0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
ja se on kanssa, kannattaa tehdä jo lastatessa huolellisesti kuorma, on sitten paljon mukavampi purkaa sitä.
No eihä sitä ilkee sellasia kuormia lähtee vetämäänkä jos on lastannu iha miten sattuu puut kyytiin
Kyllä niitä välillä näkee semmosiakin kuormia että huhheijaa..
Onko junan vaunujen lastaaminen hirmupaljon tarkempaa ku mitä lastaat auton? Siis että päät on tasallaan ja mahollisimman tiivis kuorma.
Kyllä sinne yritän tehdä mahollisimman tasasen ja siistin kuorman. ja jättää pankkojen päitten alapuolelle nipun korkeuden.. kun näkee tuolla aika hurjia nippuja välillä.. nyt tää uus versio vaunuista on ärsyttävä, ei oo enää tasanen se pohja, vaan on sellanen kaareva? oot varmaan nähny. ennen sai pätkiä mättä huolettomammin sinne, nyt saa asetella ja venkslata niitten kanssa.
Kiitoskia ku jaksat noviisille selittää
Puunsiirto Pietarisen autoilija neuvoi meitä että kannattaa alottaa purkamisella se opettelu. Onko sillä siun mielestä merkitystä?
minun mielestä ainakin nosturin liikkeet oppii helpommin purkamalla,siinä kun ei juuri tarvitse asetella puita kuin lastatessa.äkkinäiseltä menee lastatessa hermot (ainaki minulla) kun aukasee kouran ja puut leviää siihen kuin harakanpesä,ja jos liikkeet ei oo kunnolla "takaraivossa" niin se ei auta yhtää.se oli kyllä hurjan näköstä touhua kun opettelin tasaamaan,heti kun puitten päät otti maahan niin eikös se koura levähtäny kokonaan auki!
hyvä vertauskuva tuo harakanpesä...Mie en oo vielä päässy purkamaan enkä lastaamaan, mutta joka kuorman minkä on Arto kyytiin lastannu olen sivusta seurannu. Ja sitte jos joku asia on jääny minnuu mietityttämään ni olen kysyny että miks sie teit niin tai että senkö takia teit näin.. Arto on onneksi ollu hyvin kärsivällinen selittämään.
Vähän oudolta tuo silti kuulostaa kyseessähän pitäisi olla työharjoittelu,pitäisihän siellä saada jotain muutakin tehdä ku heitellä riimuja,se kuulostaa lähinnä apumiehen(naisen) hommalta.Ethän sie opi nosturin käyttöä jos et saa harjoitella..
Jaa että annekin puukurssilla? Mie tuossa sykysyllä olin kans vaan ompi vähän heikkoa tuo työllistyminen
tuota mieki vähä eppäilen, mutta kahotaan kesää kohti oisko ees lomitusta..
Jospa tuolla energia puolelta nappais kun tuppaavat noita puruvoimaloita rakentamaan?
Tästä aiheesta mun onkin pitänyt kysyä. Sillä oma kokemus rajoittuu vain ja ainoastaan 2-vipuisiin. Joissa vasemmalla vivulla sai pyöritettyä "tornia" sekä taitettua 2:s puomia. Vasemmalla pedaalilla avattua ja suljettua kouran. Ja oikealla jalalla ohjattua jatkoa, ja oikealla vivulla pyöritettyä kouraa sekä taitettua pääpuomia..Niin onko noissa 4-vipuisissa se ero. Että on vain yksi toiminto per vipu???Toivottavasti ei nyt tullut aivan mahdottoman epäselvästi selitettyä
Ja melkeen yhtä selkeä vastaus.. Eli per vipu on, esim koura auki/kiinni, seuraava hantaaki, rotaattori vasen/oikea jne.. Eli 1 toiminto/vipu
Noinhan se on. Nelivipusesta on helpompi kuulemma siirtyä kaksvipuseen, kuin päin vastoin. Kaksvipuisesta ei itsellä mitään kokemusta.
No jaa...Siinä täytyy vaan varautua siihen että puita tippuu kourasta...Vasen poljin kun on 4 vipuisessa puomin nosto ja 2 vipuisessa koura auki/kiinni