Kirjoittaja Aihe: nostettavasta akselista.  (Luettu 76597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #66 : 18-11-2010, 22:16:18 »
...niin palataan aiheeseen, selitätkö nyt sitten kokemuksella tai periaatteellisesti, miten se väliteli on talvella niin paljon parempi kuin 2akselinen veturi?
Tämän minäkin haluaisin kuulla. Nimimerkillä molemmilla ajanut jonkun verrankin, enkä tuota mainittua merkittävää eroa ole huomannut 2 akselisen eduksi.

Poissa Tommi

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 714
  • Sukupuoli: Mies
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #67 : 18-11-2010, 22:17:42 »
joo emme. ja kuten sä halusit, niin palataan aiheeseen, selitätkö nyt sitten kokemuksella tai periaatteellisesti, miten se väliteli on talvella niin paljon parempi kuin 2akselinen veturi?
v*ttuilunako kysyt tätä  ??? kyl sä tiiät vastauksen yhtä hyvin kun kaikki muut. ja parempi ??? etenemiskyky on parempi
Perille on pitkä matka.

Poissa Jussi

  • Hemmodesteri
  • *
  • Viestejä: 2647
  • Sukupuoli: Mies
  • Asfalttiprinssi
    • valokuvakansioni
  • Ikkunakyltti: JUSSI
  • Työajokki: Volvo FMX 540
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #68 : 18-11-2010, 22:21:30 »
v*ttuilunako kysyt tätä  ??? kyl sä tiiät vastauksen yhtä hyvin kun kaikki muut. ja parempi ??? etenemiskyky on parempi
No ei he*vetti, etkö nyt ymmärrä, että tässä kysytään mihin perustat tuon väitteesi, asia kun ei muiden omien kokemusten perusteella ole noin!

Poissa IsoPaha-Heikki

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 4291
  • Sukupuoli: Mies
  • brummi-proletaari
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Volvo FH
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #69 : 18-11-2010, 22:22:07 »
v*ttuilunako kysyt tätä  ??? kyl sä tiiät vastauksen yhtä hyvin kun kaikki muut. ja parempi ??? etenemiskyky on parempi

älä palloa mulle heitä. mä en ole tommosta väittänyt. sä selität sen nyt, miksi se etenee paremmin?

Escucha el Oi!

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #70 : 19-11-2010, 00:16:02 »
Pitäis tietää se tarkka rakenne, onko siinä ensin kaksiakselinen teli 1,3m välillä ja sitten kolmas akseli sielä 2,3m päässä vai kolmeakselinen teli, jossa on 1,3m ja 2,3m akselivälit. Se kolmonen ei vissiin kuitenkaan käänny?

Siis ihan sama trippeli kuin vakio eurokärryssä, onko se nyt 1,3m akseliväleillä. Trippeli on vaan viety taaemmas eli peränylitys on lyhyempi, ei kääntyviä akseleita. Pienessä mielessä ajatellen se ei voi mahtua kääntymissääntöihin ja kokemuksesta tiedän että tanskalaismallinen liikenneympyrä pitää ajaa tarkasti. Samoin 2-aks autolla tulee tenkkapoo vetoakselipainon kanssa. Niin noita kuitenkin on kilvissä
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa obelix

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 387
  • Ikkunakyltti: ei oo
  • Työajokki: r-öljy scania
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #71 : 20-11-2010, 18:07:57 »
Tässä mun vakiokärryssähän nousee kans viimenen akseli, en jaksa muistaa että kauheesti olis sillon -99 ollu vastaavia liikenteessä. Tippakärryjä en vieläkään tiedä muita kuin tuon ja Rautalinin 3 kärryjä (nykyään tosin eri talossa). Noissa on se ero, että mulla telinnoston hoitaa EBS ja niissä

kyllä niitä on ollu jo sillon ku oli 6-akseliset yhistelmät,meikäläisen työpaikallakin on tommosia.




Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #72 : 20-11-2010, 18:10:38 »
kyllä niitä on ollu jo sillon ku oli 6-akseliset yhistelmät,meikäläisen työpaikallakin on tommosia.
Eipä oo osunu silmään.

Poissa obelix

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 387
  • Ikkunakyltti: ei oo
  • Työajokki: r-öljy scania
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #73 : 20-11-2010, 18:16:52 »
Eipä oo osunu silmään.
eipä tieteenkää ku pohjoseen ajavat

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #74 : 20-11-2010, 18:18:04 »
eipä tieteenkää ku pohjoseen ajavat
En mäkään nyt niin etelänmies ole ettenkö olis pohjosessa käyny...  :heko:

Poissa obelix

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 387
  • Ikkunakyltti: ei oo
  • Työajokki: r-öljy scania
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #75 : 20-11-2010, 18:19:19 »
En mäkään nyt niin etelänmies ole ettenkö olis pohjosessa käyny...  :heko:
käyny ja asua on ihan eri asia ,vaikka ei tää merilappi oo oikeesti lappia
« Viimeksi muokattu: 20-11-2010, 18:36:51 kirjoittanut obelix »

Poissa uusiesko

  • Valvoja
  • *
  • Viestejä: 1089
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: Duunari
  • Työajokki: Lenovo T430
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #76 : 24-11-2010, 19:59:08 »
kyllähän suomessa on lähtenyt kärryistä kilpiä, kun on eka akseli nouseva, eikä näin ollen täytä enää kääntyvyyssäädöksiä.

Vielä kun asia kiinnostaisi myös ulkomaille rekisteröityjen perävaunujen ja perävaunuyhdistelmien kohdalla.  Vaan kun edes kirjallinen muistutus ei ole viranomaisia hetkauttanut.  Kaksi eri punaista väriä tunnuksenaan käyttävää tanskalaista hintahäirikköä käyttää laitonta kalustoa Suomen tiestöllä täysin ilman että virkavalta häiritsee.
-Teemu-
E bor väl e lite pisshuuv i allihop oåv ås.

Poissa Viking

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 428
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Viking
  • Työajokki: MB
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #77 : 28-11-2010, 23:11:37 »
Kuten joku mainitsikin naista yhtenevista EU-saadoksista.. Taalla mantereella lahestulkoon kaikilla on ainakin 1. akseli nouseva ja varsinkin Hollannissa monilla on myos 3. akseli kaantyva.. Silloin talloin nakee myos karryja joissa on 3. akseli ilmassa. Meilla on firmassa muutamia Feldbinderin karryja joissa 1. akseli nousee automaattisesti ylos kun ei ole kuormaa, ei se paljoa muuta kaantosadetta, mutta riittavasti kylla, etta sen huomaa.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to slide in sideways, totally worn out shouting 'holy shit..  what a ride'

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #78 : 29-11-2010, 01:30:07 »
Mulla on näemmä taas saivartelupäivä tänään. Kuitenkin, kansainvälisen rahtiliikenteen helpottamiseksi on kansainvälinen sopimus. Muistaakseni solmittu Wienissä about 1956. Sen perusperiaate on että jossakin sopimusmaassa hyväksytyllä autolla tai yhdistelmällä saa liikennöidä myös muissa sopimusmaissa erilaisista vaatimuksista huolimatta.
En tiedä miten tuota on päivitetty. Irtoperäliikennettä ei tuohon aikaan paljon harrastettu eikä mantereelle pitkillä autoilla juurikaan ole yritetty. (Itäblokin maihin huhun mukaan satunnaisesti)
Tältä pohjalta olen ihmetellyt miksei siitä että Ruotsiin ei kannata mennä räätälöidyllä 25m junalla tai kuulakehättömällä dollyllä ole noussut meteliä. Ruotsalaiset kuitenkin ennen moduuliaikaa ajelivat huolettomasti 24m yhdistelmillä tänne kunhan korkeus ei mennyt yli
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa rekamies

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 350
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: Rekamies
  • Työajokki: LoLvo ja Scania
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #79 : 05-12-2010, 16:41:15 »
Olipa tossa pari päivää sitten terminaalin pihassa Erkkilän moduli pihassa parkkissa, siinä oli nostettu kärryn takatelistä ensimmäinen ja kolmas akseli ylös.


Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #80 : 07-12-2010, 22:39:18 »
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen  3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti  nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä :ide3:
oikaisupituus menee vissiin täyskokosessa vaunussa yli jos vaan eka nousee ???
omassa kärryssä mulla eka nousee onneks vaan  nappia painamalla eikä kuorma liity asiaan mitenkään :vihel:
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia

Poissa Armando

  • Rekkamies
  • *
  • Viestejä: 229
  • Sukupuoli: Mies
  • Titteli: ...
  • Työajokki: R780
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #81 : 07-12-2010, 22:48:30 »
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen  3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti  nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä :ide3:
oikaisupituus menee vissiin täyskokosessa vaunussa yli jos vaan eka nousee ???
omassa kärryssä mulla eka nousee onneks vaan  nappia painamalla eikä kuorma liity asiaan mitenkään :vihel:
joissain on jopa nappi mistä saa päättää et nouseeko vai ei ja osa on tosiaan tuolla kuormantunnistussysteemillä
Parempi pitää suunsa kiinni ja vaikuttaa idiootilta kuin avata se ja poistaa kaikki epäilykset.

Vi**u ku ajetaan vaa eikä yhtään katota.

Poissa Vanaja

  • Ajoneuvos
  • *
  • Viestejä: 940
  • Sukupuoli: Mies
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #82 : 07-12-2010, 23:15:50 »
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen  3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti  nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä :ide3:
oikaisupituus menee vissiin täyskokosessa vaunussa yli jos vaan eka nousee ???
omassa kärryssä mulla eka nousee onneks vaan  nappia painamalla eikä kuorma liity asiaan mitenkään :vihel:
Kyllä siellä se vipu on mistä sen saa laskettua...

Poissa pönttö

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 1986
  • Sukupuoli: Mies
  • Ikkunakyltti: ERIK tai OH6FBW
  • Titteli: Pomo
  • Työajokki: Scania tai Vito
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #83 : 08-12-2010, 07:46:49 »
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen  3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti  nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä :ide3:
oikaisupituus menee vissiin täyskokosessa vaunussa yli jos vaan eka nousee ???

Siinähän voi olla elektronisesti ohajttu ilmajousitus (Wabcon ECAS tai Boschin ECABS, jälkimmäistä tosin ei oo saanu aikoihin kun Bosch lopetti jarrukomponenttien teon), siinähän telinosto on automatisoitu akselipainojen mukaan. Toinen vaihtoehto on sitten EBS:n ohjaama telinnosto, EBS:hän seuraa pussipainetta jarrujen takia kuitenkin, niin samalla siihen on ympätty automaattinen akselinnostotoiminto. Meidän puolikkaassa on Wabcon ECAS, se on pelannu ihan hyvin, paitsi että kun Wabco haluaa asennuttaa aivot akselien väliin, niin yhdet aivot meni suolalla puhki. Tuossa mun kärryssä oli alkujaan Boschin ECABS ja oli muuten hieno peli. Asemaa purkaessa kerran pistit kärryn suoraan ja sitten siihen ei tarvinnu puuttua. Harmi vaan kun sen tuki loppui sit aika lyhyeen Boschin myytyä jarrutoimintonsa Knorrille. Sieltä meni sit etupään tasoanturi (heti kohta 8v jälkeen) ja uusia ei enää mistään. Vaihdettiin sit perinteinen ilmajousitus ja EBS:t, telinnosto hoitaa tuossa nyt kanssa EBS.

Poissa Lenny

  • RAHTIHEMMO
  • *
  • Viestejä: 2212
  • Sukupuoli: Mies
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #84 : 08-12-2010, 19:45:45 »
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen  3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti  nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä

Viimesellä työnantajalla eräs kärry nosti aina akselin ilmaan kun laittoi lisäjohdon kiinni, kytkennät oli jotenkin sopimattomat. Kokeilitko irrottaa lisäjohtoa(siis sitä sumuvalo,telinnosto ym) tai oliko yleensä kiinni? ABSi johdon irrottaminen auttaa koska telinnoston ohjaus saa sieltä virtansa.

Poissa Karva

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 273
  • Sukupuoli: Mies
  • 50v ja paino sama .... eiku sata
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #85 : 08-12-2010, 21:24:35 »
Mullakin aikanaan yks kärry tuntui oudolta vetää kuorma päällä yölllä. Sittemmin huomasin etummaisen akselin nousevan aina kun vaihtoi pitkille. Mielenkiintoinen lisäpiuha ???
Every year without headstone is a milestone

Väärinymmärretty nero vai täysinymmärretty idiootti?

Poissa Sampsa

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 373
  • Sukupuoli: Mies
  • Työajokki: "Bööviikki"
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #86 : 08-12-2010, 21:30:34 »
Mullakin aikanaan yks kärry tuntui oudolta vetää kuorma päällä yölllä. Sittemmin huomasin etummaisen akselin nousevan aina kun vaihtoi pitkille. Mielenkiintoinen lisäpiuha ???

miksi hitossa se pitkien valojen virta/ohjausvirta meni kärryyn  ???

Poissa em0395

  • Maantiekiitäjä
  • *
  • Viestejä: 313
  • Sukupuoli: Mies
  • paksumahainen arvofossiili
  • Työajokki: S-Way
Vs: nostettavasta akselista.
« Vastaus #87 : 08-12-2010, 21:36:22 »
Viimesellä työnantajalla eräs kärry nosti aina akselin ilmaan kun laittoi lisäjohdon kiinni, kytkennät oli jotenkin sopimattomat. Kokeilitko irrottaa lisäjohtoa(siis sitä sumuvalo,telinnosto ym) tai oliko yleensä kiinni? ABSi johdon irrottaminen auttaa koska telinnoston ohjaus saa sieltä virtansa.
hupijohto oli sivulaatikossa kun ei noissa kärryissä yleensä ole sumuvalon lisäks mitään mikä sitä johtoa käyttäis, olis edes peruutus valot...
Kaikki muu kuin  kritiikitön monikulttuurin palvonta on rasismia