0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
...niin palataan aiheeseen, selitätkö nyt sitten kokemuksella tai periaatteellisesti, miten se väliteli on talvella niin paljon parempi kuin 2akselinen veturi?
joo emme. ja kuten sä halusit, niin palataan aiheeseen, selitätkö nyt sitten kokemuksella tai periaatteellisesti, miten se väliteli on talvella niin paljon parempi kuin 2akselinen veturi?
v*ttuilunako kysyt tätä kyl sä tiiät vastauksen yhtä hyvin kun kaikki muut. ja parempi etenemiskyky on parempi
Pitäis tietää se tarkka rakenne, onko siinä ensin kaksiakselinen teli 1,3m välillä ja sitten kolmas akseli sielä 2,3m päässä vai kolmeakselinen teli, jossa on 1,3m ja 2,3m akselivälit. Se kolmonen ei vissiin kuitenkaan käänny?
Tässä mun vakiokärryssähän nousee kans viimenen akseli, en jaksa muistaa että kauheesti olis sillon -99 ollu vastaavia liikenteessä. Tippakärryjä en vieläkään tiedä muita kuin tuon ja Rautalinin 3 kärryjä (nykyään tosin eri talossa). Noissa on se ero, että mulla telinnoston hoitaa EBS ja niissä kyllä niitä on ollu jo sillon ku oli 6-akseliset yhistelmät,meikäläisen työpaikallakin on tommosia.
kyllä niitä on ollu jo sillon ku oli 6-akseliset yhistelmät,meikäläisen työpaikallakin on tommosia.
Eipä oo osunu silmään.
eipä tieteenkää ku pohjoseen ajavat
En mäkään nyt niin etelänmies ole ettenkö olis pohjosessa käyny...
kyllähän suomessa on lähtenyt kärryistä kilpiä, kun on eka akseli nouseva, eikä näin ollen täytä enää kääntyvyyssäädöksiä.
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen 3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä oikaisupituus menee vissiin täyskokosessa vaunussa yli jos vaan eka nousee omassa kärryssä mulla eka nousee onneks vaan nappia painamalla eikä kuorma liity asiaan mitenkään
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen 3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä oikaisupituus menee vissiin täyskokosessa vaunussa yli jos vaan eka nousee
Satamasta hain saksankilpisen tavallisen 3 aks. kärryn ja se pirulainenhan ihan omatoimisesti nosti ekan akselin ilmaan ja laski vasta kun absin piuhan irrotin,kuorman painoko tota nostoa ohjaa vai näkikö kärry että on liukas latu ja 2 aks vetäjä
Mullakin aikanaan yks kärry tuntui oudolta vetää kuorma päällä yölllä. Sittemmin huomasin etummaisen akselin nousevan aina kun vaihtoi pitkille. Mielenkiintoinen lisäpiuha
Viimesellä työnantajalla eräs kärry nosti aina akselin ilmaan kun laittoi lisäjohdon kiinni, kytkennät oli jotenkin sopimattomat. Kokeilitko irrottaa lisäjohtoa(siis sitä sumuvalo,telinnosto ym) tai oliko yleensä kiinni? ABSi johdon irrottaminen auttaa koska telinnoston ohjaus saa sieltä virtansa.