0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Pakokaasujarrua ei pidä käyttää ollenkaan.
Mieluummin kuitenkin vähän liian varovaisesti, kuin yhtään liian huolettomasti.
Höpö höpö. Toki sen toiminta ja teho pitää tuntea ennakolta, mutta ei sitä käyttämättä kannata jättää.
Tosin kertaalleen on kantavuuskuormalla (nupilla) ajaessa pakokaasujarru saanut perän irti. Paikkakin oli mitä mainioin. Tie enimmäkseen vesijäällä ja edessä vasemmalle taittuva alamäki, jonka sitten liu'uin suunnilleen tien leveydeltä alas. Onneksi ei tullut ketään vastaan ja tielläkin pysyin. Kai tuosta tapauksesta jäi joku varovaisuus kyseistä apuvälinettä kohtaan. Tosin kyseessä oli Volvon on/off -tyyppinen keksintö, eli kun nostin jalan kaasulta niin pakokaasujarru löi heti päälle.
heittoketju on kova olla mukana ja jossain astiassa hiekkaa.sit kun jää lumiselle/jäiselle parkkipaikalle parkkiin yöksi , niin muutaman kerran kannattaa siirtää eteen tai taakse ennenku sammuttaa koneet. vaikka 5-10min välein. Ei sula kuumilla renkailla niin suuret montut.
Ite pruukaan pistää siinä siirrellessä sen heittoketjun valmiiks vetosen alle. Ei painu se vetopyörä niin paljoa ja on ketju valmiiks alla.
Ja se kannattaa muistaa liukkailla pihoilla, että se painava kärry yrittää lykätä sitä auton peräää irti vaikka menis kuinka hiljaa.