Kirjoittaja Aihe: Direktiivikoulutukset  (Luettu 244525 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #44 : 07-11-2009, 19:52:37 »
Ainakin JAKK kouluttaa hygieniaa direktiivinä... http://www.jakk.fi/koulutus.asp?R=1018

Jep, meiltä oli porukkaa juurikin JAKKin opissa.  Jätin väliin kun mulla on nykymääräysten mukaan niin elintarvikevaarallinen auto, että siinä kuljetettu vessapaperikin on siinä ja siinä voiko sitä kutsua hygieniatuotteeksi.  Niin on turvallinen tämä maailma, ettei uusi tiivis kapellikärry käy lämpötilaepäherkän evään ajoon, onneksi on paljon kaappeja, jotka ovat oikein hyviä siihen vaikka nyt sitten päivä paistaisikin katonrajasta.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Donna

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #45 : 07-11-2009, 19:53:40 »
Mari ainakin tuolla eka sivulla meinas että kurssimaksu koulutuksesta riippuen on 70-340 euron väliltä. Itselläni ei ole mitään hajua muuten hinnoista.
Minäkin mietin tuota hintaa, et mitä on kun en löytänyt kouluttajien sivuilta. Varmaankin eri aiheet on erihintaisia...? Kaitpa niitä neuvotellaan yrityskohtaisestikin.
Vaikka joutuisi itse maksamaan, niin yksi päivä vuodessa, viiden vuoden aikana, ei nyt niin hurjasti ole... saakohan vähentää verotuksessa?
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #46 : 07-11-2009, 20:04:06 »
saakohan vähentää verotuksessa?

Pakkohan se on saada, jos vain yhteensä vähennyskelpoiset menevät yli sen kiinteän tulonhankkimisvähennyksen yli.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa mari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 617
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #47 : 07-11-2009, 20:14:51 »
Mari ainakin tuolla eka sivulla meinas että kurssimaksu koulutuksesta riippuen on 70-340 euron väliltä. Itselläni ei ole mitään hajua muuten hinnoista.

Esim. digikorttikoulutus oli 70e, taloudellisen ajon koulutus oli muistaakseni 150e, Adr-täykkäri on tuon n 340e. 100e oli tieturva...
Sitä saa mitä tilaa ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt. -Yölintu-

Poissa Pate

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 104
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Pate
  • Titteli: "Virkavapaalla"
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #48 : 07-11-2009, 21:41:37 »
Esim. digikorttikoulutus oli 70e, taloudellisen ajon koulutus oli muistaakseni 150e, Adr-täykkäri on tuon n 340e. 100e oli tieturva...

Elikkäs hipun alle 700e pitäs olla koko koulutuksen hinta?

Poissa mari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 617
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #49 : 07-11-2009, 21:43:08 »
Elikkäs hipun alle 700e pitäs olla koko koulutuksen hinta?
Kyl se riippuu paljon siitä mitä kursseja käyt ja missä. Nää oli nyt "mein" alueen ja koulutusten noin-hintoja.
Sitä saa mitä tilaa ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt. -Yölintu-

Poissa säiliösami

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 301
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: PKK 74
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: FH 540
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #50 : 08-11-2009, 09:43:19 »
Meilläpäin moni kurssihinta ilmoitetaan hintaan x ja sitten noin 20€ lisämaksusta se merkitään direktiivipäiväksi.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #51 : 08-11-2009, 10:18:30 »
Meilläpäin moni kurssihinta ilmoitetaan hintaan x ja sitten noin 20€ lisämaksusta se merkitään direktiivipäiväksi.
Kallis merkintähinta. Se AKEn veloitus on muistaakseni 12,50€.

Poissa kadi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ihan pihalla =)
  • Ikkunakyltti: Kadi
  • Titteli: Sairaslomalla
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #52 : 08-11-2009, 11:20:39 »
 :ide3:  Voikohan noita suorittaa sairasloman aikana??? ja kenenhän ne kuuluis maksaa???
Se en ollu minä,vaikka siel kävinki :D

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #53 : 08-11-2009, 11:49:08 »
:ide3:  Voikohan noita suorittaa sairasloman aikana??? ja kenenhän ne kuuluis maksaa???
Koulutuksellisesti kyllä, mutta mitähän KELA mahtaa tuumata? Jättäävät vielä päivärahan maksamatta ja antaavat jollekin pigmenttihäiriöiselle senkin edestä...

Poissa kadi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ihan pihalla =)
  • Ikkunakyltti: Kadi
  • Titteli: Sairaslomalla
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #54 : 08-11-2009, 11:54:45 »
Koulutuksellisesti kyllä, mutta mitähän KELA mahtaa tuumata? Jättäävät vielä päivärahan maksamatta ja antaavat jollekin pigmenttihäiriöiselle senkin edestä...

No KELA ei maksa mulle senttiäkään,vaan kaik tuloo vakuutusyhtiöstä ku työtapaturmasta kyse  :puna:

Ärsyttää tää joutenolo, ku periaatteessa kykenis istuu noilla "oppitunneilla" tässä saikun aikana,mut jos taas joku v*itun laki sen kieltää.. Olispahan suoritettuna sit ku/jos tässä nykyseen työhön kykenee palaa..
Se en ollu minä,vaikka siel kävinki :D

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #55 : 08-11-2009, 13:36:45 »
No KELA ei maksa mulle senttiäkään,vaan kaik tuloo vakuutusyhtiöstä ku työtapaturmasta kyse  :puna:

Ärsyttää tää joutenolo, ku periaatteessa kykenis istuu noilla "oppitunneilla" tässä saikun aikana,mut jos taas joku v*itun laki sen kieltää.. Olispahan suoritettuna sit ku/jos tässä nykyseen työhön kykenee palaa..
Kysäsehän työkkäristä esim ammatinvalintapsykologilta, nimim itsekkin vetosin siihen että on työnhaussa valmiutena ne..  :vihel:
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #56 : 08-11-2009, 13:45:31 »
No KELA ei maksa mulle senttiäkään,vaan kaik tuloo vakuutusyhtiöstä ku työtapaturmasta kyse  :puna:

Ärsyttää tää joutenolo, ku periaatteessa kykenis istuu noilla "oppitunneilla" tässä saikun aikana,mut jos taas joku v*itun laki sen kieltää.. Olispahan suoritettuna sit ku/jos tässä nykyseen työhön kykenee palaa..
Sillonhan se selvinnee vakuutusyhtiön kautta, mikä on niiden kanta. Sairaslomaahan ei ole pakko pitää, mutta noihin päivärahaoikeuksiin se koulutus saattaa vaikuttaa.

Poissa kadi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ihan pihalla =)
  • Ikkunakyltti: Kadi
  • Titteli: Sairaslomalla
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #57 : 08-11-2009, 16:19:42 »
Kysäsehän työkkäristä esim ammatinvalintapsykologilta, nimim itsekkin vetosin siihen että on työnhaussa valmiutena ne..  :vihel:

Täytyypä tiijustella jos ne siellä osais vaikka neuvoo johonki suuntaan.. Hitto ku näistä itte ei pahemmi ymmärrä mitään.. :suru:

Sillonhan se selvinnee vakuutusyhtiön kautta, mikä on niiden kanta. Sairaslomaahan ei ole pakko pitää, mutta noihin päivärahaoikeuksiin se koulutus saattaa vaikuttaa.

Mä kyl oon niin kyrsiintyny tohon yhtiön toimintaan, et ainaku sinne soittaa niin jommankumman osapuolen päreet palaa melkeinpä heti.. :puna:

Pompotellaan ihmiseltä ihmiselle,eikä kukaan sano juuta eikä jaata.. :de:
Se en ollu minä,vaikka siel kävinki :D

Poissa Janne-Poika

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 89
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Janne/Kusti
  • Työajokki: Actros 1845
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #58 : 08-11-2009, 16:20:21 »
Semmonen juttu on myös et jos on työttömänä ja meinaa suorittaa tai suunnittelee suorittavansa direktiivikoulutukset ni kannaattaa vilkasta työvoimahallinnon sivuja,ne kun pystyy jotkun osat suorittamaan työvoima koulutuksena. Ite kävin syksyllä suoriitamassa Adr-täydennyksen työvoimahallinnon piikkiin,ei jääny kun pakolliset maksut itelle maksettavaksi.Kun Adr:stäkin saa yhden päivän.
Jaahans,puunajot hoidettu,nyt seilataan Skandinavian hommissa,autokin vaihtu Tähtikeulaan. On ainakin tilaa olla viikot ja kun löytyy kaikki mitä autosa tarvii niin hyvä tehdä töitä.

Poissa Minzza

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Minna (+musta kissa)
  • Titteli: Duunari
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #59 : 08-11-2009, 17:02:38 »
Semmonen juttu on myös et jos on työttömänä ja meinaa suorittaa tai suunnittelee suorittavansa direktiivikoulutukset ni kannaattaa vilkasta työvoimahallinnon sivuja,ne kun pystyy jotkun osat suorittamaan työvoima koulutuksena. Ite kävin syksyllä suoriitamassa Adr-täydennyksen työvoimahallinnon piikkiin,ei jääny kun pakolliset maksut itelle maksettavaksi.Kun Adr:stäkin saa yhden päivän.

Kävin just perjantaina te-toimistossa (=työkkärissä siis) ja ne haluuvat kouluttaa mua. Ensin maksavat mulle työturvan ja keväämmällä tieturvan.. Kun soitin tuonne kurssipaikalle asiasta, kuulemma on näitä mistä saa direktiivipäivät.
Maanteiden villikissa... Kesytetty!

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #60 : 08-11-2009, 18:50:51 »
Minäpä tiedän yhden yrittäjän, joka jätti maksamatta palkan lauantaina tapahtuneesta "direktiivi" koulutuksesta ja jopa liitto jätti asian puolitiehen tekemättä asialle mitään...... :vihel: :vihel: 
Joten ymmärtänette miksi minua vituttaa jos joudun taas hetikohta seuraavalle lauantai-kurssille.....  :tutti:
Se naisen logiikka... ;D

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MIKKO
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Ärrä + PK165
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #61 : 08-11-2009, 21:25:15 »
Minäpä tiedän yhden yrittäjän, joka jätti maksamatta palkan lauantaina tapahtuneesta "direktiivi" koulutuksesta ja jopa liitto jätti asian puolitiehen tekemättä asialle mitään...... :vihel: :vihel: 
Joten ymmärtänette miksi minua pesättää jos joudun taas hetikohta seuraavalle lauantai-kurssille.....  :tutti:

Et kai jätä asiaa sikseen? Kyl aina puolensa kannattaa ja täytyykin pitää tuommosis asiois.

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #62 : 08-11-2009, 21:36:13 »
Et kai jätä asiaa sikseen? Kyl aina puolensa kannattaa ja täytyykin pitää tuommosis asiois.

Meitä on 20 kuskia jotka sen sillon kävi, ja kaikki muut luovutti jo ajat sitte ja tyyty kohtaloonsa.....itsellä työsuojelu hoitaa muita minua ohtaan tehtyjä "vääryyksiä", joten eiköhän tuokin tule siinä samalla esille.
Se naisen logiikka... ;D

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MIKKO
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Ärrä + PK165
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #63 : 08-11-2009, 21:48:14 »
Meitä on 20 kuskia jotka sen sillon kävi, ja kaikki muut luovutti jo ajat sitte ja tyyty kohtaloonsa.....itsellä työsuojelu hoitaa muita minua ohtaan tehtyjä "vääryyksiä", joten eiköhän tuokin tule siinä samalla esille.

Ymmärrän kyl jos teitä on noin monta, niin ei pelkästä "tyhjän tekemisestä" kiinnostakaan maksaa palkkaa, mutta kyllähän kaikkia säädöksiä tulis noudattaa. Toivotaan et asia selkenee ja et saat sen mitä siulle kuuluu. :)

Poissa rakkine

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 478
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Jenni
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/ Man
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #64 : 08-11-2009, 21:52:18 »
Ymmärrän kyl jos teitä on noin monta, niin ei pelkästä "tyhjän tekemisestä" kiinnostakaan maksaa palkkaa, mutta kyllähän kaikkia säädöksiä tulis noudattaa. Toivotaan et asia selkenee ja et saat sen mitä siulle kuuluu. :)

Eikun omistajalla kuulemma laki ja työehtosopimukset puolellaan ja täytyyhän niitä kunnioittaa..... :hullu: :hullu:

Kyllä tämä tästä suttaantuu.  Hyvin, huonosti tai hyvin huonosti! ;D
Se naisen logiikka... ;D

Poissa DNF

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 409
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: MIKKO
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
  • Työajokki: Ärrä + PK165
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #65 : 08-11-2009, 21:54:20 »
Eikun omistajalla kuulemma laki ja työehtosopimukset puolellaan ja täytyyhän niitä kunnioittaa..... :hullu: :hullu:

Kyllä tämä tästä suttaantuu.  Hyvin, huonosti tai hyvin huonosti! ;D

Jep, asioilla on taipumus järjestyä.  :hattu: