0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Eiks ADR vaadi kumisaappaita?
Ei.
No onks se joskus aikanaa vaatinu?
Miten siellä se jarru on laitettu? Yleensähän noissa kulkee liukukisko palttiarallaa kävelysillan kohdalla ja sen verran korkealla, että saadaan sivusuuntaista liikevaraa. Ja se kelahan ei mene lukkoon pudotessa, vaan jarruttaa sen verran että maahantulo pitäisi olla turvallinen. Laajasalossa pojat oli testannukin, että minkälaista se on roikkua valjaissa sen kelan päässä. Ei kuulemma mikään ihmeellinen kokemus, suuntaan tai toiseen.Miksi sitä pohjaventtiiliä muuten säiliön päältä tarvii räplätä? Nappihan on laitekaapissa...
Varmaan monikin on eri mieltä, mutta ei kai niitä sääntöjä ole kuskien kiusaksi tehty.
Kerro toki lisää. Minä ainakin haluan lukea tämänkaltaisia juttuja.
Toinen esimerkki vois olla vaikka kallaveen rannoilta, eräs paperitehdas. Siellä on iänkaiken sidottu ns. lennosta, eli rulla kyytiin, trukki ulos, rulla kiinni, sitoja ulos, uus rulla kyytiin jne. No, sitten tulikin uusia ohjeita. Ei saa sitoa lennosta, ei saa mennä kärryyn lastauksen aikana.Sen selitys oli työnjohtajan ja turvallisuuspäälikön mukaan se, että työturvallisuuden takia sinne ei mennä, kun trukilla lastataan.No, tämä vielä oli ymmärrettävää, ymmärrys päättyi siihen, että sinne kärryyn saa mennä laittamaan liinan kylkiprofiiliin/liina koukkuun, pistää sen rullan yli toisellepuolelle valmiiksi ja kulmasuojat laittaa valmiiksi, ettei tartte kiipeillä rullien päällä sitten.Pikkasen meni siis huti, ei saa mennä kärryyn sitomaan lennosta, koska se on vaarallista, mutta liinat saa laittaa valmiiksi ja kulmasuojat, kunhan ei laita räikkiä. Että semmosta, kärryyn ei siis mennä lastauksen aikana.No, me ei ajeta sitomattomia kuormia metriäkään, eli se niiden nopeuttamisen takia tehty päätös toimii oikein hyvin, tosin väärään suuntaan. Siis trukkikuski sanoi, että se määräys on oikeasti annettu siksi, ettei sidonta hidasta lastausta, siellä kun on vain 1 laituri, ja tavaraa lähtee kuiten melkomoinen määrä.Väärään suuntaan siksi, että auto ei lähde laiturista milliäkään mihinkään, ennenkuin kuorma on kiinni, ja se ero että sitoo lennosta, kuormaus vartissa, tai avaa kyljet, hakee tikkaat ja sitoo pihalla 1.5h on ilmeisesti riittävä ero siihen, että ko paikassa sidotaan jälleen lennosta, vaikka määräys on edelleen voimassa, ettei sinne kärryyn saisi mennä.Siis, melko moni näistä ns turvallisuusmääräyksistä on just sitä ihteensä, vastuun siirtämistä tehtaalla vituiks tehdystä ympäristöstä kuljettajille, tai jonkun kuspiän pätemisvirkojen hedelmiä, tai ns sujuvuuden lisääminen, kaikkea paitsi sitä itse turvallisuutta, jolla niitä idiotismejä yritetään mainostaa.
Eräässä Oululaisessa kemianalan tehtaassa olivat hyvin tarkkoja turvavarusteiden käytöstä, jos olit pihalla ilman suojalaseja tai kävit viemässä näytepurkin hollannikkaissa, sen huomas joku kyylä välittömästä. Samaisessa firmassa kolleega makas kuolleena säiliön päällä yön yli melkein keskellä pihaa, sitä ei huomannut kukaan tehtaan henkilökunnasta.
No niin turhallisuus paranee jo paikallisilla pakkomääräyksillä. Eräs 3.konevuokrausta harjoittava firma vaatii jo saxilavan ajamisessa valjaita. Mut silti pihat voi olla auramatta ja liukkaita paikkapaikoin. Eräs 2.konevuokrausta harjottava yhtiö on harkitsemassa piha-alueilla jalkineiden liukueste pakkoa. On tää mallillas nykyään Miten asiakkaille selittävät kun hakevat naulainta tai betonimyllyä vuokraan, kun eivät saa poistua Transitistaan? ja henkilökunta ei kuitenkaan saa niitä kantaa pihalla
Niitä pihojahan EI kannata missään nimessä aurata tai hiekottaa, koska se on vanhanaikaista ja maksaa rahaa.
Jos jokainen hommaisi kenkiinsä liukuesteet niin firmat/yhteiskunta säästäisi ison määrän raaha. Oisko se liikaa vaadittu?
Saint-Gobainilla "liivipakko"? (liivithän on rikolisjärjestön tunnus)Kiikalassa ainakin kuulemma on,mutta ei multa ketään turvavärejä kysellyt,kun parjantaina vein lavakuorman hyvinkäälle,johtukohan talvilomista?