Kirjoittaja Aihe: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä  (Luettu 415704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ajokoira Rekku

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 84
  • Sukupuoli: Nainen
  • Vuorokausilevolta noustuani näytän suht tältä.
    • naisrahtarit
Lyhennetty lainaus IS 6.11.2007:

"-Täällä on täysi sotatila päällä, puuskahtaa kälviäläinen rekkamies puhelimessa IS:lle.  Hän oli viidettä tuntia jumissa Tanskan ja Saksan rajalla.
- Raja on nyt kiinni, enkä pääse Saksan puolelle lastaamaan.  Tässäkin parkissa on n. 150 autoa.  Toisella raja-asemalla osa rekoista oli ajettu tahallaan poikittain tielle.
Sotatilalla hän viittaa tanskalaisten rekankuljettajien mielenosoituksiin.  Tanskalaiset osoittavat mieltään EU:n ajo- ja lepoaikasäädöksiä vastaan.
- Tunnen kyseisen direktiivin hyvin.  Se on loppujen lopuksi aika joustava direktiivi.  Tanskalaisilla on tarkoitus kopistella viraomaisia oikein kovasti."


Mitäs mieltä olette, olisiko Suomessakin syytä herätellä kysymystä ajo- ja lepoaikasäädöksistä vai onko hyvä näin?

Itse ainakin kaipaisin lisää joustoja. 

Ja toinen kysymys asiaan liittyen.  Kun kolmista sakoista lähtee kortti, niin onko se oikeuden mukaista, että ammattikuskilta lähtee samalla leipä?  Vai onko ammattikuskin osoitettava erityistä tunnollisuutta ja esimerkillisyyttä?

Onko oikein, että esim. varttitunnin ajoajan tai työajan ylityksestä ropsahtaa sakot ja jos niitä tulee vuodessa kolmet, lähtee kortti ja leipä?  Onko enemmän kyse liikenneturvallisuudesta vai lakien ja sääntöjen tunnollisest noudattamisesta?
Tää on logistiikkaa, kele!  :-)

Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #1 : 06-11-2007, 20:06:40 »
Lyhennetty lainaus IS 6.11.2007:

"-Täällä on täysi sotatila päällä, puuskahtaa kälviäläinen rekkamies puhelimessa IS:lle.  Hän oli viidettä tuntia jumissa Tanskan ja Saksan rajalla.
- Raja on nyt kiinni, enkä pääse Saksan puolelle lastaamaan.  Tässäkin parkissa on n. 150 autoa.  Toisella raja-asemalla osa rekoista oli ajettu tahallaan poikittain tielle.
Sotatilalla hän viittaa tanskalaisten rekankuljettajien mielenosoituksiin.  Tanskalaiset osoittavat mieltään EU:n ajo- ja lepoaikasäädöksiä vastaan.
- Tunnen kyseisen direktiivin hyvin.  Se on loppujen lopuksi aika joustava direktiivi.  Tanskalaisilla on tarkoitus kopistella viraomaisia oikein kovasti."


Mitäs mieltä olette, olisiko Suomessakin syytä herätellä kysymystä ajo- ja lepoaikasäädöksistä vai onko hyvä näin?

Itse ainakin kaipaisin lisää joustoja. 

Ja toinen kysymys asiaan liittyen.  Kun kolmista sakoista lähtee kortti, niin onko se oikeuden mukaista, että ammattikuskilta lähtee samalla leipä?  Vai onko ammattikuskin osoitettava erityistä tunnollisuutta ja esimerkillisyyttä?

Onko oikein, että esim. varttitunnin ajoajan tai työajan ylityksestä ropsahtaa sakot ja jos niitä tulee vuodessa kolmet, lähtee kortti ja leipä?  Onko enemmän kyse liikenneturvallisuudesta vai lakien ja sääntöjen tunnollisest noudattamisesta?

Liikenneturvallisuden takiahan tuo työaikalaki tehtiin MUTTA miksi ei sitten kuunneltu alalla olevia ja keskusteltu juurikin tästä päättömästä tavasta määrätä miten ne tauot pitää pitää. Siis joku pukupelle keksi muiden kanssa et näin tää on hyvä ja piste. Oma mielipiteeni on et samanlainen mielenosoitus pitää järjestää jotta päästäisiin neuvottelupöydän ääreen. Toinen mikä minua närästää niin kuljetusyrittäjien pitäsi vetää yhtäköyttä taksojensa laskemisen suhteen ja muistaa, että on olemassa työaikalaki jonka puitteissa laskisivat sen taksan eikä niin et pistetään halvemmalla ku kilpailija. JA kolmas minun mielipide on, että logistiikkayritykset joilla EI OLE omia autoja vaan pelkästään järjestelevät ajoja niin heillä pitäisi olla kaikilla sama taksa josta he jokainen joutuvat sit maksamaan autoilijoille ja autoilijat sit itse päättäisivät lähteäkkö vai ei.  Luulisin ettei moinen logistiikka homma toimisi nykytavalla vaan taksat pysyisi kohillaan. Halpaahan se on kun ei ole omia autoja vaan pelkästään "kuoritaa" kermat pois ja siirretään kiristys muille.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #2 : 06-11-2007, 20:08:51 »
Lyhennetty lainaus IS 6.11.2007:

"-Täällä on täysi sotatila päällä, puuskahtaa kälviäläinen rekkamies puhelimessa IS:lle.  Hän oli viidettä tuntia jumissa Tanskan ja Saksan rajalla.
- Raja on nyt kiinni, enkä pääse Saksan puolelle lastaamaan.  Tässäkin parkissa on n. 150 autoa.  Toisella raja-asemalla osa rekoista oli ajettu tahallaan poikittain tielle.
Sotatilalla hän viittaa tanskalaisten rekankuljettajien mielenosoituksiin.  Tanskalaiset osoittavat mieltään EU:n ajo- ja lepoaikasäädöksiä vastaan.
- Tunnen kyseisen direktiivin hyvin.  Se on loppujen lopuksi aika joustava direktiivi.  Tanskalaisilla on tarkoitus kopistella viraomaisia oikein kovasti."


Mitäs mieltä olette, olisiko Suomessakin syytä herätellä kysymystä ajo- ja lepoaikasäädöksistä vai onko hyvä näin?

Itse ainakin kaipaisin lisää joustoja. 

Ja toinen kysymys asiaan liittyen.  Kun kolmista sakoista lähtee kortti, niin onko se oikeuden mukaista, että ammattikuskilta lähtee samalla leipä?  Vai onko ammattikuskin osoitettava erityistä tunnollisuutta ja esimerkillisyyttä?

Onko oikein, että esim. varttitunnin ajoajan tai työajan ylityksestä ropsahtaa sakot ja jos niitä tulee vuodessa kolmet, lähtee kortti ja leipä?  Onko enemmän kyse liikenneturvallisuudesta vai lakien ja sääntöjen tunnollisest noudattamisesta?
Olisi kiva tietää mitä nuo tanskalaiset ovat vailla mielenosooituksellaan. Yritin lukea Tanskanmediasta mutta vielä on vähän hakusessa tuo kieli.

Tuo ajo- ja lepoaikasäädös on aika syvältä nykyisellään varsinkin kun välimatkat ovat pitkiä. Minusta olisi parempi jos valvonnassa keskityttäisiin 24 tunnin sijasta 48 tunnin tarkkailuun. Jotain joustoa siinä kaivattaisiin. Moniko tietää että tuon edellämainitun säädöksen lisäksi meitä tienpäällä töitä tekeviä valvoo myös työaikalaki joka on eri kuin ajo- ja lepoaikalaki? Itseasiassa ajoaikalaki antaa vuorokaudessa tehdä töitä 15h (ajoa+ last./purkua sekä taukoja) jolloin aikaa 9h levolle vielä jäisi aikaa. Mutta sitten kuvioon astuu työaikalaki. Lain 8 §:n mukaan moottoriajoneuvon kuljettajan työajaksi luettavien tuntien kokonaismäärä lisä- ja ylitöineen ei saa ylittää 11 tai poikkeuksellisesti 13 tuntia vuorokausilepoa seuraavan 24 tunnin yhdenjaksoisen ajanjakson aikana. Eli toisin sanoen paljon luultua 15h sääntöä ei ole edes olemassa...


Poissa Kimmo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 463
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: scania P400
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #3 : 06-11-2007, 20:11:56 »
Nii lähinnähän tuo ajoaikalaki on aika kireästi tehty ja esimerkiksi rahdin kuljetus tarpeeks yläältä alas ei onnistu yhdellä kuljettajalla(lainpuitteissa) ja kahteen kuskiin ei ole varaa kenelläkään. Missä mättää  :hullu:
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta ei tiedetä miksi. Useimmiten teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #4 : 06-11-2007, 20:13:34 »
Nii lähinnähän tuo ajoaikalaki on aika kireästi tehty ja esimerkiksi rahdin kuljetus tarpeeks yläältä alas ei onnistu yhdellä kuljettajalla(lainpuitteissa) ja kahteen kuskiin ei ole varaa kenelläkään. Missä mättää  :hullu:
Ajoaikalaki on vielä lepsu verrattuna työaikalakiin...


Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #5 : 06-11-2007, 20:30:19 »
Ajoaikalaki on vielä lepsu verrattuna työaikalakiin...

Mutta onneksi poliisit ei puutu työaikalakiin tien päällä...

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #6 : 06-11-2007, 20:31:28 »
Lainaan vielä itseäni toisesta aiheesta tähän.....

Aika huono vaan että jos maanantai-aamuna lähet niin jo keskiviikkona on vuorokausirytmi muutettu niin että nukut päivällä ja ajat yöllä.....
Jos prikulleen noudattaa ajo ja lepoaikalakia, tää pätee lähinnä pitkän matkan ajoon euroopassa...

Esim: Lähet Maanantaina klo 6  Ajoa 4,5h tauko 45min Ajoa 4,5h Päivä päättyy klo 16, vuorokausilepo 11h
Aloitat Tiistaina klo 3 Ajoa 4,5h Tauko 45 min Ajoa 4,5h Päivä päättyy klo 13, vuorokausilepo 11h
Aloitat Keskiviikona klo 0.00 Ajoa 4,5h, Tauko 45min, Ajoa 4,5h, Päivä päättyy klo 10... Vuorokausilepo 11h
Aloitat Keskiviikkona klo 21......

Tälläinen esimerkki  :ajoa:

Poissa Lättähäntä

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1327
  • Sukupuoli: Mies
  • lihapiirakan loppusijoituspaikka
  • Ikkunakyltti: Lättähäntä
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #7 : 06-11-2007, 20:31:55 »
Mutta onneksi poliisit ei puutu työaikalakiin tien päällä...
Ei mutta työsuojelutarkastaja vierailullaan puuttuu...


Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #8 : 06-11-2007, 20:38:14 »
Lyhennetty lainaus IS 6.11.2007:

"-Täällä on täysi sotatila päällä, puuskahtaa kälviäläinen rekkamies puhelimessa IS:lle.  Hän oli viidettä tuntia jumissa Tanskan ja Saksan rajalla.
- Raja on nyt kiinni, enkä pääse Saksan puolelle lastaamaan.  Tässäkin parkissa on n. 150 autoa.  Toisella raja-asemalla osa rekoista oli ajettu tahallaan poikittain tielle.
Sotatilalla hän viittaa tanskalaisten rekankuljettajien mielenosoituksiin.  Tanskalaiset osoittavat mieltään EU:n ajo- ja lepoaikasäädöksiä vastaan.
- Tunnen kyseisen direktiivin hyvin.  Se on loppujen lopuksi aika joustava direktiivi.  Tanskalaisilla on tarkoitus kopistella viraomaisia oikein kovasti."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1452026
Lakko on näköjään loppumassa...

Poissa Robbe

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 1539
  • Sukupuoli: Mies
  • Ujot ja hiljaiset pojat Ry
  • Työajokki: epäjumala
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #9 : 06-11-2007, 20:39:08 »
Ei mutta työsuojelutarkastaja vierailullaan puuttuu...

Ainakin  Uudenmaan työsuojelupiirissä on vielä tervettä järkeä, ettei lähde sanktiota antamaan vähäisestä rikkomuksesta

Poissa tikru

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 14
  • Sukupuoli: Nainen
  • kun rahat loppuu,luovuus lisääntyy
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #10 : 06-11-2007, 23:20:47 »
                      >:(     On se mun miälest hyvä,ku joku uskaltta pistää vehkeet parkki ,vaik keskel siltta!Siäl ruppe joku olema kans iha kypsä tähä laki.       On teil käyny hyvä tuuri,jos ei virkamiähe ol kiakoi kattonu.Nii poliisi ku tyäsuajeluki oletta vissi ,et me olla maa suurimppi rikollissi.(1 tunti ja 2  minuutti ! ! ol liia lyhkäne yä uni,se makso mul 128 euro)
 Hiano juttu sinänsä,et meil o tyäaikalaki...mut!!!!  Olik siit pakko tehrä nii kiamuraine,et sä riko vahinkos sitä,ku et joka sekuntti vahtakka kello.
Viäl mul ei ol tost digi-piirturist käytännö kokemust,mut iha tarppeks murhet tost tavallisest.
 Tarttis varma ruvet kulkema,muna-kello kaulas,et varmast o se viistoist minutti kaffel,eikä hiukkaka vähemppä.Tai sit jäät puole tunni päähä maate,ku loppu ajoaik! Oma sänky olis vaja viirekymmene kilometri pääs orottamas ,mut joku suures viisauressas totes,et se o huippu rikollist aja sitä matka koti,et sais nukku omas sänkys, käyrä omas suihkus tai saunas.  Kylpy
Määki mene tual viiko,ja ols kiva joskus päästä koti,vaik iha laillisel kiakol,mut kyl se vaa yleenä o nii, et seuraavat kaks viikko pelkkä,et konrolli iske jossa. :police:
  Kyl munt ainaki stressa,ku ei ain muist kosk o lähteny,ja tarkist sitä sit...kiakko ku ei sais otta ulos ja vilasta mitä se näyttä.
  Enne maailmas,ku näki jonku tutu jossa,vois vaik jäärä hetkeks juttelema,mut ny sä vaa morjenstat,ku muute loppu tyä aik,jos kuulumissi vaihtais ja koittais sitä sosialist kanssa käymist mutenki ku puhelime välityksel. :kaffe:
 Meist o tehty tän lain kans valla merkillissi. :hullu:... virhet et saa tehrä.Rankastus tule kahre viiko viivel. Vaik sais sako assiast,mihi ei ite voi vaikutta...ylikuorma,katsastamaton,tai muute epäkuntose vehke.Kyl niis tapauksis sako maksa joku muu,mut sakko jää sun nimelles....aika käsittämätönt,vai olenks mää vaa tyhmä? 
  Mun miälestän tarttis siihe laki saara jousto johonki päi....sen verra et tää homma olis miälekäst,eikä mittä minuuti vahtaamist kellost.
  En tarkot sitä ,et mennä vuarokaus tolkul,tual silmä ristis,vaa et vähä otettais huamio et me olla kaik erilaisis hommis.
    Helppo olis tehrä laki jos kaik ajo olis samalaissi ,kaik välimatka yht pitki ja me kaik hemmo samast muatist.
                                Kaikest hualimat turvallissi kilometrei  ....Tikru :hattu:               
Kana on ainoa joka voi levätä työssään ja saada silti tulosta aikaiseksi!

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #11 : 14-11-2007, 00:25:45 »
Mitä voi odottaa kun asioista mitään ymmärtämättömät säätää lakeja, kuulematta niitä ketä se koskee ja luulevat että heidän mielipiteensä on ainoa oikea.

Hattua pitää nostaa poliiseille jotka harvemmin nussivat pilkkua perus ratsioissa. Sen oon ainakin huomannu et paikkallis poliisit ei ymmärrä tuon taivaallista kiekoista tai muista lapuista.

On myös meissä kuljettajissa vikaa. Kaikki joustot mitä meille annetaan "poikkeustapahtumia" varten, niistä tehdään jokapäiväisiä. Ajetaan rajoitinta vasten ,ajetaan juuri sen verran ylipainoilla kun toleranssit antaa periks. yms. yms...

Suomi on niin iso maa, ettei tänne saa millään noita lakeja niin että kaikki ois tyytyväisiä. Ja taksanpolkijat painaa joka tapauksessa kellon ympäri, määrää lait mitä tahansa. Kun valitettavasti joillekkin isännille kuten myös rengeille tuloksen/palkan tekeminen ei ole pää-asia. ON KIVAA KUN PUU-KENGÄT KOPISEE JA V-8 LAULAA!!!! NÄMÄ VATIPÄÄT VALITETTAVASTI HUONONTAVAT MUIDENKIN TYÖ-OLOJA. PALKOISTA SAA TAPELLA JA TYÖ-AIKALAKEJA TIUKENNETAAN KUNNEI NIITÄ NOUDATETA.

Poissa Lady-Rahtari

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 797
  • Sukupuoli: Nainen
  • Rahtari
  • Ikkunakyltti: TUIKKU
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania, Volvo
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #12 : 17-11-2007, 21:29:34 »
 Voih, tämä onkin yksi lempiaiheistani! Onhan ajo- ja työaikalaki hyvät olemassa mutta pientä järjenkäyttöä olisin toivonut näiden lakien laatijoilta. Sitten kun tarpeeksi sakkoja tulee ja kortti lähtee niin sepä on kakussa katko useamman viikon. Jossain tehtaassa saat tehdä kaksi vuoroa peräkkäin ilman että kukaan sakkoja kirjoittelee. Sitten jos tämä tehtaassa työskentelevä vapaa-aikanaan liikenteessä törttöilee ja hyllyttää korttinsa, voi hän siitä huolimatta käydä töissä vaikka linja-autolla, kun tehtaiden työaikohin niidenkin aikataulut paremmin sopii. Mutta mitä tekee autokuski? Syljeskelee kattoon ensimmäisen päivän ja toisen väistelee, siinä samalla miettii mistä saa leivän suuhunsa!! Kyllä pitäisi laissa olla jonkin verran joustoa, ei ainakaan ihan pienet rikkeet saisi vaikuttaa ajokortin hyllytykseen. Toisaalta sitten, mitkä ovat ne pienet rikkeet, siinä onkin miettimistä.
"Laitapa siihen äkkinäinen!"

Poissa Christian

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 368
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Eläkeläinen
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #13 : 25-11-2007, 03:34:34 »
Mä en sano tähän asiaan mitään, tulee kuitenki tappelu. (virkamiesten kanssa)

Poissa jenkkirassi

  • Ajojärjestelijä
  • *
  • Viestejä: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #14 : 25-11-2007, 20:07:12 »
Tää se on hauska aihe.. eiks se laulukin mene niin et tuhansia töitä valvottuja öitä jne. Tuhansia töitä pitää osata ajaa jos jonkinlaisella koneella lastata purkaa kuormia yms. sit pitää tietää lait paremmin kuin poliisi siis ne sikapossun reijät et miten välttyä sakoista ainahan sen saa jos haluaa sehän se yöllä valvottaa... Lakia kun lukee niin sieltä kyl löytyy joustoa aika paljon varsinkin jos on auton omistaja.. Mielenkiinnolla odotan et miten sitten käy kun siinä uudes pizzataxis on se tigi piirturi. kaiken selvin systeemi olis et 22-07 ja sunnuntait kaikki kuormurit parkis. sinä aikana kerkiäis nukkumaan ja ei tulis sitä tympeää yötyötä. kukaan ei sit pystyis vääristämään kilpailua ylipitkillä päivillä. postit yms. tulis vaan päivän myöhemmin mut mitäs se haittaa.   

Kyllä kuljetus alalle pitäisi saada uusi autoilijoiden puolta pitävä järjestö niin sais loppumaan noi typerät pelleilyt ja pohjataksat olis ehdoton homma kyllä kaikki auton omistajat tietää että mitä pitää saada että työ saadaan järkevästi hoidettua silloin ne teidän palkatkin olisi kohdallaan. Ei vaan ole mukava lukea kauppalehdeltä et polttoaine yhtiöiden päämiehet nostaa huippu osinkoja ja menee todella lujaa. Kas kummaa ketkähän ne osingot niille maksaa. Ihmisiä nekin on ja luulis piisaavan pienempikin palkka..

Että jos jota kuta kiinnostaa uuden järjestön pystyynlaitto niin täällä olisi yksi innokas mukaan lähtiä epäilempä vaan että noita kyllästyneitä on enemmänkin..

Poissa Vellu

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 1387
  • Ikkunakyltti: Vellu
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Scania R560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #15 : 01-12-2007, 14:22:23 »
Niin se on mullakin toi digipiirturi (Magiruksessa), kyllä sillä jotenkin tulee toimeen,kun vaan muistaa laittaa tauolle.

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #16 : 01-12-2007, 22:53:24 »
Mä oon pidemmän aikaa koittanu opetella nastan käytöö tos vanhanmallin piirturis. en tiiä mikä siin on niin helv..tin vaikeet et muistais vääntä sen oikeeseen asentoon. Jotaan mystisen ylioimast siin täytyy olla kun ei se mee jakeluun.

Poissa ilpo

  • Perustajajäsen
  • *
  • Viestejä: 174
  • Sukupuoli: Mies
    • kuvia
  • Ikkunakyltti: IPE
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: pirkka r560
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #17 : 01-12-2007, 22:59:26 »
Mä oon pidemmän aikaa koittanu opetella nastan käytöö tos vanhanmallin piirturis. en tiiä mikä siin on niin helv..tin vaikeet et muistais vääntä sen oikeeseen asentoon. Jotaan mystisen ylioimast siin täytyy olla kun ei se mee jakeluun.
se ois pitäny opetella heti ku alotti nää hommat, ei sitä enää opi
Demokratian bugi. Idiootin ääni on yhtä painava kuin viisaan

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #18 : 01-12-2007, 23:03:22 »
en tiiä mikä siin on niin helv..tin vaikeet et muistais vääntä sen oikeeseen asentoon. Jotaan mystisen ylioimast siin täytyy olla kun ei se mee jakeluun.
se ois pitäny opetella heti ku alotti nää hommat, ei sitä enää opi

Juu, ei oo tullut käytettyä... Vaikkakin pitäis... Noo, parit sakot ja ylimääräiset vuorokausilevot saattais mutkin opettaa... :vihel: :vihel:

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #19 : 01-12-2007, 23:07:55 »
Ei siit viel sakkoi saa, huomautuksen vaan.

Poissa Mik@_75

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 1154
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #20 : 01-12-2007, 23:09:47 »
Ei siit viel sakkoi saa, huomautuksen vaan.

Oota, kun siirrytään digidigidigi aikaan, ja jätät "tauot" pitämättä, ja tarpeeks kun alkaa olemaan tunteja jonossa, niin kyl siit jotain saa... Lämmintä kättä??

Poissa Jamppi

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 121
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Keskustelua ajoajoista ja sakotuskäytännöstä
« Vastaus #21 : 01-12-2007, 23:11:12 »
Niin mut se on sit vast digidigi aikan. Jos sitä kymmenen vuodenpääst ois semmone piili alla.