0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Mua ei vois vähempää kiinnostaa puolikasta pitemmät yhdistelmät.. Vituttaa muutenkin jo mää hommat..
Mähän sanoin sulle jo aikaa sitten, että antaudu vaan täysin agrikulttuurille
Älä nyy oo tommone. Osta kuljetusliike
Omasta mielestä tuollainen on kaikista viksuin HCT esim. 76tonnari autoon täysmittanen vaunu tai perus "kiitoautoon" se puoltoista metriä hännälle lisää. Käytännön ajamiseen ei juurikaan vaikuta, mutta aika usein se siitä metristä on kiinni sopiminen
Jostain syystä kuormatila jää aina pieneks vaikka kuinka suurentais.
Uudessa vuonna 2020 voimaan astuvassa tieliikennelaissa täsmennetään vaihtokuormakorin kuormaa
Ajoneuvossa olevaa vaihtokuormakoria pidetään ajoneuvon kuormana...Kuorma saa ajoneuvolle tai ajoneuvoyhdistelmälle tiellä sallitun pituuden rajoissa ulottua ajoneuvon edessä enintään 1,00 metrin ja takana enintään 2,00 metriä ajoneuvon uloimman osan ulkopuolelle ellei tässä luvussa jäljempänä taikka erikoiskuljetuksia koskevissa säännöksissä tai määräyksissä toisin säädetä tai määrätä.
Suomesta en tiedä mutta EU-maissa esim. konttialustoissa pitää olla säädettävä takapuskuri kun ajetaan esim. 40' jalan alustalla 45' konttia. Sehän tulee jotain 80cm perän yli. Siinähän yleensä liikkuu valotkin mukana. Mikäs se sivuvalojen enimmäisetäisyys oli kuormatilan perästä ?
Hieman voisin vasta-alkajan(Siis ihan yleisesti koko alalla vasta-alkaja) suusta turinoida tästä HCT-järkäleestä. Oon nyt jonkun aikaa moista ajellut. Yhdistelmän toteutus on siis veturi, jonka perässä tavallinen puoliperävaunu, jonka perseeseen asennettu vetokita yms ja sen perässä sitten dollyn avustamana toinen puoliperävaunu.
Tapoin eilen aikaa Pirkkalan Veholla ja lueskelin Ajolinjaa vai oliko ATK.Esittelyssä oli kolmen puoliperävaunun yhdistelmä. Veturina MB Actros, jossa hydraulinen etuveto ja kohtuullinen nosturi viikattuna hytin taakse. Sitten ensin puoliperävaunu, jossa perässä vetopöytä (eli onko se sitten B-linkki?), sen perässä toinen samanlainen ja kolmantena normaali puoliperävaunu. Omistaja kehui käteväksi peliksi LVI-talon jakoajossa. Ehkä se sitä on, ehkä ei. Ehkä sillä on tarkoitus käydä yhden kärryn kanssa eri työmailla, mutta johan tuollaisen retelin purkaminen ja kokoaminen vaatii tyhjentämään paikallisen Apsin kentän muista autoista.
Tänään ajelin Porvoo -Tampere -Kristiinankaupunki ja takaisin.Alkaa näitä pitkiä olemaan aika paljon jo. Piiiiitkä puolikas oli ehkä harvinaisin, mutta pitkä B-linkki, ppv+tpv ja tpv piiiitkällä kärryillä vaikutti suht samoissa määrin esiintyvän. Äkkiä niistä tuli arkipäivää kaappi ja konttipuolella. Koskakohan muut suoritealat seuraa? Pöllinajoon pilkki kopin taakse ja 2:lla B-linkillä pelaa kärry kerralla metsästä ja tie osuudet pitkänä.