Kirjoittaja Aihe: Direktiivikoulutukset  (Luettu 244460 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mantu

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« : 03-11-2009, 22:11:24 »
Ens lauantaina joutuu menemään johonki hemmetin direktiivikoulutukseen päiväks Vantaalle  >:(
Ois ollu parempaaki tekemistä.

Poissa Rider82

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Pupu
  • Työajokki: Scania R560 V8
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #1 : 03-11-2009, 23:38:58 »
Ens lauantaina joutuu menemään johonki hemmetin direktiivikoulutukseen päiväks Vantaalle  >:(
Ois ollu parempaaki tekemistä.


Mä tiedän miltä susta tuntuu, nimim. Direktiivikoulutukseen Tampereelle koko lauantaiksi! 

Olis voinu ennemmin olla vaikka tahkoamas rahaa jäähallilla... Prkl... >:-[
"Tarzan oli maailman ensimmäinen rekkakuski: Aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita."

"En minä ole lihava! Se on tää mun turkki, se pörhistää mua!"

Poissa anne74

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1213
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Eläkeläinen
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #2 : 04-11-2009, 16:14:48 »
-ot- elekee nyt noin negatiivisesti ottako niitä direktiivikoulutuksia :) kun onhan ne kuitenkin jossai välissä käytävä ja palkkahan niiltä päiviltä kuuluu saada -ot-
sisimmässään ikuinen yhdistelmän kuljettaja, vaikka elämä asetti esteen tehdä sitä työnä

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #3 : 04-11-2009, 16:54:15 »
-ot- elekee nyt noin negatiivisesti ottako niitä direktiivikoulutuksia :) kun onhan ne kuitenkin jossai välissä käytävä ja palkkahan niiltä päiviltä kuuluu saada -ot-

Mullehan ei niistä ole kuin kuluja, mutta ymmärrän kyllä sen että harmittaa kun ne ovat tosiaan niin usein lauantaisin.  Ymmärtäisin senkin jos niistä olisi oikeasti iloa meille mutta näyttää aika paljon olevan direktiivinikkarien mielenhyväilyä, ainakin käymäni trukkikurssi oli sellainen haukottelupäivä että huh, en oppinut siellä käytännössä mitään uutta.  Elintarvikekuljetuskurssilla ollut kolleega sanoi, ettei sielläkään ollut käytännössä mitään sellaista mikä koskisi edes pakasteautokuskeja; kaikki läheltäkään liippaava asia keskittyi pakkaamattomien elintarvikkeiden ympärille, ja me taas emme aja sellaisia.  Ruhokuskit yms. erikseen.  Odotan mielenkiinnolla mitä ecodriving-kurssi tuo tullessaan, kummalla on tylsempää, minulla vai kouluttajalla  :koff:
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Donna

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #4 : 04-11-2009, 17:25:03 »
Mullehan ei niistä ole kuin kuluja, mutta ymmärrän kyllä sen että harmittaa kun ne ovat tosiaan niin usein lauantaisin.  Ymmärtäisin senkin jos niistä olisi oikeasti iloa meille mutta näyttää aika paljon olevan direktiivinikkarien mielenhyväilyä, ainakin käymäni trukkikurssi oli sellainen haukottelupäivä että huh, en oppinut siellä käytännössä mitään uutta.  Elintarvikekuljetuskurssilla ollut kolleega sanoi, ettei sielläkään ollut käytännössä mitään sellaista mikä koskisi edes pakasteautokuskeja; kaikki läheltäkään liippaava asia keskittyi pakkaamattomien elintarvikkeiden ympärille, ja me taas emme aja sellaisia.  Ruhokuskit yms. erikseen.  Odotan mielenkiinnolla mitä ecodriving-kurssi tuo tullessaan, kummalla on tylsempää, minulla vai kouluttajalla  :koff:
Ymmärrän hyvin sinua, tunteet ihan samanlaiset. Noi mitä itse olen käynyt, niin on olleet paljoltikin sellaisia, että oppilaat on opettaneet opettajaa. Kokeneet "vanhatparrat" ovat pistäneet nuoret kokemattomat kouluttajat lujille. Kyllähän noi työllistää enemmän oppilaitoksia, et rahastusta koko homma.

Sellaisen neuvon antaisin et tarkistakaa, että kouluttaja laittaa tiedot käydystä direktiivipäivästä ajoissa AKE:en, ettei käy, niin kuin minulle, että loppujen lopuksi kävin REAKin kolmeen kertaan... tosin en ole vielä varmistanut onko tuo kolmas kerta kirjattu minnekkään....
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #5 : 04-11-2009, 18:07:13 »
Sellaisen neuvon antaisin et tarkistakaa, että kouluttaja laittaa tiedot käydystä direktiivipäivästä ajoissa AKE:en, ettei käy, niin kuin minulle, että loppujen lopuksi kävin REAKin kolmeen kertaan... tosin en ole vielä varmistanut onko tuo kolmas kerta kirjattu minnekkään....
  Ja että kortissa on painettuna oikea voimassaloaika. Minulle tuli Tieturvakortti joka oli voimassa neljä vuotta. Soittelin Tiehalliintoon ja tarkistin asian, etten vain muista väärin sen olevan voimassa viisi vuotta. Sieltä neuvovat soittamaan Spekille, joka tekee kortit. Sinne oli ilmoitettu väärä vuosiluku ja parin viikon kuluttua tuli uudet, korjatut kortit koko kurssille.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Mantu

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #6 : 04-11-2009, 22:39:22 »
-ot- elekee nyt noin negatiivisesti ottako niitä direktiivikoulutuksia :) kun onhan ne kuitenkin jossai välissä käytävä ja palkkahan niiltä päiviltä kuuluu saada -ot-

Juu kyllä koulutuspäivästä saa täyden palkan + km korvaukset, mutta tuntuu vaan, nii turhauttavalta mennä
"opiskelemaan" sellaisia asioita mitä on jo 12,5 v. aikana tehny työkseen, jne...
Koulutuksen päivän "anti" olis kuorman varmistaminen, ennakoiva ajaminen/liikenneturvallisuus,
liikennevahingot/turvallisuus, kuljetusvakuutus, sekä tapaturmien estäminen (hohhoijaa  :uni:).
Eli tuttuja asioita meille kaikille ammattikuskeille, joka päiväisessä työssä.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #7 : 05-11-2009, 14:43:56 »
Juu kyllä koulutuspäivästä saa täyden palkan + km korvaukset,

Kilometrikorvaukset saan kyllä vähentää, mutta näkisipä kuka tuosta palkan yrittäjälle maksaa...jos jossain joku sellainen mahdollisuus olisi ollut olemassa, kyllä joku saksalainen tai keskipohjalainen sen olisi jo kilpaillut pois...
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa mari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 617
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #8 : 05-11-2009, 17:36:06 »
-ot- elekee nyt noin negatiivisesti ottako niitä direktiivikoulutuksia :) kun onhan ne kuitenkin jossai välissä käytävä ja palkkahan niiltä päiviltä kuuluu saada -ot-

Lisää ot.tä... Miksiköhän noista koulutuspäivistä pitää maksaa palkkaa...  :ide3: (tiedän kyl et pitää, joo) Sehän on kuljettajan velvollisuus huolehtia että päivät on käyty, muuten ei voi ammattiaan harjoittaa.. Miksei se riitä et työnantaja maksaa koulutuksen? Miks niistä aina ruikutetaan että kun pitää olla koulutuksessa... Työnantajaa varmasti innostaa maksaa moisesta kiukuttelusta... Jos noin niinkuin karkea laskelma jälleen... 8 tuntia koulutusta on puolikaskuskilla (4-8v työskennellyt) 12,20e/h. Elikkäs 97,60e. Siihen 21,4% päälle onkin jo 118,48e
ja siihen muita kuluja vielä 50%. (Palkkakuluihinhan lisätään 70% muita kuluja mitä työntekijä tulee maksamaan..) Elikkäs 177,73e.
Ja vielä lisäksi kurssimaksu joka vaihtelee 70euron ja 340euron välillä.
Sitä saa mitä tilaa ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt. -Yölintu-

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #9 : 05-11-2009, 19:50:48 »
Mari: koska työnantaja ja työntekijä liitot on niin sopinu...

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #10 : 05-11-2009, 20:55:12 »
Mari: koska työnantaja ja työntekijä liitot on niin sopinu...

Jep.  Nykytilanteessa on kysymyksenä se, miten kauan pienyrittäjillä riittää rahkeet maksaa näistä überhyödyllisistä kursseista.  Ymmärtäisin vieläkin jos siitä oikeasti olisi konkreettista hyötyä, mutta kun trukkikurssin hinnalla vanha nyytirunkokuski saa sämpyläkahvit, 6 tuntia puolijoutavaa jorinaa ja sen aarteen, trukkikortin.  Ecodriving voi olla oikeastikin hyödyllinen, mutta sekin edellyttää sitä, että kuljettaja oikeasti on halukas omaksumaan opit.  Jos on henkeen ja vereen "lapa laattees"-tyyppi, ei taida auttaa vaikkei kävisi kuin adr-kertauksen, ennakoivan ajon ja kolme ecodrivingiä.

Päättäjille pitäisi järjestää vastaavia "näin siirrän paperin pöydällä oikeaoppisesti" ym. kursseja jotta tajuaisivat.  Kaikkein tärkeintä olisi kuitenkin järjestää näitä ammattitaitoa vahvistavia kursseja poliisille; oikeastaan poliisit voisivat osallistua samoille kursseille kuin kuljettajatkin, sitten olisi ainakin samat opit (ja tappelu kurssipäivän päätteeksi).
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Mantu

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #11 : 05-11-2009, 21:17:54 »
Lisää ot.tä... Miksiköhän noista koulutuspäivistä pitää maksaa palkkaa...  :ide3: (tiedän kyl et pitää, joo) Sehän on kuljettajan velvollisuus huolehtia että päivät on käyty, muuten ei voi ammattiaan harjoittaa.. Miksei se riitä et työnantaja maksaa koulutuksen? Miks niistä aina ruikutetaan että kun pitää olla koulutuksessa... Työnantajaa varmasti innostaa maksaa moisesta kiukuttelusta... Jos noin niinkuin karkea laskelma jälleen... 8 tuntia koulutusta on puolikaskuskilla (4-8v työskennellyt) 12,20e/h. Elikkäs 97,60e. Siihen 21,4% päälle onkin jo 118,48e
ja siihen muita kuluja vielä 50%. (Palkkakuluihinhan lisätään 70% muita kuluja mitä työntekijä tulee maksamaan..) Elikkäs 177,73e.
Ja vielä lisäksi kurssimaksu joka vaihtelee 70euron ja 340euron välillä.

 >:(
Tekis mieli kommentoida yrittäjän - työntekijän velvollisuuksista/oikeuksista, ym. mutta en jaksa nähdä vaivaa.

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #12 : 05-11-2009, 23:28:50 »
>:(
Tekis mieli kommentoida yrittäjän - työntekijän velvollisuuksista/oikeuksista, ym. mutta en jaksa nähdä vaivaa.

Kommentoi toki.  Kuten sanottu, osa noista kursseista on sellaisia, että hyöty on sama kuin jos lahjoisi AKEn akkreditoiman jalon ja komean koulutuslaitoksen edustajan kirjoittamaan nämä kullanarvoiset todistukset, maksaisi työntekijöille palkan ja kaikki lähtisivät kotiin tekemään jotain hyödyllistä.  Se, että minulla on trukkikortti, ei ole näkynyt tilityksissä,eikä näy.  Tirektiivitunteja on kuitenkin saatu, liikenneturvallisuus paranee, maailma pelastuu ja vaikka mitä.  Hohhoijaa.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

forssi83

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #13 : 06-11-2009, 08:25:08 »
Lisää ot.tä... Miksiköhän noista koulutuspäivistä pitää maksaa palkkaa...  :ide3: (tiedän kyl et pitää, joo) Sehän on kuljettajan velvollisuus huolehtia että päivät on käyty, muuten ei voi ammattiaan harjoittaa.. Miksei se riitä et työnantaja maksaa koulutuksen? Miks niistä aina ruikutetaan että kun pitää olla koulutuksessa... Työnantajaa varmasti innostaa maksaa moisesta kiukuttelusta... Jos noin niinkuin karkea laskelma jälleen... 8 tuntia koulutusta on puolikaskuskilla (4-8v työskennellyt) 12,20e/h. Elikkäs 97,60e. Siihen 21,4% päälle onkin jo 118,48e
ja siihen muita kuluja vielä 50%. (Palkkakuluihinhan lisätään 70% muita kuluja mitä työntekijä tulee maksamaan..) Elikkäs 177,73e.
Ja vielä lisäksi kurssimaksu joka vaihtelee 70euron ja 340euron välillä.

eikö yrittäminen ja palkkakuskien pitäminen ole jokaisen oma asia johon tarttee ottaa myös nämä asiat huomioon..  ei en ole yrittäjä, kokemuksia siitä ei ole ja jos tulee niin se on yhden miehen/kuskin virma... ei tartte murhtia kuin omasta palkasta...

ja asiaan..

teloin etusormen eilen letukan laitossa ja jomottaa sormea niin maan prkeleesti..  ja tarttee tänään vielä jatkaa remppaa  :suru:

Poissa mari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 617
  • Sukupuoli: Nainen
  • Titteli: Duunari
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #14 : 06-11-2009, 08:35:25 »
>:(
Tekis mieli kommentoida yrittäjän - työntekijän velvollisuuksista/oikeuksista, ym. mutta en jaksa nähdä vaivaa.

eikö yrittäminen ja palkkakuskien pitäminen ole jokaisen oma asia johon tarttee ottaa myös nämä asiat huomioon..  ei en ole yrittäjä, kokemuksia siitä ei ole ja jos tulee niin se on yhden miehen/kuskin virma... ei tartte murhtia kuin omasta palkasta...



Minä kysyin että miksei näitä päiviä voi suorittaa kitisemättä ja ruikuttamatta? Se palkanmaksukysymys oli toisarvoinen, koska se on joku viisaudessaan näin päättänyt. Tiedän että pitää maksaa.
Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn. EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE  ette ammattianne harjoita. :hattu:
Sitä saa mitä tilaa ehkä opit sen sä nyt, kun kaiken itse pilaa on turha olla pettynyt. -Yölintu-

forssi83

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #15 : 06-11-2009, 08:46:32 »
Minä kysyin että miksei näitä päiviä voi suorittaa kitisemättä ja ruikuttamatta? Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn. EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE  ette ammattianne harjoita. :hattu:
siksi ku ne on aina yleensä vkl, muutenkin kun eletään autossa poissa kotoa 5pv viikkoa  :vihel:  ja ps. ite olen yhestä päivästä saanut palkan, vaikka 3 suoritettu. mä olen tyytyväinen kun nuo hoidetaan virman puolesta vaikkakin viduddaa olla vkl kursseilla..  :hattu:


Poissa tiipe

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 167
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Tiipe
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Volvo FH480
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #16 : 06-11-2009, 09:37:00 »
Minä kysyin että miksei näitä päiviä voi suorittaa kitisemättä ja ruikuttamatta? Se palkanmaksukysymys oli toisarvoinen, koska se on joku viisaudessaan näin päättänyt. Tiedän että pitää maksaa.
Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn. EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE  ette ammattianne harjoita. :hattu:
Niinpä ei ole kauaa kärsittävää enään yhtään en suorita eli loppuu tääkin onhan sitä jo sitten kärsitty ja palkan maksajien itkuja kuultu jo vuodesta 89 kun oot niin kallis hyvä niin ja viisaampaa homma kehiin  kun alipalkkattua kuljetus alaa kitsaitten isäntien itkuja kuullennen  :aamen::hattu:
palkka juoksee minä en.
En välitä paskan vertaa mitä muut ajattelee minusta toivottavasti muutkaan ei mieti mitä niistä ajattelen..

Poissa Rider82

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 52
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Pupu
  • Työajokki: Scania R560 V8
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #17 : 06-11-2009, 14:14:31 »
Minä kysyin että miksei näitä päiviä voi suorittaa kitisemättä ja ruikuttamatta? Se palkanmaksukysymys oli toisarvoinen, koska se on joku viisaudessaan näin päättänyt. Tiedän että pitää maksaa.
Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn. EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE  ette ammattianne harjoita. :hattu:


No tässä topikissa kysyttii, että mikä v*tuttaa ja viikonloppujen istuminen kuuntelemassa jonninjoutavia jaarituksia nyt sattuu vain nyppimään aika montaa ihmistä, jotka joutuu näiden hommien takia muutenki olemaa paljon pois kotoa ja harrastuksista.

Ja sun p*rsettä näkyy sitte raapivan rankastiki se, että muut ei riemusta kiljuen mee kuluttamaan vähää vapaa-aikaansa turhanpäiväisyyksiin?

Tää koko direktiivitouhotus  v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun!

Mä ymmärrän sen, että uudet kuljettajat joutuu käymään ns. peruskoulutuksen, mutta mitä hyötyä on laittaa joku 40 vuotta ajanu tervaskanto koulun penkille? Joko se osaa jo sen mitä tarvii tai sitte se ei p*skaakaan piittaa mistään oppikirjaneuvoista, joita jakelee joku 23v. vastavalmistunu logistiikkainsinööri, jolla on käytännön kokemusta kuljetushommista saman verran ku kaupunkilaisella maanviljelystä... *vähän kärjistetty, palkokasvit pois sieraimista! *

Katsos kun me ollaan kaikki erilaisia ja meitä v*tuttaa eri asiat!

Ja eipä näistä paljon viitti palkkaa kysellä, kun samasta jääkaapista ne eväät kuitenki on pois...

Ja selvennettäköön vielä, että mä en ole koko koulutusta vastaan vaan sitä miten sitä on lähdetty toteuttamaan!
"Tarzan oli maailman ensimmäinen rekkakuski: Aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita."

"En minä ole lihava! Se on tää mun turkki, se pörhistää mua!"

Rahtaaja

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #18 : 06-11-2009, 14:44:24 »


No tässä topikissa kysyttii, että mikä v*tuttaa ja viikonloppujen istuminen kuuntelemassa jonninjoutavia jaarituksia nyt sattuu vain nyppimään aika montaa ihmistä, jotka joutuu näiden hommien takia muutenki olemaa paljon pois kotoa ja harrastuksista.

Ja sun p*rsettä näkyy sitte raapivan rankastiki se, että muut ei riemusta kiljuen mee kuluttamaan vähää vapaa-aikaansa turhanpäiväisyyksiin?

Tää koko direktiivitouhotus  v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun!

Mä ymmärrän sen, että uudet kuljettajat joutuu käymään ns. peruskoulutuksen, mutta mitä hyötyä on laittaa joku 40 vuotta ajanu tervaskanto koulun penkille? Joko se osaa jo sen mitä tarvii tai sitte se ei p*skaakaan piittaa mistään oppikirjaneuvoista, joita jakelee joku 23v. vastavalmistunu logistiikkainsinööri, jolla on käytännön kokemusta kuljetushommista saman verran ku kaupunkilaisella maanviljelystä... *vähän kärjistetty, palkokasvit pois sieraimista! *

Katsos kun me ollaan kaikki erilaisia ja meitä v*tuttaa eri asiat!

Ja eipä näistä paljon viitti palkkaa kysellä, kun samasta jääkaapista ne eväät kuitenki on pois...

Ja selvennettäköön vielä, että mä en ole koko koulutusta vastaan vaan sitä miten sitä on lähdetty toteuttamaan!
Tässä on asia puhetta!  :aamen: Kertakaaikkisesti..  :tukka:

Poissa Donna

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #19 : 06-11-2009, 14:45:34 »
Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn.
Minulla ei mitään koulutusta vastaan, jos se ei olis itsestään selvyyksien kertausta, yleistä p*skan jauhamista ja ajan tappamista, kun se 7 h täytyy jotenkin kuluttaa... jotta voi todistuksen kirjoittaa. Minulla on kaikki 5 direktiivipäivää käytynä ja voin sanoa et yhdestäkään en mitään uutta oppinut! Rahan haaskuuta koko juttu.

Tää koko direktiivitouhotus  v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun!
Juurikin näin.

Jos olisin työnantaja ja joutuisin kaiken tuon maksamaan työntekijöille, niin en ihan mukisematta maksaisi, jotain vastinetta rahoilleni vaatisin kouluttajalta.

EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE  ette ammattianne harjoita. :hattu:
Onhan se pakko jos meinaa ammattia harjoittaa. Tiedän monia jotka vaihtavat mieluimin alaa, eivät käy noita koulutuksia.
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Mantu

  • Vieras
Direktiivikoulutukset
« Vastaus #20 : 06-11-2009, 14:57:09 »


No tässä topikissa kysyttii, että mikä v*tuttaa ja viikonloppujen istuminen kuuntelemassa jonninjoutavia jaarituksia nyt sattuu vain nyppimään aika montaa ihmistä, jotka joutuu näiden hommien takia muutenki olemaa paljon pois kotoa ja harrastuksista.

Ja sun p*rsettä näkyy sitte raapivan rankastiki se, että muut ei riemusta kiljuen mee kuluttamaan vähää vapaa-aikaansa turhanpäiväisyyksiin?

Tää koko direktiivitouhotus  v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun!

Mä ymmärrän sen, että uudet kuljettajat joutuu käymään ns. peruskoulutuksen, mutta mitä hyötyä on laittaa joku 40 vuotta ajanu tervaskanto koulun penkille? Joko se osaa jo sen mitä tarvii tai sitte se ei p*skaakaan piittaa mistään oppikirjaneuvoista, joita jakelee joku 23v. vastavalmistunu logistiikkainsinööri, jolla on käytännön kokemusta kuljetushommista saman verran ku kaupunkilaisella maanviljelystä... *vähän kärjistetty, palkokasvit pois sieraimista! *

Katsos kun me ollaan kaikki erilaisia ja meitä v*tuttaa eri asiat!

Ja eipä näistä paljon viitti palkkaa kysellä, kun samasta jääkaapista ne eväät kuitenki on pois...

Ja selvennettäköön vielä, että mä en ole koko koulutusta vastaan vaan sitä miten sitä on lähdetty toteuttamaan!

 :hattu: Täysin samaa mieltä  :hattu:
Sä vaan "uskalsit" sanoa sen ääneen, mitä mä jätin sanomatta, etten loukkaisi arvon yrittäjiä  :aamen:

Poissa Minzza

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Nainen
  • Ikkunakyltti: Minna (+musta kissa)
  • Titteli: Duunari
Vs: Direktiivikoulutukset
« Vastaus #21 : 07-11-2009, 12:31:38 »


No tässä topikissa kysyttii, että mikä v*tuttaa ja viikonloppujen istuminen kuuntelemassa jonninjoutavia jaarituksia nyt sattuu vain nyppimään aika montaa ihmistä, jotka joutuu näiden hommien takia muutenki olemaa paljon pois kotoa ja harrastuksista.

Ja sun p*rsettä näkyy sitte raapivan rankastiki se, että muut ei riemusta kiljuen mee kuluttamaan vähää vapaa-aikaansa turhanpäiväisyyksiin?

Tää koko direktiivitouhotus  v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun!

Mä ymmärrän sen, että uudet kuljettajat joutuu käymään ns. peruskoulutuksen, mutta mitä hyötyä on laittaa joku 40 vuotta ajanu tervaskanto koulun penkille? Joko se osaa jo sen mitä tarvii tai sitte se ei p*skaakaan piittaa mistään oppikirjaneuvoista, joita jakelee joku 23v. vastavalmistunu logistiikkainsinööri, jolla on käytännön kokemusta kuljetushommista saman verran ku kaupunkilaisella maanviljelystä... *vähän kärjistetty, palkokasvit pois sieraimista! *

Katsos kun me ollaan kaikki erilaisia ja meitä v*tuttaa eri asiat!

Ja selvennettäköön vielä, että mä en ole koko koulutusta vastaan vaan sitä miten sitä on lähdetty toteuttamaan!

Kyllä vaan, juuri tuo ottaa päähän ettei niistä kursseista juurikaan mitään uutta opi.. Aikaa tapetaan vaan. Mua ei haittaa vaikka onkin vkl:na kurssi mutta ne kellä perhe ja muutenkin vähän yhteistä aikaa.. Ei hyvä!
Maanteiden villikissa... Kesytetty!