri mieltä.  Nuorena olin itsekin sitä mieltä, että tärkeintä on saada vain ajaa, palkasta niin väliä.  Vuosien saatossa mieli on kuitenkin muuttui, kun aloin ymmärtää, että juuri tuolla mitä-se-muille-kuuluu-ajattelulla ja elämäntaparekkakuskifilosofialla poljin niiden ihmisten palkkoja, jotka tosiaan tarvitsivat asiallisen liksan elättääkseen perheensä, maksaakseen talonsa jne.  Eli se ei todellakaan ole aivan ikioma asia, millä itsekukin ajaa.  (Jos joku saa neuvoteltua itselleen tessiä paremman liksan, niin hyvä niin.) Juuri tämä mitä-se-muille-kuuluu-ajattelu on tehnyt tästä kuljetusalasta sellaisen, ettei täällä tienaa monet isännät eivätkä rengit.   Onhan tämä kutsumusammatti ja elämäntapa monelle, niin mullekin, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi olla valmis polkemaan omaa ja samalla muiden palkkoja.
  
Vaikka keskustelu käy kuumana, niin Jamppi puhui paljon asiaa ja hyvä niin, sillä epäkohdista saa ja pitää puhua.  Jos kaikki tyytyisivät nöyrinä siihen, mitä annetaan, me varmaan kaikki ajettais euron tuntipalkalla.
Tää on logistiikkaa, kele!  :-)

Poissa Mikko

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 425
  • Sukupuoli: Mies
  • Tää on niin TÄTÄ!!!
  • Ikkunakyltti: AMATÖÖRI
  • Titteli: Eläkeläinen
  • Työajokki: Millon mikäkin
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #41 : 01-04-2008, 14:20:45 »
Eiköhän sopis kaikkien mielenterveyden vuoks lopettaa nämä palkka keskustelut??? Se on työntekijän ja työnantajan välinen asia. ja neiti hamekangaskin saa luvan lopettaa ton täydellisyyden hakemisen
Ajattele, ennen kuin ajattelet, mitä ajattelet ja ajattele sitten vasta miksi ajattelet sitä mitä ajattelet ja ennen kaikkea miten sitä ajattelet

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #42 : 01-04-2008, 14:26:51 »
Aijai, nyt olen ystävä kallis kanssasi eri mieltä.  Nuorena olin itsekin sitä mieltä, että tärkeintä on saada vain ajaa, palkasta niin väliä.  Vuosien saatossa mieli on kuitenkin muuttui, kun aloin ymmärtää, että juuri tuolla mitä-se-muille-kuuluu-ajattelulla ja elämäntaparekkakuskifilosofialla poljin niiden ihmisten palkkoja, jotka tosiaan tarvitsivat asiallisen liksan elättääkseen perheensä, maksaakseen talonsa jne.  Eli se ei todellakaan ole aivan ikioma asia, millä itsekukin ajaa.  (Jos joku saa neuvoteltua itselleen tessiä paremman liksan, niin hyvä niin.) Juuri tämä mitä-se-muille-kuuluu-ajattelu on tehnyt tästä kuljetusalasta sellaisen, ettei täällä tienaa monet isännät eivätkä rengit.   Onhan tämä kutsumusammatti ja elämäntapa monelle, niin mullekin, mutta se ei todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi olla valmis polkemaan omaa ja samalla muiden palkkoja.
  
Vaikka keskustelu käy kuumana, niin Jamppi puhui paljon asiaa ja hyvä niin, sillä epäkohdista saa ja pitää puhua.  Jos kaikki tyytyisivät nöyrinä siihen, mitä annetaan, me varmaan kaikki ajettais euron tuntipalkalla.
Rekku hyvä, kun minä en nyt suinkaan tarkoita että poljetaan hintoja ja ollaan hyshys, vaan sitä että vaikka saisin TES:in mukaisen palkan kaksinkertaisena, niin sekään ei kuulu muille kuin minulle ja työnantajalle. Mikkokin on siinä asiassa ihan oikeassa!
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Hyssyttely kulttuuri!!!
« Vastaus #43 : 01-04-2008, 14:32:27 »
Kiitos Rekku!

Ja sulle Mikko. Jos sul ei o mitään perustelui tai selityksii miksi huutelet mitä huutelet ni pidä suus kii ni et tee itestäs enempää naurettavaa!
Sul on loppunu perustelut ja aiheet jo aikaa sit ja nyt yrität pelkästään provoo kunnei sul o enään mitään sanottavaa

JAMPPI 1 - 0 MIKKO