0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Tuli vielä mieleen, et mites silmälasien kanssa tuo suojien käyttö? Onko kellä kokemusta? Vai onko se toilailtava vaan puolsokeana sit, jos ei lasit mee suojan alle? Turvallisuusriskihän se vasta olis...
Eli siis ihan oma määritelmä... No onneks ei tarvinne siellä käydä, saattaisin kysyä, että mitä sellaisilla suojalaseilla tehdään missään hommissa, missä lasien ja kasvojen väliin jäisi rako.Tuo suojalasien tarpeellisuus on kanssa monessa paikassa ihan jonnin joutava. Ajattelee nyt vaikka öljykuorman lastausta: 4" putkella pukataan tavaraa kyytiin 2200-2400 l/min, jos siitä särkyy jotain ja tavara pääsee vuotamaan, se on ihan yks v**un maku onko ne rillit nenällä vai ei. Siinä on joka tapauksessa niin märkä, että sitä bensaa/öljyä valuu tukasta silmiin vaikka oli sukellusmaski päässä. Sama juttu sen kypärän kanssa: tähän päivään mennessä en ikinä oo lyöny päätäni lastatessa mihinkään, mutta sitten kun kypäräpakko tuli, niin aina se kolahtaa johonkin ja tippuu maahan. Ihan pelkästään sen takia, kun silmänurkasta ei enää näe sitä putkea/kaapinoven kulmaa tms. kuten aiemmin. Enkä ole kuullut, että kukaan olisi telonut itseään päähän lastatessa. Eri juttu sit, jos siellä katolla tehtäis jotain remonttia tms., mutta voisihan silloin pistää jonkun erillismääräyksen.
Isompi vaara on kuulemma tuotteen joutuminen iholle. Edelleen, jos se 2200 l/m pukkaava varsi korkkaa irti, niin oletan olevani kokonaan märkä, oli takki päällä tai ei...
Mie kokeilin porvoossa miltä tuntuu ottaa Be98 kylpy, kun nänni ei sulkeutunutkaan ottaessani varren irti. Oli jotain hyötyä niistä laseista ettei silmiin menny. Ite olin kyl kaulasta kantapäihin ihan be:n kastelema. Ja naamaankin jotain roisku mut silmät säily puhtaina. Pakko myöntää et oli aika miehekäs olo ennen pesua ja uusia vaatteita. Ja nyt siinä potassa täytyisi (vaaditaan) olla leukaremmi että pysyy päässä, kellä on kellä ei.
Ääks, mahto kirvellä m**issa... Itellä on jääny tavaksi avata varsi sen verta varovasti, että näkee/tuntee heti, jos API ei oo menny kiinni. Vaippatäyttösten kanssa tuo risaaminen yleisempääkin. Kahva-APIn onneksi näkee aika hyvin, jos se ei meekään kiinni.Pari kertaa oo ottanu polttoöljykylvyn oikeen huolella. Toisella kertaa asiakkaan säiliön pukkas öljyt takasin (ilmaputki tukossa ja kun pää oli 6m korkeella, niin päässy kokeileen), toinen meni sit omaan piikkiin (koitin purkaa 'laiskan miehen letkulla', kun säädettävä 3-pisteliitin jäi tallille, ja letku otti ja karkas). Jälkimmäisellä kerralla otin sit uuden suihkun asiakkaan puutarhaletkusta, syyskuun lopulla...
Hiukan taas ohi aiheen, mut eräs mein kylän hiukan alkoholismiinki sortuva autonkuljettaja puhu paikallises kerran et satiaiset lähtee hyvin polttoöljyl
Selostakaas mulle hiukan tota polttoaineitte lastausta ku ei juurkan asiast oo näkemystä, Tahkoluodos ja Haminas lastauspaikkojen ohi ajamist lukuun ottamat. Lastataanko kaikki alakautta? Kamlokeilla niissäkin putket ilmeisesti on? Onko ylitäytönestimet autossa? Toi bensasuihku ninku herätti mielenkiinnon et miten se pääs tapahtuun, eikö pohja menny kii ja sit oli putki täys tavaraa vai käsitinkö oikei?
Siis kevyet lastataan alakautta, nykyisin taitaa olla osa raskasöljy kalustostakin alatäytöllä. Ja on YTE:t on autossa ja jos joku osasto (vaik nupist) menee YTE:lle niin et lastaa mitään nupista.Ennen kuin vajutat täynnä olevan säiliön. Ei vaikuta perävaunun lastaukseen. Mut tos mikä kävi niin lastaus/purkuventtiilin avaus kahva, (jota käytetään vapaapurussa), jäi kantamaan ja lautanen jäi auki asentoon jolloin kun otti lastausvarren irti oli siellä reitti säiliöstä auki ulkoilmaan ja silloin alkoi bensasuihku. Onneks tajusin et lastausventtiilin lautanen on auki jollain sain painettua sen kiinni. Kerkesin silti saamaan 98 ehkä 500L päälleni
Ok se vajuutus onnistuu ilmeisesti sit lastausputkee pitkin? Autoissa taitaa ol jonkinsrtin jakotukki et letku tökätään vaa yhteen kohtaan josta jakaantuu osastoihi vai miten?
Tää anto nyt jo aika hyvän näkemyksen et kiitoksia vaa. Jos jakotukkia ei oo nii sit varmaa vaa osasto kerrallaan. Mites sit just jos on jakotukki ja eri osastois bensaa ja dieseliä?
Tätä just ninku hainkin et dieseliä ja bensaa ei kuitenka pureta saman tukin läpi. Kiitoksia valasevast selvityksest