Kirjoittaja Aihe: Koomisia tilanteita urasi varrelta  (Luettu 116836 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #176 : 09-03-2009, 08:15:25 »
mitäs se heikki on mennyt tekeen  :vonk: :vihel:

Mä olen sentään asunut turussa koko elämäni, saattaisin jopa tajutaa että puhutaan turun kaupunginosasta... toisin vois käydä jollekin porilaiselle  :vihel:
Escucha el Oi!

forssi83

  • Vieras
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #177 : 09-03-2009, 08:23:10 »
Mä olen sentään asunut turussa koko elämäni, saattaisin jopa tajutaa että puhutaan turun kaupunginosasta... toisin vois käydä jollekin porilaiselle  :vihel:
oi perkules kun halvalla löit  :vihel:

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #178 : 09-03-2009, 17:17:05 »
Mun käskettiin joskus mennä johonkin firmaan Valimotielle lastaan tai vaihtaan traileri tai jotain, en enää muista mitä. Kysyin vielä, että niin Helsingin Valimotielle vai, kun ei ollut tuttu firma ja Helsingissä Valimotiellä oli tullut ABB:llä useampaan kertaan käytyä. Paikka kuitenkin oli Vantaan Valimotiellä. Ei nyt niin kovin paljoa turhia kilometrejä tullut, mutta aikaa paloi muutama tunti turhaan iltapäiväruuhkassa.

Joskus piti aikaisemmalla työnantajalla lähteä aamulla Tampereelta Kankaanpäähän jakelemaan. Terminaalissa oli jokunen villalava ja pihassa piti olla trailerillinen lisää samaa vuorivillaa. Lastailin terminaalista villat ja muut jakelut vetäjään ja menin pihalle ihmettelemään dolly perässä, kun ei traileria löydy mistään. Katoin kaikki pihassa olevat trailerit läpi, mutta missään ei ollut villakuormaa. Asiaa kun ruvettiin selvittelemään, niin villatrailerin oli joku alihankkija vetänyt viikonloppuna Hangon satamaan ja se 22-tonninen rautaputkikuorma, mikä piti olla Superfastin kyydissä menossa Saksaa kohti, makasi siinä terminaalin pihassa.
-ot- tuosta syytä kattelin AINA kontin ja kärryn takaovilta että mitä niisson kyydissä jos oli valmiiks tehty kuorma.. -ot-
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #179 : 09-03-2009, 17:31:29 »
oi perkules kun halvalla löit  :vihel:
Porilaisia saa aina panna halvalla... :vihel: :vihel: :vihel:

Poissa Jani-85

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 309
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Naibel
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #180 : 09-03-2009, 17:42:01 »
Porilaisia saa aina panna halvalla... :vihel: :vihel: :vihel:

Useinko joudut maksamaan?  :heko: :heko: :koff: :koff:
Olen koukussa elämään vaikkei elämäni ole koukussa.

forssi83

  • Vieras
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #181 : 09-03-2009, 17:53:48 »
Porilaisia saa aina panna halvalla... :vihel: :vihel: :vihel:
kyl mulla on ton emännän panemine tullu kyl kalliiks ja sekin on porilainen  :vihel:

Poissa Väksy

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 286
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Titteli: Juitsari
  • Työajokki: VW Derby
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #182 : 09-03-2009, 17:57:24 »
No niin.....  :backtopic:


 :hattu:

forssi83

  • Vieras
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #183 : 09-03-2009, 18:29:33 »
mulla on pääasiassa nämä koomiset tilanteet ollut tauoilla ja kalja vahvasti mukana.

Laitetaan nyt pari selvin päin esimerkkiä.

toissa kesänä silloisen työkaverin kanssa oltiin purettu molemmat rovaniemelle torstaina siin 16 aikoihin ja sitten tyhjänä suunnattiin kemijärven suuntaan. no ei sit keritty roista lähteä kun tuili mieleen että ei ole olutta mukana, no viksuina miehinä sitten suunnattiin puolikkailla roin Cittariin ostoksille, no siitä pikku ympyrästä vaan raakasti parkkikselle ja siinä vaiheessa  kaveri huomas että ei mahdu kääntään ku autoja liikaa, siinä sitten piti ruveta vekslaamaan että saatiin puolikkaat ajettua parkkiin, aikaa tais mennä 30min, hieman rupes naama jo punertaan noloudesta  :puna: ! Kemijärvellä sitten ikihirren pihassa ku oltiin jo aikalailla kitattu niin kaveri löysi sitten kemijärveläisten "juoksuhiekan" oli hetken matkaan  :heko: pidättelemistä, kaveri oli siinä löysässä hiekassa muniaan myöden, kiroili ja manas.  :heko:

Yks toinen kerta kun samaisen kaverin kanssa oltiin pe aamusta lastattu rovaniemel ja alettiin ajeleen kohti turkusta ja päätettiin sitten että närpiön TB pihassa otetaan. Piti sitten kalajoella pysähtyä olut kauppaan(mahtoko olla s-market? siinä ympyrän vieressä) kello olikin jo 18 ku kalajoella pe iltana, kaveri viksuna miehenä sitte ajoi puolikkaan kaupan pihaan, hyvälle paikalle, omasta mielestään ja minä jätin omani siihen dösö pysäkille. parkkis oli suht tyhjä kun tultiin. ei muuta kuin kauppaan ja ostoksille. kaupasta kun päästiin pois niin omille autoille, huusin lälläriin että joko mennään? vastauksena kuulu lyhyesti, no wittu ei! menin sitten kattoon mikä hätänä ni oli joku fiksu nainen ajanut autonsa kärryn taakse, noin metrin päähän. Siinä odoteltiin tätiä että saatiin romut pois parkkikselta. sitten  kohti närpiötä. Tb:llä sitten pää täyteen ja la aamulla 06 verhot auki niin piti ihan oikeesti hiarasta silmiä että mitä wittua??! oli tullut yön aikana räpäskää reilut 15cm..

Poissa Klasu

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 93
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Klasu
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo/Scania
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #184 : 09-03-2009, 19:42:36 »
Joskus pari vuotta sitten otin illalla kontin päälle ja kattelin paperit sun muut ja eikun aamuksi Lahteen purkamaan. Aamulla Ra*****ssin pihaan ja hetki varttuilua että lastaavat irtoperän ennenkuin puretaan. Nooh eikun kontin ovet auki ja sisältä paljastuu 5 kollia kolmen sijaan, ja ne ei muistuttanu lainkaan nosturin puomia jossa vasara päässä. :ide3: Hetki ihmeteltiin kunnes eräästä kollista löytyi pakkalista jossa toimitusosoitteena Sa****k Göteborg, Sweden. :koff: Eikun äkkiä tarkastaan että numerot kontissa ja rahtikirjassa täsmää. Tunnin tiukan selvittelyn jälkeen saatiin selville että Kanadan poika on lastannut kontit vierekkäisissä laitureissa ja sotkenut kontin numerot. Eikun ovet kiinni ja takaisin rantaan, ainut mitä en tiedä tänäkään päivänä on se, että mihin se alkuperäinen kontti päätyi, Göteboriin vai eksyikö jonnekin pidemmälle.
Kyllä siinä saa u-käännöksen tehdä

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #185 : 09-03-2009, 22:22:27 »
Joskus olin 2sarjan MANnin räyskällä lastaamassa sivulaiturissa kuorman. Vekslasin tovin, ekoja viikkoja oli rahtarirenttuna, trukkikuskikin jo huuteli että "no tuleeko siitä mitään?!". Lopulta sain vehkeet sen verta lähelle laituria että trukki pystyi ajamaan kärryyn ilman mitään lippoja.
Ei mitään kuorma kyytiin, paperit käteen ja pois laiturista ja ulos hallista. HUPS! ei sittenkään.
Mannissahan on vain 2porrasta, eli ts. lattia on n. 15-20cm alempana ku esim samanikäisissa scanioissa. Ku tulin, ni ovi aukes hyvin(kun ei ole mitään slärpäkettä joka tulis rappusten päälle). Nyt kun oli lastattu yli 20t tavaraa kyytiin, oli mannin pussit lytyssä ku forssilla konsanaan yksinäisen illan päätteeksi volvon hytissä. Eipä auennut ovi enää  kun otti laituriin kiinni. Keskuslukkoa ei tietenkään ollut, ja avaimet virtalukossa, en siis päässyt apukuskin ovestakaan sisään.
No, ikkuna oli onneksi hieman auki, kuitenkin vain niin vähän, ettei oikea rekkamies ois mahtunut työntää edes sormiaan siitä sisään(tähän en kirjoita forssi-vertauksia...kiittäkää jumalaa) mutta minähän olen kuin liero hattiwatti ja luikertelin sisään siitä ikkunasta, siinä prse pystyssä keikistelin ja sain kuin sainkin MAN:n -vai mikä shemale se olikaan- käyntiin ja paineet kohilleen, sit ovesta sisääs ja näkemiin, ensikertaan..
Escucha el Oi!

Poissa Renki

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 284
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #186 : 12-03-2009, 14:43:54 »
Venäjän rajalla kysyttiin : "Mitä kuormaa?" Vastasin "maksaa". Passintarkistaja ihmetteli:"Tarvitsee maksaa?" Sanoin sille,ettei nyt tarvise kummankaan maksaa. Rajamies sanoi" En jummarra. Mika maksaa?" Keskustelusta tuli pitkä. lopulta papereissa luki kuormana: "Kusifilttereitä"

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #187 : 13-03-2009, 18:13:47 »
Nyt jo voi nauraa mut silloin pelotti:

Traven ranta viime sunnuntaina klo 23:

Olin 3000-kentältä hakemassa kärryä ja pakitin normaalisti kärryn alle,samalla juttelin kaverin kans puhelimessa ja hyppäsin autosta pihalle.Lopetin puhelun ja kiipesin laittamaan letkuja paikoilleen,punaletkun jälkeen katsoin ku naapurikärry vilisee silmissä! Minä että missä välissä siihen veturi tuli ku autio kenttä oli tullessa :O.Samalla tajusin että ei perk**e,se olen minä ja mun vehkeet ja ny mennään lujaa taaksepäin... Luojan kiitos takana ei ollu traileria ja mereen oli matkaa niin ehdin kipittää KÄSIJARRUN päälle.Jarruviivan pituutta kalsareissa ei voi määritellä mikä silloin oli...


PS. Täs viikol olen pohtinut ja pari kertaa kokeillut,miksei mun ajokissa rupee summeri huutaa ku avaa oven ilman käsijarrua (scania R -04)
« Viimeksi muokattu: 13-03-2009, 18:20:17 kirjoittanut KariKoo »
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #188 : 13-03-2009, 19:19:11 »
samalla juttelin kaverin kans puhelimessa ....KÄSIJARRUN päälle.

tää on niin montaa kertaa huomattu.vaikka ois kuina monta vuotta ajanut, ja tulee joku rutiiniin muutos, ni johan unohtuu jotain.. esim just kun puhuu puhelimeen ni jotain jää.

Itsellä kävi myös joskus melkein samoin. Vanha veturi, pöytä ei toiminut niinkuin piti. Ei siis napsahtanut itse lukkoon, vaan piti ajaa tappiin, käydä tönesee hieman vipua sisään päin ja sit viel kerran tönästä pikkasen pakki päällä niin loksahti lukkoon.

kerran se kuitenkin loksahti ilman käsiapua, ihmettelin hytissä että ohos, sehän tais lukittua.. kokeilin eteenpäin(ei ollut letkut vielä kiinni, eli kärryssä oli jarrut päällä) ja totesin että lukossa on. Sitten laittamaan letkuja, ja vttu tajusin että nyt lähdettiin liikkeelle, itse siel auton ja kärryn välissä.. en ollut muistanut laittaa käsijarrua kun niin ihmetytti että se pöytä napsahti kiinni.

Turun satamassa kävi yhdelle kuskille vähän huonosti samaisessa tilanteessa... RIP.
Escucha el Oi!

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #189 : 13-03-2009, 20:13:09 »

kerran se kuitenkin loksahti ilman käsiapua, ihmettelin hytissä että ohos, sehän tais lukittua.. kokeilin eteenpäin(ei ollut letkut vielä kiinni, eli kärryssä oli jarrut päällä) ja totesin että lukossa on. Sitten laittamaan letkuja, ja vttu tajusin että nyt lähdettiin liikkeelle, itse siel auton ja kärryn välissä.. en ollut muistanut laittaa käsijarrua kun niin ihmetytti että se pöytä napsahti kiinni.

Sinä olet näköjään monessakin asiassa yhtä torvi kuin minäkin.  ;D

Minulle kävi nimittäin myöskin noin, muutama vuosi sitten, terminaalin pihalla Turussa.

Tapahtumien kulku:
Rivissä oli kaksi puolikasta rinnakkain, otin niistä oikean puoleista perään (ratin takaa katsottuna), eli kuskin puolelle jäi toinen kärry.
Peruutin kärryyn kiinni, pöytä loksahti kiinni, tuli joka hetkellinen ajatuskatkos ja käsijarru jäi jostain syystä nykäisemättä päälle.
Hyppäsin ulos, mutta se toinen kärry olikin niin lähellä, että kiersin hantin puolelta laittamaan letkut kiinni.
Kun olin kääntänyt kourat kiinni, nostin katseeni ja totesin, että ei prkl, miten tuo viereinen kärry liikkuu!?
Kunnes tajusin katsoa alas ja näin kardaanin vierestä maan vilistävän alla, että ju**lauta, tämähän se on joka liikkuu.
Vaistomaisesti hyppäsin pois kyydistä ja hantin puolelle tietenkin, sillä ei ehtinyt letkujen ylikään rämpiä.
Sen verran rauhallisesti auto kärry perässä rullasi, että ehdin juosta etukautta keulan edestä kuskin puolelle ja kiipeämään hyttiin (Rellu Magnum, ei kaiken nopein kiivetä) ja kiskaisemaan käsijarrun päälle.
Olisi tuossa voinut käydä huonostikkin. Mutta vahingoista oppii...

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #190 : 13-03-2009, 20:18:15 »
Itsekin sitte ku olin tupakin polttanu ja miettiny tilannetta niin tajusin että kuin pahasti olis voinu käydä jos esim. renkaat olis ollu vähän linkussa ja minä siellä välissä,travessakin pyhäiltana klo 23 aikaan saa olla siel takanurkassa tovin ennenku joku eksyy paikalle
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #191 : 13-03-2009, 20:22:56 »
Itsekin sitte ku olin tupakin polttanu ja miettiny tilannetta niin tajusin että kuin pahasti olis voinu käydä jos esim. renkaat olis ollu vähän linkussa ja minä siellä välissä,travessakin pyhäiltana klo 23 aikaan saa olla siel takanurkassa tovin ennenku joku eksyy paikalle
Renkaat olivat vähän linkussa siinä tapauksessa, johon IsoPaha-Heikki tuossa viittasi.  :tippa:

Poissa jukis

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 43
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuvia matkan varrelta...
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #192 : 13-03-2009, 20:23:40 »
Ja yks törppö lisää täällä. Punainen koura irti ja ihan rauhassa takaisin koppiin laittaan käkkäri kiinni, samalla ympärilleen katsellen ettei kukaan nähny... :puna:
jukis

Poissa KariKoo

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 184
  • Sukupuoli: Mies
  • Massiministeri
  • Ikkunakyltti: Kari
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Flying Dutch
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #193 : 13-03-2009, 20:26:56 »
Ja yks törppö lisää täällä. Punainen koura irti ja ihan rauhassa takaisin koppiin laittaan käkkäri kiinni, samalla ympärilleen katsellen ettei kukaan nähny... :puna:

NIINPÄ,ei vaan sil hetkel ihan ekana tullu mieleen,piti vaan päästä pois  :puna:
Se on kato sattuman kauppaa ko pitkällä puukolla rupee huiskii

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #194 : 13-03-2009, 20:28:04 »
Ja yks törppö lisää täällä. Punainen koura irti ja ihan rauhassa takaisin koppiin laittaan käkkäri kiinni, samalla ympärilleen katsellen ettei kukaan nähny... :puna:


NIINPÄ,ei vaan sil hetkel ihan ekana tullu mieleen,piti vaan päästä pois  :puna:
Aivan, tätä olin itsekkin sanomassa, että eipä tullut siinä kohtaa mieleen nykäistä sitä punaista uudelleen irti.  :pase:

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #195 : 13-03-2009, 20:28:55 »
...että ju**lauta, tämähän se on joka liikkuu.
Vaistomaisesti hyppäsin pois kyydistä ja hantin puolelle tietenkin, sillä ei ehtinyt letkujen ylikään rämpiä.
Sen verran rauhallisesti auto kärry perässä rullasi, että ehdin juosta etukautta keulan edestä kuskin puolelle ja kiipeämään hyttiin (Rellu Magnum, ei kaiken nopein kiivetä) ja kiskaisemaan käsijarrun päälle...

joo, varsinkin kun paras tapa ois napata se punainen letku uudelleen irti..mutta jotenkin vaan tajuaa siinä että "vttu! käsijarru!" ja vaan näkee silmissään miten sä käsijarru on yläasennossaan hytissä, ja lähtee sen perään juoksemaan.
Escucha el Oi!

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #196 : 13-03-2009, 20:30:42 »
Niin niin, siinähän se on, että se käsijarru tuossa helposti ekana tulee mieleen...

Tämä tapaus sopisi myös tänne, mutta laitan nyt vaan linkin:
http://www.rahtihemmot.com/forum/index.php/topic,24.0.html

forssi83

  • Vieras
Vs: Koomisia tilanteita urasi varrelta
« Vastaus #197 : 13-03-2009, 20:32:07 »
ootteko kaikki turun ympäristöstä kotoisin  :vihel: