0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.
Ens lauantaina joutuu menemään johonki hemmetin direktiivikoulutukseen päiväks Vantaalle Ois ollu parempaaki tekemistä.
elekee nyt noin negatiivisesti ottako niitä direktiivikoulutuksia kun onhan ne kuitenkin jossai välissä käytävä ja palkkahan niiltä päiviltä kuuluu saada
Mullehan ei niistä ole kuin kuluja, mutta ymmärrän kyllä sen että harmittaa kun ne ovat tosiaan niin usein lauantaisin. Ymmärtäisin senkin jos niistä olisi oikeasti iloa meille mutta näyttää aika paljon olevan direktiivinikkarien mielenhyväilyä, ainakin käymäni trukkikurssi oli sellainen haukottelupäivä että huh, en oppinut siellä käytännössä mitään uutta. Elintarvikekuljetuskurssilla ollut kolleega sanoi, ettei sielläkään ollut käytännössä mitään sellaista mikä koskisi edes pakasteautokuskeja; kaikki läheltäkään liippaava asia keskittyi pakkaamattomien elintarvikkeiden ympärille, ja me taas emme aja sellaisia. Ruhokuskit yms. erikseen. Odotan mielenkiinnolla mitä ecodriving-kurssi tuo tullessaan, kummalla on tylsempää, minulla vai kouluttajalla
Sellaisen neuvon antaisin et tarkistakaa, että kouluttaja laittaa tiedot käydystä direktiivipäivästä ajoissa AKE:en, ettei käy, niin kuin minulle, että loppujen lopuksi kävin REAKin kolmeen kertaan... tosin en ole vielä varmistanut onko tuo kolmas kerta kirjattu minnekkään....
Juu kyllä koulutuspäivästä saa täyden palkan + km korvaukset,
Mari: koska työnantaja ja työntekijä liitot on niin sopinu...
Lisää ot.tä... Miksiköhän noista koulutuspäivistä pitää maksaa palkkaa... (tiedän kyl et pitää, joo) Sehän on kuljettajan velvollisuus huolehtia että päivät on käyty, muuten ei voi ammattiaan harjoittaa.. Miksei se riitä et työnantaja maksaa koulutuksen? Miks niistä aina ruikutetaan että kun pitää olla koulutuksessa... Työnantajaa varmasti innostaa maksaa moisesta kiukuttelusta... Jos noin niinkuin karkea laskelma jälleen... 8 tuntia koulutusta on puolikaskuskilla (4-8v työskennellyt) 12,20e/h. Elikkäs 97,60e. Siihen 21,4% päälle onkin jo 118,48eja siihen muita kuluja vielä 50%. (Palkkakuluihinhan lisätään 70% muita kuluja mitä työntekijä tulee maksamaan..) Elikkäs 177,73e.Ja vielä lisäksi kurssimaksu joka vaihtelee 70euron ja 340euron välillä.
Tekis mieli kommentoida yrittäjän - työntekijän velvollisuuksista/oikeuksista, ym. mutta en jaksa nähdä vaivaa.
eikö yrittäminen ja palkkakuskien pitäminen ole jokaisen oma asia johon tarttee ottaa myös nämä asiat huomioon.. ei en ole yrittäjä, kokemuksia siitä ei ole ja jos tulee niin se on yhden miehen/kuskin virma... ei tartte murhtia kuin omasta palkasta...
Minä kysyin että miksei näitä päiviä voi suorittaa kitisemättä ja ruikuttamatta? Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn. EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE ette ammattianne harjoita.
Minä kysyin että miksei näitä päiviä voi suorittaa kitisemättä ja ruikuttamatta? Se palkanmaksukysymys oli toisarvoinen, koska se on joku viisaudessaan näin päättänyt. Tiedän että pitää maksaa. Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn. EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE ette ammattianne harjoita.
No tässä topikissa kysyttii, että mikä v*tuttaa ja viikonloppujen istuminen kuuntelemassa jonninjoutavia jaarituksia nyt sattuu vain nyppimään aika montaa ihmistä, jotka joutuu näiden hommien takia muutenki olemaa paljon pois kotoa ja harrastuksista. Ja sun p*rsettä näkyy sitte raapivan rankastiki se, että muut ei riemusta kiljuen mee kuluttamaan vähää vapaa-aikaansa turhanpäiväisyyksiin? Tää koko direktiivitouhotus v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun! Mä ymmärrän sen, että uudet kuljettajat joutuu käymään ns. peruskoulutuksen, mutta mitä hyötyä on laittaa joku 40 vuotta ajanu tervaskanto koulun penkille? Joko se osaa jo sen mitä tarvii tai sitte se ei p*skaakaan piittaa mistään oppikirjaneuvoista, joita jakelee joku 23v. vastavalmistunu logistiikkainsinööri, jolla on käytännön kokemusta kuljetushommista saman verran ku kaupunkilaisella maanviljelystä... *vähän kärjistetty, palkokasvit pois sieraimista! * Katsos kun me ollaan kaikki erilaisia ja meitä v*tuttaa eri asiat! Ja eipä näistä paljon viitti palkkaa kysellä, kun samasta jääkaapista ne eväät kuitenki on pois... Ja selvennettäköön vielä, että mä en ole koko koulutusta vastaan vaan sitä miten sitä on lähdetty toteuttamaan!
Jokaikinen kerta kun joku täällä mainitsee että täytyy mennä koulutukseen ja ois parempaakin tekemistä ym, niin nousee niskakarvat pystyyn.
Tää koko direktiivitouhotus v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun!
EI OLE PAKKO MENNÄ! EI KUKAAN PAKOTA MENEMÄÄN. Mutta kun kieltäydytte, vuonna 2014 tai 2013 (riippuu kortista) TE ette ammattianne harjoita.
No tässä topikissa kysyttii, että mikä v*tuttaa ja viikonloppujen istuminen kuuntelemassa jonninjoutavia jaarituksia nyt sattuu vain nyppimään aika montaa ihmistä, jotka joutuu näiden hommien takia muutenki olemaa paljon pois kotoa ja harrastuksista. Ja sun p*rsettä näkyy sitte raapivan rankastiki se, että muut ei riemusta kiljuen mee kuluttamaan vähää vapaa-aikaansa turhanpäiväisyyksiin? Tää koko direktiivitouhotus v*tuttais paljon vähemmän, jos se kokonaisuudessaan ja koulutuskokonaisuuksien kannalta olis mietitty loppuun asti ennen toteuttamista eikä ajettu ku kissiä puuhun! Mä ymmärrän sen, että uudet kuljettajat joutuu käymään ns. peruskoulutuksen, mutta mitä hyötyä on laittaa joku 40 vuotta ajanu tervaskanto koulun penkille? Joko se osaa jo sen mitä tarvii tai sitte se ei p*skaakaan piittaa mistään oppikirjaneuvoista, joita jakelee joku 23v. vastavalmistunu logistiikkainsinööri, jolla on käytännön kokemusta kuljetushommista saman verran ku kaupunkilaisella maanviljelystä... *vähän kärjistetty, palkokasvit pois sieraimista! * Katsos kun me ollaan kaikki erilaisia ja meitä v*tuttaa eri asiat! Ja selvennettäköön vielä, että mä en ole koko koulutusta vastaan vaan sitä miten sitä on lähdetty toteuttamaan!