0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Pitkien vilkuttelulla lähinnä herätetään huomiota, tosin yöllä ne pääasiassa peittää kaikki varoituslaitteet alleen, joten itse en tapaa käyttää. Yleensä niitä vilkutellaan silloin, kun tarvii oikeesti ottaa vauhti pois.Ihan jokaista vastaantulijaa ei voi kädestä pitäen taluttaa sopivaan paikkaan, tai sitten kuorma ei vaan ikinä pääse perille. Mut sinänsä oikein, että tulit pois sieltä kaiteiden välistä. Voisin kuvitella, että piikkiauto ei oo näyttäny lätkää niiden kaiteiden takia (ettet pysähdy siihen) ja keppiauto sitten taas on kattonut, että olet tarpeeksi laidassa, tuut hiljaa ja toinen puoli on vapaa -> tila riittää, joten mennään näin.Saunailloissa en liiemmin oo ollut, mutta itteä nyppii busseissa se, että vaikka toppaisit kohdalle, niin se ikkuna ei vahingossakaan aukea, että niitä ohjeita voisi antaa ja ajovalot sammuu vielä huonommin ku rahtiautoista. Se busseissa taas on hyvä, että niistä tietää varmaksi, että niissä ei oo lälläriä...
Eipä siinä pitkien välkyttelyn jälkeen enää vastaantulijan paljoa tarvi pimeässä katsella eteensä kun ei nää mitään... Sinällään piikkiauton paikalta poistuminen oli ihan aiheellista, mulla siis ei olisi pysähtynyt jos se olisi jäänyt minun puolelle kaistalle, kai se olisi vähän kuljetuksen etenemistä hidastanut kun piikkiauto menettää kulmansa... Veikkaan että sama porukka tuli torstaina paremmalla paikalla vastaan, silloinkin lätkän esittäminen oli hemmetin hidasta. Tuli vaan mieleen että jos etenkin yöllä oli meininki ettei sieltä ketään tuu->pelivälineet jossain muualla kuin hollilla. Toki mullakin on sellainen paha tapa että jos näkee että mutkan takaa tulee joku vastaan, saattaa tuossa 130:llä tiputtaa jo lyhyille. Siellä kun melkein ne vastaantulijat osaa jo arvata.Se sivulasi on näin talvisin yleensä jäässä eikä aukea paitsi eräässä lahtelaisessa konsernissa jossa se ei aukea muutenkaan...
Eli niitä ohjeita ei siis voi antaa kun viittomakielellä. Pitänee opetella.