Kirjoittaja Aihe: jätti rekka  (Luettu 82425 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HerraC

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: jätti rekka
« Vastaus #220 : 08-03-2018, 21:07:17 »
Näillä uusilla teknologioilla on mahdollista kehittää ja monipuolistaa kuljettajan tehtäviä.

= vähentää kuljettajia

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: jätti rekka
« Vastaus #221 : 08-03-2018, 21:16:19 »
Näillä uusilla teknologioilla on mahdollista kehittää ja monipuolistaa kuljettajan tehtäviä.

= vähentää kuljettajia

Siis tuo tarkoittaa sitä että kun tekniikka on tarpeeks kehittyny nii ne muut autot seuraa robottina edellä menevää.
Et yhdellä kuskilla hoidetaan 3:n puolikkaan hommat.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa HerraC

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 141
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: jätti rekka
« Vastaus #222 : 08-03-2018, 21:24:36 »
Siis tuo tarkoittaa sitä että kun tekniikka on tarpeeks kehittyny nii ne muut autot seuraa robottina edellä menevää.
Et yhdellä kuskilla hoidetaan 3:n puolikkaan hommat.

Juurkin näin !

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #223 : 08-03-2018, 21:25:39 »
Jääkö ne kolmen auton kuljettajat essonpaariin, vai mahtaakohan ne istua kumminkin siellä ohjaamotarkkailijan paikalla?...
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: jätti rekka
« Vastaus #224 : 08-03-2018, 21:35:50 »
Jääkö ne kolmen auton kuljettajat essonpaariin, vai mahtaakohan ne istua kumminkin siellä ohjaamotarkkailijan paikalla?...

Veikkaan et tuota taidetaan käyttää isommilla väleillä, et kuski vie autoletkan esim satamasta isommalle tehtaalle, lastaa kärryt ja sit höylää takasin... Tälläisessä tuo homma pääsisi parhaiten firman näkökulmasta hyötyyn.
Tai esim vie autot jonnekkin välimestaan, josta sitten muiden autojen kuskit hyppää mukaan.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #225 : 08-03-2018, 21:46:51 »
Jääkö ne kolmen auton kuljettajat essonpaariin, vai mahtaakohan ne istua kumminkin siellä ohjaamotarkkailijan paikalla?...

Kokeiluvaiheessa kuskit istuvat rattien takana.

Visiona on, että tulevaisuudessa ei olisi kuin yksi kuski kolonnan ekassa autossa. Mene ja tiedä miten toimii, mutta sen verran olen pomon Teslaa päässyt kokeilemaan, että sillä ajaa kesäkelissä täysin virheettömästi kolonassa edellä ajavien kanssa. Hesasta Tampereelle olen kokeillut ja hienosti toimi!

En epäile, etteikö toimisi Scaniallakin ainakin tyhjällä tiellä, mutta on siinä ihan jokunen kysymys vielä ratkaisematta. Mitä kun siihen kolonnan väliin joku kiilaa Korollallaan, niin lähteekö sitten seuraamaan Korollaa? On siinä lippalakkimies ihmeissään kun kotipihaan kaartaa perässä jono Ah*lan Scanioita.  :hattu:
« Viimeksi muokattu: 08-03-2018, 21:49:18 kirjoittanut Tuusa »

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: jätti rekka
« Vastaus #226 : 08-03-2018, 22:02:07 »
kunnon kusetusta, kaikki tajuu että tossa on kyse siitä että saadaan puolalaisen kuskin palkka laskettua nollaan kun mennään letkassa. vttu ne mitään kotiin ton takia pääse  :koff:
Escucha el Oi!

Poissa JakeH

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 653
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: JAKE
  • Titteli: Opiskelija
  • Työajokki: Lenovo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #227 : 08-03-2018, 22:20:33 »
Onneks Suomessa on pitkä ja laaja moottoritieverkosto, jossa tota on viimeisimmän lukeman mukaan tarkotus kokeilla. Ja onko siinä Corollassa sama järjestelmä, jolla saadaan autot automaattiohjaukselle letkaan, epäilen. Veikkaan tosin, että kyseisessä tilanteessa convoy katkeaa, ja ajoneuvoa joutuu manuaalisesti ajamaan, ellei yhdistelmien välit ole ajettu ryssämalliin, puskurista puskuriin, jolloin siihen väliin ei yksinkertasesti mahdu edes R@htarit -lehti
Satakuntalaisesta keskustelusta ku ottaa vittuilun pois, ni ei jää jäljelle muuta, ku avonainen suu.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: jätti rekka
« Vastaus #228 : 08-03-2018, 23:30:33 »
MAN sivuilla kuvia tästä pötkäleestä:


Pituudeksi tuolla ilmoitetaan 31 metriä. Massoista ei puhuta.

Komea laite, ei siinä. Hiukan herättää tietysti kysymyksiä se, että tuon mittaisen laitteen kärryssä on vielä takalaitanostin...no, ehkä sen saa taivuteltua Kupittaan käyttötavarapuolen oven eteen.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: jätti rekka
« Vastaus #229 : 08-03-2018, 23:57:54 »
Muutama asia pohdituttaa tuossa kolonnassa 1) Entä jos mäessä ensimmäisellä/jollain autolla sutaiseekin tyhjää? Onko kaikki siellä sitten nipussa tai tippuuko osa letkasta pois?
2) Kuvitellaan tilanne, että tullaan peltoaukealle ja sivusta tulee tuuli. Seuraako muut tässä ensimmäisen renkaan jälkiä jolloin viimeisen liikkeet saattaa olla, no, mielenkiintoisia vai mitenkä se menee?

Poissa jokkepappa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Ehkä volvo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #230 : 09-03-2018, 21:28:40 »
Komea laite, ei siinä. Hiukan herättää tietysti kysymyksiä se, että tuon mittaisen laitteen kärryssä on vielä takalaitanostin...no, ehkä sen saa taivuteltua Kupittaan käyttötavarapuolen oven eteen.

Ihan järkevän oloinen laitois näin maallikkona...simppeli pötkö, kärryssä (kait?) kääntyvät takafillarit...sinkkupyörät....ei oo paripyöriä, rullaa mukana?

Vetoauto ihan ”normitavaraa” ja kärry pikkusen pidempi...

^näkisin hct:n paremmin tämänkaltaisella pötköllä kuin monitasokärryjä/yms keksintöjä...simppeli kaikille?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki iha perseestä" -kummeli

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #231 : 09-03-2018, 22:01:02 »
^näkisin hct:n paremmin tämänkaltaisella pötköllä kuin monitasokärryjä/yms keksintöjä...simppeli kaikille?

Mittamuutokset on pikapuoliin tulossa lakiin eli "pitkiä pötköjä" on kohta tarjolla ilman HCT-kokeilujakin. Tämä siis palvelee paljon tilaa vievää, mutta suht kevyen tavarankuljetuksia.

Poissa jokkepappa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 133
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Ehkä volvo
Vs: jätti rekka
« Vastaus #232 : 09-03-2018, 22:10:25 »
Mittamuutokset on pikapuoliin tulossa lakiin eli "pitkiä pötköjä" on kohta tarjolla ilman HCT-kokeilujakin. Tämä siis palvelee paljon tilaa vievää, mutta suht kevyen tavarankuljetuksia.

Tottatotta..mut eikös toi keskon ajoon tullut? Eikös keskolla ole ”2-taso” kärryjä?

Järkevämpi kait tälläinen pidempi on kuin monimutkainen tuplataso?

Mitä vähemmän liikkuvia osia nii parempi
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki iha perseestä" -kummeli

Poissa West

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jätti rekka
« Vastaus #233 : 09-03-2018, 22:22:09 »
Yritin etsiä lisätietoja tuosta kolonna-ajosta, mutta käteen jäi vaan pari ympäripyöreää lehdistötiedotetta. Oletettavasti tuo perustuu pääsääntöisesti kameroihin, konenäköön, tutkaan ja langattomaan yhteyteen ajoneuvojen välillä. Kameroiden ja tutkan perusteella päätellään missä edellä kulkevan ajoneuvon perä on ja seurataan samaa linjaa. Tutkasta saadaan etäisyys ja langattomasti voidaan siirtää kaasu/jarrutietoja. Kun ensimmäinen ajoneuvo aloittaa jarrutuksen, niin perässä tulevat alkavat samantien jarruttamaan. Ymmärsin, että systeemi on suunniteltu moottoriteille. Kiertoliittymät, risteykset tai liikennevalot eivät tietenkään silloin onnistu.

Scanian sivuilta löytyi roadmap aiheesta. Aluksi olisi tarkoitus pitää 40 metrin turvaväliä ajoneuvojen välillä, myöhemmin 20 ja lopuksi vain 10 metriä. Lyhimpäänkin väliin mahtuu kaksi toyotaa, kolme bemaria ja neljä mersua. Olisi mielenkiintoista tietää mitä järjestelmä siinä tilanteessa tekee.

Kaivoin poliisin sakotusohjeen ja sieltä rangaistusasteikko näille etäisyyksille 80 km/h nopeudella on:

  • Etäisyys 40 metriä (alle 66m): neuvonta, ohjaus
  • Etäisyys 20 metriä (alle 24m): 10 päiväsakkoa (liukuma 5-15)
  • Etäisyys 10 metriä (alle 16m): 15 päiväsakkoa (liukuma 10-20)

Saako kuljettaja ajaa yhdistelmää vaikka yhdistelmän tietokone on määrätty ajokieltoon?

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #234 : 09-03-2018, 22:32:25 »
Tottatotta..mut eikös toi keskon ajoon tullut? Eikös keskolla ole ”2-taso” kärryjä?

Järkevämpi kait tälläinen pidempi on kuin monimutkainen tuplataso?

Eiköhän tausta ole se, että kaksikerroskärryjä saa vetää ilman HCT-lupia missä ja milloin vain. Ylipitkä HCT on vielä kuitenkin poikkeuslupahommaa.

Poissa West

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: jätti rekka
« Vastaus #235 : 09-03-2018, 22:40:54 »
Mene ja tiedä miten toimii, mutta sen verran olen pomon Teslaa päässyt kokeilemaan, että sillä ajaa kesäkelissä täysin virheettömästi kolonassa edellä ajavien kanssa. Hesasta Tampereelle olen kokeillut ja hienosti toimi!

Teslan sensorijärjestelmät on sinänsä aika lähellä tuota Scanian järjestelmää, mutta oikeasti Tesla pitkälti seuraa valkeita viivoja. Jos valkeat viivat vievät metsään, niin tesla vie myös metsään. Tai jos valkoiset viivat vievät betoniseinään, niin tesla vie betoniseinään.

Kiinasta vastaava esimerkki ja ei unohdeta myöskään jenkeissä tapahtunutta kuolemantapausta. Tesla kuvitteli tiellä olevan puoliperävaunuyhdistelmän olevan silta ja yritti ajaa ali...

Poissa Tuusa

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 199
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tuusa
  • Titteli: Duunari
Vs: jätti rekka
« Vastaus #236 : 10-03-2018, 14:09:09 »
Teslan sensorijärjestelmät on sinänsä aika lähellä tuota Scanian järjestelmää, mutta oikeasti Tesla pitkälti seuraa valkeita viivoja. Jos valkeat viivat vievät metsään, niin tesla vie myös metsään.

Kesällä tuo ymmärrettävästi toimii, mutta talvella Tesla ja Scania taitaa seurata edellä menevää. Jos edellä ajetaan hatelikkoon, niin perässä seurataan.

Jos Scanian tekniikka toimii yhtä hyvin kuin Teslassa, niin melkolailla valmis paketti tuo Ah*lan convoy on ja kuskit saavat istuskella ratin takana tekemässä jotain muuta.

Poissa Leksii

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 82
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Kaanima
Vs: jätti rekka
« Vastaus #237 : 10-03-2018, 14:20:56 »
Jos Scanian tekniikka toimii yhtä hyvin kuin Teslassa, niin melkolailla valmis paketti tuo Ah*lan convoy on ja kuskit saavat istuskella ratin takana tekemässä jotain muuta.

https://www.youtube.com/watch?v=viZIbv8pfeI  :puna:
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

Poissa Palsu 72

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 38
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VESKU PAPPA
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania+Hiab 800
Vs: jätti rekka
« Vastaus #238 : 10-03-2018, 16:43:22 »
Rekkakuski ja motoristi, muuten terve
I do not need sex, governement fucks me every day !

Poissa Poke

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1105
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: SA-Vihreät
Vs: jätti rekka
« Vastaus #239 : 10-03-2018, 17:00:55 »
Thank You, koska nappi puuttuu.....
sama
 :JES:
Qualitas Potentia Nostra    Laadussa voimamme

Poissa tekele

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Jokapaikanhöylä
  • Ikkunakyltti: MANU
  • Titteli: ...
  • Työajokki: FH
Vs: jätti rekka
« Vastaus #240 : 10-03-2018, 21:09:52 »

Poissa Saunis

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 2149
  • Sukupuoli: Mies
  • Kurakenkärahtari
  • Ikkunakyltti: Saunis
  • Työajokki: R580.
Vs: jätti rekka
« Vastaus #241 : 12-03-2018, 23:02:08 »
https://www.lvm.fi/-/raskaan-liikenteen-kaluston-mittoihin-ehdotetaan-muutosta-968228

Mitä tuota ehdotusta luin, niin maksimi massoihin ei koskettaisi, eli vain pituutta säädettäisiin.
Pitää aina odottaa odottamatonta.  Toisaalta jos aina odotat odottamatonta, ei se ole enää odottamatonta. Jolloin olet alttiina oikeesti odottamattomalle koska et sitä odota.