0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Jos olisin työnantaja ja joutuisin kaiken tuon maksamaan työntekijöille, niin en ihan mukisematta maksaisi, jotain vastinetta rahoilleni vaatisin kouluttajalta.Onhan se pakko jos meinaa ammattia harjoittaa. Tiedän monia jotka vaihtavat mieluimin alaa, eivät käy noita koulutuksia.
Täysin samaa mieltä Sä vaan "uskalsit" sanoa sen ääneen, mitä mä jätin sanomatta, etten loukkaisi arvon yrittäjiä
Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE ette ammattianne harjoita.
Nuo viisi päiväähän tulevat kohtuullisen nätisti
- Ainoa pakollinen on ennakoivan ajon koulutus (REAK). - ADR- Tieturva- Työturva- Tulityö ( ja hyöty ihan 100, mut kun pitää olla voimassa niin pitää. )
Tieturvaa en tarvi mutta onko työturva voimassa vain viisi vuotta? Jos näin on niin siitähän minäkin saan sitten näppärästi sen yhden päivän sitten joskus vuonna 2019 tai jotain
Vaaditaanko teiltä jo hygieniapassia?
Vaaditaan sa se onkin jo plakkarissa. Se on voimassa toistaiseksi. Onko joku saanut direktiivipäivän hygieniapassikoulutuksesta?
- Ainoa pakollinen on ennakoivan ajon koulutus (REAK). Kivaahan se on toisten vehkeillä liukastelu
REAKkia koulutetaan ihan teoria pohjaltakin (itse kävin teoriapäivän) ja kaikki ketä tiedän käyneen radalla on olleet omilla työkaluillaan. Radalla käyneet ovat ensin istuneet aamupäivän teoriatunnilla ja iltapäivän testanneet käytännössä.Teoriana REAK on turhauttava, minä nyt olen sen sattuneesta syystä käynyt kolmeen kertaan ja joka keran ollut eri kouluttaja, toinen ei ole ollut toistaan parempi...
No nyt sitten sinulla on poikkeama tuohon otokseen. Käsittääkseni sinulla on sama kouluttaja kuin minullakin oli ja heidän kalustollaan käytiin Pudasjärvellä liukastelemassa. Olet oikeassa että tuo on mahdollista käydä myös ihan teoriana
Minäkin kävin tuon hygieniapassin hommaamassa jo siihen aikaan kun mistään direktiivikoulutuksista ei ollut edes mitään puhetta vielä. Ei siitä kyllä pakollista 7h direktiivipäivää saisi millään. Ei ainakaan jos pysytään ainoastaan kuljettajia koskevissa asioissa
Ainakin JAKK kouluttaa hygieniaa direktiivinä... http://www.jakk.fi/koulutus.asp?R=1018
varmaan joku 4h ryhmätyö tuolla viimeisenä että tulee päivätunnit täyteen
Olikos se 2013 mihin mennessä on käytävä 5 päivän kurssit?
Riippuu onko sulla linja-autokorttia vai ei. 2013 jos on ja 2014 jos ei