Kirjoittaja Aihe: Puukenkä-irtoperä-rahtarit/velliperseet  (Luettu 306303 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha.H

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 845
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: Transportteri
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #88 : 31-03-2009, 13:41:08 »
Siinä vaiheessa kun firmat alkaa siirtää autoja alihankkijoille, edelleen tämä sama porukka, pitää meteliä miten alihankkijat ja heidän kuskit ajavat alihinnalla (tietämättä kuitenkaan paljonko kukin saa), mieleen ei juolahda, että haettaisiinko rahalle parempaa hyötysuhdetta... ???
Tulipa tuokin asia eräille herroille joskus mainittua, ja siitä se paasaus vasta alkoikin. Silloin olin itse vielä alihankkijalla töissä, ja kellään ukoista ei tosiaan ollut tietoa minkälaista palkkaa saan.




Turhaan en lusmuile työpäivän aikana, mutta silti; Tuntipalkka on aina Tuntipalkka :aamen:
:aamen: :aamen: Nimimerkillä olen joskus ajanut km palkallakin ja ei ikinä enää...
Joskus tuntuu että tietää kaiken kaikesta, mutta ei muista mistään mitään.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #89 : 31-03-2009, 20:13:00 »
No joo. yks kaveri oli semmoinen, tuntu että sillä tuli stressiä siitä miten saa päivää tarpeeksi venytettyä  :vihel:

itte duunailen suht ripeesti aina, turhaa kuitenkaan kiiruhtamatta. ei se loppujen lopuksi yhtään auta, haetko sä sahalla ollessasi ne aluspuut 30metrin päästä juosten vaiko kävellen.

Oon mä kyllä joskus kuullut tunpalkkaisen kuskin moton: "mulle ei makseta työnteosta, vaan tunneista mitkä mulla siihen kuluu".  :koff:
Escucha el Oi!

Poissa Gegu

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 514
  • Sukupuoli: Mies
  • "Suomi on tänään sun voo oo o aina sun"
  • Työajokki: M-B Actros 2551
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #90 : 31-03-2009, 23:00:21 »
Sitten näille "venyttäjille" joita Juha.H edellä mainitsi pitäis vielä maksaa se TESsin mukanen palkka! Reiluako ? :suru: Tälläista porukkaa on valitettavasti paljon, etenkin isommissa taloissa.. Pienissä firmoissa tämä ei pitkän päälle onnistu, koska jokaisen oletetaan saavan jotain aikaan.. Nämä venyttäjät on sitä porukkaa, jotka AKT:n lippis päässä vahtivat toisten tekemisiä, ettei kukaan muukaan vaan tekis töitään kunnolla, jotta heidän lusmuilua ei huomattais. Kovaan ääneen ollaan kaikkea vaatimassa, mutta itse ei anneta edes sitä rehellistä työpanosta. Kuten moni liiton mies käyttää sopimuspalkalla ajavista termiä "vapaamatkustaja", niin samalla lailla tämä em. porukka on niitä vapaamatkustajia.
Siinä vaiheessa kun firmat alkaa siirtää autoja alihankkijoille, edelleen tämä sama porukka, pitää meteliä miten alihankkijat ja heidän kuskit ajavat alihinnalla (tietämättä kuitenkaan paljonko kukin saa), mieleen ei juolahda, että haettaisiinko rahalle parempaa hyötysuhdetta... ???

Erittäin hyvin sanottu :aamen: :aamen:. On kanssa joskus tullu keskusteltua tästä alihankinta asiasta ja ei muuta voi sanoo kun et aika kieroja on käsitykset toisilla.

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #91 : 01-04-2009, 16:56:46 »
onko täällä joku vaihtanut nimimerkkiä? ja TES-palkkaukseen irtoperähommissa en usko vielkään! jos joku näin väittää niin laitas privalla firman nimi niin voin itse henkilökohtaisesti sanoa terveiset!!

ja nyt kun itketään täällä palkoista niin vaihtakaa alaa jos ei palkkaukset ja palkkiot mielytä! se on juuri niin vitun yksinkertaista!


Muoks.

ajaako Zoupe sitten irtoperiä TES-palkalla ja lisillä? epäilen..
ja ei tässä ole itsekään tarvinnut polvillaan töitä pyytää  ja päivääkään en ole työttömänä ollut!
« Viimeksi muokattu: 01-04-2009, 17:10:14 kirjoittanut forssi83 »

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #92 : 01-04-2009, 17:23:14 »
On myös sellainen sanonta,se koira älähtää johon kapula osuu.

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #93 : 01-04-2009, 17:27:49 »
On myös sellainen sanonta,se koira älähtää johon kapula osuu.
  :koff: on se niinkin, mut tuntipalkalla ite  :hattu:

muoks
sen verran viälä että ite olen palkkani sopinut ja palkkaani olen tyytyväinen mikähän se pääasia on.  :vonk:
« Viimeksi muokattu: 01-04-2009, 17:33:18 kirjoittanut forssi83 »

zoupe

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #94 : 01-04-2009, 20:18:38 »
onko täällä joku vaihtanut nimimerkkiä? ja TES-palkkaukseen irtoperähommissa en usko vielkään! jos joku näin väittää niin laitas privalla firman nimi niin voin itse henkilökohtaisesti sanoa terveiset!!

ja nyt kun itketään täällä palkoista niin vaihtakaa alaa jos ei palkkaukset ja palkkiot mielytä! se on juuri niin vitun yksinkertaista!


Muoks.

ajaako Zoupe sitten irtoperiä TES-palkalla ja lisillä? epäilen..
ja ei tässä ole itsekään tarvinnut polvillaan töitä pyytää  ja päivääkään en ole työttömänä ollut!


Sanos yksikin syy , miks sulle firmantietoja laittasin ??  ???
Ja mun palkkaus ei kuulu sulle vähääkään ...
se ootko ollu työttömänä vai et ei myöskää mua kiinnosta , ihmetyttää vaan ku kirjotit josain ettei ol autolle ollu tarpeeks tekemistä...

Yhtäkaikki... Kukin lusikoi oman vellinsä... koitetaan edes pärjätä...

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #95 : 01-04-2009, 20:24:14 »
 :police: Aihe on sitten tässä topicissa puukenkä-irtoperä-rahtarit  :police:

Täällä jatketaan ikuisuus vääntöä palkkauksesta http://www.rahtihemmot.com/forum/index.php/topic,2268.0.html
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #96 : 01-04-2009, 20:38:58 »
:police: Aihe on sitten tässä topicissa puukenkä-irtoperä-rahtarit  :police:


mun mielestä täällä on koko aika yritettykin puhua just irtoperäkuskien palkoista?

hiton helppoohan se on jonkun 2kuskin auton isännän maksaa kuskeilleen tes-palkkaa. Jossain täysperähommissa taitaa taksat olla aika paljon paremmat kuin irtoperävetureilla. ja kun auto ei seiso "koskaan" se tuottaa isännällekin jotain joka tunti.

toista se on meillä, kun tauot vietetään suurimmaksi osaksi hytissä. Tänäänkin auto liikkui n. 4h ja seisoi loput. Huolintaliikkeet ei kuitenkaan maksa kuin kilsoista kuljetusliikkeille. no onhan seil jotain kärryn käsittely maksuja ja purku-lastaus, mutta...

Escucha el Oi!

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #97 : 01-04-2009, 21:15:14 »
juu, on yritetty puhua irtoperäkuskien palkkauksista mutta kun jotkut puhuvat niistä ja toiset ei..

Zoupelle, itsepä vihjailit tekstissäsi tes-palkasta ennen kuin se muokattiin.

kyllä sitä kaikki tes-palkan irtoperä hommiinkin saa mutta sitten tehdään se n. 40h viikko ja sen jälkeen vaihtuu kuski ja nykyäänhän se helpottuu kun kuskeja tarjolla enemmän kuin laki sallii.. se että tekisinkö itse oikeela tes-palkkauksella n. 80h/2vk vai teenkö tällä palkalla 100-120h niin ei mun tartte kahdesti sitä miettiä.



Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #98 : 01-04-2009, 21:21:51 »
Sanos yksikin syy , miks sulle firmantietoja laittasin ??  ???
Ja mun palkkaus ei kuulu sulle vähääkään ...
se ootko ollu työttömänä vai et ei myöskää mua kiinnosta , ihmetyttää vaan ku kirjotit josain ettei ol autolle ollu tarpeeks tekemistä...

Yhtäkaikki... Kukin lusikoi oman vellinsä... koitetaan edes pärjätä...

Joo ei tääl kyl mitään firman tietoi ehkä kannata levitellä, siitä oon samaa mieltä.

Toi loppu homma on sit just se malliesimerkki ja asenne miks ne palkat on mitä on.
Elämäntapa rahtarit (juuri ne puukenkä-wannabe-cowboy-rahtarit joita täkin topici kai käsittelee) jotka suostuu ajelemaan tuolla puoli-ilmaiseksi kusevat suuresti niitten muroihin jotka yrittävät tästä oikeasti saada elannon ja tekevät tätä ensisijaisesti työnä ja vasta tois sijaisesti kutsumus-ammattina.

Se on mulle ainakin aivan se ja sama jos joku tulee toimeen sillä pl:osotteella, grillin murkinoilla ja peukku baarissa peseytyen, ei kiinnosta.
Suurin osa yrittää tästä hommasta saada kumminkin talot ja muut normi-ihmisten kulut maksettua/ elää niin normaalia elämää kun se nyt tässä ammatissa on mahollista.

Tuppaa vaan olee halvatun vaikea semmosia paikkoja löytää missä maksetaan edes sitä surullisen kuuluisaa tessin palkkaa, (joka ei edes vielä ole kummoinenkaan korvaus) kun lahopäät vetelee tuolla seittemän euron tuntipalkalla ja aattelee et vittuuks se muille kuuluu mitä mä tienaan pää-asia et saan ajaa paljon.

Lahjottakaa ne ylimääräset rahat vaikka sotaveteraaneille, ihan sama. Mut ottakaa nyt jumalauta edes se mikä teille lain mukaan kuuluu, koska niin se vaan menee et ei muutkaan saa sitä asianmukast palkkaa etuineen kun wannabe cowboyt haluu fiilistellä ja ajella auringonlaskuun palkasta välittämättä.

Poissa Jari

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 399
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MB Atego 1227
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #99 : 01-04-2009, 21:28:41 »
Olikos toi Kimmon viesti jotenkin vaikea ymmärtää, vai miksi toi palkkavääntö jatkuu yhä täällä  ???  :police:
Selvä mies ei Sisulle haise .... :)

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #100 : 01-04-2009, 21:30:25 »
eiks tää puukenkä-irtoper-rahtarit tullut ns vitsin tyngästä.

juu, ja ei niitä tietoja kannata täällä kertoa!

itellä emäntä, kolme mukulaa, vielä 18v asuntolainaa jota maksetaan tonni kuussa, kaksi koiraa ja halvatun ameriikan ihme tosa pihassa, hyvin pärjätty ja varaakin jopa elellä ilman tes:in mukaisia lisiä..

tuskin täällä kukaan ajaa h-palkkausella jossa tunnista maksetaan tes:in määräävä tai sen alittava palkka.

äkkiäkös se sana leviää työnantajien keskuudessa jos kuljettaja sopimuksesta huolimatta hakee korvaukset liiton kautta, silloin voi olla loppuupi ajot vallan.

Jari, keskustellaan puukenkä-irtoperä pellejen palkoista  :vonk:

zoupe

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #101 : 01-04-2009, 21:41:03 »
Joo ei tääl kyl mitään firman tietoi ehkä kannata levitellä, siitä oon samaa mieltä.

Toi loppu homma on sit just se malliesimerkki ja asenne miks ne palkat on mitä on.
Elämäntapa rahtarit (juuri ne puukenkä-wannabe-cowboy-rahtarit joita täkin topici kai käsittelee) jotka suostuu ajelemaan tuolla puoli-ilmaiseksi kusevat suuresti niitten muroihin jotka yrittävät tästä oikeasti saada elannon ja tekevät tätä ensisijaisesti työnä ja vasta tois sijaisesti kutsumus-ammattina.

Se on mulle ainakin aivan se ja sama jos joku tulee toimeen sillä pl:osotteella, grillin murkinoilla ja peukku baarissa peseytyen, ei kiinnosta.
Suurin osa yrittää tästä hommasta saada kumminkin talot ja muut normi-ihmisten kulut maksettua/ elää niin normaalia elämää kun se nyt tässä ammatissa on mahollista.

Tuppaa vaan olee halvatun vaikea semmosia paikkoja löytää missä maksetaan edes sitä surullisen kuuluisaa tessin palkkaa, (joka ei edes vielä ole kummoinenkaan korvaus) kun lahopäät vetelee tuolla seittemän euron tuntipalkalla ja aattelee et vittuuks se muille kuuluu mitä mä tienaan pää-asia et saan ajaa paljon.

Lahjottakaa ne ylimääräset rahat vaikka sotaveteraaneille, ihan sama. Mut ottakaa nyt junalauta edes se mikä teille lain mukaan kuuluu, koska niin se vaan menee et ei muutkaan saa sitä asianmukast palkkaa etuineen kun wannabe cowboyt haluu fiilistellä ja ajella auringonlaskuun palkasta välittämättä.

niin no... mun mielest se ei kuulu muille millä palkalla ajaa... vai haluttaako sua tietää ajaako naapurin setä 50cent. paremmalla taksal ?
Onko tosi et kun mä en tääl huutele et mä tienaa sen ja sen verran kuussa , ni muittenki palkat kusee ja arvostus autonkuljettajia kohtaa laskee ?
Voi hyvää päivää...

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #102 : 01-04-2009, 21:41:13 »

Jari, keskustellaan puukenkä-irtoperä pellejen palkoista  :vonk:

Tämä topicci lähti siitä kun jäsen X kirjoitti ettei ko.alan työskentelijät ole oikeita rahtareita... tai jotain sinneppäin. Palkanvääntö topicci on toisaalla minkä linkin laitoin jo.

Vähän helpommin selvittettynä Puutumiseni tähän keskusteluun: Laivalla kun on seisova pöytä ruokineen niin kaikki on siellä järjestyksessä omilla paikoillaan ja ne löytää kun siis ovat järjestyksessä eikö niin? No täällä on sama systeemi ja koetamme pitää topicit ominaan, että kaiken löytää siis pitäisi löytää helposti. Mutta jos aiheet poukkoilee eri topiccien sisällä niin koetas ettiä sitä sitä oikeata kuten viimeisinä tarjoiluaikoina laivan seisovasta pöydästä. Kaikki on sikin sokin ja eipä sitä jaksa sit edes ettiä mitä tarviis.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #103 : 01-04-2009, 21:45:22 »
Tämä topicci lähti siitä kun jäsen X kirjoitti ettei ko.alan työskentelijät ole oikeita rahtareita... tai jotain sinneppäin. Palkanvääntö topicci on toisaalla minkä linkin laitoin jo.

Vähän helpommin selvittettynä Puutumiseni tähän keskusteluun: Laivalla kun on seisova pöytä ruokineen niin kaikki on siellä järjestyksessä omilla paikoillaan ja ne löytää kun siis ovat järjestyksessä eikö niin? No täällä on sama systeemi ja koetamme pitää topicit ominaan, että kaiken löytää siis pitäisi löytää helposti. Mutta jos aiheet poukkoilee eri topiccien sisällä niin koetas ettiä sitä sitä oikeata kuten viimeisinä tarjoiluaikoina laivan seisovasta pöydästä. Kaikki on sikin sokin ja eipä sitä jaksa sit edes ettiä mitä tarviis.
olen samaa mieltä, pyysin robbelta päivällä että siirtäis nämät johonkin muualle mutta oli kerinnyt poistumaan silloin sivulta pois..

zoupe

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #104 : 01-04-2009, 21:48:34 »
juu, on yritetty puhua irtoperäkuskien palkkauksista mutta kun jotkut puhuvat niistä ja toiset ei..

Zoupelle, itsepä vihjailit tekstissäsi tes-palkasta ennen kuin se muokattiin.

kyllä sitä kaikki tes-palkan irtoperä hommiinkin saa mutta sitten tehdään se n. 40h viikko ja sen jälkeen vaihtuu kuski ja nykyäänhän se helpottuu kun kuskeja tarjolla enemmän kuin laki sallii.. se että tekisinkö itse oikeela tes-palkkauksella n. 80h/2vk vai teenkö tällä palkalla 100-120h niin ei mun tartte kahdesti sitä miettiä.




Tää homma voidaan varmaan jo päättää tähän ?? se selvis jo et meillä on palkkauksesta eri näkökannat , ni annetaankos asian olla ?

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #105 : 01-04-2009, 21:48:58 »
olen samaa mieltä, pyysin robbelta päivällä että siirtäis nämät johonkin muualle mutta oli kerinnyt poistumaan silloin sivulta pois..
Robbe ei siirrä täällä muuta kuin itteään.

Poissa Jari

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 399
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: MB Atego 1227
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #106 : 01-04-2009, 21:52:40 »
No niin ! Nyt on sitten pöytä ns. puhdas ja palataan aiheeseen, niin ei tarvitse enempää puuttua tähän keskusteluun. Kiitos  :police:
Selvä mies ei Sisulle haise .... :)

forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #107 : 01-04-2009, 21:55:15 »
Tää homma voidaan varmaan jo päättää tähän ?? se selvis jo et meillä on palkkauksesta eri näkökannat , ni annetaankos asian olla ?
sopii  :hattu:

Robbe ei siirrä täällä muuta kuin itteään.
perkules, luulin et se saa siirtää, no eipä siinä sitten mittää  :hattu:


forssi83

  • Vieras
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #108 : 03-05-2009, 13:55:45 »
saas nyt sit nähä että onko tosta kabotaasi-tsydeemistä vaikutusta.. tässä kuussahan sitä pitäs tiukentaa ja valvoa paremmin  ???

Poissa Kettu

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 130
  • Sukupuoli: Mies
  • Soi vain suomeksi....
Vs: Puukenkä-irtoperä-rahtarit
« Vastaus #109 : 04-05-2009, 21:02:32 »
saas nyt sit nähä että onko tosta kabotaasi-tsydeemistä vaikutusta.. tässä kuussahan sitä pitäs tiukentaa ja valvoa paremmin  ???
Toivottavasti olis , pistää välil oikee vihaks ku kattelee samoi pitkäkilpisii lastaamas kolmat irtoperää samal viikol.