Kirjoittaja Aihe: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.  (Luettu 230174 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #616 : 09-02-2019, 00:02:07 »
Pitkien vilkuttelulla lähinnä herätetään huomiota, tosin yöllä ne pääasiassa peittää kaikki varoituslaitteet alleen, joten itse en tapaa käyttää. Yleensä niitä vilkutellaan silloin, kun tarvii oikeesti ottaa vauhti pois.
Ihan jokaista vastaantulijaa ei voi kädestä pitäen taluttaa sopivaan paikkaan, tai sitten kuorma ei vaan ikinä pääse perille. Mut sinänsä oikein, että tulit pois sieltä kaiteiden välistä.
Voisin kuvitella, että piikkiauto ei oo näyttäny lätkää niiden kaiteiden takia (ettet pysähdy siihen) ja keppiauto sitten taas on kattonut, että olet tarpeeksi laidassa, tuut hiljaa ja toinen puoli on vapaa -> tila riittää, joten mennään näin.

Saunailloissa en liiemmin oo ollut, mutta itteä nyppii busseissa se, että vaikka toppaisit kohdalle, niin se ikkuna ei vahingossakaan aukea, että niitä ohjeita voisi antaa ja ajovalot sammuu vielä huonommin ku rahtiautoista. Se busseissa taas on hyvä, että niistä tietää varmaksi, että niissä ei oo lälläriä...
Eipä siinä pitkien välkyttelyn jälkeen enää vastaantulijan paljoa tarvi pimeässä katsella eteensä kun ei nää mitään... Sinällään piikkiauton paikalta poistuminen oli ihan aiheellista, mulla siis ei olisi pysähtynyt jos se olisi jäänyt minun puolelle kaistalle, kai se olisi vähän kuljetuksen etenemistä hidastanut kun piikkiauto menettää kulmansa... Veikkaan että sama porukka tuli torstaina paremmalla paikalla vastaan, silloinkin lätkän esittäminen oli hemmetin hidasta. Tuli vaan mieleen että jos etenkin yöllä oli meininki ettei sieltä ketään tuu->pelivälineet jossain muualla kuin hollilla. Toki mullakin on sellainen paha tapa että jos näkee että mutkan takaa tulee joku vastaan, saattaa tuossa 130:llä tiputtaa jo lyhyille. Siellä kun melkein ne vastaantulijat osaa jo arvata.
Se sivulasi on näin talvisin yleensä jäässä eikä aukea paitsi eräässä lahtelaisessa konsernissa jossa se ei aukea muutenkaan...

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #617 : 09-02-2019, 10:22:22 »
Eipä siinä pitkien välkyttelyn jälkeen enää vastaantulijan paljoa tarvi pimeässä katsella eteensä kun ei nää mitään... Sinällään piikkiauton paikalta poistuminen oli ihan aiheellista, mulla siis ei olisi pysähtynyt jos se olisi jäänyt minun puolelle kaistalle, kai se olisi vähän kuljetuksen etenemistä hidastanut kun piikkiauto menettää kulmansa... Veikkaan että sama porukka tuli torstaina paremmalla paikalla vastaan, silloinkin lätkän esittäminen oli hemmetin hidasta. Tuli vaan mieleen että jos etenkin yöllä oli meininki ettei sieltä ketään tuu->pelivälineet jossain muualla kuin hollilla. Toki mullakin on sellainen paha tapa että jos näkee että mutkan takaa tulee joku vastaan, saattaa tuossa 130:llä tiputtaa jo lyhyille. Siellä kun melkein ne vastaantulijat osaa jo arvata.
Se sivulasi on näin talvisin yleensä jäässä eikä aukea paitsi eräässä lahtelaisessa konsernissa jossa se ei aukea muutenkaan...
Ai se vilkutteli niin lähellä, ei sillä sit mitään virkaa oikein ole.
Se poistumisvara on aina otettava, jos väärällä kaistalla pysäyttää. Ite oon vinottain omaa kaistaa kohti, pykälä päällä ja jalka jarrulla. Omat valot näyttää sivuun vastaantulijasta, lätkän näyttö on helpompaa ja karkuun pääsee kun päästää jarrun. Vilkkuautolla kun ei saa ajaa väärää kaistaa, mutta liikenteenohjauksen vuoksi saa tarvittaessa pysähtyä väärälle kaistalle.

Lätkän näyttäminen on kans monisäikeinen juttu. Joskus tulee niitä, että 'no en näytä, hiljentää tuo tarpeeks muutenkin' ja sitten takaa kuuluukin jotain, jonka vuoksi se vastaantulija tarviikin ottaa pois. Sitten lätkään valoo ja tunget sitä jo latallaan ikkunan välistä ja koitat saada näytettyä. Vastaantulija tuumaa mielessään että oliko pakko venyttää tuohon asti ja kollegat takana kiroo että mikset ottanu tuota pois... No olisinhan minä, muttaku Viton lasi aukee niin hitaasti.  :tutti:  Ja se ledilätkä näkyy ihan v*tun huonosti muutenkin. Varsinkin kun joillain on vielä sitä yksväristä (pelkkä punainen valaistu). Sen takia en pidä pimeällä peilivilkkuja edes päällä, kun lätkä jäis niiden vilkkujen katveeseen.

Eli niitä ohjeita ei siis voi antaa kun viittomakielellä. Pitänee opetella.

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: Joidenkin ammattikuskien toiminta liikenteessä.
« Vastaus #618 : 09-02-2019, 18:56:27 »
Eli niitä ohjeita ei siis voi antaa kun viittomakielellä. Pitänee opetella.

PA-ämyri katolle/konepellille ja suuntaus kuskin puolelle etuviistoon ni eiköhän se kuulu dösän kuskinpaikalle klasin läpikin :hullu:

Mua närästää töissä aivan äärettömästi, kun on pitänyt säästää se tyyliin alle 100e/auto tilatessa valitsemalla "ILMAN LA-valmiutta" ja asennus vaatisi nyt kattoverhoilun tiputtamisen alas että saa antennin vietyä katolle siististi. (Meidän Mersuissa on LA-valmius tehtaalta, Volvoissa ja Scanioissa ei - siitä voi P*stin omilta näyttävien itäblokin varusteilla olevilta näyttävien autojen LA-potentiaalia arvioida, kun tulee vastaan.) Magneettiantennia oon pohtinut, mut mahtaako kestää tallessa ellei sit jotain tosi snadia piiskaa laita ihan keskelle kattoa tuulihöylän alle piiloon risuilta yms. ulkoisilta tekijöiltä, ja se antennin piuhan veto on silti kysymysmerkki... Apukuskin oven välistä jos vie, niin mahtaako kestää kolmea vuotta ennen kun joko johto tarttuu johonkin tai menee paskaksi oven välistä.

Ärsyttää meinaan ajoittain hienokseltaan olla tuolla se urpo kenellä ei ole korvia päässä, vaan minkäs teet... Näillä mennään mitä on jaettu  :walkaway:
« Viimeksi muokattu: 09-02-2019, 19:03:17 kirjoittanut tekele »