Itseä on siitä asti kun ensimmäisen keikan kiskasin, kiinnostanut kuljetusyrittäjäksi alkaminen. Palkkaa ei tarvihe olla ministeriötasolla, mutta jos vaikka vähän jäisi positiivisemman puolelle vrt renkinä ajamiseen. Ja isoin etu on mielestäni juurikin se, että saa itse valita millaisella kalustolla ajelee. Kyllä siitä, että vastuu on paljon suurempi ja riskit suuremmat, tarttis saada voittoa itelle. En tarttee kuuta taivaalta, mutta kohtuutta hiukan, niinkuin Irwin lauleli.
En ole tähän asti laskeskellut minkään muun homman kannattavuutta, kuin taksiautoilun ja tullut siihen lopputulokseen että yhden miehen taksina pystys jotennii ees kilpailemaan hinnalla. Mutta olen melko varma, että laskelmista puuttuu jotain kuluja. Tarttes käyä se yrityskurssi, että osaisi paremmin laskea. Ehkäpä siksi en ennen sitä mieti edes sitä taksiautoa. Tai pysyn nykyisessä sivubisneksissäni. Muutennin mieluummin ajelen "isoo rekkoo" kuin haittista. Ei siis millään pahalla taksiautoilijat, teidänkin työ on arvokasta, mutta ei oikein mun makuun. Kukin taplaa tyylillään.
Jaahas.. Mä oon tämmösenkin joskus kirjottanut

No päivitystä tuohon: Nyt on 2 taksi-autoa ajossa ja jos tähdet ja kuu ovat oikeinpäin aseteltuna, niin ehkä kolmaskin tulee tämän vuoden puolella.

Joku puhu unettomista öitä, yks ainut uneton yö oli ja se oli se yö kun ekaa kertaa oli palkollinen ajossa. Muuten on yöt nukuttu ihan yhtä hyvin, kuin palkollisena.
Ja no vuosien varrella on tullut kypsyttyä myös sen verran, että enää ei tarttee välttämät ajaa sitä "isoo rekkoo", josta tuolloin 2.5v sitten puhuin, ihan mielellään pyörittelen ton Sprintterin rattiakin. Tosin tuon kirjoittelun jälkeen päädyin vähän sattumien kautta taksi-alalle ja sitä kautta asenteetkin muuttui.

Nykyään mun mittari yritystoiminnan kannattavuudelle on se, että tuottaako se + merkkistä tulosta, vaikket itse tekisi muuta kuin paperityöt. Eli onko skaalattavuus mahdollista (tässä esimerkiksi hankkia lisää autoja ja kuljettajia).
Tämmöisiä päivitettyjä ajatuksia, lisäilen, jos tulee jotain mieleen.
