0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ja mitä liksaan tulee niin mikäli olet TES:in palkalla niin sen mukaan se palkka kuuluu maksaa... eihän TES:in mukaan lauantai sen kummempi päivä ole kun muutkaan "arki" päivät...
Ja kuinka monta irtoperämiestä luulet ajavan TES-palkalla... ihan oikeesti...
tosta venymisestä lisään että asia on aivan toinen jos esim lauantai keikasta sovitaan jo hyvissä ajoin vaikka esim maanantaina. venyisittekö jos pe illalla ilomoitetaan kuskille joka asuu esim. porissa että lastaus la klo 12 j-kylästä, kärry hankoon josta kärry ma purku pori? työviikko alkanut ma..
Se on sitten ihan oma moka, koska sen palkan voi hakea jälkikäteenkin. Se, mitä siitä sitten seuraa, en ota kantaa.
Jos kerron on itse sopinu palkan joka jää alle tessin niin ei voi katsoa kun peiliin...Nää pellet joka ensin sopii jonkun palkan ja sitten jälkikäteen menee liitton kautta karhuamaan saataviaan pistaa niin vihaks..Mitä sitä itkemään jos kerran itse on sopparia tehny...Mun mielestä liitolle ei kuulu näitten pellejen palkka "saatavien" setviminen.... Miksi sit alkujaan edes lähtee alle tessin töihin???
Sanotaan sitten näin päin että kuinka monen huolintaliikkeen luulet maksavan niin hyvin että kuskille on varaa maksaa TES-palkkaa... ( ja sitten aivan turha tulla sanomaan että sehän on vaan neuvottelukysymys...)
Kyllä se on miehestä kiinni onko töitä vai eikö ole... ja onhan se tapana erotella jyvät akanoista... toiset tekee täitä , toiset itkee tekemättömyyttään... Enkä nyt osoita viimistä kirjotusta kenellekään henk.kohtasestiJa muistetaan se kuitenki että samassa paskassa tässä uidaan....kai...
TÄÄ ON VAAN MUN MIELIPIDE MUT KUITESKI.... Jos akka pakkaa kamansa kun isäntä on töissä ni mun mielest se kertoo ettei tää ko. nainen ole kovinkaan paljon välittänyt , eli hienosti sanottu rakastanut tätä miestä... kyllä naisen luulisi tajuavan mihin ryhtyy kun rahtarin ottaa elämänkumppaniks... Ja mulla on itellä kaks pientä poikaa kotona odottamas emännän lisäks ja tiedän varmasti ettei se isän " sankaruus " häviä jos joskus on viikonlopulla töissä . Meillä ainakin lähtee koko perhe toisinaa viikonloppuvaihdolle... eriasia jos isä on sellanen velliperse ettei ota perhettään mukaan... Se on loppujenlopuksi vaan järjestely kysymys , se perheen yhteinen aika...
ja sitten tää TES juttu... Forssiko kirjotti sen henkilön valehtelevan joka väittää saavansa TES palkan ?? Mää varmaan myös valehtelen siittä ettei mun ainaka ol tarvinu koskaan vinkua töitä polvillani...
ja valehtelen myös siittä ettei tää auto ole seisonu yhtään täyttä päivää kotona työttömänä...
Kyllä se on miehestä kiinni onko töitä vai eikö ole... ja onhan se tapana erotella jyvät akanoista... toiset tekee täitä , toiset itkee tekemättömyyttään...
Asiasta voi olla vähän toistakin mieltä...Työnantaja, joka tällä alalla ottaa työläisen alle lain edellyttämän palkkatason on joko huijari tai kiristäjä. Kuski, joka lähtee tekemään työtä alle em. palkkatason on joko huijattu tai kiristyksen uhri. En kovin helposti lähtisi syyllistämään uhria jos tämä lähtee hakemaan laillisia saataviaan oikeudesta liiton avustuksella... On ihan tarpeeksi vaikeaa myöntää itselleen tulleensa huijatuksi ja hyväksikäytetyksi ettei siihen enää tarvita kolleegojen irvailuja "iltalypsyistä". Jokainen työnantaja tällä alalla tietää taatusti mitä velvollisuuksia hänellä on palkanmaksun osata. Jokainen kuski ei tiedä mitä oikeuksia hänellä on palkkatason osalta ja toisaalta voi todellakin olla vaikeaa kieltäytyä tekemästä työtä alle TES-tason jos talolainat painaa päälle (=kiristyksen uhri) ja muuta työtä ei vaikuta olevan tarjolla....En todellakaan ymmärrä miksi toisen hädänalaisen tilan hyväksikäyttäjän, kiristäjän ja/tai huijarin pitäisi saada hyötyä tempustaan. Mutta olenkin ollut tällä alalla vasta pari vuotta tehtyäni kolmisenkymmentö vuotta töitä ihan muulla alalla...
joooooo...En sitte tiiä kannattaako töitä tehä pelkästään työn tekemisen ilosta? Kyl työstä pitäs saaha myös työn arvonen palkka...Enkä mä kyllä ymmärrä alkuunkaan miksi tässäkin keskustelussa saa semmosen kuvan, että ne jotka arvostavat ammattitaitoaan sen verta että pyytävät ja haluavat sitä vastaavaa palkkaa leimataan löysäperseisiks pitsin-nyplääjiks?Siinä ei paljon prassailtavaa pitäis olla että on valmis tinkimään palkastaan ja eduistaan jotta saa ajaa.Sitä voi ehkä kutsua myös ammatti-taidottomuudeks, tiedä häntä... Jokanen voi tehä omat johtopäätökset...
Siinä ei paljon prassailtavaa pitäis olla että on valmis tinkimään palkastaan ja eduistaan jotta saa ajaa.Sitä voi ehkä kutsua myös ammatti-taidottomuudeks, tiedä häntä... Jokanen voi tehä omat johtopäätökset...