Kirjoittaja Aihe: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta  (Luettu 779969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa akip

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 127
  • Työajokki: VolvoDafSisuSca
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2200 : 03-04-2022, 18:02:21 »
Onkohan kukaan palkkatyöntekijoitä käyttävä yrittäjä oikein tarkkaan jälkeenpäin laskenut toteutuneet palkan sivukulut ? SKAL kurssilla kun neuvottiin jotain 1.65 kerrointa ja sama löytyy oletuksena kustannuslaskentataulukosta mutta tossa koitin jollain yrittäjäsivustolta löytyneillä ohjeilla laskea niin oli kyllä huomattavasti pienempi. Erään firman työntekijöiden keskimääräiset tuntikustannukset mulle kerrottiin, siitä kun arvioi pois päivärahat ym. niin taas jää huomattavasti pienemmäksi.
Eikös oo ollu jossain laskelmissa 1.4-1.5....

Poissa RimaPoika

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 54
  • Sukupuoli: Mies
  • FIRE Trucker
  • Ikkunakyltti: -
  • Titteli: ...
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2201 : 03-04-2022, 19:20:55 »
Mitä enemmän tunteja/ylitöitä sitä pienemmät
Sivukulut suhteessa bruttoon.
Sen takia voi vaihdella 20-30%.
Näin olen antanut itselleni ymmärtää.



S. Hitha Pensions Ltd.
Member of FY-Money special fund.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 909
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2202 : 03-04-2022, 21:29:41 »
Isohkolla kiinteistöhuoltofirmalla kerroin oli muistaakseni 1,6 joskus 15v sitten. Siinä oli otettu huomioon kaikki mukaanlukien keskimääräinen sairaspoissaolomäärä.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa RimaPoika

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 54
  • Sukupuoli: Mies
  • FIRE Trucker
  • Ikkunakyltti: -
  • Titteli: ...
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2203 : 03-04-2022, 21:42:13 »
Ei oo kaukana. Sit alakohtaiset TES jutut vielä vähän vaikuttaa.
S. Hitha Pensions Ltd.
Member of FY-Money special fund.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2209
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2204 : 10-04-2022, 00:27:49 »
Eikös oo ollu jossain laskelmissa 1.4-1.5....
tollasia lukemia mäkin oon saanu. Saikuttavat työntekijät sitten nostaa kai aika rajusti.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 909
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2205 : 10-04-2022, 20:05:26 »
tollasia lukemia mäkin oon saanu. Saikuttavat työntekijät sitten nostaa kai aika rajusti.

Isossa talossa se tasaantuu johonkin keskiarvoon. Muutaman ukon firmassa yksittäinen voi jo heilauttaa kerrointa aikalailla.
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa Jirppa

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: "Virkavapaalla"
  • Työajokki: Volvo
Vs: Keskustelua kuljetusyrittäjäksi alkamisesta
« Vastaus #2206 : 21-05-2022, 14:33:28 »
Itseä on siitä asti kun ensimmäisen keikan kiskasin, kiinnostanut kuljetusyrittäjäksi alkaminen. Palkkaa ei tarvihe olla ministeriötasolla, mutta jos vaikka vähän jäisi positiivisemman puolelle vrt renkinä ajamiseen. Ja isoin etu on mielestäni juurikin se, että saa itse valita millaisella kalustolla ajelee. Kyllä siitä, että vastuu on paljon suurempi ja riskit suuremmat, tarttis saada voittoa itelle. En tarttee kuuta taivaalta, mutta kohtuutta hiukan, niinkuin Irwin lauleli.

En ole tähän asti laskeskellut minkään muun homman kannattavuutta, kuin taksiautoilun ja tullut siihen lopputulokseen että yhden miehen taksina pystys jotennii ees kilpailemaan hinnalla. Mutta olen melko varma, että laskelmista puuttuu jotain kuluja. Tarttes käyä se yrityskurssi, että osaisi paremmin laskea. Ehkäpä siksi en ennen sitä mieti edes sitä taksiautoa. Tai pysyn nykyisessä sivubisneksissäni. Muutennin mieluummin ajelen "isoo rekkoo" kuin haittista. Ei siis millään pahalla taksiautoilijat, teidänkin työ on arvokasta, mutta ei oikein mun makuun. Kukin taplaa tyylillään.

Jaahas.. Mä oon tämmösenkin joskus kirjottanut  :puna:

No päivitystä tuohon: Nyt on 2 taksi-autoa ajossa ja jos tähdet ja kuu ovat oikeinpäin aseteltuna, niin ehkä kolmaskin tulee tämän vuoden puolella.  :tukka: Joku puhu unettomista öitä, yks ainut uneton yö oli ja se oli se yö kun ekaa kertaa oli palkollinen ajossa. Muuten on yöt nukuttu ihan yhtä hyvin, kuin palkollisena.

Ja no vuosien varrella on tullut kypsyttyä myös sen verran, että enää ei tarttee välttämät ajaa sitä "isoo rekkoo", josta tuolloin 2.5v sitten puhuin, ihan mielellään pyörittelen ton Sprintterin rattiakin. Tosin tuon kirjoittelun jälkeen päädyin vähän sattumien kautta taksi-alalle ja sitä kautta asenteetkin muuttui.  :hattu:

Nykyään mun mittari yritystoiminnan kannattavuudelle on se, että tuottaako se + merkkistä tulosta, vaikket itse tekisi muuta kuin paperityöt. Eli onko skaalattavuus mahdollista (tässä esimerkiksi hankkia lisää autoja ja kuljettajia).

Tämmöisiä päivitettyjä ajatuksia, lisäilen, jos tulee jotain mieleen.  :vonk: