Kirjoittaja Aihe: Täyspitkä vastaan puolikas  (Luettu 92234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #110 : 11-05-2011, 22:11:50 »
Kokkolan kansallispukuun puetun junan kanssa opetettiin etä kun kärryn ja vasikan välistä päivä pilkahtaa niin sitten meni jotain rikki. Kyllä se lentokentän vaati uukkarin tekemiseen
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa Joske

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 289
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #111 : 11-05-2011, 22:43:51 »
Kokkolan kansallispukuun puetun junan kanssa opetettiin etä kun kärryn ja vasikan välistä päivä pilkahtaa niin sitten meni jotain rikki. Kyllä se lentokentän vaati uukkarin tekemiseen

Tuntuu riippuvan vasikan aisan pituudesta, tänää oli vasikka liki 90 asteen kulmassa eikä mikään osunu mihinkään eikä mitään särkyny.
"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #112 : 11-05-2011, 23:06:32 »
Tuntuu riippuvan vasikan aisan pituudesta, tänää oli vasikka liki 90 asteen kulmassa eikä mikään osunu mihinkään eikä mitään särkyny.

kyllä mä oon sellasen eurovasikkayhdistelmän linkuttanu ysikymppiin eikä mitään hajonnu. (kävin kyllä ekalla kerralla kattomassa kuinka paljon voi kääntää)

Poissa liemesollaan

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 33
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #113 : 11-05-2011, 23:10:22 »
18,75 on just sopiva täysperän  :soo:

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #114 : 12-05-2011, 07:38:37 »
18,75 on just sopiva täysperän  :soo:
Ei oo, ei saa täysiä painoja Suomessa eikä Ruotsissa.

Poissa HeceR

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 911
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: HeceR
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Scania R500
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #115 : 12-05-2011, 08:28:18 »
Kokkolan kansallispukuun puetun junan kanssa opetettiin etä kun kärryn ja vasikan välistä päivä pilkahtaa niin sitten meni jotain rikki. Kyllä se lentokentän vaati uukkarin tekemiseen

mulla oli autokoulussa mersun perässä vasikka (siis kuorma-auton perässä)... ja siinä piti kulmaan peruuttaessa näkyä vähän kärryn ja nupin välistä taivasta, niin kääntyi hyvin... en kokeillu, miten pitkälle sen saa käännettyä...
Eiköhän tuo kestä, kun laittaa pari nippusidettä ja teippiä...

Poissa s-14

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 530
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Alasta kiinnostunut
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #116 : 15-05-2011, 19:57:34 »
18,75 on just sopiva täysperän  :soo:
Mä oon samaa mieltä, vielä kun saatais "Norjan painot" niin ajaminen olis helpompaa.

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #117 : 15-05-2011, 20:33:07 »
Mä oon samaa mieltä, vielä kun saatais "Norjan painot" niin ajaminen olis helpompaa.

...ja olishan sillä työllistävä vaikutus... :aamen: :hattu:
Jaa, kyl´ne on hullui...

Juice

  • Vieras
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #118 : 15-05-2011, 20:57:46 »
Ei oo, ei saa täysiä painoja Suomessa eikä Ruotsissa.

Jatkettava aisa vaan niin johan onnistuu.

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #119 : 15-05-2011, 20:58:22 »
Jatkettava aisa vaan niin johan onnistuu.
Toki se sit onnistuu, mutta mitta on jo eri.

Juice

  • Vieras
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #120 : 15-05-2011, 20:58:59 »
Toki se sit onnistuu, mutta mitta on jo eri.
Tottakai mutta niinhän se on joka miehellä.

Poissa kpm

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: KARI
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #121 : 16-05-2011, 21:06:59 »
18,75 on just sopiva täysperän  :soo:

 :hattu: Tänäänkin ko. mittaisella yhdistelmällä ajaneena voin yhtyä mielipiteeseesi,on sillä vaan niin helppo mennä pienempiinkin pihoihin.

hukkapätkä

  • Vieras
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #122 : 25-05-2011, 17:32:51 »
ammattitaidon puutetta jos pitää olla noin lyhyt  :ajoa:

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #123 : 25-05-2011, 21:27:58 »
ammattitaidon puutetta jos pitää olla noin lyhyt  :ajoa:


Jep, harvemmin enää tulee täyspitkällä ajettua... Mut hyvin se taipu P**ten logistiksin pihaan vantaal... Ois menny vähä vähemmil yrityksil suoraan jos en ois jaaritellu kaverin kaa puhelimes... Lapinpolttajien p*skoilla peileillä ei ois kyl onnistunu :pase: ...



Mut aiheeseen liittyen oli tos uusimmas raskas kalusto lehdes juttua b-juna yhdistelmäst konttien ajoon, kärryn toteutettu niin et pystyy vaihtaa niitten paikkoja keskenään tarkotuksena et voidaan ottaa satamasta lastikontti päälle ja jälkimmäiseen tyhjä kontti, sit ku lastikontti purettu käydään lastaamassa tyhjä kontti ja otetaan purettu tyhjä kontti sen perään... Huolitsijat tais olla vaa aika ihmeissään ton kaa eikä kauheesti löytyny innostusta tollaseen, eivät viel tajunneet et tossa säästää sekä kuljetusliike et huolitsijat, vähän halvemmalla hinnalla ku pystyvät ajamaan kontteja ku ei tartte pelkän tyhjän kontin kaa pahemmin ajella...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #124 : 25-05-2011, 22:00:16 »
eivät viel tajunneet et tossa säästää sekä kuljetusliike et huolitsijat, vähän halvemmalla hinnalla ku pystyvät ajamaan kontteja ku ei tartte pelkän tyhjän kontin kaa pahemmin ajella...

semmosta keksintöä ei irtoperä/konttiliikenteessä olekaan mistä kuljetusliikkeet hyötyis, on vain ratkaisuja millä huolitsijat voi kusettaa entistä enempi kuljetusliikkeitä ;D

Ja meillä on kyllä ainakin samat hinnat oli lastikas tai tyhjä kontti/kärry perässä.
Escucha el Oi!

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #125 : 26-05-2011, 16:42:17 »
Huolitsijat tais olla vaa aika ihmeissään ton kaa eikä kauheesti löytyny innostusta tollaseen, eivät viel tajunneet et tossa säästää sekä kuljetusliike et huolitsijat, vähän halvemmalla hinnalla ku pystyvät ajamaan kontteja ku ei tartte pelkän tyhjän kontin kaa pahemmin ajella...

Kun kuulin yhdistelmän hinnan niin mun mielestä konttirahdin hintoja pitäis nostaa että sen saa maksettua.  Yhdistelmän suunnitelleelle firmalle hinta on tietenkin eri koska se on prototyyppi.

Poissa Mr_A

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 919
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: \8/ Mr A
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R500 -08
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #126 : 26-05-2011, 20:31:40 »
Kun kuulin yhdistelmän hinnan niin mun mielestä konttirahdin hintoja pitäis nostaa että sen saa maksettua.  Yhdistelmän suunnitelleelle firmalle hinta on tietenkin eri koska se on prototyyppi.

Niin no eihän noi sideloaderitkaan ilmasia oo (vetopyödällä & vetokidalla ~350 000€ :wuu: ), saa jokusen kontin ajaa et saa maksettua :koff: :koff: ...

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #127 : 26-05-2011, 21:10:48 »
Niin no eihän noi sideloaderitkaan ilmasia oo (vetopyödällä & vetokidalla ~350 000€ :wuu: ), saa jokusen kontin ajaa et saa maksettua :koff: :koff: ...

Ne on vähän erikoishommia niin hintakin on vähän parempi mutta jos teet normi konttihommia yhdistelmällä jonka hinnalla saa 5 tavallista konttiruotoa niin onko se järkevää?

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #128 : 26-05-2011, 21:12:06 »
Ne on vähän erikoishommia niin hintakin on vähän parempi mutta jos teet normi konttihommia yhdistelmällä jonka hinnalla saa 5 tavallista konttiruotoa niin onko se järkevää?
On se silloin jos ne 5 puolikasta ei tuota mitään mutta se yksi auto jossa on kaksi kalliimpaa kärryä jättää kumminkin jonkun sentin omaan taskuun...

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #129 : 26-05-2011, 21:23:56 »
"kontin ajolla rikastuu helposti! -mutta vähän"
Escucha el Oi!

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #130 : 26-05-2011, 22:06:22 »
On se silloin jos ne 5 puolikasta ei tuota mitään mutta se yksi auto jossa on kaksi kalliimpaa kärryä jättää kumminkin jonkun sentin omaan taskuun...

Voiko jäädä jos toisesta kontista annetaan vielä vähän alennusta? Enkä vertaillut koko yhdistelmän hintaa vaan perävaunuja.

Vimesin työnantaja kokeili konttiahommia B-junalla ja tuli siihen tulokseen että tekniikkaa kehittämällä ei kontinajossa jää taskuun yhtään enempää, päinvastoin. Erikoishommat sitten asia erikseen.

Poissa Raimo

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1050
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Raimo
  • Työajokki: Scania R560 -11
Vs: Täyspitkä vastaan puolikas
« Vastaus #131 : 27-05-2011, 21:45:56 »
"kontin ajolla rikastuu helposti! -mutta vähän"

Katsotaan nyt mitä eilinen Hangö - Turku - Sastamala - Horsbäck-kierros tuotti... :puna: :koff:
Jaa, kyl´ne on hullui...