Kirjoittaja Aihe: Paidat?  (Luettu 29880 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Paidat?
« : 19-09-2011, 22:46:50 »
Niin, millasia paitoja täällä olevat kuljettajat käyttävät, kun kravattikaulahommia tehdään? Tässä vissiin joutuu muutaman vuoden sisään vaihtamaan paitamerkkiä, kun Jousipaita ei taida enää tehdä kuin mittatilauspaitoja, kovin paljon huonompaan ei viitsisi vaihtaa...

Poissa TAMD

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 251
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paidat?
« Vastaus #1 : 20-09-2011, 14:41:29 »
Sinistä yleensä päällä, lyhyt- ja pitkähihaiset ostan esim. Dre*smanista tai Cit*marketista, mutta lyhythihaisesta en yli viittä euroa suostu maksamaan, pitkähihaisesta maksimissaan kympin. Toisaalta, ei nuo kestä kuin vuoden, mutta yleensä joku luukkupumppu on jättänyt vaseliinijälkensä selkään ennen sitä.

Valkoisena paitoina on kyllä laadukkaampia puvunpaitoja, joita voin käyttää muutenkin :)

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Paidat?
« Vastaus #2 : 20-09-2011, 15:36:06 »
Sinisiä kauluspaitoja oon käyttäny. Merkeistä ei oo mitään hajua, kunnei ne kiinnosta, mutta muutaman euron paidat tuntuvat menevän hirveen näkökösiks parin pesun jälkeen. Kalliimmat kestää kauemmin.
Aina tiellä!

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Paidat?
« Vastaus #3 : 20-09-2011, 19:33:41 »
Emmä noihin halvempiin halua sekaantua, laatu maksaa tässäkin asiassa. Ja edelleen noi jousipaidan easycare-paidat siliää varsin nopeasti, eivät kulu ja tuntuvat päällä hyviltä. Vanhimmat ajossa olevat paidat on nyt 4-vuotiaita...

Poissa JTH

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 330
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Rahtari
Vs: Paidat?
« Vastaus #4 : 20-09-2011, 21:07:48 »
Emmä noihin halvempiin halua sekaantua, laatu maksaa tässäkin asiassa. Ja edelleen noi jousipaidan easycare-paidat siliää varsin nopeasti, eivät kulu ja tuntuvat päällä hyviltä. Vanhimmat ajossa olevat paidat on nyt 4-vuotiaita...
Joo halvathan on melkein kertakäyttöisiä. Toi 4-vuotta kuullostaa kovalta kalliillekin paidalle mikäli se on jatkuvassa käytössä, mutta laatutuote on laatutuote...  Tietty jossei välitä nuhjaantumisesta :vihel:
Aina tiellä!

Poissa Donna

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
Vs: Paidat?
« Vastaus #5 : 20-09-2011, 21:25:15 »
Niin, millasia paitoja täällä olevat kuljettajat käyttävät, kun kravattikaulahommia tehdään? Tässä vissiin joutuu muutaman vuoden sisään vaihtamaan paitamerkkiä, kun Jousipaita ei taida enää tehdä kuin mittatilauspaitoja, kovin paljon huonompaan ei viitsisi vaihtaa...
Tota nyt tyhmää kyselen, et joutuuko paidat hommaan itse? Eiks vähän olis niinku työnantajan jobi?
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Poissa TAMD

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 251
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paidat?
« Vastaus #6 : 20-09-2011, 21:30:02 »
Tota nyt tyhmää kyselen, et joutuuko paidat hommaan itse? Eiks vähän olis niinku työnantajan jobi?

Kyllähän niitä työnantajaltakin saa (ainakin meillä), mutta esimerkiksi kesän helteillä ei paidalla tai kahdella pitkälle pötki, mikäli ei halua pyykätä joka ilta.

Onkohan mun pesukone tai pesuaineet sitten jotenkin hellävaraisia, kun nuo halpispaidat ovat kestäneet aivan kohtuullisesti hintaansa nähden, kuten sanottu, yleensä mulla paidalle tapahtuu jotain aivan muuta kuin nuhjuuntuminen. Housuissa olen satsannut laatuun, se kannattaa aivan mukavuuden ja istuvuuden takia, halpishousut (joo, kerran jouduin ostamaan reissussa, kun vaihdekeppi repäisi haaroista) menee huonoksi nopeasti ja hiostavuus voi olla mahtavaa!


Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Paidat?
« Vastaus #7 : 20-09-2011, 21:35:26 »
(joo, kerran jouduin ostamaan reissussa, kun vaihdekeppi repäisi haaroista)
En ehkä välttämättä halua tietää, mitä se vaihdekeppi teki siellä haaroissa...

Poissa TAMD

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 251
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paidat?
« Vastaus #8 : 20-09-2011, 21:39:02 »
En ehkä välttämättä halua tietää, mitä se vaihdekeppi teki siellä haaroissa...

Hah, sen jälkeen en olekaan Scanioista tykännyt, 5-lovinen longstick yritti käydä kepeksiin kiinni, kun lähdin vauhdilla pihalle :D

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: Paidat?
« Vastaus #9 : 20-09-2011, 21:39:27 »
En ehkä välttämättä halua tietää, mitä se vaihdekeppi teki siellä haaroissa...

meinasin kans laittaa että onko tuo jokin Bussikuskien "taukojumppa"  :tutti:

"maltti on valttia", vaikka miten tekis mieli.
Escucha el Oi!

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: Paidat?
« Vastaus #10 : 20-09-2011, 21:57:58 »
"maltti on valttia",
Niinhän se olis, kun joku vaan sais TAMD:nkin ymmärtämään...

Poissa citycee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VESA+Suomibussi
  • Työajokki: Ikkunapaku
Vs: Paidat?
« Vastaus #11 : 20-09-2011, 21:58:27 »
Laadukkaammat paidat meikäläisellä on Jousipaitoja sekä Petrifaneja. Lisäksi löytyy monenlaista markettipaitaa, jotka usein tuppaavat olemaan vaan kovin lyhyt ikäsiä. Itse käytän mielellään hivenen paksumpia paitoja, jotenkin ovat vaan mukavamman tuntuisia niin viileillä keleillä kun kesän helteilläkin.

Jos sattuu löytämään hyvän paidan pitäisi ostaa monta samanlaista jemmaan, koska yleensä niiden valmistus lopetetaan  :suru:

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Paidat?
« Vastaus #12 : 20-09-2011, 22:35:07 »
Tota nyt tyhmää kyselen, et joutuuko paidat hommaan itse? Eiks vähän olis niinku työnantajan jobi?
Edellinen työnantaja antoi jousipaitoja, nykyinen antaisi noita halpiksia, mihin totesin suoraan että pitäkää tunkkinne...
Housuja oon pitäny sekä markettihousuja, mittojen mukaan tehtyä salmutexia ja mun mitoille muokattua Topperia, Topper on ollu tähän mennessä paras, istuu parhaiten ja mukavimmat päällä. Salmutex otti kyllä mitat mutta puku oli sitte tehty jonku muun mitoilla, housut istui jotenkuten, takki ei mitenkään. Haarat taitaa olla kulutustavaraa, mullakin repes yhdet housut sieltä, onneksi tallilta kotiinpäin lähtiessä...

Kummonen toi petrifan on päällä? Entä hintalaatu-suhde?

Poissa TAMD

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 251
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Paidat?
« Vastaus #13 : 20-09-2011, 22:39:10 »
...
Kummonen toi petrifan on päällä? Entä hintalaatu-suhde?

Mulla on ollut pari PetriFunia (harmaa ja valkoinen). Hinta-laatusuhde mielestäni aika onneton: paita pysyy todella hyvin ryhdissä, mutta kauluksen sisälle on ujutettu joku jäykiste. Noh, pienikin sänki riittää hinkkaamaan jo tyylin tuhannella kilometrillä kurkusta kauluksen "puhki", mutta permanenttitussilla värjäilin sitä uudelleen :D Hihojen nappeja ompelin myös joskus BundesWehrin ompelupakkauksen kanssa tauoilla uudelleen... Kun rapisivat kojetaululle veivatessa...

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Paidat?
« Vastaus #14 : 20-09-2011, 22:44:38 »
Njaha, taidan siis käydä koplaamassa megamyyntiareenan paitatiskit edelleen läpi niin pitkään ku suunnilleen päälle sopivia jousipaitoja löytyy, värillä ei niin väliä...

Poissa citycee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VESA+Suomibussi
  • Työajokki: Ikkunapaku
Vs: Paidat?
« Vastaus #15 : 20-09-2011, 23:09:24 »
Itsellä ei ole ollut Petrifanien kanssa ongelmia. Yleisin ongelma mulla on paitojen koot. Melko laihana tai siis tosi laihana johon on yhdistetty suhteessa liian pitkät käden on melko hankala yhdistelmä etsiä sopivia vaatteita. Hihat tuppaa olemaan aina lyhyet jos paita on muuten sopiva, siksi käytänkin enemmän lyhyt hihaisia. Puvut on teetetty Salmutexillä, parhaimmillaan niitä on korjailtu neljäänkin kertaan kunnes on saatu oikeet koot.

Melko neitimäiset keskustelut :) Mitäs pojat pistää huomenna päälle  :koff:

Poissa Donna

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 451
Vs: Paidat?
« Vastaus #16 : 21-09-2011, 03:55:38 »
Melko neitimäiset keskustelut :) Mitäs pojat pistää huomenna päälle  :koff:
Vaatteitahan ne pojatkin käyttää. Mun noi pikkujätkät on tarkempia vaatteiden suhteen kun tytöt saman ikäisenä oli.
Paitaongelmaa olen ratkonut miespuoleisen kansanedustajan kanssa, joka ei osannut silittää paitaa. En nyt muista enää mikä merkki oli, mut Stokkalta sen löysin ja oli sellainen, ettei tarvinnut silittää, maksoi kyllä vähän enemmän, mut oli kuulemma hyvä ja kestävä. Osas hakea niitä sitten jatkossa sieltä ihan itse, kun olin ensin sen hyvän löytänyt.
Hommat hanskassa, hanskat hukassa...

Poissa EL5

  • Rahtari
  • *
  • Viestejä: 119
Vs: Paidat?
« Vastaus #17 : 21-09-2011, 08:13:48 »
Jos on miesten pukeutumisesta ihan pihalla niin silloin kannattaa vilkaista http://www.keikari.com/, vaikkakin sivuston pitäjällä tuntuu olevan joskus turhan suuret luulot itsestään.
Ja vaikka pukeutuminen olisi hallussakin niin loytyy tuolta vino pino vaatteiden nettikauppoja ja arvosteluita.

Poissa Sycorax

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 728
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Linjuri-ässä
Vs: Paidat?
« Vastaus #18 : 21-09-2011, 10:55:56 »
Melko neitimäiset keskustelut :) Mitäs pojat pistää huomenna päälle  :koff:
Ei aina voi näyttää uuno turhapurolta...

Poissa Samppa82

  • Ammattiautoilija
  • *
  • Viestejä: 458
  • Titteli: Duunari
Vs: Paidat?
« Vastaus #19 : 21-09-2011, 11:29:17 »
Ei aina voi näyttää uuno turhapurolta...

Onnikan ratissa on kieltämättä vähän tyhmän näköistä jos ukko on yhtä resuinen kuin auto. EB:n ajossa ainakin pitää koittaa skarpata. Vakioilla ja paikkurissa nyt sit ei niin haittaa vaikka kakskin nappia olis helteellä auki. Tosin oli ne mulla pikoissakin, ei ne rintakarvat sieltä ravatin takaa mihkään näkyny.

Poissa MikkoM

  • Pikalähetti
  • *
  • Viestejä: 65
  • Sukupuoli: Mies
  • irtoperävetäjä
  • Titteli: Rahtari
  • Työajokki: Man TGX 480
Vs: Paidat?
« Vastaus #20 : 21-09-2011, 20:04:46 »
Onnikan ratissa on kieltämättä vähän tyhmän näköistä jos ukko on yhtä resuinen kuin auto. EB:n ajossa ainakin pitää koittaa skarpata. Vakioilla ja paikkurissa nyt sit ei niin haittaa vaikka kakskin nappia olis helteellä auki. Tosin oli ne mulla pikoissakin, ei ne rintakarvat sieltä ravatin takaa mihkään näkyny.

Njoo, ja jonkun kutter 9:n ratissa vaikka verkkapuku pällä, niinku eräs eteläsuomalainen A lla alkava Bus firman kuski(t) näyttää tekevän...

Poissa citycee

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 173
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: VESA+Suomibussi
  • Työajokki: Ikkunapaku
Vs: Paidat?
« Vastaus #21 : 21-09-2011, 20:52:26 »
Kyllähän sitä näkee melkoisen erilaisia pukeutumistyylejä, varsinkin tuolla tilurissa. Usein esimerkki tulee isännästä, jos hän on epäsiististi pukeutunut niin tuntuu tyyli tarttuvan myös kuskeihin. Sitten on toinen ryhmä jotka ovat kylläkin pukeutuneet pukuun ja krakakin on kaulassa, mutta pukua ei ole koskaan käytetty pesulassa ja 3kk ruokalista löytyy kravatista. Kaluston siisteys on myös usein sitten sitä samaa linjaa, jos ei viitsi itseään siivota niin miksi auto olisi poikkeus.